3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9inety9ine:

Hur lång tid tar det tills Netonnet skickar paket? Jag beställde en KFA2 3060 för några dar sen men har bara fått en orderbekräftelse..

Netonnet är rätt sega. Tar åtskilliga dagar ibland.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asyvan:

Netonnet är rätt sega. Tar åtskilliga dagar ibland.

Jag fick svaret att jag valt paketet med gratis frakt och därför prioriteras inte paketet då, när jag beställde min ryzen 5600x, så det tog några dagar innan man fick notis om paketet skickats.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Mmm. Det står när man väljer fri frakt att det är några dagars leverans.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Mmm. Det står när man väljer fri frakt att det är några dagars leverans.

Några dagar tills de packar paketet möjligtvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9inety9ine:

Hur lång tid tar det tills Netonnet skickar paket? Jag beställde en KFA2 3060 för några dar sen men har bara fått en orderbekräftelse..

Står det inte 3-5 dagar på gratisfrakten? Tror aldrig jag fått innan 5:e dagen, de verkar hålla på paketen så man ska sluta ta fri frakt 😂

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Blueice87:

Har någon en aning om var 3060 hamna. Man kan enbart har 2 kort per moderkort vid mining så det är inte så eftertraktad för miners tror jag. Sen så har det kommit så sjuka kvantitet av dessa de senaste dagarna, dvs webhallen och inet har haft mer än 50+ kort på några av kortet. Men det verka som det ta slut ändå.

Är efterfrågan så högt för 3060 att man kan höja priset till dessa nivå?

Permalänk

Du kan ha hur många kort som helst inkopplad för mining om du kör med hdmi-dummy adapter på 3060 korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorkchicken:

Du kan ha hur många kort som helst inkopplad för mining om du kör med hdmi-dummy adapter på 3060 korten.

Nja, x8 slot krävs. Det finns bara 2st såna på vanliga moderkort.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem

Har 3070 sprängt 10 000 kr än?
Hos nån av de seriösa leverantörerna alltså.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk

Finns ju såna moderkort med i byggd CPU och typ 8 riktiga pci-e slots, kostar runt 13-1500 på Amazon.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorkchicken:

Finns ju såna moderkort med i byggd CPU och typ 8 riktiga pci-e slots, kostar runt 13-1500 på Amazon.se

Länk hjälper ju att intyga det du säger.
Men ofta så har risers mm en slot som i storlek är som x8/x16 men den är bara x1 ansluten pga brist på PCIe lanes från CPU och chipset.
Och för den delen för att kunna ansluta risern med t.ex USB.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Skrivet av Dorkchicken:

Finns ju såna moderkort med i byggd CPU och typ 8 riktiga pci-e slots, kostar runt 13-1500 på Amazon.se

Dessa fungera inte. Dessa x16 slot är for show och deras hastighet är enbart x1. Visst finns det kort som klara 3X16 men dessa kort är för dyrare CPU(typ threadripper) och därmed är i en helt annan pris nivå. En bra fingervisningen är att de kort som man kan stoppa i 8 ram så har de 3 fullstora x16 lane.
2 kort på en moderkort är kanske inte så vanligt heller då min ASUS B550-f som jag köpte förra året enbart klara 1 3060 då den andra är x4 hastighet och därmed ge halva mining hastighet på 25 mhz. I jämföres så ge min gamla 1060 21 mhz.

Skrivet av Elfsberg:

Har 3070 sprängt 10 000 kr än?
Hos nån av de seriösa leverantörerna alltså.

Om inte så är det en tidsfrågan.

Permalänk

Tror såna kort a la octominer inte är riktiga x8 slots. Men man kan iafl packa 4 3060 på ett atx moderkort modell äldre, sli va ju fortfarande en grej då. Mining fomot är så stort nu att folk verkar inte bry sig om nåt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 9inety9ine:

Hur lång tid tar det tills Netonnet skickar paket? Jag beställde en KFA2 3060 för några dar sen men har bara fått en orderbekräftelse..

Jag fick mitt dagen efter beställning. Så det kan ju ha hunnit ta slut, eller så tog du inte express frakt?

Permalänk
Medlem

Nån som lirat Red Dead 2 med ett 3060? Klarar det 1440p bra? Ser lite olika resultat på de benchmarks jag hittar.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Jag fick mitt dagen efter beställning. Så det kan ju ha hunnit ta slut, eller så tog du inte express frakt?

Hmm.. Jag tänkte välja express men konstigt nog fanns det alternativet inte utan endast gratisfrakt. Det kanske är bäst att ringa upp dem om inget händer imorgon..

Permalänk
Skrivet av Elfsberg:

Har 3070 sprängt 10 000 kr än?
Hos nån av de seriösa leverantörerna alltså.

