Permalänk
Skrivet av Dashio:

Kanske dum fråga men vart kollar ni någonstans?

Jag kollar på F1TV. Finns två prenumerationsvarianter, PRO och TV. Med PRO-varianten kan du se alla race live, men TV- varianten kan du bara se loppen i efterhand (har för mig man kan se dem 2 dygn senare) men med bägge varianterna har du tillgång till alla gamla lopp, finns mycket kul att se.

Går att köpa antingen årsvis eller månadsvis. Årsvis är så klart billigast. Tror månadskostnaden för TV är ca 30-35 kr medans PRO är 100+ (Köpte PRO för ett helt år med hygglig rabatt så jag har inte exakta belopp i huvudet 😄)

Ingen aning hur de svenska sändningarna är men jag gillar de engelska kommentatorns på F1TV iallafall

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Se från kimis vy hur Russel hamnade där.
https://www.youtube.com/watch?v=vjdwQDXxrfY&t=40s

Vad menar du att jag ska kolla efter där?

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Hur är sändningen där? Vet att vid något race kunde kommentatorerna (för just det racet) prata med direkt med Guenther Steiner. Är det mycket sånt?

Från och med i år sänds loppen i 1080p50 så bildkvalitén är utmärkt (även om 4k hade varit att föredra).

Kommentatorerna snackar med lite olika av bossarna då och då.

Kör man PRO kan man dessutom välja fritt mellan huvudsändningen eller att följa valfri förare, finns även tracker med alla nödig och onödig information. Smidigt att köra huvudsändningen på tvn och sen bläddra mellan olika andra på en platta tex. Sen vet jag att det finns möjligheter att snickra ihop en egen vy där du kan se både huvudsändningen och en eller två förares vyer också.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Skrivet av FlytPojken:

I de allra flesta fallen med just DRS och slipstream så förstår föraren som blir omkörd att det inte är någon ide och ger därför utrymme. Precis som Lando Norris. Jag tror till och med Hamilton passerade Norris senare än vad Russel passerade Bottas. Vilket betyder att Norris hade lika gärna försvarat som Bottas men det är inte värt det.

Skillnaden här är att Bottas precis kom ut på kalla däck, men i en snabbare bil. Bottas kommer att köra om Russell igen om 2-3 varv när han fått temp i däcken. Det enda Russells omkörning leder till (om den hade lyckats) är att båda tappar sekunder när dom fightas, Bottas tappar sekunder till bilarna framför som han självklart vill ikapp och Russell tappar till bilen bakom (Kimi, som redan låg ganska nära) som eventuellt kan köra om honom och behålla positionen, då dessa bilar är mycket mer matchade. Det är alltså en "loose loose" situation vilket Bottas inser men Russell inte gör, troligtvis på grund utav brist på erfarenhet.

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Absolut, Bottas hade säkerligen kunnat underlätta Russells omkörningsförsök, det tror jag ingen ifrågasätter.
Det jag ifrågasätter är väl snarast varför man skulle förvänta sig att just Bottas ska backa ur situationen.

(Om svaret är "annars blir Russells omkörningsförsök farligt" så känns det ju som nonsens, det är minst lika mycket Russells ansvar.)

För att Bottas vet att han saknar speed punkt slut, end of discussion. Därför ska han ge space.

Precis som båda Ferraris mot Lewis vid typ samma tillfälle. Till och med Lando Norris avstår från att försvara, och då är Lewis inte ens uppe i växellådan vid samma tidpunkt som Russel var mot Bottas.

Bottas behöver inte claima raceline om inte farten finns där. Precis som att en HAAS på raksträckan inte försvarar mot en Mercedes med DRS. Han har all rätt till att claima raceline, men det är så onödigt att försöka. Hade Russel haft lite mer kyla i händerna så hade han seglat förbi på utsidan och man hade tyckt Bottas var onödigt nära honom.

Permalänk
Skrivet av FlytPojken:

Precis som båda Ferraris mot Lewis vid typ samma tillfälle. Till och med Lando Norris avstår från att försvara, och då är Lewis inte ens uppe i växellådan vid samma tidpunkt som Russel var mot Bottas.

