PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbotomte:

Hur/var går MM ut med sin försäljning för medlemmar? Mail, insta etc?

dom meddelade medlemmar via mail åtminstonde, och sen köpte man som inloggad medlem ps5:an som vanligt. De sa att torsdag kl 15.00 så släpper vi.

Det verkar som om folk lyckats bäst när de sett till och varit inloggade.

Sen inte ge upp bara för att den säger 1502 att det är slutsålt, det är många som köper varpå systemet säger ifrån, men om man uppdaterar så kan det ha "studsat" i en i korgen.

Skrivet av Simonth004:

Fick mail nu att min order från EG håller på att förberedas, så till alla som bokade med nån annans kod kan jag meddela att det funkade. Tror att d ba använde d där med att radera ordar som ett hot

Gött! När på dagen beställde du?

Permalänk
Skrivet av rosalin:

dom meddelade medlemmar via mail åtminstonde, och sen köpte man som inloggad medlem ps5:an som vanligt. De sa att torsdag kl 15.00 så släpper vi.

Det verkar som om folk lyckats bäst när de sett till och varit inloggade.

Sen inte ge upp bara för att den säger 1502 att det är slutsålt, det är många som köper varpå systemet säger ifrån, men om man uppdaterar så kan det ha "studsat" i en i korgen.

Gött! När på dagen beställde du?

Nästan exakt 20.00

Permalänk
Medlem

På Elgigantens hemsida står det nu att ps5 SE kommer in i lager 2021-03-30.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonth004:

Nästan exakt 20.00

Då verkar dom ju inte gå efter någon form av beställde först princip - jag beställde vid 14.01 och har inte fått något besked om packning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krukbrun:

På Elgigantens hemsida står det nu att ps5 SE kommer in i lager 2021-03-30.

Det betyder ju inte nödvändigtvis att det kommer säljas då - för mig försvinner sifforna från hemsidan direkt. De blinkar till och är borta.

Permalänk

Så äntligen fick jag hem ett PS5 SE! Beställdes från Elgiganten för två dagar sedan strax innan kl 21. Som fraktalternativ tog jag "Express Hemleverans".

Stort tack till användaren "rampart" som hyggligt nog gav mig en kod i PM och lycka till alla andra som fortfarande letar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av balditron:

Så äntligen fick jag hem ett PS5 SE! Beställdes från Elgiganten för två dagar sedan strax innan kl 21. Som fraktalternativ tog jag "Express Hemleverans".

Stort tack till användaren "rampart" som hyggligt nog gav mig en kod i PM och lycka till alla andra som fortfarande letar!

Grymt! Får man fråga vilken del av landet du bor i? beställde också två dagar sedan med samma frakt alternativ, men tidigare på dagen . men inte hört ett ljud!

Permalänk
Skrivet av rosalin:

Grymt! Får man fråga vilken del av landet du bor i? beställde också två dagar sedan med samma frakt alternativ, men tidigare på dagen . men inte hört ett ljud!

Bor i Stockholm, fick leveransbekräftelse igår runt kl 18.

Permalänk
Medlem
Skrivet av balditron:

Bor i Stockholm, fick leveransbekräftelse igår runt kl 18.

ah, då är de som vanligt, de prioriterar storstäderna, bor själv en bit utanför jönköping.

Permalänk
Medlem

Även jag har nu fått besked om att mitt PS5 från elgiganten har skickats. Och beställningen gjordes med en kod som jag personligen inte hade vunnit. Så det där med att koden måste vara "personlig" stämmer inte riktigt.

Permalänk
Medlem

Försöker beställa från elgiganten men misslyckas pga 100k summan.. hur fasinen lyckas man?!?!

Permalänk
Skrivet av Coolside:

Försöker beställa från elgiganten men misslyckas pga 100k summan.. hur fasinen lyckas man?!?!

Elgiganten kör för tillfället bara utlottningar. Kolla deras instagram @elgigantengaming för att vara med på dessa. Vinner du en utlottning får du en kod som tar ner priset i kassan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardylulz:

Elgiganten kör för tillfället bara utlottningar. Kolla deras instagram @elgigantengaming för att vara med på dessa. Vinner du en utlottning får du en kod som tar ner priset i kassan.

Tack för info! Uppskattas. Ska kika på det.

Permalänk
Medlem

Beställde också från Elgiganten med egen kod har inte hört knyst om leverans! Stod i deras info att det inte spelade roll om man valde express så valde standard och bor i Malmö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coolside:

Försöker beställa från elgiganten men misslyckas pga 100k summan.. hur fasinen lyckas man?!?!

Det är ju synd att du inte fick igenom beställningen med en faktura på 100 K. Det står ju tydligt på sidan "Just nu pågår en utlottning om vem som får köpa PS5 till för 5990. 99999 är inte det riktiga pris. OBS! Det går endast att köpa PS5 genom utlottningen."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelzzor:

Beställde också från Elgiganten med egen kod har inte hört knyst om leverans! Stod i deras info att det inte spelade roll om man valde express så valde standard och bor i Malmö.

Beställde med standardfrakt här med. Fått info om att leveransen förbereds idag men den har inte skickats. Förväntad leverans på tisdag. Bor i Gävle.

Permalänk

Fick min Standard edition idag vid kl.18. Beställd från EG i onsdags 20.58.

Tack till "rampart" för koden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krukbrun:

Beställde med standardfrakt här med. Fått info om att leveransen förbereds idag men den har inte skickats. Förväntad leverans på tisdag. Bor i Gävle.

Lär väl få så småningom såvida de inte avbryter ordern är inte säker på om jag valde samma leverans adress som jag har på mitt kund konto.

