Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag har försökt flera hundra gånger sedan "erbjudandet" började gälla och har bara sett den i lager från Spanien ett fåtal gånger och därifrån skickar man inte till Sverige.

Kanske jag som haft otur men jag tror mer på att man helt enkelt inte säljer fler än ett visst antal enheter och låter "erbjudandet" fortlöpa tills tiden är ute.

Butiken borde vara mer transparent mot sina potentiella kunder.
Det här leder bara till att jag får avsmak och bojkottar RoboRock framöver istället.

Samma här. Kollat flera gånger i 3 dagar utan att lyckas köpa. Erbjudandet var redan slut för mig 1 timme efter lansering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Oj! Då känns det som om min order kan komma att bli avbruten. Beställde för ett par dagar sedan.

Mest troligt bara slut i lager, de skickar säkert ut den så snart nya kommer in. Jag skulle avvakta om du fick den till bra pris.

Skrivet av Kiddy:

Samma här. Kollat flera gånger i 3 dagar utan att lyckas köpa. Erbjudandet var redan slut för mig 1 timme efter lansering.

Så såg det ut för mig med som sagt. Men de släppte på fler i ett antal omgångar med ett gäng tillgängliga varje gång, så de gick att köpa långt efter lanseringstiden. Sen efter de två dagarna som egentligen var den enda lanseringen, så utökade de den med två dagar till och fler maskiner. Så det gällde mest att ha tur att kika in när det väl fanns nya maskiner tillgängliga.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Produkt: AERMEC Omnia UL 16 P SRX140 M/FANCOIL
Länk: https://www.amazon.de/gp/product/B01N0KRT6E/ref=ppx_yo_dt_b_a...
Prisjakt: -
Pris:~2300:-
Har ni gratis och kallt vatten hemma är detta en bra mackapär att kyla rum (jag bygger in den i ett serverutrymme) med inför sommaren som kommer. Finns de som byggt en kontroller med hjälp av en Pi:
https://www.youtube.com/watch?v=cOHOSmqagjc

Billigt och bra kvalitet med gratis frakt av 12 kilo från Italien. All plast och lullull klarar man sig utan och det är bara att koppla in på vattenledning.

Intressant pryl, har tidigare kört en portabel ac i mitt sovrum men dom låter så sjukt mycket och drar en hel del ström. Kanske är möjligt att använda sig av en sån här för att kyla ner sovrummet? Hur stort rum kyler du ner med din? Hur kallt blir det?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av englundz:

Intressant pryl, har tidigare kört en portabel ac i mitt sovrum men dom låter så sjukt mycket och drar en hel del ström. Kanske är möjligt att använda sig av en sån här för att kyla ner sovrummet? Hur stort rum kyler du ner med din? Hur kallt blir det?

Flyttade in ditt inlägg hit då fyndtråden är till för tips.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Nån som köpte Intel WiFi-paketet som hittat en rimligt prissatt adapter/expansionskort som tar de "key A" eller "key E" M.2 som Wifi-kortet har? Trodde inte det skulle vara något större problem, men de växer inte på träd verkar det som.

Edit: Hittade denna för hundralappen ink. frakt. Bara att söka på "m.2 wifi riser" så dyker det upp många.

https://www.amazon.se/Pineapplen-PCI-Network-Converter-Deskto...

Hittade en!
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Clint Eastwood:

Allt beror på hur kallt vatten du har in och hur stort rum du har. Motorn drar inte många watt (som en glödlampa, max 60w) och så länge du täcker över yttre termopåverkan (läs fönster) så kan du närma dig vattnets temp med iallafall 4-5 graders delta. Med just detta agg så har jag räknat på 19kvm. Du kan inte gå fel med ett vanilgt sovrum och hyfsat kallt kallvatten.

Det kanske framgår någonstans men hur stora vattenvolymer får man räkna med?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Clint Eastwood:

Inte mer än en tioliters hink i minuten. Antagligen 30-50% av det flödet.

Det är rätt mycket ändå. Jag har sett en del som kyler sin dator utan radiator med vatten direkt från kranen in i vattenkylningen och ut i avloppet men då handlar det ju inte om sådana mängder. Sen hade det förstås varit intressant med en jämförelse med en vanlig AC och liknande. Elproduktion slösar ju en del vatten också, och en massa annat förstås.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Inte mer än en tioliters hink i minuten. Antagligen 30-50% av det flödet.

Säg att den förbrukar 1 liter i minuten (60 liter i timmen) då kostar den ungefär lika mycket på vattenräkningen som 1 kWh el hade gjort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Yosef2016:

Kan någon från Stockholm säga om denna butik WILBEIN existerar eller inte. Det är nästan för bra att vara sant.

https://www.wilbein.se/product/2939/

Bluff och båg, finns ingen legitim bolagsinformation vad jag kan se.

https://se.trustpilot.com/review/wilbein.se

Vet inte hur 8 bottenomdömen på 1/5 ger dem 2.2 i score men använder inte trustpilot allt för ofta.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Dyrare frakt istället, så varan "verkar" billig men det är inbakat i frakten istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Gillar att om man fyller i fler så blir frakten dyrare.
10 stycken för sammanlagt en hel krona ska enligt amazon kosta 790kr i frakt 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Det har jag faktiskt, men ingen kod vad jag kan se. Kanske krav på att man ska ha köpt någon annan Samsung-produkt nyligen.

Jag har varit i kontakt med 3 olika personer hos Samsung support nu för att reda ut detta och har fått 3 olika svar, min kompis fick även en fjärde variant och dom verkar verkligen inte ha någon aning alls.

Det första svaret jag fick var att:
* VI har tekniska problem och har felanmält det, priset ska justeras automatiskt vid beställning.

Det andra var att:
* Du ska ha fått en kod via mail om du har samsung konto (vilket jag har)

Det tredje var att:
Du ska ha Samsung Member appen, där finns koden (vilket den inte gör).

Och det fjärde som en kompis fick var att:
Gå in på veddestagruppen (och en länk) och fyll i serienummer efter beställning så skickar vi ut plattan (vilket går emot att man lägger till den i varukorgen vid beställning. Det visade sig att veddestagruppen grejjen var för en annan kampanj.

Nu var jag i kontakt med dom igen och dom skulle skicka ärendet vidare så att jag kanske skulle få en kod, men gissar att det inte kommer hända innan påsk och erbjudandet är över.

Varje gång man varit i kontakt med Samsung support så är det verkligen goddag yxskaft, vet inte om dom outsourcat allt och det sitter några stackare och försöker chansa bort kunder för att få betalt, men det är inte imponerande av ett bolag som Samsung.

Nåja, kanske inte ska ta i allt för mycket innan denna eskalering till någon headhoncho som skulle gräva i detta är löst.

edit: Det slog mig precis att dom inte tog några kontaktuppgifter mer än den mail man angav vid supportärendet...hmmm, ska bli intressant det här om det bara var ännu en chansning för att få bort en jobbig fråga eller om dom faktiskt kommer återkomma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Jag har varit i kontakt med 3 olika personer hos Samsung support nu för att reda ut detta och har fått 3 olika svar, min kompis fick även en fjärde variant och dom verkar verkligen inte ha någon aning alls.

Det första svaret jag fick var att:
* VI har tekniska problem och har felanmält det, priset ska justeras automatiskt vid beställning.

Det andra var att:
* Du ska ha fått en kod via mail om du har samsung konto (vilket jag har)

Det tredje var att:
Du ska ha Samsung Member appen, där finns koden (vilket den inte gör).

Och det fjärde som en kompis fick var att:
Gå in på veddestagruppen (och en länk) och fyll i serienummer efter beställning så skickar vi ut plattan (vilket går emot att man lägger till den i varukorgen vid beställning. Det visade sig att veddestagruppen grejjen var för en annan kampanj.

Nu var jag i kontakt med dom igen och dom skulle skicka ärendet vidare så att jag kanske skulle få en kod, men gissar att det inte kommer hända innan påsk och erbjudandet är över.

Varje gång man varit i kontakt med Samsung support så är det verkligen goddag yxskaft, vet inte om dom outsourcat allt och det sitter några stackare och försöker chansa bort kunder för att få betalt, men det är inte imponerande av ett bolag som Samsung.

Nåja, kanske inte ska ta i allt för mycket innan denna eskalering till någon headhoncho som skulle gräva i detta är löst.

edit: Det slog mig precis att dom inte tog några kontaktuppgifter mer än den mail man angav vid supportärendet...hmmm, ska bli intressant det här om det bara var ännu en chansning för att få bort en jobbig fråga eller om dom faktiskt kommer återkomma.

Talar du om beställning via samsungs hemsida eller via benify?

Via samsung när jag lagt tvn i kundvagnen så fick jag upp val där jag kunde välja mellan 3 produkter för 0 kr, så för mig så fungerar det.

Men jag läste någonstans att man kan ta del av erbjudandet via benify också, så jag avvaktar lite tills någon annan kommit med mer information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Talar du om beställning via samsungs hemsida eller via benify?

Via samsung när jag lagt tvn i kundvagnen så fick jag upp val där jag kunde välja mellan 3 produkter för 0 kr, så för mig så fungerar det.

Men jag läste någonstans att man kan ta del av erbjudandet via benify också, så jag avvaktar lite tills någon annan kommit med mer information.

Jo, det står 0 kronor men sen måste du ange en kod för att det ska dras av på nästa sida så att summan stämmer.
Och det rör Samsungs sida https://www.samsung.com/se/offer/members-qled-2021/

Det står på förstasidan att man ska ange en kod för att kunna ta del av erbjudandet.

Detta är utan Benify.

Permalänk
Rekordmedlem

Så... nu fick jag äntligen ett meddelande om att kattsängarna som dök upp i tipstråden är på väg, det tog ett tag men de skickar dem men vill man ha flera så är de numera svindyra (286 kr) i stället för kattbilliga (11kr)

Nån mer som beställde dem ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Så... nu fick jag äntligen ett meddelande om att kattsängarna som dök upp i tipstråden är på väg, det tog ett tag men de skickar dem men vill man ha flera så är de numera svindyra (286 kr) i stället för kattbilliga (11kr)
https://i.imgur.com/emS1BCB.png
Nån mer som beställde dem ?

Jag köpte totalt 4 stycken till 2 katter så kan man byta när de första två är slitna.
Ligger på posten men har inte hunnit hämta ut dom.

Permalänk
Medlem

Till er som beställde bt hörlurar, nattkikare och annat krimskrams från "The big online store" på Amazon.

Har ni hört något mer? Vet att det var en ganska lång leveranstid om att de skickade från Kina, men jag drog iväg ett meddelande till dem via Amazon och bad om ett spårningsid, varpå de nämnde att de inte fått det ännu från deras "courier", men nämnde att de kan återbetala pengarna nu direkt 🤔

Känns som att de inte skickat varorna över huvudtaget... 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrizen:

Till er som beställde bt hörlurar, nattkikare och annat krimskrams från "The big online store" på Amazon.

Har ni hört något mer? Vet att det var en ganska lång leveranstid om att de skickade från Kina, men jag drog iväg ett meddelande till dem via Amazon och bad om ett spårningsid, varpå de nämnde att de inte fått det ännu från deras "courier", men nämnde att de kan återbetala pengarna nu direkt 🤔

Känns som att de inte skickat varorna över huvudtaget... 🤔

Leveransdatum mellan 8-30 April, väntar med spänning

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Leveransdatum mellan 8-30 April, väntar med spänning

Samma här. Samma svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Leveransdatum mellan 8-30 April, väntar med spänning

Samma här! 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrizen:

Till er som beställde bt hörlurar, nattkikare och annat krimskrams från "The big online store" på Amazon.

Har ni hört något mer? Vet att det var en ganska lång leveranstid om att de skickade från Kina, men jag drog iväg ett meddelande till dem via Amazon och bad om ett spårningsid, varpå de nämnde att de inte fått det ännu från deras "courier", men nämnde att de kan återbetala pengarna nu direkt 🤔

Känns som att de inte skickat varorna över huvudtaget... 🤔

Jag beställde luftfuktare. Tror det står leverans i slutet av april, men ingen spårningsinfo. Kommer man åka på tull för denna tro..?

Visa signatur

Ryzen 3900x, Asus Prime x470, Sapphire 5700xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrrock:

Jag beställde luftfuktare. Tror det står leverans i slutet av april, men ingen spårningsinfo. Kommer man åka på tull för denna tro..?

Du ska inte åka på tull, skall ingå när man beställer från Amazon. Om du får avgifter osv så kontakta deras support så löser det sig

Permalänk
Medlem

Är inte detta till för diskussion om fynd och inte ang om vem som slösar mest vatten eller minst? Undrar bara.

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Moderator
Forumledare

*uppmaning*

Vill man prata vatten/miljö går det alldeles utmärkt att starta en tråd om vatten/miljö.
Här fortsätter vi gärna diskussionen om fynd (ej vatten/miljö)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.se/dp/B085M7VPDP/ref=tsm_1_tp_tc

Nu när nätverkskort ovan kommit in i lager igen tänkte jag bara fråga, jag har ett MSI B550-A Pro, kan jag bara sätta i kortet i den andra M.2-sloten och tuta och köra eller behövs det något mer (adapter, kabel m.m) för att få det att funka?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

https://www.amazon.se/dp/B085M7VPDP/ref=tsm_1_tp_tc

Nu när nätverkskort ovan kommit in i lager igen tänkte jag bara fråga, jag har ett MSI B550-A Pro, kan jag bara sätta i kortet i den andra M.2-sloten och tuta och köra eller behövs det något mer (adapter, kabel m.m) för att få det att funka?

Undrar det jag med samt om man inte har wifi 6 router. Erbjuder det kortet ändå någon förbättring?
Inte direkt brytt mig om att skaffa en sådan då vi ändå fortfarande bara har adsl här😣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

https://www.amazon.se/dp/B085M7VPDP/ref=tsm_1_tp_tc

Nu när nätverkskort ovan kommit in i lager igen tänkte jag bara fråga, jag har ett MSI B550-A Pro, kan jag bara sätta i kortet i den andra M.2-sloten och tuta och köra eller behövs det något mer (adapter, kabel m.m) för att få det att funka?

Ditt moderkort har ingen wifi-modul sedan tidigare och vad jag kan se har den bara M.2-platser med stöd för så kallad M-key (det är vad NVME SSD-enheter använder). Nätverkskortet kräver så kallad E-key. Hade du haft en wifi-modul sedan tidigare (som alltså hade varit inkopplat i en M.2-plats med e-key) så hade det bara vara att byta ut det gamla mot det nya. Om det finns någon adapter för M-key till E-key för att på så sätt koppla in nätverkskortet i din lediga M.2-plats? Det går dessvärre utanför min kunskap. Jag tror att en adapter likt denna skulle kunna låta dig att koppla kortet till en PCIe-plats, men det är inget jag vet utan bara tror utifrån 5 minuters googling. Oavsett kommer du ju behöva koppla modulen med antenner, som du ser på min produktlänk.

För min del blev det att byta ut min wifi-modul som bara hade stöd för Wifi 5 till ett AX200 på detta vis.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Undrar det jag med samt om man inte har wifi 6 router. Erbjuder det kortet ändå någon förbättring?
Inte direkt brytt mig om att skaffa en sådan då vi ändå fortfarande bara har adsl här😣

Det hela beror ju på vad du har för router (wifi 4/N eller wifi 5/AC) och vad ditt moderkort har stöd för just nu. Om du har ett moderkort med stöd för wifi 5 och din router stödjer detsamma, då finns det 0 vinst i att uppgradera moderkortets wifi-modul för din del.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk

Series S kostar 2999 nu även på CDON
Länk

Edit: Säljer Series S så dåligt att det redan måste reas ut?