Coca Cola Zero - "Ny Smak!" - vad tycker ni?

Permalänk
Inaktiv

Har jobbat ca 20 år på bryggeri och blandat läsk och då bland annat light produkter och all den skit som man blandar i en light produkt har gjort att jag aldrig dricker sånt.

I en vanlig hederlig läsk är de riktigt socker som man blandar ihop med hett vatten och späder ut de så man får en sockerlag som ligger på ca 63%.

Ett vanligt recept på Loranga.

En sats på 2,1 kubik.
1785 liter sockerlag
16,8 kg Citronsyra
84 kg essens. (Extrakt som ger smaken)
Sedan fyller man på med vatten upp till 2100 L

Och på en så här sats får man ut ca.42.000 33.cl flaskor.

Loranga light ser de ut så här, först och främst inga naturliga ämnen utan allt är konstgjort samt förpackningar som tillbehören finns i har död skalle märkning för att de är farligt att andas in och får man i sig för stor mängd är de skadligt och kan även ge frätskador på kroppen.
Man måste ha ansiktsmask, skyddskläder, handskar på sig då man blandar vilket inte alls behövs då man blandar vanlig läsk.

Loranga light.

En sats på 2,1 kubik.
Loranga Extrakt 84 kg. (Samma som vanligt Loranga)
Citronsyramonohydrat 16,38 kg (man måste använda handskar samt mask då de är frätande)
Natriumbensoat 1,76 kg.
Aspartam 6,22 kg (Andas man in dammet smakar allt sött resten av dagen och de är cancer framkallande vid stora doser)
Allt de här blandas med vatten så man får en totalvolym på 2100 L.

Samma här ca 42.000 33.cl flaskor.

Jag var tvungen att provsmakade eftersom jag även ansvarade för att läsken hade rätt mängd kolsyra samt att de var utspätt efter tabell för varje sort och just aspartam smaken är de som smakar mest då man dricker en light produkt, en idag om jag nån gång av misstag tagit en cola light på max så är aspartam smaken extrem, jag känner de direkt då jag dricker, jag skulle utan problem kunna göra en blind test på just light produkt vs vanlig eftersom skillnaden är så pass stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Jag var tvungen att provsmakade eftersom jag även ansvarade för att läsken hade rätt mängd kolsyra samt att de var utspätt efter tabell för varje sort och just aspartam smaken är de som smakar mest då man dricker en light produkt, en idag om jag nån gång av misstag tagit en cola light på max så är aspartam smaken extrem, jag känner de direkt då jag dricker, jag skulle utan problem kunna göra en blind test på just light produkt vs vanlig eftersom skillnaden är så pass stor.

Intressant, har du testat nya zero då? Det verkar vara lite blandade meningar (minst sagt), för mig är den uppenbara skillnaden att aspartamsmaken reducerats betydligt mot gamla. Det skulle vara intressant att höra hur du som proffs upplever det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av deltascu:

Intressant, har du testat nya zero då? Det verkar vara lite blandade meningar (minst sagt), för mig är den uppenbara skillnaden att aspartamsmaken reducerats betydligt mot gamla. Det skulle vara intressant att höra hur du som proffs upplever det.

Nej jag har inte testat den, har sluta dricka läsk på senare tid, under dom 20 år jag jobbade på bryggeri blev de på tok för mycket läsk, hade gratis läsk så man hade alltid ett par backar hemma.
Nu är de snart 20 år sedan jag slutade men jag brukar äta på max ibland och brukar dricka nån läsk nu och då och jag kan inte dricka en light läsk en idag just för att aspartam smaken är så framträdande och jag har ännu inte lyckats hitta en light läsk som är god, tycker alla smakar skit helt enkelt, de är stor skillnad att dricka något som är framtaget med naturliga produkter, mer smak, mindre blaskig men framförallt inte en äcklig eftersmak.

Permalänk
Medlem

Gillar inte sockerfria varianter generellt, utom Trocadero Zero. Den tycker jag nästan är bättre än originalet och då har det ändå varit min favoritläsk ända sedan jag var liten.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Jag har smakat nya Coca Cola Zero. Jag märker ingen skillnad jämfört med gamla Zero. Dock gillar jag nya designen på flaskorna.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Har inte tästat skälv. Tycker bättre om Pepsi och Cuba om jag får välja

Men Matgeek föredrog den "gammla" colan.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tycker nya känns mildare, ger inte samma "bett" i smaken.
Dricker mellan 3-5 burkar Zero om dagen, och hade hellre haft kvar gamla smaken. :/

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Tyckte gamla zero var hemsk, gick inte att dricka.

Nya kan jag faktiskt köpa och dricka, men är mer en vardagsdricka. För bättre tillfällen blir det en riktig.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Jag har druckit Cola Zero i 5år nästan varje dag.
Köpte 3 burkar av den nya smaken var inställd på att jag skulle tycka att det var gott, jag blev besviken det är en konstig eftersmak och det smakar sött på något konstigt sätt. Inget mer Cola Zero för mig helt värdelöst med nya smaken Rip Cola Zero

Permalänk

Kan själv inte dricka coca cola alls längre. Pepsi smakar "normalt"(för mig iaf, som det gjort tidigare) men coca cola har någon smak jag absolut inte kan dricka längre. både den med socker, gamla zero och nya zero.

Någon som har någon aning om vad det kan vara?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alphahanne:

Gillar inte sockerfria varianter generellt, utom Trocadero Zero. Den tycker jag nästan är bättre än originalet och då har det ändå varit min favoritläsk ända sedan jag var liten.

Vanliga Trocadero är inte alls som den var på 80 talet då jag blandande den på Till Bryggerier, jag körde den alltid lite starkare i smaken och läsk är bäst i glasflaska, dagens Trocadero är alldeles för blaskig i smaken, dom spär ut för mycket vatten i den och de är bara för att dom vill få ut så mycket som möjligt på varje blandning som görs.

När man testar läsk så är de en speciell maskin som har en metallkopp och i den så är de ett litet öga och där häller man i lite färdig läsk, man får då ett värde som man sedan kollar mot en tabell, värdet ska vara till exempel 65 +- 1,5, de vill säga att den kan som lägst vara 63,5 och som högst 66,5 och vill man göra de exakt så lägger man de på 65, är de för högt eller lågt då ökar man eller minskar vattenmängden i en paramix som blandar läsken med vatten och kolsyra, de jag gjorde var att köra den på gränsen till starkare bara för att den blev godare då men de som sker då är att man får ut färre flaskor på en blandning, istället för 50.000 flaskor kanske de bara blir 46.000 för att man har spätt ut de mindre.
De dom gör idag är att dom spär ut så de ligger på gränsen till att vara för svagt och då får man ut mer flaskor och då tjänar bryggeriet en extra slant men drickan blir inte lika god.

Och jag har nog Trocadero som min favorit dryck också men den är inte alls som den var förr vilket är trist.
Var många år sedan man smakade en trocadero som var bra smak på, sist var ca 10 år sedan på ett hamburgerhak i Dorotea där dom hade Trocadero på tap och dom hade ställt in den så smaken var perfekt, inte för mycket vatten som de är på många ställen i dag.

Permalänk
Medlem

Pre-2017 Cola Zero - Hatade den.
2017 Cola Zero - Älskade dem.
2021 Cola Zero - Märker knappt någon skillnad från 2017-smaken.

Tack och lov att ingen av dem är gamla per-2017 smaken — den där var verkligen inte alls god.

Visa signatur

Detta är en signatur. Det finns många sådana, men denna är min.

Permalänk
Avstängd

Sååå... Cola Light som gäller nu när Pepsi Max inte finns alltså? 🤔

Permalänk
Medlem

Ännu mer smaklös än gamla versionen. Kan inte alls med vanlig läsk, för sliskigt så brukar bli lightversioner när jag dricker, men fortsätter nog med annat märke.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Inaktiv

Var för första gången på Max igår och då via drive in och köpte en burgare och en Cola, vet inte om dom hörde fel men de var en Cola light som jag fick och jag kände aspartam smaken direkt, ganska intressant för de är många år sedan jag drack en light läsk men fy fasen vad aspartam smaken var framträdande, var tvungen att hälla ut allt efter några klunkar, jag känner typ 80% aspartam smak hela tiden och de är inte mycket Cola smak, usch för light dricker, förstör alls smak helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Var för första gången på Max igår och då via drive in och köpte en burgare och en Cola, vet inte om dom hörde fel men de var en Cola light som jag fick och jag kände aspartam smaken direkt, ganska intressant för de är många år sedan jag drack en light läsk men fy fasen vad aspartam smaken var framträdande, var tvungen att hälla ut allt efter några klunkar, jag känner typ 80% aspartam smak hela tiden och de är inte mycket Cola smak, usch för light dricker, förstör alls smak helt.