Kan säga att jag även jobbar för koncernen men kan inte ens fiska fram någon information 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av balditron:

Så äntligen fick jag hem ett PS5 SE! Beställdes från Elgiganten för två dagar sedan strax innan kl 21. Som fraktalternativ tog jag "Express Hemleverans".

Stort tack till användaren "rampart" som hyggligt nog gav mig en kod i PM och lycka till alla andra som fortfarande letar!

Kul! Konstigt då de skrev att de först skulle börja skicka ut nästa vecka ? Antar att du fick lite gräddfil, gött !

Permalänk
Medlem

Med det fastkilade fartyget i Suezkanalen så kan nog vi som beställde från CDON lägga på några veckor på 30 maj

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk

https://cdon.se/hemelektronik/sony-playstation-5-ps5-game-con...

Är det nån som vet om priset är placeholder? Beställde igår, fick den skickad idag och är på väg från Bulgarien. Frakt 395 plus 9999 på qliro (men det kom inte upp än). Funderar avbeställa den och vänta på Webhallens leverans istället (beställde där 13.09.2020), det känns säkrare. Köpte någon från CDONs Techno Mobil Plus Ltd.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobertHtr:

https://cdon.se/hemelektronik/sony-playstation-5-ps5-game-con...

Är det nån som vet om priset är placeholder? Beställde igår, fick den skickad idag och är på väg från Bulgarien. Frakt 395 plus 9999 på qliro (men det kom inte upp än). Funderar avbeställa den och vänta på Webhallens leverans istället (beställde där 13.09.2020), det känns säkrare. Köpte någon från CDONs Techno Mobil Plus Ltd.?

Varför i hela världen skulle du vilja beställa från ett okänt företag för 9999? Det finns inte ett ord om att priset är en placeholder. Mitt råd är att avbeställa.

Permalänk
Skrivet av Krukbrun:

Varför i hela världen skulle du vilja beställa från ett okänt företag för 9999? Det finns inte ett ord om att priset är en placeholder. Mitt råd är att avbeställa.

Ja, det vet jag inte. Alla hypen från alla som redan beställde från CDON, att det är första gången jag köpte nåt från dem, frustrationen med att vänta efter Webhallens PS5 leverans för 6 månader. Årligt talat, jag clickade så fort jag kunde för att satcha konsolen. Kanske det var dumt, jag kontaktade CDON för att fråga efter riktiga priset och vi får se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobertHtr:

Ja, det vet jag inte. Alla hypen från alla som redan beställde från CDON, att det är första gången jag köpte nåt från dem, frustrationen med att vänta efter Webhallens PS5 leverans för 6 månader. Årligt talat, jag clickade så fort jag kunde för att satcha konsolen. Kanske det var dumt, jag kontaktade CDON för att fråga efter riktiga priset och vi får se.

Jag förstår din frustration. Hoppas allt går bra för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobertHtr:

Ja, det vet jag inte. Alla hypen från alla som redan beställde från CDON, att det är första gången jag köpte nåt från dem, frustrationen med att vänta efter Webhallens PS5 leverans för 6 månader. Årligt talat, jag clickade så fort jag kunde för att satcha konsolen. Kanske det var dumt, jag kontaktade CDON för att fråga efter riktiga priset och vi får se.

Hör av dig och kolla möjligheten att avbryta ordern. Du handlar via CDON så distansköplagen gäller, du ska kunna returnera PS5:an, kanske blir billigare än mellanskillnaden ändå.

Permalänk
Medlem

Skit, nu flyttade elgiganten estimerat leveransdatum från idag till mån. Snopet när andra som bor i sthlm tydligen redan fått hem sin 😒

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem

Hej hörni, följt denna tråd slaviskt i en vecka ungefär sedan jag på allvar påbörjade jakten på denna mytomspunna konsol. Tänkte höra med er gamla i gamet om ni vet på ett ungefär när man ska vara extra beredd på eventuella påfyllningar i onlinebutikernas lager? Eller kanske framförallt när man INTE behöver vara beredd så man kanske kan passa på att koppla av lite

Permalänk
Skrivet av Paramind:

Hej hörni, följt denna tråd slaviskt i en vecka ungefär sedan jag på allvar påbörjade jakten på denna mytomspunna konsol. Tänkte höra med er gamla i gamet om ni vet på ett ungefär när man ska vara extra beredd på eventuella påfyllningar i onlinebutikernas lager? Eller kanske framförallt när man INTE behöver vara beredd så man kanske kan passa på att koppla av lite

Baserar detta bara på min känsla, men mitt på dagen runt 12-16 känns det som att många butiker uppdaterat sin lagerstatus på nätet. Det bästa är att sätta e-postnotiser på denna tråd för här skriver alltid någon snäll person ett inlägg i stort sett direkt när någon butik öppnar upp för beställning. 😊

Permalänk
Medlem

Någon som köpt sin hos: https://playstation-sony.eu/??
Är det legit?..

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiscoLarry:

Baserar detta bara på min känsla, men mitt på dagen runt 12-16 känns det som att många butiker uppdaterat sin lagerstatus på nätet. Det bästa är att sätta e-postnotiser på denna tråd för här skriver alltid någon snäll person ett inlägg i stort sett direkt när någon butik öppnar upp för beställning. 😊

Tack för tipset! Man börjar känna sig lite uppgiven efter 5st nitlotter på elgigantens lotteri 😥 Åh andra sidan kan man likaväl vänta lite till. Inte jättemånga spel ute ändå. Jag vägrar köpa på blocket etc, de kan gott sitta med sina konsoler de försöker sälja till fantasipriser 😁