Dubbla fläktar i fokus på Lenovos nya speltelefon

Permalänk
Melding Plague

Dubbla fläktar i fokus på Lenovos nya speltelefon

Twin-turbofläktar, octa-triggerknappar, RGB-belysning och en "streaminganpassad" kamera ska ge ultimat spelprestanda.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fläktar i mobiltelefoner, vad i hela friden?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Lenovo tar ett blad ur Gigabytes bok ser jag!

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Kattus:

Fläktar i mobiltelefoner, vad i hela friden?

Ja, plural gjorde ju inte saken bättre

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Avstängd

Jag vet att man kan styra drönare via mobilen, men hur sjutton går det när drönaren ÄR mobilen...

Permalänk

Det finns rätt så många som spelar på mobilen.
Rent generellt tycker jag en stor del av forumsmedlemmarna är av typen att en stationär dator köper man endast för spel, inget fel med det. Men samtidigt är många väldigt negativa till att spela på en mobil.

Så jag tror konceptet med bättre spelmobiler kan växa sig starkare och allt eftersom de får mer datakraft så klarar de av allt bättre spel. Vi går emot en utveckling att folk har mindre fritid, detta med att sitta inne framför en dator för nöje har inte alla. Utan den tid de har tid att spela är när de står och väntar på en buss, sitter i bussen eller väntar på något annat. Och det är då irrelevant att en stationär klumpdator som med skärmar och allt kanske väger 30Kg är bättre att spela på, då man knappast vill spela på denna dator när man står och väntar på bussen.

*edit*
Argumenten emot spelmobiler är ofta detsamma som argument emot laptops för 20år sedan var. En stationär dator med dubbla 21" crt är bättre att jobba på än en laptop, därför är laptops dåliga. Ja, ta med dig den stationära datorn med skärmarna och jobba på bussen..

Permalänk
Medlem

N-Gage är det du i fläkttappning?

Visa signatur
Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag ser i grunden poängen med en telefon anpassad för spelande, men just fläktlösningen gör mig lite tveksam. Min första tanke är bara allt skräp som kommer fastna mellan bladen efter cirka 2 sekunder i valfri jackficka.

Tycker dock dubbla laddportar inte är så dumt egentligen, kan vara trevligt även vid typ filmtittande osv

Permalänk

Pfft... Luftkylning är så 2010. Vill se en custom loop.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Pfft... Luftkylning är så 2010. Vill se en custom loop.

Plot twist! Custom loops kyls i sin tur av ... luft! XD

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Fläktar i mobiltelefoner, vad i hela friden?

Jag tror de kallar den för "Tele-fön" på grund av att den fungerar som hårtork också

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

90W laddning till mobilen låter ju iofs trevligt. Önskar jag kunde få det till mitt gamla as (fast den skulle väl smälta...).

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Asus har ju kört detta ett tag. Hjälp en åttiotalist här. Är alltså gamingtelefoner en grej?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Vem vill ha detta?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Dinoman:

Asus har ju kört detta ett tag. Hjälp en åttiotalist här. Är alltså gamingtelefoner en grej?

Det beror nog väldigt mycket på var i världen man befinner sig

Stora delar av Indien och Kina där man gått snabbt fram i internetanvändning på kort tid så är ju vanliga datorer ett steg man i princip ”hoppade över” och mobilen är den enhet man använder till allt. Inklusive gaming.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Vad i hela världen är en "octatrigger" / "octotrigger" ? (olika stavning på två ställen i artikeln)

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Pfft... Luftkylning är så 2010. Vill se en custom loop.

Extremt värt

Personligen vill jag se en vapochill för iPhones härnäst.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

https://youtu.be/F91bGJBQLFc

Extremt värt

Personligen vill jag se en vapochill för iPhones härnäst.

Ett par 72W Peltiers emellan och en ringtrafo för budget sub zero kylnigen i alla fall kan man tycka.

Permalänk
Medlem

Inte så hållbar

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det beror nog väldigt mycket på var i världen man befinner sig

Stora delar av Indien och Kina där man gått snabbt fram i internetanvändning på kort tid så är ju vanliga datorer ett steg man i princip ”hoppade över” och mobilen är den enhet man använder till allt. Inklusive gaming.