Det är dock ganska mycket skillnad på Cola Light och Cola Zero.

Oavsett så är ditt inlägg ganska off topic. Den här tråden är nog mest för oss som faktiskt dricker läsken, ni som hatar kan ju starta en egen tråd där ni diskuterar hur vidrigt ni tycker det är. Påminner om tråden för elbilsintresserade där det ständigt dimper in folk som tydligen är så ointresserade av elbilar att de måste in och berätta om det.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Ett vanligt recept på Loranga.

En sats på 2,1 kubik.
1785 liter sockerlag
16,8 kg Citronsyra
84 kg essens. (Extrakt som ger smaken)
Sedan fyller man på med vatten upp till 2100 L

Loranga light.

En sats på 2,1 kubik.
Loranga Extrakt 84 kg. (Samma som vanligt Loranga)
Citronsyramonohydrat 16,38 kg (man måste använda handskar samt mask då de är frätande)
Natriumbensoat 1,76 kg.
Aspartam 6,22 kg (Andas man in dammet smakar allt sött resten av dagen och de är cancer framkallande vid stora doser)
Allt de här blandas med vatten så man får en totalvolym på 2100 L.

Googlade lite snabbt upp ett par säkerhetsdatablad för citronsyra och citronsyramonohydrat, en enda skillnaden är ju att monohydratet har en vattemolekyl också.

Bägge anger skyddshandskar/ögonskydd som skyddsutrustning och har samma faroklass och farokategori. Så att du påpekar att monohydraten behöver handskar+mask är rätt missvisande då det gäller vanlig citronsyra också. Inte förvånande då det är en syra.

Att saker smakar sött när man andas in ett sötningsmedel är ju inte så förvånande. Hittar däremot inget stöd för att aspartam är cancerframkallande. Livsmedelsverket nämner att det har presenterats djurstudier som pekat på det men att dessa har fått stark kritik och ansetts vara bristfälliga.
https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/tillsa...

Möjligen att det finns en risk vid konsumering av tusentals burkar läsk per dag under hela din livstid.

Detta skall ju också vägas mot riskerna med socker.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HugSeal:

Googlade lite snabbt upp ett par säkerhetsdatablad för citronsyra och citronsyramonohydrat, en enda skillnaden är ju att monohydratet har en vattemolekyl också.

Bägge anger skyddshandskar/ögonskydd som skyddsutrustning och har samma faroklass och farokategori. Så att du påpekar att monohydraten behöver handskar+mask är rätt missvisande då det gäller vanlig citronsyra också. Inte förvånande då det är en syra.

Att saker smakar sött när man andas in ett sötningsmedel är ju inte så förvånande. Hittar däremot inget stöd för att aspartam är cancerframkallande. Livsmedelsverket nämner att det har presenterats djurstudier som pekat på det men att dessa har fått stark kritik och ansetts vara bristfälliga.
https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/tillsa...

Möjligen att det finns en risk vid konsumering av tusentals burkar läsk per dag under hela din livstid.

Detta skall ju också vägas mot riskerna med socker.

Jag som blandade läsken varje dag löper stor risk eftersom jag andas in de i koncentrerad form och kan få i mig stora mängder genom luften, till 50 tusen 33cl flaskor används ca 6-10 kg och de dammar ordentligt och även fast jag hade mask på så sätter de sig i kläder och i hud delar och man var tvungen att tvätta sig noga efteråt.

De var en stor död skalle på förpackningen och de var hårda restriktioner när man skulle hantera de.

Gällande citronsyra så är de inte så kul att få på sig om man har minsta lilla sår, vi använde en citronsyra som kom i 25 kg säckar och de ser inte ut som den citronsyra man kan köpa ute i butiker, mycket mer finkornig och de stänker ganska bra när man ska hälla ner de i den tank vi blandade i, man kunde få i ögat eller på händer och de gör sjukt ont, därför användning av skyddskläder eftersom vi hanterar stora mängder varje dag, en vanlig dag kunde man hantera 600-1000 kg.

Permalänk
Medlem

Jag gillade den, smakar som vanlig cola!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Jag som blandade läsken varje dag löper stor risk eftersom jag andas in de i koncentrerad form och kan få i mig stora mängder genom luften, till 50 tusen 33cl flaskor används ca 6-10 kg och de dammar ordentligt och även fast jag hade mask på så sätter de sig i kläder och i hud delar och man var tvungen att tvätta sig noga efteråt.

