Skumt problem med Google sedan i onsdags.

Permalänk
Medlem

Skumt problem med Google sedan i onsdags.

Har ett skitkonstigt problem med Google. Det går nämligen inte att logga in. Har inget med blockeringar av cookies (har provat alla varianter och även gett Google exklusiv rätt att spara cookies i FF). Problemet är att det inte ens går att att logga in på Google. Händer inget när man trycker på logga in.

Fungerar att logga in på Youtube och sedan gå över till Google men försvinner så fort man stänger fliken. Vilket låter som ett cookie-problem.

Har provat att återskapa datorns konto (vilket normalt bara borde ge att man är utloggad från sidor man normalt är inloggad på) samt att skapa ett nytt lösenord, vilket så klart kräver en 2FA med verifiering i telefon eller surfplatta men 10-tal om dagen, låter som något är fel här.

Har provat logga ut på telefonen och surfplatta och logga in igen vilket fungerar felfritt.

Använder standard i Firefox sekretess-inställningar. Och inga andra sidor klagar eller har problem med inloggning. Har Firefox dragit åt något på svångremmen på sistone?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning just nu kring din Firefox-fråga, men slogs av denna tanke:

Är du säker på att du tillåter cookies från alla nödvändiga "dotter-domäner"...?
Det kan ju vara så att det är Google som snickrat om lite, snarare än Firefox/Mozilla.
Inte omöjligt med tanke på att de behövt göra anpassningar/justeringar pga krav från EU (och möjligen senaten i US).

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1k3_dd:

Jag har ingen aning just nu kring din Firefox-fråga, men slogs av denna tanke:

Är du säker på att du tillåter cookies från alla nödvändiga "dotter-domäner"...?
Det kan ju vara så att det är Google som snickrat om lite, snarare än Firefox/Mozilla.
Inte omöjligt med tanke på att de behövt göra anpassningar/justeringar pga krav från EU (och möjligen senaten i US).

Det mest konstiga är att jag inte "får" logga in. Får aldrig upp inloggningsrutan för Google när man trycker på logga in. Så kan inte skriva in min e-post adress eller lösenord. Har den lägsta säkerhetsnivån nu i Firefox, version 87.0. Finns inga begränsningar om webbplatser.

Sätter jag någon begränsning så stoppar det såklart banken, coop, och sweclockers får lite skumma fel.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon