6700 XT, massa drops i Warzone.

Permalänk
Medlem

6700 XT, massa drops i Warzone.

Hejsan, tänkte höra ifall någon mer med 6700xt (eller bättre radeon kort) har problem med Warzone.

Får väldans massa fpsdrop, de varar i 0,5 till 1 sekund ungefär och händer då och då, gärna när det ska pangas.

Sitter på en Ryzen 5 3600 och 32 GB i ram.

Även vid startmenyn (när ens gubbe strosar och man kan välja gamemode) kan det hände att spelet fryser ett per sekunder, särskilt om man byter mellan menyerna.

Tack för svar i förhand!

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Avstängd

Det känns som överlag fungerar Nvidia korten bättre i warzone vad jag har sett från en kompis med 3070 (jag har 6800xt) jag hade också fps drops och lagstutters innan jag satta igång min och max clock hastighet i radeon programmet, så inte mhz går upp och ner mellan typ 0-max. Efter det har de problemen i princip försvunnit.

Permalänk
Medlem

Tackar, ska kika på det!

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk

Har exakt samma problem med mitt Radeon R9 290X och jag hittar inte hur man gör detta i AMDs trash-mjukvara, någon som kan visa? Hittar bara info hur man gör för nyare kort, ser inte likadant ut för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerUtanZ:

Tack för svar i förhand!

Kika här.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerUtanZ:

Hejsan, tänkte höra ifall någon mer med 6700xt (eller bättre radeon kort) har problem med Warzone.

Får väldans massa fpsdrop, de varar i 0,5 till 1 sekund ungefär och händer då och då, gärna när det ska pangas.

Sitter på en Ryzen 5 3600 och 32 GB i ram.

Även vid startmenyn (när ens gubbe strosar och man kan välja gamemode) kan det hände att spelet fryser ett per sekunder, särskilt om man byter mellan menyerna.

Tack för svar i förhand!

Skumt har liknade delar och fick inga fps drop när testa warzone för någon vecka sen på på över 120fps på nästan allt på högsta förutom ray tracing och kör 1080p

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Skumt har liknade delar och fick inga fps drop när testa warzone för någon vecka sen på på över 120fps på nästan allt på högsta förutom ray tracing och kör 1080p

Det är väldigt olika för mig, ibland har jag noll problem och andra gånger orkar jag inte med i stänger ned spelet.
Kör 1440p,
Börjar smått misstänka att min cpu inte tycker om att jag har discord o lite annat på i bakgrunden

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerUtanZ:

Hejsan, tänkte höra ifall någon mer med 6700xt (eller bättre radeon kort) har problem med Warzone.

Får väldans massa fpsdrop, de varar i 0,5 till 1 sekund ungefär och händer då och då, gärna när det ska pangas.

Sitter på en Ryzen 5 3600 och 32 GB i ram.

Även vid startmenyn (när ens gubbe strosar och man kan välja gamemode) kan det hände att spelet fryser ett per sekunder, särskilt om man byter mellan menyerna.

Tack för svar i förhand!

COD är skräp helt enkelt.

Jag fick stutters varje 5:e sekund i princip när jag körde med ett 3080. Samma ballet när jag bytte till 6900XT.
Efter några patcher löste det sig, men jag åker på det vart tionde game eller så ändå.

Det du kan testa göra är att ändra "VideoMemoryScale = 0.85" till 0.55 i adv_options.ini som du hittar i %Userprofile%\Documents\Call of Duty Modern Warfare\players

Fungerar för vissa, för andra inte.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

COD är skräp helt enkelt.

Jag fick stutters varje 5:e sekund i princip när jag körde med ett 3080. Samma ballet när jag bytte till 6900XT.
Efter några patcher löste det sig, men jag åker på det vart tionde game eller så ändå.

Det du kan testa göra är att ändra "VideoMemoryScale = 0.85" till 0.55 i adv_options.ini som du hittar i %Userprofile%\Documents\Call of Duty Modern Warfare\players

Fungerar för vissa, för andra inte.

Jag provade detta och har inte alls upplevt drops i samma grad som tidigare. Tack!

Visa signatur

Byter komponenter för ofta