3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Proshop krashar kl 1400

Med facit i hand, satt och uppdaterade sidan i så rask takt jag kunde mellan 13:59-14:00, så gick den direkt från "Meddela mig" med 4 i lager, till slutsåld, iaf under sekunden.

Permalänk
Medlem

Jag såg den beryktade köpknappen och tryckte av men sen kraschade allt! Jag knep istället ett 3060Ti på Inet förhoppningsvis.. står fortfarande som obekräftad leveranstid hmm. Någon annan som köpte samma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catfisce:

Jag såg den beryktade köpknappen och tryckte av men sen kraschade allt! Jag knep istället ett 3060Ti på Inet förhoppningsvis.. står fortfarande som obekräftad leveranstid hmm. Någon annan som köpte samma?

Vad låg priset på för 3070 och 3060 TI om man får fråga?

Permalänk
Skrivet av Catfisce:

Jag såg den beryktade köpknappen och tryckte av men sen kraschade allt! Jag knep istället ett 3060Ti på Inet förhoppningsvis.. står fortfarande som obekräftad leveranstid hmm. Någon annan som köpte samma?

Jag fick tag på ett 3060TI också. Obekräftad leveranstid för mig med.
EDIT: Förväntad leverans 13e april dock..

Permalänk
Medlem

Någon som såg vad priserna låg på för korten på Inet?

Visa signatur

“All cruelty springs from weakness.”

Permalänk
Skrivet av Finwë:

Någon som såg vad priserna låg på för korten på Inet?

8799kr för RTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finwë:

Någon som såg vad priserna låg på för korten på Inet?

Permalänk
Medlem

Äntligen!

EVGA 3060 Ti skickad å klar för 6799 kr på inet
Förväntad leveransdag 14 april

Visa signatur

Intel i7-12700K + Corsair Hydro X XC7 RGB PRO | Asus STRIX Z690-F Gaming WiFi | 32 GB 5200-DDR5
EVGA RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA | WD_Black SN850 1 TB | Kingston NV1 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stockman2000:

Jag fick tag på ett 3060TI också. Obekräftad leveranstid för mig med.
EDIT: Förväntad leverans 13e april dock..

"Tyvärr var du en av dem som inte hann få ett grafikkort innan de sålde slut och vi kommer därför vara tvunga att makulera din order. Det beror på att vi inte har några bekräftande kommande leveranser eller ens indikationer på om dessa kommer att kunna levereras. Din order makuleras och då återbetalas även ev. summa som du betalt inom 5 bankdagar. Ifall ordern är lagd mot faktura makuleras denna."

Kul! Jag bokade först 3070 och ändrade mig, bokade av och beställde detta istället. Nu blev det inget alls!

Permalänk
Medlem

Härligt att se 3060 Ti dyka upp senaste veckan, började tappa hoppet på att jag någonsin skulle få mitt men ser lite ljus i tunneln nu.

Permalänk
Skrivet av Catfisce:

"Tyvärr var du en av dem som inte hann få ett grafikkort innan de sålde slut och vi kommer därför vara tvunga att makulera din order. Det beror på att vi inte har några bekräftande kommande leveranser eller ens indikationer på om dessa kommer att kunna levereras. Din order makuleras och då återbetalas även ev. summa som du betalt inom 5 bankdagar. Ifall ordern är lagd mot faktura makuleras denna."

Kul! Jag bokade först 3070 och ändrade mig, bokade av och beställde detta istället. Nu blev det inget alls!

Typiskt, samma här!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Catfisce:

"Tyvärr var du en av dem som inte hann få ett grafikkort innan de sålde slut och vi kommer därför vara tvunga att makulera din order. Det beror på att vi inte har några bekräftande kommande leveranser eller ens indikationer på om dessa kommer att kunna levereras. Din order makuleras och då återbetalas även ev. summa som du betalt inom 5 bankdagar. Ifall ordern är lagd mot faktura makuleras denna."

Kul! Jag bokade först 3070 och ändrade mig, bokade av och beställde detta istället. Nu blev det inget alls!

Trist men bra att de hör av sig (och snabbt) i alla fall till skillnad från en av deras större konkurrenter som tar bort ordrar utan att säga ett pip.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett 3070 på inet, men status för min order är "försenad inleverans", har inte fått nåt mail om att ordern är makulerad, och det kan ju vara ett gott tecken

Visa signatur

Asus Prime AP201 White || AsRock B760 Steel Legend || Intel i5 12600KF || ASUS TUF 3060 Ti || Corsair Vengeance DDR5 32GB || SeaSonic Focus GX 750W

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Trist men bra att de hör av sig (och snabbt) i alla fall till skillnad från en av deras större konkurrenter som tar bort ordrar utan att säga ett pip.

Fick du någon förklaring till slut om varför?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Blueice87:

Fick du någon förklaring till slut om varför?

Nej, inte ett knyst på mailen eller dylikt som från Inet ovan.
Pratade med personal i butik som kikade i sina system men de visste inte varför det gjorts, de kunde bara se att det avbokats och inget mer.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inaktiv

Inet:s hemsida pallar inte riktigt trycket. Så det som händer är att för många ordrar läggs. Säg att det finns 10 kort. Sen hinner det komma in 15 beställningar och de 5 som kommer in sist får ju inga kort.

Permalänk
Avstängd

Jag gick in exakt kl 14:00 på Proshop (angav min email vid 13) men fick bara error på sidan tills klockan 14:03 men då var allt slut.
Jag missade också Inet's kort, jag gick in i tips tråden 14.46 och uppdaterade hela tiden men inlägget om tipset kom aldrig upp för mig, kom upp ca 20 min senare men då var allt slut såklart.
Dags att ge upp jakten för min del efter daglig koll i månader.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon2110:

Inet:s hemsida pallar inte riktigt trycket. Så det som händer är att för många ordrar läggs. Säg att det finns 10 kort. Sen hinner det komma in 15 beställningar och de 5 som kommer in sist får ju inga kort.

Nä även utanför varukorgen tycker jag mig se 502 och dylika fel oftare på inet på sista tiden.
Det kanske inte är relaterat men skulle vara lite kul att se hur många sidvisningar / dag de och andra återförsäljare har nu jämfört med innan 3000-serien.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställt från DustinHome? Lade en order på ett 3060ti i början på Januari och fick ett mail i slutet på februari att man bör hålla is i magen osv, någon som har fått sitt kort från ungefär samma tid på lagd order?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixxy:

Är det någon som beställt från DustinHome? Lade en order på ett 3060ti i början på Januari och fick ett mail i slutet på februari att man bör hålla is i magen osv, någon som har fått sitt kort från ungefär samma tid på lagd order?

Beställde ett ASUS 3060ti Dual non-OC den 6 januari, fick den skickad till mig 22 januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixxy:

Är det någon som beställt från DustinHome? Lade en order på ett 3060ti i början på Januari och fick ett mail i slutet på februari att man bör hålla is i magen osv, någon som har fått sitt kort från ungefär samma tid på lagd order?

Samma här, mailade Dustin förra veckan för att höra om de hade någon uppfattning om tid till leverans men fick bara svar att inte hade någon ny information.

Permalänk

Rtx 3070 från elgiganten

Jag beställde ett msi gaming x trio 3070 kort från elgiganten i mitten av januari inte hört något från dem förutom orderbekräftelsen som kom direkt är det någon som har fått 3070 kort från elgiganten och när beställde ni?

Permalänk
Medlem

Ser ut som om det kommer finnas ett gäng Asus ROG STRIX 3070 OC på proshop idag vid 14:00
Det står +15 stk i lager (på deras status sida så står det 44 inkommande men 32 existerande order, men det borde ju bli 12 kvar inte 15.)

https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3070-ROG-S...

Dock har dom inte angett något pris så vi får väl se vad det blir sen.

Permalänk
Medlem

Plötsligt blev man en av de där som har flertalet 3070 över när gamla ordrar fylls. Lol

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av krait78:

Ser ut som om det kommer finnas ett gäng Asus ROG STRIX 3070 OC på proshop idag vid 14:00
Det står +15 stk i lager (på deras status sida så står det 44 inkommande men 32 existerande order, men det borde ju bli 12 kvar inte 15.)

https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3070-ROG-S...

Dock har dom inte angett något pris så vi får väl se vad det blir sen.

10290 riksdaler.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Fick ett mail från Inet om jag ville byta min beställning på ett gigabyte 3070 eagle (2021-05-31) till ett likadant fast "gaming" istället då de hade fått in såna nu så jag tackade ja. Skönt att de håller på köerna! Har läst att det har lite coil whine men det får man väl se.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av krait78:

Ser ut som om det kommer finnas ett gäng Asus ROG STRIX 3070 OC på proshop idag vid 14:00
Det står +15 stk i lager (på deras status sida så står det 44 inkommande men 32 existerande order, men det borde ju bli 12 kvar inte 15.)

https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3070-ROG-S...

Dock har dom inte angett något pris så vi får väl se vad det blir sen.

För skojs (är inte ute efter något kort själv som tur vad) satt jag och refreshade sidan med detta specifika hos Proshop mellan klockan 13:57-14:03, utan att någon köp-knapp dök upp alls (det stod endast "Meddela mig" där köp-knappen är vanligtvis).
14:04 dök ett nytt meddelande upp - att alla korten var slut.

Sidan krashade dock aldrig så man undrar ju vad som avgjorde att det ej dök upp någon köp-knapp alls. Väldigt fascinerande vilket som.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av Najk:

För skojs (är inte ute efter något kort) satt jag och refreshade sidan med detta specifika hos Proshop mellan klockan 13:57-14:03, utan att någon köp-knapp dök upp alls (det stod endast "Meddela mig" där köp-knappen är vanligtvis).
14:04 dök ett nytt meddelande upp - att alla korten var slut.

Han o se köp knappen sen refreshade jag en gång till då var alla kort borta.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sebbzor133:

Han o se köp knappen sen refreshade jag en gång till då var alla kort borta.

Herregud. Detta är helt galet

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

Han o se köp knappen sen refreshade jag en gång till då var alla kort borta.

Ja samma här, måste vara bottar??

Visa signatur

Corsair 4000x Svart | MSI B550 Carbon Wifi | Ryzen 5800X | Ballistix 32gb 3600 cl16 | BeQuiet SL 2 280mm AIO | Seasonic 850W | MSI 3070ti x trio | Lenovo 27" 1440p 165hz + AOC 27" 144hz | Corsair HS70 |