Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Idag har jag ingen bild, men Sibbarps Husbryggeri Continental Ale blev det idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

ey'bro...som vanligt...

Ey'Bro!

Permalänk
Medlem

En liten slurk Ron Zacapa edicion negra
Riktigt fin rom

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Den där är riktigt bra, som det mesta från Stigbergets

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Strix Z490-F | ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | