Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Går det att använda Stadia Premiere Edition kontrollen och connecta den till nvidia shield tv pro för att lira "vanliga spel" på den?

Jag har två ps4 kontroller som jag är mycket nöjd med och undrar om jag ska satsa på detta erbjudande eller om jag ska köpa en ps4 kontroll till? Har testat med https://www.kjell.com/se/produkter/dator/gaming/handkontrolle... där det tyvärr var lite lagg.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Läste du sista inlägget i tråden?

Missade den detaljen, #facepalm

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Jag tycker också det är på sätt och vis synd att vi indirekt gör reklam för CDON i vårt SC-forum då CDONs kundtjänst - som de flesta här beskrivit, är undermålig.

Man kan börja och undra om inte hela företaget sköts av endast en privatperson, lite skumt.

Amazon säljer massor med grejer som inte de själva säljer men ändå tar de ansvar för det om det är något som gått fel. Här däremot tar de (CDON) ibland inte ens ansvar för deras egna produkter som de säljer. Då kan man börja och undra om det är verkligen en butik vi ska promota här i forumet.

Kanske är det inte bara "Xstar" som man ska hålla sig ifrån utan snarare hela den dära plattformen / hemsidan.

Höll faktiskt på att att köpa Ryzen 5 3600 från CDON igår för 1908:- tills jag såg att det var Xstra Digital Storage som sålde den.
Beställde från NetOnNet istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon298854:

@Stefflo

Verkar vara sådan fejk rea om man kollar många av priserna.

Tex Nintendo Switch kostar 4999 innan sänkning och 3688 efter sänkning på - 26%.

Det är ju priset många säljer för utan rea.

Så kan det säkert ha varit. Då det var massor av produkter så kollade jag inte direkt hur priserna stod sig mot konkurrerande företag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Beställde 2TB versionen för 336.90kr! Får se då om den dyker upp

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Faxius87:

Beställde 2TB versionen för 336.90kr! Får se då om den dyker upp

Beställde två, men avbokade när jag såg att det inte var amazon som fraktade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antherz:

Samma företag, felaktigt prissättning
Ryzen 3600 299kr

Obs säljs och fraktas inte av Amazon

https://www.amazon.se/dp/B07STGGQ18/ref=pd_aw_sim_1/257-17736...

LAde en beställning på 16GB ram B450 Tomahawk MAX och R5 3600 för 630kr.
Får jag det är det ju awesome, dyker det inte upp så blir det ju pengarna tillbaka. Köpte med kreditkort så har dubbel försäkring (potentiell chargeback).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Gjorde också ett köp på 2 tb disken.
Löjligt billigt om det nu ens kommer en disk, annars måste väl pengarna betalas tillbaka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

LAde en beställning på 16GB ram B450 Tomahawk MAX och R5 3600 för 630kr.
Får jag det är det ju awesome, dyker det inte upp så blir det ju pengarna tillbaka. Köpte med kreditkort så har dubbel försäkring (potentiell chargeback).

Ja så är det ju! Man ska alltid om möjligt betala med kreditkort just för eventuell chargeback vid strul.

Beställde i all hast 1tb hårddisken men upptäckte sen att det inte skickas av Amazon så då avbeställde jag, sannolikheten att det går igenom är minimal, speciellt när nästan allt verkade vara felaktigt prissatt

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av antherz:

Ja så är det ju! Man ska alltid om möjligt betala med kreditkort just för eventuell chargeback vid strul.

Beställde i all hast 1tb hårddisken men upptäckte sen att det inte skickas av Amazon så då avbeställde jag, sannolikheten att det går igenom är minimal, speciellt när nästan allt verkade vara felaktigt prissatt

Visserligen går betalningen fortfarande via Amazon och man betalar till dem och sen skickar de pengarna till butiken.
Ärenden som går via Amazon iom att det är min handlare (inte puregaming) är det som gäller. Lär inte vara några problem, de gillar inte scams.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Vem kunde tro att det var ett misstag/scam...!? /s

Är det ett alldeles osannolikt pris så är det förmodligen just osannolikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rangnarrok:

Går det att använda Stadia Premiere Edition kontrollen och connecta den till nvidia shield tv pro för att lira "vanliga spel" på den?

Jag har två ps4 kontroller som jag är mycket nöjd med och undrar om jag ska satsa på detta erbjudande eller om jag ska köpa en ps4 kontroll till? Har testat med https://www.kjell.com/se/produkter/dator/gaming/handkontrolle... där det tyvärr var lite lagg.