Norris inser ju att Hamilton kommer att köra om tillslut, han kan max undvika det i något varv till, då är det bättre för honom att låta Hamilton köra om där han inte förlorar tid. Alternativet är att fightas, förlora tid och bli omkörd av Leclerc och Sainz. Ibland måste man se helheten också. P3 istället för vad som hade kunnat bli P5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Hur är sändningen där? Vet att vid något race kunde kommentatorerna (för just det racet) prata med direkt med Guenther Steiner. Är det mycket sånt?

Jag har bara använt F1TV i år och hittills så har de bara snackat med stallcheferna någon gång vad jag kommer ihåg. Så inte så mycket sånt men kan vara lite kul ibland ändå. Men tycker det är bättre med F1TV PRO än Viaplay då man kan följa vilken förare man vill och se lite data på varvtider, sektioner, däck och sånt.

Permalänk
Skrivet av vick3sson:

Skillnaden här är att Bottas precis kom ut på kalla däck, men i en snabbare bil. Bottas kommer att köra om Russell igen om 2-3 varv när han fått temp i däcken. Det enda Russells omkörning leder till (om den hade lyckats) är att båda tappar sekunder när dom fightas, Bottas tappar sekunder till bilarna framför som han självklart vill ikapp och Russell tappar till bilen bakom (Kimi, som redan låg ganska nära) som eventuellt kan köra om honom och behålla positionen, då dessa bilar är mycket mer matchade. Det är alltså en "loose loose" situation vilket Bottas inser men Russell inte gör, troligtvis på grund utav brist på erfarenhet.

Snabbare bil? Han kvalade 8:a. Han har ingen rätt till att tro att hans bil är snabbare än resten av fältet. Han kom inte ens förbi Stroll. Han ska visa respekt mot andra förare med slipstream och DRS. Precis som andra långsammare bilar gör.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av benonikenobi:

Från och med i år sänds loppen i 1080p50 så bildkvalitén är utmärkt (även om 4k hade varit att föredra).

Kommentatorerna snackar med lite olika av bossarna då och då.

Kör man PRO kan man dessutom välja fritt mellan huvudsändningen eller att följa valfri förare, finns även tracker med alla nödig och onödig information. Smidigt att köra huvudsändningen på tvn och sen bläddra mellan olika andra på en platta tex. Sen vet jag att det finns möjligheter att snickra ihop en egen vy där du kan se både huvudsändningen och en eller två förares vyer också.

låter rätt trevligt! Kanske får prova någon månad när det är massa race efter varandra och se vad jag tycker. Då blir det lätt hela racet på TVn och sen följa Norris på bärbara (som den fanboyen jag är).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Jag har bara använt F1TV i år och hittills så har de bara snackat med stallcheferna någon gång vad jag kommer ihåg. Så inte så mycket sånt men kan vara lite kul ibland ändå. Men tycker det är bättre med F1TV PRO än Viaplay då man kan följa vilken förare man vill och se lite data på varvtider, sektioner, däck och sånt.

Vad får man med F1TV Pro som man inte får med vanlgia?

Permalänk
Skrivet av vick3sson:

Norris inser ju att Hamilton kommer att köra om tillslut, han kan max undvika det i något varv till, då är det bättre för honom att låta Hamilton köra om där han inte förlorar tid. Alternativet är att fightas, förlora tid och bli omkörd av Leclerc och Sainz. Ibland måste man se helheten också. P3 istället för vad som hade kunnat bli P5.

Det är ju precis det jag säger. En normal förare ger space till en snabbare bil. Russel hade DRS och slipstream. Om Lando Norris anser att det är värt att låta Hamilton passera mycket längre ner på raksträckan, borde Bottas låtit Russel passera tidigare.

Permalänk
Skrivet av FlytPojken:

Snabbare bil? Han kvalade 8:a. Han har ingen rätt till att tro att hans bil är snabbare än resten av fältet. Han kom inte ens förbi Stroll. Han ska visa respekt mot andra förare med slipstream och DRS. Precis som andra långsammare bilar gör.

Verkar inte vara någon idé att argumentera med dig då du inte kan se helheten. Hans bil ÄR snabbare än Williams, det är fakta. Han hade kalla däck och hade kört om Russell igen inom 2-3 varv, det är dom flesta överens om. Han visade dessutom respekt mot Russell genom att ge honom utrymme, det är upp till Russell som kör om att göra detta på ett säkert sätt. Jag vet inte om du är ny till F1 eller om du bara har svårt att se helheten, men Bottas gjorde inga fel här...

Permalänk
Skrivet av FlytPojken:

Det är ju precis det jag säger. En normal förare ger space till en snabbare bil. Russel hade DRS och slipstream. Om Lando Norris anser att det är värt att låta Hamilton passera mycket längre ner på raksträckan, borde Bottas låtit Russel passera tidigare.

Du läser ju bara det senaste inlägget. Läs vad jag tidigare skrev så inser du att det är bättre för både Bottas OCH Russell att inte köra om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

För att Bottas vet att han saknar speed punkt slut, end of discussion. Därför ska han ge space.

Precis som båda Ferraris mot Lewis vid typ samma tillfälle. Till och med Lando Norris avstår från att försvara, och då är Lewis inte ens uppe i växellådan vid samma tidpunkt som Russel var mot Bottas.

Bottas behöver inte claima raceline om inte farten finns där. Precis som att en HAAS på raksträckan inte försvarar mot en Mercedes med DRS. Han har all rätt till att claima raceline, men det är så onödigt att försöka. Hade Russel haft lite mer kyla i händerna så hade han seglat förbi på utsidan och man hade tyckt Bottas var onödigt nära honom.

Det är ju inte direkt samma avvägning som när t.ex. Lando konstaterar att han inte har någon realistisk chans mot Hamilton sett till slutresultatet och hellre då låter honom passera än att tappa tid mot bilarna bakom genom att försöka hålla Hamilton bakom sig.

Om du menar att Bottas borde resonerat att han inte har någon chans mot Russell i racet och att det därmed är meningslöst att försvara sig i den här situationen... ja, då har vi helt klart olika åsikter.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Vad får man med F1TV Pro som man inte får med vanlgia?

Måste ha PRO för att se LIVE

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Vad får man med F1TV Pro som man inte får med vanlgia?

Som någon svarat redan, du kan se loppen live. Sen tror jag att du måste ha PRO för att se på flera vyer samtidigt. Du kan se på olika vyer (senare åren) utan PRO men inte samtidigt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Som någon svarat redan, du kan se loppen live. Sen tror jag att du måste ha PRO för att se på flera vyer samtidigt. Du kan se på olika vyer (senare åren) utan PRO men inte samtidigt.

Låter som jag kan klara mig utan Pro då. Tack!

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

låter rätt trevligt! Kanske får prova någon månad när det är massa race efter varandra och se vad jag tycker. Då blir det lätt hela racet på TVn och sen följa Norris på bärbara (som den fanboyen jag är).

Tror man kan testa gratis i 30 dagar.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Låter som jag kan klara mig utan Pro då. Tack!

Jag körde utan PRO första halvan av förra året men sen blev jag för otålig. Pallade inte vänta två dygn innan jag kunde kolla samt att det var jobbigt att hålla sig borta från alla sidor (som denna) för att inte råka få veta vem som vann 😄

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Tycker Bottas gjorde mest fel som svängde ut just när Russel skulle köra om. Men Russel kunde o andra sidan ha trampat på bromsen lite när han såg att Bottas började svänga för att blockera. Men det är lätt att vara efterklok.

Hoppas Russel får ta över Bottas plats i Mercedes!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av vick3sson:

Vad ska Bottas få "gult kort" för? Han har precis kraschat i hög fart och den som orsakade kraschen kommer och skriker på honom. Ett finger var väldigt milt i den situationen, hade det varit någon mer hot-headed förare (Max för några år sedan till exempel) kan jag lova dig att ett finger inte hade varit nog.

Bottas sade själv att han inte hörde ett ord av vad Russel sade till honom, vilket för mig betyder att fingret var motiverat av en egen ilska och inte som en reaktion till något Russel sagt. Barnsligt från båda två men värre från Russel.

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av cogiskart:

Bottas sade själv att han inte hörde ett ord av vad Russel sade till honom, vilket för mig betyder att fingret var motiverat av en egen ilska och inte som en reaktion till något Russel sagt. Barnsligt från båda två men värre från Russel.

Ja, men samtidigt ser han ju att han kommer fram och är förbannad och inte för att fråga om det gick bra, så jag tycker inte det var särskilt barnsligt alls av Bottas, men vi har väl helt enkelt bara olika åsikter där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vick3sson:

Verkar inte vara någon idé att argumentera med dig då du inte kan se helheten. Hans bil ÄR snabbare än Williams, det är fakta. Han hade kalla däck och hade kört om Russell igen inom 2-3 varv, det är dom flesta överens om. Han visade dessutom respekt mot Russell genom att ge honom utrymme, det är upp till Russell som kör om att göra detta på ett säkert sätt. Jag vet inte om du är ny till F1 eller om du bara har svårt att se helheten, men Bottas gjorde inga fel här...

Hans bil är snabbare, men var han snabbare just den dagen? Det verkade verkligen inte som det. Ser man en möjlighet till omkörning som racingförare är det självklart att man tar det. Sen att Russell misslyckades med det är ju en annan sak. Tycker dock att det är en racing incident. Vem vet, Russell kunde kanske hålla Bottas bakom sig resten av racet, Stroll verkade klara det bra iaf.

Permalänk
Skrivet av vick3sson:

Verkar inte vara någon idé att argumentera med dig då du inte kan se helheten. Hans bil ÄR snabbare än Williams, det är fakta. Han hade kalla däck och hade kört om Russell igen inom 2-3 varv, det är dom flesta överens om. Han visade dessutom respekt mot Russell genom att ge honom utrymme, det är upp till Russell som kör om att göra detta på ett säkert sätt. Jag vet inte om du är ny till F1 eller om du bara har svårt att se helheten, men Bottas gjorde inga fel här...

Jag ska faktiskt svara med god ton på en så fin kommentar.

I F1 har man regler som gör att ändringar på bilen inte får ändras i Parc ferme. Det betyder alltså att justeringar för ett blött race när man kvalat på torrt inte får göras på bilen. Om du kommer ihåg förra säsongen så tog Lance Stroll Pole i sin RP i ett blött kval. Hans bil var inställd så att hans däck hade bäst grepp. I racet passade inte alls dessa inställningar honom.

Med det sagt så är det alltså svårt att översätta prestandan när förhållanden inte är identiska som man har data på. Om Bottas kvalar 8, så är det ganska tydligt att man inte riktigt vet hur bilen och Bottas kommer att prestera i loppet. Så om man är minsta lilla källkritisk så kan man inte avgöra hur bra racepace Bottas har på söndagen. Men att han har problem att ta sig förbi Lance Stroll säger enligt mig att bilen och Bottas inte är så överlägsen som den tidigare varit. Behöver jag säga att han hade problem i samma race som Lance Stroll tog pole?

Så det är en skillnad på BORDE och ÄR. Jag håller med att Bottas BORDE vara snabbare än Williams. Är han det under blöta förhållanden? Denna säsongen? På en söndag i race nr2? Ingen aning, men han bör lämna plats åt en snabbare bil med DRS och slipstream, oavsett om det står Williams, AM eller vad som.

Om vi pratar helhet. Är det inte så att flera förare har haft problem med att prestera i en bil som uppenbarligen går att vinna race med? Så att en Williams med DRS och slipstream passerar Bottas är minst lika naturligt.

Permalänk
Medlem

Kan nog vara sevärt, har inte kikat själv ännu men han brukar vara insatt och vettig.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Jag ska faktiskt svara med god ton på en så fin kommentar.

I F1 har man regler som gör att ändringar på bilen inte får ändras i Parc ferme. Det betyder alltså att justeringar för ett blött race när man kvalat på torrt inte får göras på bilen. Om du kommer ihåg förra säsongen så tog Lance Stroll Pole i sin RP i ett blött kval. Hans bil var inställd så att hans däck hade bäst grepp. I racet passade inte alls dessa inställningar honom.

Med det sagt så är det alltså svårt att översätta prestandan när förhållanden inte är identiska som man har data på. Om Bottas kvalar 8, så är det ganska tydligt att man inte riktigt vet hur bilen och Bottas kommer att prestera i loppet. Så om man är minsta lilla källkritisk så kan man inte avgöra hur bra racepace Bottas har på söndagen. Men att han har problem att ta sig förbi Lance Stroll säger enligt mig att bilen och Bottas inte är så överlägsen som den tidigare varit. Behöver jag säga att han hade problem i samma race som Lance Stroll tog pole?

Så det är en skillnad på BORDE och ÄR. Jag håller med att Bottas BORDE vara snabbare än Williams. Är han det under blöta förhållanden? Denna säsongen? På en söndag i race nr2? Ingen aning, men han bör lämna plats åt en snabbare bil med DRS och slipstream, oavsett om det står Williams, AM eller vad som.

