PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howlinskogge:

Mina föräldrar kör tv och fiber via telia men har inte fått något erbjudande. Förmodligen mobilerna som saknas!

Undrar om man får erbjudandet retroaktivt om man teckanar deras billigaste mobil-abb och direkt säger upp det?:-) Kostar 299kr i engångskostnad + 129:- för en månad. Iaf billigare än att köpa på blocket.

Förutsätter ju även att man redan har andra tjänster hos Telia samt att det är max 30 dagars bindningstid för mobilabbet.

Permalänk
Medlem

Bokade en PS5 DE 2021-03-19 18:18 på Webhallen & kan hämta den idag.

Permalänk
Medlem

Det vore intressant att se kvartalssiffror på försäljning nu när vi är inne i april.

Permalänk
Medlem

Intressant vore att få veta hur stort det antagna underskottet är just nu.
Har fortfarande inte lyckats beställa en så hoppas på fler bra tips här i tråden. 👍

Permalänk
Medlem

Går telia erbjudandet att köra på faktura, eller är det 6k up front som gäller?

Visa signatur

MainRig: RTX 3080 | Ryzen 7 7800x3d | 32GB DDR5 | Samsung 990 Pro | Fractal Design North
Konotorsskärmar: Acer predator XB271H + 2 nonames
TV (Och 4e pc-skärm): LG 77" Cs6 OLED
Ps5, Switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moelito:

Hej,
Någon som har fått mailet från telia:
Skulle någon vänlig själ kunna PM:a mig länken till StandardEdition från mailet. Jag har nu tecknat Telias billigaste mobilabb och de sa att om jag fick länken så skulle det gå att beställa.
De kunde inte skicka ut mailet manuellt till mig, utan det skulle ta "flera dagar".

Tack i förskott!!

Kan också skriva upp mig på önskan om att få PM med denna länk Mina föräldrar som har Fiber + TV + två mobilabonnemang hos Telia har INTE fått länken, otroligt nog. Man undrar nästan om Telia har filtrerat bort alla som är typ 60+...

Permalänk
Medlem

Beställt.
Undrar bara hur telia ska leva upp till sin leveransdag som de meddelade i orderbekräftelsen... 2021-04-12:-)

Edit, fick precis ett SMS:
Hej! Din beställning av hårdvara har ett nytt leveransdatum. Din order XXXX bör vara hos dig den 2021-04-13 Hälsningar Telia

Permalänk

Var i precis i kontakt med telia som sa att de inte säljer ps5 och att det antagligen var bedrägeri. Men ni verkar ju vara flera som beställt/varit i kontakt med telia om saken? Kanske var snubben i chatten som inte hade koll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purkopurko:

Var i precis i kontakt med telia som sa att de inte säljer ps5 och att det antagligen var bedrägeri. Men ni verkar ju vara flera som beställt/varit i kontakt med telia om saken? Kanske var snubben i chatten som inte hade koll.

Imponerande om det är bedrägeri då beställningen visas på ens "Mina sidor" hos Telia.
Skulle tro att kundservice inte är uppdaterade helt enkelt.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*Förtydligande*

Hej alla. Ville bara räta lite frågetecken.

Det stämmer att Telia erbjuder PS5 till utvalda helkunder.
Jag pratade precis med supporten och infon hade inte gått ut till alla anställda på morgonen så därför har vissa blivit nekade.

Känner man att man saknar detta mail så kan man kontakta Telias support, det hjälper alltså inte att tigga länk här.

Nästa som tigger något här kommer jag personligen att läxa upp

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Ja då är vi där igen. Lyckades få mina föräldrar att beställa via Telia, dom hade fått bekräftelse per mail med leverans 1-3 arbetsdagar. Men efter NoN senaste flopp trots att man beställde och fick det på mail snabbare än vissa i tid lyckades man inte vara en av dom lyckliga. Dom flesta gick nog till Scalpers kolla bara tradera, blocket m.m.

Återstår att se men ropar inte hej för ens PS5 är i mitt vardagsrum.

Permalänk
Medlem

Någon som beställde från Telia idag och har fått sin skickad? Min står som beräknad leveransdatum imorgon vilket inte är illa pinkat då den inte ens är skickad ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Någon som beställde från Telia idag och har fått sin skickad? Min står som beräknad leveransdatum imorgon vilket inte är illa pinkat då den inte ens är skickad ännu.

Har inte fått någon info alls annat än orderbekräftelse samt uppdaterad beräknad leveransdatum som är imorgon. Var ser du om den är skickad eller inte? Har bara "pågående" beställning under Telias mina sidor.

Permalänk
Medlem

Status: Plockas på lagret

Så står det på min Telia beställning. Lite luttrad så vet inte vad jag ska hoppas på.

Permalänk
Medlem

Har någon beställt på *länk raderad*

Permalänk
Medlem

Undrar samma som person ovan. Har någon beställt från *länk raderad*

Permalänk
Medlem
Skrivet av moelito:

Har inte fått någon info alls annat än orderbekräftelse samt uppdaterad beräknad leveransdatum som är imorgon. Var ser du om den är skickad eller inte? Har bara "pågående" beställning under Telias mina sidor.

Står samma för mig. Beställde kl 11.30. Innan beställning chattade jag med kundtjänst för att få reda på om de ens fanns på lager (eftersom lagerstatus inte gick att se). Hon bedyrade att de fanns på lager men vi får väl se. Beräknad leverans 2021-04-13 och status "plockad på lager".

Permalänk
Medlem

Jag pratade med Telias kundtjänst under kvällen. Enligt personen jag pratade med så finns det på lager och att de kommer skicka ut det ikväll. Svårt att se att det skulle stämma med leveransen dock då jag fortfarande inte har fått något sms om att den är skickad.

Permalänk

Jag var ju lätt grinig på NoN förra veckan, då när dom hade ett släpp på några konsoler som mer eller mindre lottades ut som det kändes, samt lite annat...ja ni vet historien.

Jag kan ha nämt att jag skulle ta bort min resevering som mitt inköp slutade i, men jag lät den den ändå ligga då jag inte orkade helt enkelt. Samt att jag insåg väll någonstans i min påslagna reptilhjärna att med en reservation så får jag ju en konsol någon gång i alla fall och att det kanske finns värre saker att vara upprörd över.

Och ja, idag vid 16.35 kom ett mail om att rästen av min halvstora order har släppts och att ps5 låg med i den. Så imorgon någon gång har jag kalaset på plats. Så slutet gott allting gott, och så kan jag ju tänka på detta nästa gång topplocket går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helin82:

Har någon beställt på *länk raderad*

Superfake sida som försöker få det att se ut som det är något officiellt från Sony. Söker man på telefonnumret hittar man skumma bitcoin-grejer. Scam utan tvekan.

Permalänk
Medlem

Den där scam-sidan listas i två tyskar artiklar med en lista över fake-sidor som begår bedrägeri. Jag skulle säga UNDVIK!

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av RollarN:

Går telia erbjudandet att köra på faktura, eller är det 6k up front som gäller?

Stod via mailet att man kan köpa direkt eller dela upp betalningen helt utan ränta.

Visa signatur
Permalänk

Mayhap before next snow!

Någon som har någon aning vilken tid man ska kolla under dygnet för att ens ha en chans innan jul?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RuneRampage:

Någon som har någon aning vilken tid man ska kolla under dygnet för att ens ha en chans innan jul?

Nångång mellan 00-12, eller om det var tvärtom, minns inte exakt nu.

Permalänk

Vet någon när Telia skickar iväg ps5 eller har dom redan gjort det?

Permalänk

Hej. Jag skapade ett konto här bara för att säga stort tack till er som bidrar med länkar och tips. Jag lyckades knycka ps5an från komplett igår, den är på väg nu. Jag kommer att fortsätta hålla koll och om jag kommer över någon info så lägger jag ut det här. Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusg03:

Vet någon när Telia skickar iväg ps5 eller har dom redan gjort det?

Jag fick precis en trackinglänk från PostNord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiasen_89:

Hej. Jag skapade ett konto här bara för att säga stort tack till er som bidrar med länkar och tips. Jag lyckades knycka ps5an från komplett igår, den är på väg nu. Jag kommer att fortsätta hålla koll och om jag kommer över någon info så lägger jag ut det här. Tack så mycket!

Släppte komplett ut ps5 igår hur fick du reda på den informationen?
Grattis btw!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusg03:

Vet någon när Telia skickar iväg ps5 eller har dom redan gjort det?

Enligt kundtjänst så skulle min gå iväg senast kl 20 idag

Permalänk
Skrivet av FredVvs:

Släppte komplett ut ps5 igår hur fick du reda på den informationen?
Grattis btw!!

Det var ett demoex och en länk kom upp här i tråden från en användare:)