Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Sitter och funderar på en del saker. Saker som är konstiga, och rriterande. Eller?

- Folk som ställer bilen på random idiotplats i stan med varningsblinkers på. Vad menar dom? Vill dom ha hjälp? Tänker dom att man inte kan få böter om man har varningsblinkers på? Min hjärna går i spinn över att försöka fatta. Irriterande!

Av ngn anledning behöver de stanna och anser då förmodligen att varningsblinkers underlättar för förbipasserande eller bakomvarande fordon. Jag anser att de gör helt rätt i att sätta på varningsblinkers då det lär vara bättre än inget alls.

Så har iaf jag resonerat när jag varit tvungen att akut stanna? Bara för att du inte behövt stanna så kanske det är enklare att leva om man föreställer sig att allas liv inte ser likadant ut. Jag har tex. råkat ut för att ungar kaskadkräkts rakt ut i bilen t.ex.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Okej:
Dessa jävla lattemorsor som envisas med att posta bilder på snoriga småbarn med texten "jag älskar dig, Snytbjörn".
Ungen har för helvete inte Facebook, så vad hjälper det? Säg det till ungen istället för att bräka gråtmilt tjafs på nätet. Lägg ner mobilen 20 minuter och fundera på varför ungen är snorig överhuvudtaget.

Bra!!

Jag bygger på med att ge en generell känga till social media i bemärkelsen att jag skräms över människors barocka vilja att dela saker generellt. Nej, ditt (eller mitt) liv är inte särdeles intressant. Sådeså. Den bisarra nivån av navelskåderi är beklämmande. Jag skiter faktiskt i om du åker skidor i Alperna, äter poké(mon) bowls till lunch eller om du flyger en Blackhawk över Vietnams djungel samtidigt som Wagners feta kärring spyr ur högtalarna. Nåväl, det sista vore rätt ballt att se; men ingen delar ju sådana intressanta saker. Varför? Jo, därför att INGENS liv är så spexigt!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

En sak jag har funderat på jävligt länge är folk som fortfarande taggar kompisar i kommentarer på Instagram, även om det bara är en person.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ürkel:

En sak jag har funderat på jävligt länge är folk som fortfarande taggar kompisar i kommentarer på Instagram, även om det bara är en person.

Ja det är störigt. Det finns en butik som har liknande "namn" som jag, butiken heter Snäjk och säljer fiskegrejer tror jag, och inte nog med att de hindrar mig från att ha en .se-domän med "mitt namn" så har jag flera gånger blivit taggad av någon jävla fiskare på Instagram...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oggan:

Nytt gubbgnäll med hänvisning till övrigt gubbgnäll i tråden. Gnällvärlden är faktiskt mer artrik än gnäll om trafikregler och cyklister. Det är ju fullständigt orimligt att gubbars gnällfantasi i så hög grad ska koncentreras till banala trafikregler och kamikazepiloter på två hjul!

Sådeså. (-:

Det är en del av gubbifikationsprocessen, föreställningsvärlden smalnar av i takt med hårfästet. Till slut finns bara utrymme kvar för direkta reaktioner på de dagliga irritationsmomenten:
bensinpriset, andras beteende i trafiken, kontantfria butiker och skräniga ungdomar på min gräsmatta!

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oggan:

Bra!!

Jag bygger på med att ge en generell känga till social media i bemärkelsen att jag skräms över människors barocka vilja att dela saker generellt. Nej, ditt (eller mitt) liv är inte särdeles intressant. Sådeså. Den bisarra nivån av navelskåderi är beklämmande. Jag skiter faktiskt i om du åker skidor i Alperna, äter poké(mon) bowls till lunch eller om du flyger en Blackhawk över Vietnams djungel samtidigt som Wagners feta kärring spyr ur högtalarna. Nåväl, det sista vore rätt ballt att se; men ingen delar ju sådana intressanta saker. Varför? Jo, därför att INGENS liv är så spexigt!

Sociala medier bidrar absolut till isolering och depression, och när någon delar saker typ "allt är minsann inte så bra!!!!!!" handlar det fortfarande om att upphöja sig själv. Gillar fortfarande instagram dock, men har bara familj och nära vänner som följare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Det är en del av gubbifikationsprocessen, föreställningsvärlden smalnar av i takt med hårfästet. Till slut finns bara utrymme kvar för direkta reaktioner på de dagliga irritationsmomenten:
bensinpriset, andras beteende i trafiken, kontantfria butiker och skräniga ungdomar på min gräsmatta!

Ahaaa!! Så det är en förlängning av detta som jag har upplevt på Systembolaget? Som av en ren händelse traskar jag nämligen oftare och oftare direkt till rutan "Gå" - som just specifikt råkar vara vid "de riktiga" starkvarorna därinne.

Skrivet av Meathim:

Sociala medier bidrar absolut till isolering och depression, och när någon delar saker typ "allt är minsann inte så bra!!!!!!" handlar det fortfarande om att upphöja sig själv. Gillar fortfarande instagram dock, men har bara familj och nära vänner som följare.

En sann klubb för inbördes beundran. En digitalisering av inneklubbens drinkbordshörna kl 0400 en söndagsmorgon.

Nästa gubbgnäll: FaceTime (el jämförbara tjänster). Nej, jag vill inte se vare sig mitt, eller ditt, fula feta tryne när du är ute och springer en mil på lunchen. Ditt flås är illa nog. Jag och min soffa bryr oss nämligen inte ett dugg (nåja, men ni fattar!)!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Fan vad nöjd jag är att jag undviker faceboo, instagram, snapchat, facetime och allt sånt där skit. Det är tillräckligt stressande med forum som detta.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oggan:

Nästa gubbgnäll: FaceTime (el jämförbara tjänster). Nej, jag vill inte se vare sig mitt, eller ditt, fula feta tryne när du är ute och springer en mil på lunchen. Ditt flås är illa nog. Jag och min soffa bryr oss nämligen inte ett dugg (nåja, men ni fattar!)!

Facetime är fruktansvärt bra när montörer ska visa hur våra saker är skit och jag får förklara att det är för att han ansluter dem åt fel håll.

Gnället där är väl när folk inte läser instruktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Av ngn anledning behöver de stanna och anser då förmodligen att varningsblinkers underlättar för förbipasserande eller bakomvarande fordon. Jag anser att de gör helt rätt i att sätta på varningsblinkers då det lär vara bättre än inget alls.

Så har iaf jag resonerat när jag varit tvungen att akut stanna? Bara för att du inte behövt stanna så kanske det är enklare att leva om man föreställer sig att allas liv inte ser likadant ut. Jag har tex. råkat ut för att ungar kaskadkräkts rakt ut i bilen t.ex.

Det är lustigt att ungarna alltid kaskadkräker utanför bolaget.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Det är lustigt att ungarna alltid kaskadkräker utanför bolaget.

Desinfektionssprit?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Det är lustigt att ungarna alltid kaskadkräker utanför bolaget.

Det har du garanterat ingen säkerställd statistik över dessvärre. Jag meddelar bara vad jag själv råkat ut för.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Lego Master

Dagens ultrawhine (with bread):
Dell Latitude 7410 har, av någon (för alla andra utom Dell) fullständigt obskyr anledning, sin microphone array riktad UPPÅT istället för FRAMÅT, mot användaren.
Det betyder att när jag har skärmen vinklad så att jag kan titta på den, och webcamen faktiskt kan se mitt ansikte, så får jag konstant kommentarer om att "vi hör dig lite dåligt" eller "sitter du på micen?"
Enda sättet att få bra ljud är att vika ner skärmen så att mikrofonerna är riktade mot mig, men då filmar kameran rakt ner i tangentbordet och jag ser inte skärmen.

VEM FAN TÄNKTE UT DETTA JÄVLA IDIOTKONCEPT?!
@DellCare, ställ er i hörnet och tänk över vad ni har gjort.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Vila i frid

Grrr. OVH i Strasbourg gick upp i rök. Många av de bra radiokanalerna som lyssnas på hostas där.

https://www.theregister.com/2021/03/10/ovh_strasbourg_fire/
https://status.us.ovhcloud.com/

Permalänk
Medlem

Nästa gubbgnäll går faktiskt till denna, i sociala relationer, gudomliga övertro på generell teknisk kompetens.

"Nä, bara för att jag vet skillnaden på ett modermodem och nätaggregat behöver det inte betyda att jag, på rak arm, kan lösa "problemet" att din instagram inte laddar så pass snabbt som just DU vill." "Har du provat att starta om enheten?" "Nä." *Trodde aldrig att dessa hemska jingles på kundtjänstslingorna om att starta om x, y eller z (som vi har hört sedan 199x) faktiskt skulle nå sitt egentliga värde.*

Gubbgnäll aside är detta fasiken ett rejält problem. Tekniken avancerar och avancerar. Men desto mer infantila blir folk (gärna bisarrt parat med en rejäl dos av individualism). Jösses. [Det sista är icke gubbgnäll - det är samhällsjournalistik [-: ]

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Lego Master
Skrivet av oggan:

Nästa gubbgnäll går faktiskt till denna, i sociala relationer, gudomliga övertro på generell teknisk kompetens.

"Nä, bara för att jag vet skillnaden på ett modermodem och nätaggregat behöver det inte betyda att jag, på rak arm, kan lösa "problemet" att din instagram inte laddar så pass snabbt som just DU vill." "Har du provat att starta om enheten?" "Nä." *Trodde aldrig att dessa hemska jingles på kundtjänstslingorna om att starta om x, y eller z (som vi har hört sedan 199x) faktiskt skulle nå sitt egentliga värde.*

Gubbgnäll aside är detta fasiken ett rejält problem. Tekniken avancerar och avancerar. Men desto mer infantila blir folk (gärna bisarrt parat med en rejäl dos av individualism). Jösses. [Det sista är icke gubbgnäll - det är samhällsjournalistik [-: ]

Ju mindre "riktiga" problem folk har, desto fler problem "hittar" man i det som egentligen borde vara historiens främsta framgångssaga. Men om du lyssnar på nån random mupp på stan så låter det som dom har det värre än civilbefolkningen i Syrien. Folk saknar sinne för proportioner.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Folk saknar sinne för proportioner.

Då stoppar man in dem i "Vidgade-vyer-vortex"

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Alphahanne:

Då stoppar man in dem i "Vidgade-vyer-vortex"

Speedade på bantningspiller och skyller på sin mubila <tm kråkan> uppväxt. Koncentration som en guldfisk - idag en dålig jämförelse. https://www.cafe.se/ny-rapport-manniskan-har-samre-koncentrat... "Människan har sämre koncentrationsförmåga än en guldfisk".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Ju mindre "riktiga" problem folk har, desto fler problem "hittar" man i det som egentligen borde vara historiens främsta framgångssaga. Men om du lyssnar på nån random mupp på stan så låter det som dom har det värre än civilbefolkningen i Syrien. Folk saknar sinne för proportioner.

Helt enig. För att då fara vidare i gubbgnällstänket vill jag därmed leda in gnället på HR-avdelningar generellt. Och här kan man ju direkt stanna (tankemässigt). Det var ju inte som att det fanns en HR-avdelning när sista bussen från Aleppo väl släpptes iväg. Poängen min är den att vederbörande alltid tycks rättfärdiga egen sin existens i organisationer som mår bra (ergo; har råd med dessa). En pervers tolkning av Parkinsons lag, typ.

Vilket då leder mig in på nästa gubbgnäll; som gubbe avskyr jag HR-avdelningar. Och nej, det är inte någon bisarr patriarkatisk konspiration. Jag är bara less på att lyssna på föreläsningar om saker och ting som aldrig tycks ge resultat. Ge mig resultat så är jag den första att börja tillbe denna enhet. Förbannade charlataner, säger gubben oggan.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Lego Master

Okej, dagens:
Varför har Teams så fruktansvärt jävla dålig kvalitet på sin kameraström? Zoom och andra stöder ju betydligt bättre upplösning och bitrate.
Sitter på en presentation där en leverantör har valt att sända hela sin presentation som en kameraström (för att kunna justera in o ut presentatörerna dynamiskt antar jag), och man ser fanimej inte ett skit.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

Okej, dagens:
Varför har Teams så fruktansvärt jävla dålig kvalitet på sin kameraström? Zoom och andra stöder ju betydligt bättre upplösning och bitrate.
Sitter på en presentation där en leverantör har valt att sända hela sin presentation som en kameraström (för att kunna justera in o ut presentatörerna dynamiskt antar jag), och man ser fanimej inte ett skit.

Det varierar tycker jag. Kollegorna frågade förra veckan om jag köpt en ny kamera men det var bara samma inbyggda, men av någon anledning fick jag högre bitrate på strömmen då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Okej, dagens:
Varför har Teams så fruktansvärt jävla dålig kvalitet på sin kameraström? Zoom och andra stöder ju betydligt bättre upplösning och bitrate.
Sitter på en presentation där en leverantör har valt att sända hela sin presentation som en kameraström (för att kunna justera in o ut presentatörerna dynamiskt antar jag), och man ser fanimej inte ett skit.

Skrivet av snajk:

Det varierar tycker jag. Kollegorna frågade förra veckan om jag köpt en ny kamera men det var bara samma inbyggda, men av någon anledning fick jag högre bitrate på strömmen då.