Mvh

Jag _tror_ inte det går, pga att kontrollen går via wifi och inte bluetooth.

Via kabel kanske går dock? Någon mer som har koll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Vem kunde tro att det var ett misstag/scam...!? /s

Är det ett alldeles osannolikt pris så är det förmodligen just osannolikt.

Misstag absolut, scam maybe. Amazon som sköter pengarna så dem får man ju tillbaka i vilket fall.
Har ju lyckats köpa flertalet gånger tidigare till felpris som gått igenom och fått varorna.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Produkt: OWC 2666 MHz PC4-21300 DDR4 SO-DIMM, 64 GB (4 x 16GB)
Länk: https://www.amazon.se/OWC-matchat-minnesuppgraderingssats-PC4...
Kategori: Lagring
Prisjakt: -
Pris: 385,72 kr

Sjukt att butiken inte sett problemen ännu.
Trodde Swedroid hade rensat hela lagret.
Köpte på mig en del själv tidigare och nu är det mesta borta men finns fortfarande lite bra grejer kvar.
Fraktas av amazon också. Lär bli brutala förluster för bolaget vilket gör att man velar lite.
Kommer nog avboka en hel del men behålla några saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Sjukt att butiken inte sett problemen ännu.
Trodde Swedroid hade rensat hela lagret.
Köpte på mig en del själv tidigare och nu är det mesta borta men finns fortfarande lite bra grejer kvar.
Fraktas av amazon också. Lär bli brutala förluster för bolaget vilket gör att man velar lite.
Kommer nog avboka en hel del men behålla några saker.

Har du nån länk till tråden på Swedroid?
Jag beställde ett 2x32GB kit iaf. Får se om det dyker upp.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Har du nån länk till tråden på Swedroid?
Jag beställde ett 2x32GB kit iaf. Får se om det dyker upp.

https://swedroid.se/forum/threads/fyndtipstraden-amazon-se-in...

Fraktas av Amazon så det borde vara goda möjligheter för det. Lycka till!

(Får man inte länka till andra forum kan ni rapportera mitt inlägg så moderator kan ta bort det.)

Permalänk
Medlem

Beställde endel från OWC EU (skickas av Amazon). 1TB ssd har redan skickats.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Citat:

(Och förmodligen Postnords avgifter // MOD)

@mod Inte via amazon. priset du ser är priset som gäller. Det finns i deras A-Z guarantee eller vad det heter. Övriga kostnader får säljaren stå för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

"Lång livslängd supertyst dator PC CPU kylfläkt kylfläns kylfläns för Intel LGA775 1155 AMD AM2 AM3 754"
https://www.amazon.se/kally-livsl%C3%A4ngd-supertyst-kylfl%C3...

Pris 10 öre, frakt dock 79:- Köper man fler (?) och frakten är densamma, så kan det bli billigt ändå.
(Och förmodligen Postnords avgifter // MOD)

Nä. "frakten" på amazon skalar med antal, så det är egentligen inte frakt alls. Försöker du köpa 30 stycken så blir "frakten" 2500 kronor.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Frisell:

@mod Inte via amazon. priset du ser är priset som gäller. Det finns i deras A-Z guarantee eller vad det heter. Övriga kostnader får säljaren stå för.

Så fungerar det tyvärr bara i teorin, om säljaren själv inte angett rätt uppgifter/land och så vidare dyker inte rätt avgifter upp.
Du har visserligen rätt i att de har en garanti - men får själv slåss för det sen. Amazon vill att man löser det själv mot säljaren i första hand, tro inte att det är lätt att få någon mer eller mindre obskyr säljare i Kina att skicka tillbaka pengar till dig.

Jag har inte fått pengar för avgiften som lades på för något jag köpte i December så har lite erfarenhet av det, precis som då stod det inget extra och säljaren hade inte angivet något land, precis som nu. Har väl varit en handfull mail fram och tillbaka i båda riktningar och inte lett någonstans.
Men självklart, Amazon löser det säkert om man nyper till ordentligt.

Kan givetvis vara lätt värt att även betala eller i efterhand bråka om avgiften om 75:- eller vad det nu blir om priset på varan är ett riktigt fynd.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Nä. "frakten" på amazon skalar med antal, så det är egentligen inte frakt alls. Försöker du köpa 30 stycken så blir "frakten" 2500 kronor.