Om vi pratar helhet. Är det inte så att flera förare har haft problem med att prestera i en bil som uppenbarligen går att vinna race med? Så att en Williams med DRS och slipstream passerar Bottas är minst lika naturligt.

Tror du missförstår lite om hur racing fungerar. Om det handlar om position i loppet så har han ingen som helst skyldighet att lämna plats, han får täcka upp så gott han kan för att försvara sin position. Han får dock inte flytta sig flera gånger för att blockera. Det är den som ska köra om som har ansvaret att hitta ett spår där han kan göra det och på ett säkert sätt. Russel vet var racinglinjen går, han borde veta att Bottas kommer följa den då han de facto ligger före. Han ser en chans att plocka en skalp och förivrar sig. Svårare än så är det inte.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Han borde verkligen ha vetat att Russell var bakom honom och nära för en attack. En del av mig tror, och kan ha helt fel här, att Bottas inte kunde tänka sig bli omkörd av en Williams. Lite "han är bättre än det" men uppenbarligen var han inte det.
Jag har inte riktigt tänkt på det tidigare men Bottas verkar inte alls trivas i blött. Tänker på Turkiet förra året då också.

Det var väl torrt när dom körde kval? Då var ju en mil efter. Bottas hade helt enkelt en värdelös helg.

Men det finns absolut ingen anledning för han att flytta på sig för att det är en snabbare förare bakom. Det hade ju varit korkat om det skulle vara så. Då blev det ju aldrig tät racing.

Nu har ju dessutom Russel mer eller mindre erkänt att han hade fel.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Ang Totos kommentarer och att han skulle vara besviken på Russel
"It takes two to tango"
"I can understand from each driver's perspective"
"I think both of them think they are not to blame and I will need to make the point that this is not a clear cut for me"
"It was a quite a move under DRS ... but I guess when a driver does not go for a gap he is no longer a driver"

Man får komma ihåg att han är tysk så många tolkar nog in en massa när han bara sakligt säger som han tycker, i kombination med skämtet om Renault Clio Cup som folk också drar stora växlar på... Jag är väldigt direkt och rak och skulle lätt kunna uttrycka mig på samma sätt.

Och att Toto inte skulle acceptera sådant beteende köper jag inte för en sekund, titta på Hamilton bara. Skillnaden är bara att Hamilton är inne på sin 14e säsong med 7 titlar och Russel är inne på sin 3e säsong med 0 poäng för Williams så Russel åtnjuter inte lika mycket respekt. Men Hamiltons erfarenhet hindrade inte honom från att understyra av Albon runt RBR förra året till exempel. Se även typ exakt samma incident Schumacher v Montoya som bland annat resulterade i en hysteriskt rolig presskonferens

Toto: https://www.youtube.com/watch?v=phFwm71k8ZY&t=2000s

Schumacher v Montoya: https://www.youtube.com/watch?v=SOuw96-JHGo

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

https://www.youtube.com/watch?v=M6csYnCUDXM

Kan nog vara sevärt, har inte kikat själv ännu men han brukar vara insatt och vettig.

Tyckte att det var bra analys!

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag kör Viaplay (som jag snor från farsan). Är lite sugen på att kolla F1TV någon gång just för att se vad man kan missa.

Skrivet av Solanum95:

Jag kikar via F1TV, körde Viaplay förra året men tycker det blir för dyrt då jag är ointresserad av all annan sport där.

Skrivet av benonikenobi:

Jag kollar på F1TV. Finns två prenumerationsvarianter, PRO och TV. Med PRO-varianten kan du se alla race live, men TV- varianten kan du bara se loppen i efterhand (har för mig man kan se dem 2 dygn senare) men med bägge varianterna har du tillgång till alla gamla lopp, finns mycket kul att se.

Går att köpa antingen årsvis eller månadsvis. Årsvis är så klart billigast. Tror månadskostnaden för TV är ca 30-35 kr medans PRO är 100+ (Köpte PRO för ett helt år med hygglig rabatt så jag har inte exakta belopp i huvudet 😄)

Ingen aning hur de svenska sändningarna är men jag gillar de engelska kommentatorns på F1TV iallafall

Ni övertalade mig där

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE