Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Produkt: Samsung 980 Pro 2TB
Länk: https://www.amazon.se/Samsung-980-MZ-V8P2T0BW-Intern-Svart/dp...
Pris: 3690kr

Detta är det bästa priset jag sett på denna disk på länge prisjakt gör inte sökningar på amazon så var tur att jag hittade den

Prisjakt monitorer i alla fall 970 evo plus och listar amazon. Så det är inte generellt att inte amazon syns.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5035391

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Blev en beställning. Tack för den
Någon som vet om det är HP-brandat grafikkort?

HP OEM kör i stort sett alltid OEM hårdvara.
Lenovo OEM har varit lite vassare hårdvara från vad jag har sett.

Men för priset så brukar HP vara svåra att slå.

Finns annars en Lenovo 3070 men då kostar det en bra mer slant.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badgez:

Tack för tips, ser att båda skärmar är G-syns "compatible", är skillnaden på compatible och certified stor för en vardaglig användare? Kan man enkelt förklara skillnaden? Google har inte gjort mig klokare tyvärr. Fick möjlighet att köpa en PG279QZ från Asus begagnad 7 månader (använts i internetcafé) för 3750kr. Den ska tydligen vara g-sync certified, dock har den 4ms.

Gsync = låst till Nvidia GPU.

Gsync compatible = Nvidia och amd, ej låst.

Detta är den försimplade versionen.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badgez:

Tack för tips, ser att båda skärmar är G-syns "compatible", är skillnaden på compatible och certified stor för en vardaglig användare? Kan man enkelt förklara skillnaden? Google har inte gjort mig klokare tyvärr. Fick möjlighet att köpa en PG279QZ från Asus begagnad 7 månader (använts i internetcafé) för 3750kr. Den ska tydligen vara g-sync certified, dock har den 4ms.

https://www.sweclockers.com/artikel/28892-synksoppan-med-g-sy...
Den här brukar hjälpa när det gäller att reda ut skillnader med de olika "sync" varianterna.

Så med Certified menar de antagligen att den finns med på Nvidias vitlista över skärmar som de testat för att garantera GSync-funktionalitet med Compatible skärmar. Skärmar som inte är med på deras lista är väl mer att de bör funka, men de garanterar det inte. Dock skulle jag tro att de allra flesta fungerar bra, bara så länge de skriver ut att de är compatible, men givetvis inte alla, eller med full utlovad funktionalitet av GSync.

Permalänk
Medlem

Med reservation för kvalité osv, nätverkskabel från 3 kr inkl frakt: https://www.amazon.se/PremiumCord-N%C3%A4tverkskabel-patchkab...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pender:

Med reservation för kvalité osv, nätverkskabel från 3 kr inkl frakt: https://www.amazon.se/PremiumCord-N%C3%A4tverkskabel-patchkab...

Köpt kablar från dem förut. Toppen! En nätverkskabel på 15m (var också rätt billig vill jag minnas )som fungerar precis som den ska 👌

Permalänk
Medlem

Här är alla priser på Samsungs Neo led på Benify
Värt att nämna dock är att Samsung har reklam i sina TV som man inte blir av med.
Jag köpte själv en QE65Q90T för ett bra pris men stör mig som fan på denna reklam.
Tycker det är under all kritik att en tv för 25k i lanseringspris innehåller reklam från tillverkaren så tänk på detta innan!!!

Ska dock nämnas att QN90A inte verkar var sådär jättemycket bättre än förra årets Q90T som man idag får för ett riktigt trevligt pris, Jämförelse.

Här ser ni priserna på förra årets modeller på Benify

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Här är alla priser på Samsungs Neo led på Benify
Värt att nämna dock är att Samsung har reklam i sina TV som man inte blir av med.
Jag köpte själv en QE65Q90T för ett bra pris men stör mig som fan på denna reklam.
Tycker det är under all kritik att en tv för 25k i lanseringspris innehåller reklam från tillverkaren så tänk på detta innan!!!
https://forumbilder.com/images/2021/03/31/tv.jpg

Ska dock nämnas att QN90A inte verkar var sådär jättemycket bättre än förra årets Q90T som man idag får för ett riktigt trevligt pris, Jämförelse.

Här ser ni priserna på förra årets modeller på Benify
https://forumbilder.com/images/2021/03/31/tv5bd4d81f85a6715a.jpg

Vad är det för reklam?
Jag har en Q80T (2020), har inte märkt något?