Inte enligt mina erfarenheter. Har beställt komponenter (IC, resistorer etc) och frakten har varit samma oavsett en IC eller en påse med 100st. Beror givetvis vad det är man beställer. (Om varorna är tunga och skrymmande).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Inte enligt mina erfarenheter. Har beställt komponenter (IC, resistorer etc) och frakten har varit samma oavsett en IC eller en påse med 100st. Beror givetvis vad det är man beställer. (Om varorna är tunga och skrymmande).

Alla produkter där priset är konstigt lågt har en fraktkostnad per enhet i min erfarenhet.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Alla produkter där priset är konstigt lågt har en fraktkostnad per enhet i min erfarenhet.

Javisst kan det vara på det viset. Enklaste sättet att kolla hur det är, är att lägga fler varor (av samma) i varukorgen och se om frakten är samma eller går upp i pris.

Edit: Testade just, och det blir en fraktkostnad per vara. Så i detta fall så är fraktkostnaden i själva verket varans "riktiga pris". Diffar från fall till fall ser det ut som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Javisst kan det vara på det viset. Enklaste sättet att kolla hur det är, är att lägga fler varor (av samma) i varukorgen och se om frakten är samma eller går upp i pris.

Jo, tack. Jag räknade ut att det var fallet när jag skrev vad deras fraktkostnad för 30 enheter blev.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jo, tack. Jag räknade ut att det var fallet när jag skrev vad deras fraktkostnad för 30 enheter blev.

Ja, det är väl därför varan inte skeppas av Amazon, utan av säljaren.
Skitbillig kylare ändå. Har en gammal AM3-burk jag funderar att ta och byta från stock. (Hobbyprojekt för retro-gaming).

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerxesYngve:

Produkt: KFA2 GeForce RTX 3070 1-Click OC 8 GB
Länk: https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...
Kategori: GPU
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5664926
Pris: 7990

1 st Lagershop Umeå.

Misstänker att detta inte finns i lager., utan ett laggande lagersaldo. Hämtade ut ett likadant igår och då sa dom att det var det enda som fanns kvar. Så det är ju om det har kommit fler under eftermiddagen igår. Men det är ju inte omöjligt

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Misstänker att detta inte finns i lager., utan ett laggande lagersaldo. Hämtade ut ett likadant igår och då sa dom att det var det enda som fanns kvar. Så det är ju om det har kommit fler under eftermiddagen igår. Men det är ju inte omöjligt

I så fall suger det, men bor man i krokarna kan det vara värt att kolla.

Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerxesYngve:

I så fall suger det, men bor man i krokarna kan det vara värt att kolla.

Absolut!

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Produkt: OWC 2666 MHz PC4-21300 DDR4 SO-DIMM, 64 GB (4 x 16GB)
Länk: https://www.amazon.se/OWC-matchat-minnesuppgraderingssats-PC4...
Kategori: Lagring
Prisjakt: -
Pris: 385,72 kr

Nu är priset ändrat till 4795kr på 64 GB-kitet men inte på 32 (2x16 för 195kr), dock med fördröjd leverans. Återstår att se om de skickas alls...

För övrigt är väl so-dimm so-dimm, det är inget som Apple krånglar till? Så länge spänningen är rätt borde de väl funka i vilken laptop som helst?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Nu är priset ändrat till 4795kr på 64 GB-kitet men inte på 32 (2x16 för 195kr), dock med fördröjd leverans. Återstår att se om de skickas alls...

För övrigt är väl so-dimm so-dimm, det är inget som Apple krånglar till? Så länge spänningen är rätt borde de väl funka i vilken laptop som helst?

Med Apple vet man aldrig..
Någon skrev det här på swedroid om M.2 så man skulle ju inte bli förvånad om det är något med minnena också.

Hoppas jag har fel och att de passar till allt för jag köpte flera minneskit då det alltid är bra att ha hemma till diverse Nucs etc.

Citat:

Visade sig att Apple använder proprietär kontakt på sina M.2-liknande SSD:

"Many people incorrectly assume the connectors are one of the M.2 variants found in many PCs, but to date, Apple has still never used a standard M.2 connector."

Apple Proprietary SSDs: Ultimate Guide to Specs & Upgrades | BeetsBlog

Att hitta en adapter åt det hållet verkar utmanande och t.o.m. OWC själva säger att det externa kabinett som medföljer enbart är till för datorns ursprungliga SSD. De hävdar att det är olika volt vilket skadar produkten men spekulation på nätet tror att det beror på dess kraftiga värmeutveckling.

Tyvärr ser det ut att bli en retur.