Klickade hem ett idag för 9300kr hos Inet, väldigt dyrt men slog till medan dom ändå fanns i lager:)
Såg igår att MSI suprim kortet låg på 9800kr på Inet. Så 10 000kr är som någon tidigare nämnt bara en tidsfråga

Permalänk
Skrivet av Zidious G:

Nån som lirat Red Dead 2 med ett 3060? Klarar det 1440p bra? Ser lite olika resultat på de benchmarks jag hittar.

Tror ultra inställningar på 1440p blir lite väl mycket men om du sänker lite ska det nog inte va några problem alls. Beror ju helt på vad du vill ha för FPS också:)

Permalänk
Medlem

RDR2 kräver väl en del CPU också..?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9inety9ine:

Hur lång tid tar det tills Netonnet skickar paket? Jag beställde en KFA2 3060 för några dar sen men har bara fått en orderbekräftelse..

Jag fick precis mitt 3060 från Netonnet som jag beställde den 16/3 (som jag trodde försvunnit). 8 dagars leverans med gratisfrakt.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Skrivet av Asyvan:

Netonnet är rätt sega. Tar åtskilliga dagar ibland.

Det är ju inte alltid helt sant, beställde en skärm på fredagen och fick den på Lördagen, aldrig varit med om det tidigare, oftast brukar man få vänta till Måndag.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Fan va nice det hade varit och kunna köpa detta kort, synd att man inte bor i stockholm :/

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Elfsberg:

Har 3070 sprängt 10 000 kr än?
Hos nån av de seriösa leverantörerna alltså.

Ja Suprim och Strix samt några av de lite mer exklusiva toppmodellerna har jag nog sett över 10 papp.

Skrivet av Willenius:

KFA2 GeForce RTX 3070 1-Click OC 8 GB 7990:- finns i lagershop i Stockholm Veddesta

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Tack för tipset!

*Tråd även smått rensad enl. § 9, ingen handel i forumet.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag letar kort nu men följer ändå, släpps det ens några 3060ti kort? Tycker det bara verkar vara 3060.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av psilobe:

Inte för att jag letar kort nu men följer ändå, släpps det ens några 3060ti kort? Tycker det bara verkar vara 3060.

Majoritet 3060 men även 3070 dimper in i små klumpar titt som tätt, 3060 Ti verkar i det närmaste vara obefintliga mängder in.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vad kul att butikerna höjer priserna allt mer och mer. Snart är det ingen brist - för ingen vill köpa ett 3060 för 8k

Edit: Jag vet att man inte klagar på butikerna osv osv, utan tycker synd om dem för de inget kan göra. Men hur kan ett 3060ti blivit ca 40 % dyrare sedan jan/feb? Har UL verkligen höjt sina priser så mycket? Står frakten för en så stor andel av grafikkortens kostnad i Sverige?

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Qziny:

Vad kul att butikerna höjer priserna allt mer och mer. Snart är det ingen brist - för ingen vill köpa ett 3060 för 8k

Edit: Jag vet att man inte klagar på butikerna osv osv, utan tycker synd om dem för de inget kan göra. Men hur kan ett 3060ti blivit ca 40 % dyrare sedan jan/feb? Har UL verkligen höjt sina priser så mycket? Står frakten för en så stor andel av grafikkortens kostnad i Sverige?

Klart att det inte är ökade fraktpriser som står för hela den ökningen. Tillgång efterfrågan skulle jag tro skapar det. Personligen spenderar jag hellre slantarna till en butik än till scalpers..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Priser bara går uppåt på 3070. Sjukt. Strix 3070 10290 Proshop.
Värsta är väl de andra butiker kommer att följa. Varför sälja för mindre när folk fortsätter köpa kort för fantasi priser.

Mitt 3070 Aourus Alina order ligger fortfarande kvar på 7990..
Om man nu får det någon gång..

Har fått hem 6700XT Red Devil som ska testas.
Kul man fick tag på ett kort innan de höjer priser på dessa också.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av seraj5:

Fan va nice det hade varit och kunna köpa detta kort, synd att man inte bor i stockholm :/

Finns ju i lager åå nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Priser bara går uppåt på 3070. Sjukt. Strix 3070 10290 Proshop.
Värsta är väl de andra butiker kommer att följa. Varför sälja för mindre när folk fortsätter köpa kort för fantasi priser.

Mitt 3070 Aourus Alina order ligger fortfarande kvar på 7990..
Om man nu får det någon gång..

Har fått hem 6700XT Red Devil som ska testas.
Kul man fick tag på ett kort innan de höjer priser på dessa också.

Nu känns mitt vision oc för 8490 inte så illa. Maken till tyst kort och 0 coilwhine med 😁