PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Beställde 6 april från NoN med gratis frakt via PostNord. Fick orderbekräftelse 22:24 och hämtade den hos mitt ombud idag. Tack än en gång till @lambdan! Till alla er andra som inte fått än: jag håller tummarna för att ni ska få era så snart som möjligt.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Kul alla ni som fick en av "mitt" tips... men jag var ju inte den första som tipsade om det
Aldrig fått så här många tack iaf. Känner mig som hjälten i slutet av en actionfilm, hehe.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Fortfarande sjukt att alla inte har fått en ps5 ännu. Tycker det borde släppa snart eller?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg har jag äntligen fått min PS5 SE. Jag har haft en förbokning hos Dustin sedan 18/9 men den köplatsen har någon annan fått. Jag har kikat i den här tråden lite då och då sedan årsskiftet. Men de senaste 2-3 veckorna har jag ökat min aktivitet och det gav resultat. Så alla ni som är utan, va aktiva i tråden. Det lönar sig.

Tack för mig

Visa signatur

THINKPAD X280 ARCH
DEFINE S | I5 8600K | AP-Z370P | 32GB | GTX 1080
DEFINE 7 XL | I5 7600K | GA-Z270N | 64GB | 4x18TB
MX3S | KEYCHRON Q1V2 | P3421W + XF270H + XF270H
OLED65C1 + OLED55B7 | STRDH790 | KLIPSCH 5.1.4 | PS5

Permalänk
Medlem

Vet nån när nästa leverans kommer. Missade precis Non skitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helin82:

Vet nån när nästa leverans kommer. Missade precis Non skitet

Efter 300+ sidor vore det toppen med en sammanfattning. Någon som känner sig manad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gasherz:

Efter 300+ sidor vore det toppen med en sammanfattning. Någon som känner sig manad?

Några har fått PS5, några har inte fått PS5.

Visa signatur

THINKPAD X280 ARCH
DEFINE S | I5 8600K | AP-Z370P | 32GB | GTX 1080
DEFINE 7 XL | I5 7600K | GA-Z270N | 64GB | 4x18TB
MX3S | KEYCHRON Q1V2 | P3421W + XF270H + XF270H
OLED65C1 + OLED55B7 | STRDH790 | KLIPSCH 5.1.4 | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Kul alla ni som fick en av "mitt" tips... men jag var ju inte den första som tipsade om det
Aldrig fått så här många tack iaf. Känner mig som hjälten i slutet av en actionfilm, hehe.

Hehe, du är en hjälte! Jag såg det tack vare bilden när jag scrollade. Stort tack till dig och @ante_ante. Jag vet inte hur många ställen jag hade förbokat från, hur många gånger jag deltagit i Elgigantens utlottning och varje gång jag missat få tag på en konsol trots att Distill har övervakat varje svensk butik, men den här veckan gick det äntligen vägen. Efter lite strul med expressleveransen så fick jag sms igår en timma innan arbetsdagens slut att det fanns att hämta ut hos mitt ombud. Hoppas det går bra för er andra. Första intrycket av konsolen, och framför allt handkontrollen, är riktigt bra!

Permalänk

Någon som kan förklara vad NoN är? är nämligen ny här och letat efter ett ps5 väldigt länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusg03:

Någon som kan förklara vad NoN är? är nämligen ny här och letat efter ett ps5 väldigt länge

https://www.netonnet.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusg03:

Någon som kan förklara vad NoN är? är nämligen ny här och letat efter ett ps5 väldigt länge

NetOnNet. Dom släppte ett par konsoler i tisdag natt och några av oss i tråden lyckades få del av det efter tips här i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

NetOnNet. Dom släppte ett par konsoler i tisdag natt och några av oss i tråden lyckades få del av det efter tips här i tråden.

22:15 är det natt det? 😳

Permalänk
Medlem
Skrivet av nnevynn:

22:15 är det natt det? 😳

Tydligen, för jag hade iaf lyckats somna när jag nattade barn och missade alltihopa 😭

Permalänk
Medlem

Har någon nån info om när det kommer in något lagar på Ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av moelito:

Tydligen, för jag hade iaf lyckats somna när jag nattade barn och missade alltihopa 😭

Haha somna med barnen när jag nattar gör jag var och varannan dag. Känner för dig där 😂 många gånger man börjar natta 19.. Vid 23-24 tiden vaknar man till, ont i nacken, och undrar vad som hänt 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helin82:

Har någon nån info om när det kommer in något lagar på Ps5

Ja det kommer in en enda den 23/4 klockan 11.44, Gunnars radio i Jukkakörven. Först till kvarn!

Skämt och sido. Vi har tagit den här diskussionen flera ggr nu. Vi kan, precis som du, INTE se in i framtiden. Om t ex Elgiganten går ut med info om tävling eller släpp så skrivs det här. Upptäcker någon att det släppts någonstans så skrivs det här osv.

Permalänk
Skrivet av Farenheit:

Valde express frakt (99kr) Postnord.

Idag (2021-04-07) 13:19: NetOnNet Centrallager - Försändelsen är på väg - Leverans imorgon.

Paket: 47x43x17cm. 4,5kg.

2021-04-07 Örebro
2021-04-09 Veddesta 04:40
2021-04-09 "Utanför Stockholm" 12:07 - Leverans.

Postnords express frakt för 99kr ger jag inte mycket för. Mitt lokala Postnord ombud (ica butik) är riktigt dåliga, det första snubben gjorde var att slänga upp paketet på vågen så det dunsade till ordentligt.

Netonnet är odugliga på att packa paket, de hade lagt PS5 i en kartong utan bubbelplast sen kört med en sån där plastband runt som hade skurit in i pappen så det skadade mitt PS5 embalage - inte ok. Jag hade gärna betalat 5kr extra för bubbelplast och en större kartong.

Det blir så här när företag har dåliga rutiner.

Tack för all hjälp här! Postar ingen bild, ni har sett tillräckliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farenheit:

2021-04-07 Örebro
2021-04-09 Veddesta 04:40
2021-04-09 "Utanför Stockholm" 12:07 - Leverans.

Postnords express frakt för 99kr ger jag inte mycket för. Mitt lokala Postnord ombud (ica butik) är riktigt dåliga, det första snubben gjorde var att slänga upp paketet på vågen så det dunsade till ordentligt.

Netonnet är odugliga på att packa paket, de hade lagt PS5 i en kartong utan bubbelplast sen kört med en sån där plastband runt som hade skurit in i pappen så det skadade mitt PS5 embalage - inte ok. Jag hade gärna betalat 5kr extra för bubbelplast och en större kartong.

Det blir så här när företag har dåliga rutiner.

Tack för all hjälp här! Postar ingen bild, ni har sett tillräckliga

Jag var också orolig för att bandet skulle skurit in, tack och lov hade allt klarat sig.
Är ju för posten lyfter i bandet 😆

Permalänk
Medlem

Ett demo exemplar, först till kvarn antar jag: https://www.komplett.se/product/1183464/demovaror/gaming/demo...

Permalänk
Medlem

Playstation 5 till salu hos Telia av alla ställen. Enbart för deras kunder som jag förstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Playstation 5 till salu hos Telia av alla ställen. Enbart för deras kunder som jag förstår.

Hittar inget hos Telia?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyj84:

Hittar inget hos Telia?

Du bör ha fått e-post. Jag fick ett som det stod Exklusivt erbjudande på. Följde länkarna och kunde beställa mellan Digital och Standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Du bör ha fått e-post. Jag fick ett som det stod Exklusivt erbjudande på. Följde länkarna och kunde beställa mellan Digital och Standard.

Då förstår jag, trodde du menade att man kunde köpa om man blev kund.
Är det normala priser?
Tänkte om någon kunde köpa åt en som var telia kund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyj84:

Då förstår jag, trodde du menade att man kunde köpa om man blev kund.
Är det normala priser?
Tänkte om någon kunde köpa åt en som var telia kund.

Det var normala priser för konsolen. Både för Standard och Digital.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Du bör ha fått e-post. Jag fick ett som det stod Exklusivt erbjudande på. Följde länkarna och kunde beställa mellan Digital och Standard.

Hmm, är kund men bara för fiber och TV men har inte fått något mail.. Är du mobilkund?

Permalänk
Medlem
Skrivet av moelito:

Hmm, är kund men bara för fiber och TV men har inte fått något mail.. Är du mobilkund?

Japp. Jag har både fiber, TV och mobil hos Telia.
Så här såg e-posten ut som jag fick.
https://i.imgur.com/siSgrFU.png
Skickades nu på morgonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Japp. Jag har både fiber, TV och mobil hos Telia.
Så här såg e-posten ut som jag fick.
https://i.imgur.com/siSgrFU.png
Skickades nu på morgonen.

Verkar som om man måste ha mobilabb då:-(
Telia har något som verkar kallas "förmåner" då man har mer än en tjänst. Men man måste ha mobilabb för att få det:-(

Permalänk
Medlem

Telia verkar bara skicka ut det till multikunder, dvs flera olika abonnemang.
Beställde genom brorsan och allt gick igenom.
Leverans 1-3 dagar 😄

Permalänk

Beställde precis ett ps5 från Telia, tack för alla tips!

Permalänk

Mina föräldrar kör tv och fiber via telia men har inte fått något erbjudande. Förmodligen mobilerna som saknas!