Detta. Verkar även stort i Brasilien och ev. andra delar av Sydamerika. PUBG Mobile, Garena Free Fire m.fl. har enorma spelarbaser. Ramlade över någon e-sportsändning som jag tror var från Brasilien där de satt och spelade på mobiler. Smått surrealistiskt när man aldrig sett det tidigare, men såg ut som vilken CS:GO-turnering som helst.

Det är väl inte konstigt egentligen eftersom telefoner är mycket mer lättillgängliga. I vår del av världen är vi dock av naturliga skäl helt ovetande om omfattningen.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Plot twist! Custom loops kyls i sin tur av ... luft! XD

Det kan ju faktiskt vara lite vad som helst på slutet om man så önskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Detta. Verkar även stort i Brasilien och ev. andra delar av Sydamerika. PUBG Mobile, Garena Free Fire m.fl. har enorma spelarbaser. Ramlade över någon e-sportsändning som jag tror var från Brasilien där de satt och spelade på mobiler. Smått surrealistiskt när man aldrig sett det tidigare, men såg ut som vilken CS:GO-turnering som helst.

Det är väl inte konstigt egentligen eftersom telefoner är mycket mer lättillgängliga. I vår del av världen är vi dock av naturliga skäl helt ovetande om omfattningen.

Jag tror det i många fall är en ren ekonomisk fråga. Man sparar in en hel produkt som dessutom tar en massa plats i vad jag misstänker är ett ganska litet hem.

Angående aktivt kylda telefoner så är det knappast lockande.
Med dom varvtalen lär väl fläktarna leva ett år.
Får dåliga vibbar från aktivt kylda nordbryggor...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av UndaC:

Det beror nog väldigt mycket på var i världen man befinner sig

Stora delar av Indien och Kina där man gått snabbt fram i internetanvändning på kort tid så är ju vanliga datorer ett steg man i princip ”hoppade över” och mobilen är den enhet man använder till allt. Inklusive gaming.

Jag känner mig gammal.

De flesta spel på telefon är ju mest cancer men de kanske uppskattar det i Asien.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Lego Master
Skrivet av UndaC:

Personligen vill jag se en vapochill för iPhones härnäst.

Vad säger du, "vape and chill"? Det trodde jag närmast alla iPhone-användare gjorde.

Skrivet av Dinoman:

Jag känner mig gammal.

De flesta spel på telefon är ju mest cancer men de kanske uppskattar det i Asien.

Well, GeForce NOW är ju praktiskt som fan tillsammans med en schysst handkontroll. Men poängen där är ju att man inte behöver en kraftfull telefon.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Jag ser i grunden poängen med en telefon anpassad för spelande, men just fläktlösningen gör mig lite tveksam. Min första tanke är bara allt skräp som kommer fastna mellan bladen efter cirka 2 sekunder i valfri jackficka.

Ja det lär ju inte gå att stoppa ner den i fickan en bra stund efter att man har spelat om inte telefonen ska användas som någon slags kombinerad dammsugare.

I slutänden kommer den här mobila produkten antagligen att visa sig vara lämpad för användning på ett skrivbord, inomhus.

Permalänk

Kör på bara! Det leder ju om inte inget annat utvecklingen framåt. Mobilerna blir ju mer och mer mångsidiga.

Permalänk
Medlem

Vad bra, då kan man spel free to play piss i högre fps

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Skrivet av KorvMos:

Vad bra, då kan man spel free to play piss i högre fps

Fatta hur fort man kan köpa smurfbär!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Ingen telefon jag köpt åt mig själv men coolt och kul att se lite annorlunda telefon. Första telefon recensionen jag kollat på länge på Youtube.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Max 27 dB? Det låter inte mycket alls, men kommer kyla enormt mkt bättre än helt fläktfritt. Det låter som en bra lösning. Nu spelar jag inte på telefonen, men för prestanda känns det inte som en dum idé.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |