Köp av hörlurar till cykling

Permalänk
Medlem

Köp av hörlurar till cykling

Nu när vägarna är sopade är det dags för mig att dra fram racercykeln igen och jag vill nu ha nya hörlurar.
Hade ett par Jaybirds förut men de pajade.. kikar nu på Jaybird och Jabra men öppen för vad som helst. Viktiga är att det är bra ljud och att de inte hoppar ur när man blir svettig.
Några förslag?

Permalänk
Medlem

Kollat lite på de här två:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4658541 (billiga!)

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5165830

Nån som har testat dem och kan uttala sig?

Permalänk
Medlem

Ljudisolerade är ju inte helt lyckat om du cyklar på landsväg. Kan inte uttala mig om de du har ovan då jag inte testat någon av dem.

Jag växlar mellan Galaxy buds+ och live beroende på hur isolerad jag vill vara. Sitter perfekt i mina öron men passform är väldigt personligt.

Dieter på The Verge har nyss gjort en video om öppna lurar ur ett perspektiv av någon som cyklar:
https://www.youtube.com/watch?v=YOeCRKffHhg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaphood:

Ljudisolerade är ju inte helt lyckat om du cyklar på landsväg. Kan inte uttala mig om de du har ovan då jag inte testat någon av dem.

Jag växlar mellan Galaxy buds+ och live beroende på hur isolerad jag vill vara. Sitter perfekt i mina öron men passform är väldigt personligt.

Dieter på The Verge har nyss gjort en video om öppna lurar ur ett perspektiv av någon som cyklar:
https://www.youtube.com/watch?v=YOeCRKffHhg

Nja men den risken tar jag, bra ljud går före. Cyklar ändå inte i tätort och man kan ju inte göra så mycket mer än att cykla långt ut till höger..

Kollade på Galaxy buds också men tänkte att Jaybirds/Jabra var bättre..?

Permalänk

Tänkte också tipsa om AfterShokz, har funderat på köpa dem själv, har dock inte testat den typen så vet inte hur ljudkvalitén är. Eftersom du vill ha bra ljud kanske ett par in-ear som har ett 'transparent mode' skulle vara bra?

Som tidigare sagts så brukar ju inte hörlurar och landsvägscykling vara så populärt 🙂

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnSmith13:

Tänkte också tipsa om AfterShokz, har funderat på köpa dem själv, har dock inte testat den typen så vet inte hur ljudkvalitén är. Eftersom du vill ha bra ljud kanske ett par in-ear som har ett 'transparent mode' skulle vara bra?

Som tidigare sagts så brukar ju inte hörlurar och landsvägscykling vara så populärt 🙂

Mm såg dem med men jag vet inte jag. Vibrationer som går genom skelettet, kan ju inte bli så bra ljud..

Permalänk
Medlem

Jag har och bär ett par Plantronics BackBeat Fit 2017. Mja, på gymmet liksom när jag cyklar stig på Fatbike. Det är ett par öppna(are) lurar så du hör din omgivning.

De sitter där de sitter när du har ploppat i dom, och märks knappt av mig själv. Det är en utgången modell men men... de här lurarna ska jag lyckas ersätta när de väl lägger av. Ersättningsmodellen för mina med touch-funktion tycks dock vara en flopp. Sett att Plantronics raderat i princip hela sportsortiment på hemsidan så... antingen är nytt på gång eller så gav de upp?

Aja, väntar med spänning på en uppdatering..! Då jag hade velat få ett par täta liknande lurar till gympan, åt de tillfällena då discomusiken för pojkplasket blir för högt på gymmets egna anläggning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Jag har och bär ett par Plantronics BackBeat Fit 2017. Mja, på gymmet liksom när jag cyklar stig på Fatbike. Det är ett par öppna(are) lurar så du hör din omgivning.

De sitter där de sitter när du har ploppat i dom, och märks knappt av mig själv. Det är en utgången modell men men... de här lurarna ska jag lyckas ersätta när de väl lägger av. Ersättningsmodellen för mina med touch-funktion tycks dock vara en flopp. Sett att Plantronics raderat i princip hela sportsortiment på hemsidan så... antingen är nytt på gång eller så gav de upp?

Aja, väntar med spänning på en uppdatering..! Då jag hade velat få ett par täta liknande lurar till gympan, åt de tillfällena då discomusiken för pojkplasket blir för högt på gymmets egna anläggning.

Ah, de ser grymma ut!
Sån där utformning skulle nog vara det bästa att ha för långa cykelturer. Om en av snäckorna skulle hoppa ur måste man ju gå å leta ett tag om man köper vanliga snäckor, allra värst hittar man den inte alls, men med en kabel emellan elimineras ju den risken.
Hur är ljudet då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Ah, de ser grymma ut!
Sån där utformning skulle nog vara det bästa att ha för långa cykelturer. Om en av snäckorna skulle hoppa ur måste man ju gå å leta ett tag om man köper vanliga snäckor, allra värst hittar man den inte alls, men med en kabel emellan elimineras ju den risken.
Hur är ljudet då?

Jag är långt ifrån att vara en audiofil. Tycker dock att de presterar över mina förväntningar. Man tas med, blir djup och en lipsill under de där tyngre spellistorna. Eller tilltaggad då något av dunk och fart kommer igång.

De är som sagt "öppna" så lite av musikupplevelsen läker ut. I helhet så tänker jag inte på eller störs inte av att de släpper in lite ljud från omgivningen.

De kan klämma lite bakom örat tillsammans med ett par tjockare glasögonbågar dock. Värt att tänka på.
Snart har de hängt med i 3 år för min del. Gympan, promenaden, cykling, vandring till fjälls, film bakom laptopen...

Tror inte heller på de där småsnäckorna. Det är så enkelt att hänga av dessa från ena örat för att kommunicera med någon, om det behövs. Äh, letar en värdig avlösare till mitt par iaf.