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Vad är det för reklam?
Jag har en Q80T (2020), har inte märkt något?

Om du tar upp menyn (där du ser raden längst ned med appar) ibland så dyker det upp en liten ruta i samma storlek som en app med reklam. Samsung Q80R (2019) här.

Edit: Jag lade märke till det första gången men sen dess vet jag ju vilka appar jag ska använda och skiter i resten. Därmed ser jag inte reklamen på samma vis. Det stör mig inte men jag tycker inte om det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Nån som lyckats köpa Roborock s7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Om du tar upp menyn (där du ser raden längst ned med appar) ibland så dyker det upp en liten ruta i samma storlek som en app med reklam. Samsung Q80R (2019) här.

Edit: Jag lade märke till det första gången men sen dess vet jag ju vilka appar jag ska använda och skiter i resten. Därmed ser jag inte reklamen på samma vis. Det stör mig inte men jag tycker inte om det.

https://youtu.be/YaWnm3Ji34Q
Vet inte om det är det här du menar men kanske värt att testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Om du tar upp menyn (där du ser raden längst ned med appar) ibland så dyker det upp en liten ruta i samma storlek som en app med reklam. Samsung Q80R (2019) här.

Edit: Jag lade märke till det första gången men sen dess vet jag ju vilka appar jag ska använda och skiter i resten. Därmed ser jag inte reklamen på samma vis. Det stör mig inte men jag tycker inte om det.

Spelar ju inte så stor roll om din hjärna lärt sig sortera bort den eller inte, den bör inte vara där på en produkt du köpt för ganska mycket pengar.
Ingen annan tillverkare av TV ägnar sig åt detta och om det går bra för Samsung med detta kan vi nog räkna med mer aggressiv reklam i framtiden. Varför inte en reklampaus från Samsung mellan Netflixavsnitten?
Idag betalar jag rätt mycket pengar i månaden för att bli av med reklam för musik och TV så får jag det när jag köper en TV istället illa.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Calma:

Här är länken till Samsung nya TV deal:

https://www.samsung.com/se/offer/members-qled-2021/

T.ex QN90A 50” för 13.990kr

Välj en gratisprodukt:

HW-Q66T Soundbar
Galant Tab S7 Wi-Fi
Galaxy Watch3 45m
Jet70 sladdlös dammsugare

Obs! Bör gå att använda Benify för att få rabatt på tv dessutom.

Det finns även en kampanj som jag skrev om lite högre upp om 30.000 SAS poäng vid köp av nya QLED och kan man få ihop allt som allt utan att det står något finstilt om att kombinera erbjuden osv så är det en väldigt bra deal för dig som behöver ny TV!

För mig står det att man behöver ha en personlig kod, lägger man bara till produkterna och går till kassan är det fullpris. Jag kan inte hitta sidan via Benify-appen.
Kanske går att kombinera med Eurobonus, men för den kampanjen står det iaf att man inte kan kombinera med andra erbjudanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

För mig står det att man behöver ha en personlig kod, lägger man bara till produkterna och går till kassan är det fullpris. Jag kan inte hitta sidan via Benify-appen.
Kanske går att kombinera med Eurobonus, men för den kampanjen står det iaf att man inte kan kombinera med andra erbjudanden.

Har du Samsung Members appen?
Tror man får koden därigenom.

Jag ska själv inte köpa då jag nyss köpt TV så har inte hunnit läsa på fullt ut vad som gäller.

Permalänk
Medlem

Det står till och med på förstasidan att man behöver använda sin unika kod för att ta del av erbjudandet.
Måste man vara "Samsung-medlem" eller vilka skickas det ut till?

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Calma:

Har du Samsung Members appen?
Tror man får koden därigenom.

Jag ska själv inte köpa då jag nyss köpt TV så har inte hunnit läsa på fullt ut vad som gäller.

Det har jag faktiskt, men ingen kod vad jag kan se. Kanske krav på att man ska ha köpt någon annan Samsung-produkt nyligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Spelar ju inte så stor roll om din hjärna lärt sig sortera bort den eller inte, den bör inte vara där på en produkt du köpt för ganska mycket pengar.
Ingen annan tillverkare av TV ägnar sig åt detta och om det går bra för Samsung med detta kan vi nog räkna med mer aggressiv reklam i framtiden. Varför inte en reklampaus från Samsung mellan Netflixavsnitten?
Idag betalar jag rätt mycket pengar i månaden för att bli av med reklam för musik och TV så får jag det när jag köper en TV istället illa.