De var en stor död skalle på förpackningen och de var hårda restriktioner när man skulle hantera de.

Gällande citronsyra så är de inte så kul att få på sig om man har minsta lilla sår, vi använde en citronsyra som kom i 25 kg säckar och de ser inte ut som den citronsyra man kan köpa ute i butiker, mycket mer finkornig och de stänker ganska bra när man ska hälla ner de i den tank vi blandade i, man kunde få i ögat eller på händer och de gör sjukt ont, därför användning av skyddskläder eftersom vi hanterar stora mängder varje dag, en vanlig dag kunde man hantera 600-1000 kg.

Jo, finns många kemikalier som är farliga i koncentrerad form. Inte direkt ovanligt i livsmedelsindustrin. Men enligt dig behöver man ju inte alls skyddskläder när man blandar vanlig läsk.

Mitt problem med inlägget är att du framställer citronsyran i lightläsken som något man måste ha handskar och mask för men hävdar att det inte behövs för citronsyran i vanlig läsk. Du nämner även att aspartam är cancerframkallande vid stora doser, något som inte har stöd i forskning.

Här är ett säkerhetsdatablad för aspartam:
https://fagron.com/sites/default/files/document/msds_coa/2283...
andningsskydd rekommenderas och skyddshandskar skall bäras. Dock inga hemska dödskallar någonstans?

Här är ännu ett som även det saknar dödskallar
https://www.caymanchem.com/msdss/26089m.pdf

giftinformation.se klassar det som ofarligt.
https://giftinformation.se/kemikalieregister/sotningsmedel/

Här är ingredienserna för lightversionen och den vanliga, det enda som skiljer är att den ena har aspartam och den andra socker.

Light:
Kolsyrat vatten, apelsinjuice från koncentrat (0,4%), arom, syra (citronsyra), sötningsmedel (aspartam*), stabiliseringsmedel (sackarosacetatisobutyrat, glycerolestrar av trähartser, karboxymetylcellulosa), konserveringsmedel (natriumbensoat), antioxidationsmedel (askorbinsyra), färgande växtextrakt (koncentrat av morot och druva), färgämnen (betakaroten)
*innehåller en fenylalaninkälla

Socker:
Kolsyrat vatten, socker, apelsinjuice från koncentrat (0,4%), arom, syra (citronsyra), stabiliseringsmedel (sackarosacetatisobutyrat, glycerolestrar av trähartser, karboxymetylcellulosa), konserveringsmedel (natriumbensoat), antioxidationsmedel (askorbinsyra), färgande växtextrakt (koncentrat av morot och druva), färg (betakaroten).

Dold text

Du lägger fram sockrad läsk som något snällt och ofarligt och lightläsk som något cancerframkallande och farligt när sockret i vanlig läsk lär ha dödat många fler personer än aspartamet i lightläsk. Nåväl, det hela tangerar off-topic så jag låter det vila här.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Jag tycker verkligen om den nya smaken på cola zero! Tyckte den förra var bättre än föregångaren.. men det fanns en riktigt otrevlig eftersmak där vilket de tycks ha fått bort helt och hållet i denna version. Tidigare kunde jag välja zero framför originalet om jag någon dag kände att det blev lite för mycket kalorier. Numera kommer jag dock helt klart köra zero som standard, men ska definitivt läsa på lite om långtidseffekterna av aspartam och acesulfam K. Dricker dock sällan mer än 1-2 burkar per dag då jag väl dricker.

Kan hålla med om att den nya versionen är i det sötaste laget så för att förbättra smaken rekommenderar jag följande: köp på burk så den inte hinner bli avslagen, se till att den är välkyld. Pressa i lite lite färsk lime och lägg i några isbitar i ett glas och sen är det bara att fylla upp med en burk cola zero. Mums!

Permalänk
Medlem

Tyckte både gamla Cola Zero och nya är goda men Pepsi Max är överlägsen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Nu har aftonbladet uppmärksammat nya zero. Intressant att folk tycker så olika. De flesta verkar tycka den nyare känns sötare än den gamla, men en del tycker tydligen tvärtom. En del att den nya är betydligt bubbligare med mer skum, andra att det saknas kolsyra. I det senare fallet kan det förstås röra sig om exemplarvariation, men i det förra kan det nog vara så att folk helt enkelt har olika smaksinnen som reagerar olika.