Vad jag har märkt så blir hela kvalitén av samtalet sämre ju mer folk som har kameran aktiverad.
Vi har möte varje torsdag där vi är 6 personer, När bara 1 har kameran aktiverat så fungerar det okej men så fort det är 2-3 som aktiverar sin kamera så märker jag att hela samtalet börjat hacka lite då och då

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Vila i frid

Veckans måndagsmöte via Teams laggade getpung tills jag sa åt möteshållaren att koppla bort sitt VPN-anslutning. Voilà!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Vad jag har märkt så blir hela kvalitén av samtalet sämre ju mer folk som har kameran aktiverad.
Vi har möte varje torsdag där vi är 6 personer, När bara 1 har kameran aktiverat så fungerar det okej men så fort det är 2-3 som aktiverar sin kamera så märker jag att hela samtalet börjat hacka lite då och då

6-8 personer brukar fungera ganska bra enligt min erfarenhet, däremot när ett stormöte med 250 pers går av stapeln varav 50 har på kameran så blir det inte så bra.

Skrivet av hasenfrasen:

Veckans måndagsmöte via Teams laggade getpung tills jag sa åt möteshållaren att koppla bort sitt VPN-anslutning. Voilà!

Jo det är ett problem. Här krävs det VPN för att komma åt en del maskiner och så. Ska man visa något i ett möte på en sådan maskin går det ju inte alls, video är bara att glömma men även ljudet hackar och så. Men vi har en ganska kass VPN också.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av hasenfrasen:

Veckans måndagsmöte via Teams laggade getpung tills jag sa åt möteshållaren att koppla bort sitt VPN-anslutning. Voilà!

Be er IT justera vad som behöver gå över VPN och inte. Vi har sett till att bara nödvändig trafik går via VPN (direkt till våra inhouse-system osv), medan allt som inte är kritiskt (som Teams) går direkt över nätet.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Shudnawz:

Be er IT justera vad som behöver gå över VPN och inte. Vi har sett till att bara nödvändig trafik går via VPN (direkt till våra inhouse-system osv), medan allt som inte är kritiskt (som Teams) går direkt över nätet.

Jorå, men IT är... well, belastade. I RedMine finns iaf mitt förslag: pull-filter ignore "redirect-gateway"
Företagets DNS pushas dock ut. Kör det själv men inte de andra.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av hasenfrasen:

Jorå, men IT är... well, belastade. I RedMine finns iaf mitt förslag: pull-filter ignore "redirect-gateway"
Företagets DNS pushas dock ut. Kör det själv men inte de andra.

Vår är också rätt belastad, men när folk började glo på youtube och ladda ner random crap över VPN så fick dom plötsligt bråttom att lösa det.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Uppdateringar för syns skull

Mitt gubbgnäll gäller alla uppdateringar för ex. Windows och Office som inte tillför något egentligt nytt utan mest stuvar om bland menyer och funktioner för att *verka* nytt, fräscht eller vad nu marknadsföringsavdelningen vill kalla det.

Jag är helt enkelt pisstrött på att menyer/ikoner/funktioner flyttas runt i ex. Outlook, Word etc. lagom när jag vant mig var skiten låg senast, bara för att det ska se ut som att det kommit en "uppgradering".

Och detta lär ju öka framöver när fler och fler program blir prenumerationstjänster med löpande månadsavgifter för att få kontinuerliga "uppgraderingar".

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
NVIDIA GeForce GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem

Som blåklädd.

Jobbmail... I många avseenden ett väldans ineffektivt sätt att jobba framåt. Att lämna en dörr på glänt som provocerar dig till att ta dialogen istället öga mot öga(on), mja... helt annat.

Folk som snabbt hänger upp eller knackar ned på sina chefer eller individer i ledande roller.

Mja, det är väl alltid lätt och peka ut hen ovanför dig själv som ett svart får. Av ren lathet.
I verkligheten så, vad har du gjort och tryckt på... för att stötta eller påverka din ledare?

Permalänk
Medlem

"Det var bättre förr."

Vad är det med Coca Cola® nu för tiden? Köper man t ex en 1½ l PET så kan man ta tre normalstora glas sen har man en halv flaska avslagen läsk kvar. Så var det väl inte förr?
Och is. Jag köper numera Coke® i 50 cl PET om jag inte kör bil, då är det en 33 cl burk som gäller. När jag dricker PET så fyller jag ett 50 cl glas med is (ismasking på kylen, har haft det sen typ 1982), häller på läsken = kolsyran bort till 80%. WTF liksom, så var det väl inte förr? Eller är det fel på min is?