Bara Samsung? Den här listan säger annat dock

https://www.rtings.com/tv/tests/ads-in-smart-tv

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att kombinera Benify priset och samtidigt få plattan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Nån som lyckats köpa Roborock s7?

Japp, min är i Sverige redan. Hoppas att få den imorgon

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Skrivet av lasseTM:

Ingen annan tillverkare av TV ägnar sig åt detta och om det går bra för Samsung med detta kan vi nog räkna med mer aggressiv reklam i framtiden. Varför inte en reklampaus från Samsung mellan Netflixavsnitten?
Idag betalar jag rätt mycket pengar i månaden för att bli av med reklam för musik och TV så får jag det när jag köper en TV istället illa.

Stämmer inte helt, Xiaomi har väldigt mycket reklam på sina TV-apparater, en lång snut varje gång du startar TV:n och sedan i själva TV:n (iaf. alla Xiaomi TV i Asien, i Europa versionerna vet jag inte).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Japp, min är i Sverige redan. Hoppas att få den imorgon

Jag lyckas inte att få länken att funka eller är den helt borta nu?
Vad slutade priset på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Jag lyckas inte att få länken att funka eller är den helt borta nu?
Vad slutade priset på?

Måndag morgon fanns den tillgänglig igen för 4800 Sek stod över denna gången & alltid fått betala import avgifter till PostNord från Aliexpress.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Jag lyckas inte att få länken att funka eller är den helt borta nu?
Vad slutade priset på?

Jag har försökt flera hundra gånger sedan "erbjudandet" började gälla och har bara sett den i lager från Spanien ett fåtal gånger och därifrån skickar man inte till Sverige.

Kanske jag som haft otur men jag tror mer på att man helt enkelt inte säljer fler än ett visst antal enheter och låter "erbjudandet" fortlöpa tills tiden är ute.

Butiken borde vara mer transparent mot sina potentiella kunder.
Det här leder bara till att jag får avsmak och bojkottar RoboRock framöver istället.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Nån som lyckats köpa Roborock s7?

Köpte min från Aliexpress och EU-lager i Polen. Fick den igår så den har hunnit jobba lite redan.

Gav 4370kr inkl frakt. Fantastiskt välbyggd maskin och riktigt tyst jämfört med S5:an som nu får ta övervåningen istället.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Köpte min från Aliexpress och EU-lager i Polen. Fick den igår så den har hunnit jobba lite redan.

Gav 4370kr inkl frakt. Fantastiskt välbyggd maskin och riktigt tyst jämfört med S5:an som nu får ta övervåningen istället.

Fick du betala någon tull eller liknande, någon avgift?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag har försökt flera hundra gånger sedan "erbjudandet" började gälla och har bara sett den i lager från Spanien ett fåtal gånger och därifrån skickar man inte till Sverige.

Kanske jag som haft otur men jag tror mer på att man helt enkelt inte säljer fler än ett visst antal enheter och låter "erbjudandet" fortlöpa tills tiden är ute.

Butiken borde vara mer transparent mot sina potentiella kunder.
Det här leder bara till att jag får avsmak och bojkottar RoboRock framöver istället.

Du hade bara otur. De släppte på dom i omgångar och från alla varuhusen. Jag missade nån runda när jah funderade på att köpa men insåg att de kom i fler omgångar.

Sen förlängde de det ursprungliga erbjudandet med 2 dagar till med fler enheter. Det såldes väldigt många enheter på kort tid. Tror det var runt 2500st på första dygnet.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Fick du betala någon tull eller liknande, någon avgift?

Nope, inte då du väljer ett lager inom EU. Jag tog från Polen. Skickades dagen efter och kom till ombud med DHL.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Nope, inte då du väljer ett lager inom EU. Jag tog från Polen. Skickades dagen efter och kom till ombud med DHL.

Hur lång tid tog det från du lade ordern tills den blev skickad? Väntar fortfarande på att få min skickad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Hur lång tid tog det från du lade ordern tills den blev skickad? Väntar fortfarande på att få min skickad.

Dagen efter lagd order.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Dagen efter lagd order.

Oj! Då känns det som om min order kan komma att bli avbruten. Beställde för ett par dagar sedan.