De flesta verkar dock överrens om att aspartameftersmaken är mildare på den nya. I alla fall för de som överhuvudtaget besväras av den, alla gör ju inte det. Vad jag vet finns det ingen som tycker att aspartameftersmaken blivit starkare med den nya.

Skrivet av Nioreh83:

Oavsett så är ditt inlägg ganska off topic. Den här tråden är nog mest för oss som faktiskt dricker läsken, ni som hatar kan ju starta en egen tråd där ni diskuterar hur vidrigt ni tycker det är.

Jag håller inte med, jag tycker det faktiskt är särskilt intressant att höra vad de som hatar zero tycker om den nya jämfört med den gamla. T.ex. klarade jag själv inte av vad jag upplevde som den hemska bismaken av den gamla zero, medan den nya är helt acceptabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Vad jag vet finns det ingen som tycker att aspartameftersmaken blivit starkare med den nya.

Jo, jag.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Testade den igår, var ingen bismak att tala om - men den kändes allmänt utspädd/lite smaklös. Det var mer skuggan av smak än smak.
Skulle inte köpa igen pga smaklösheten, men skulle heller inte neka om jag blev bjuden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Har jobbat ca 20 år på bryggeri och blandat läsk och då bland annat light produkter och all den skit som man blandar i en light produkt har gjort att jag aldrig dricker sånt.

I en vanlig hederlig läsk är de riktigt socker som man blandar ihop med hett vatten och späder ut de så man får en sockerlag som ligger på ca 63%.

En sats på 2,1 kubik.
1785 liter sockerlag
16,8 kg Citronsyra
84 kg essens. (Extrakt som ger smaken)
Sedan fyller man på med vatten upp till 2100 L

Lol.

Skrivet av anon301768:

Nej jag har inte testat den, har sluta dricka läsk på senare tid, under dom 20 år jag jobbade på bryggeri blev de på tok för mycket läsk, hade gratis läsk så man hade alltid ett par backar hemma.
Nu är de snart 20 år sedan jag slutade men jag brukar äta på max ibland och brukar dricka nån läsk nu och då och jag kan inte dricka en light läsk en idag just för att aspartam smaken är så framträdande och jag har ännu inte lyckats hitta en light läsk som är god, tycker alla smakar skit helt enkelt, de är stor skillnad att dricka något som är framtaget med naturliga produkter, mer smak, mindre blaskig men framförallt inte en äcklig eftersmak.

Snark.........

Jag gillar den nya colan. Den har bredare eftersmak.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Nya Colan funkar fint, brukar hinka 1,5 liter zero per dag och tycker inte det är någon speciell skillnad. Mja, nog mer åt 3 liter per vecka, tog i lite där.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Nya Colan funkar fint, brukar hinka 1,5 liter zero per dag och tycker inte det är någon speciell skillnad

Dricker också någonstans mellan 0.5-1 liter om dagen.

Tycker personligen att den nya colan är alldeles för söt och smakar mer som "vanlig" cola, en av anledningarna varför jag gillade "gamla" czero var just för att den var lite mer åt det bittra/syrliga hållet jämfört med söt "vanlig" cola.

De har ju definitivt lyckats få den nya czeron att smaka mer som "vanlig" cola, tråkigt för mig bara att jag inte gillar den söta smaken :/

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Blev testat för första gången den nya och gillar ganska bra faktiskt, är mera en Pepsi Max fan men tycker den nya Zero är faktiskt ganska eller riktigt bra, tycker den gamla Zero var ganska smaklös och nästan bitter på något sätt som den hade varit utspädd med vatten (tyckte den var sämst bland de vanligaste Cola dryckerna).

Nu vet jag inte om det var med just denna flaskan endast men tyckte det var relativt lite kolsyra, normalt när jag dricker Pepsi Max eller t.ex. vanliga Coca Cola får man liksom kolsyra som bubblar sig upp i näsan om man dricker lite för fort, inget sånt med denna flaska av Zero åtminstone, fortfarande relativt mild men mera smak än tidigare, kanske aning sötare och kanske något fylligare (som mer normal "cola" smak) men definitivt mer Cola smak än tidigare.

Blir nog köpt flera gånger.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Den "nya" smaken är lite mindre söt och mer syrlig jämfört med den gamla. Dock inget jag uppskattar i jämförelse med den "vanliga" som inte smakar så sött eftersom det är vanligt socker i den.

Undviker numera att dricka annat än vatten.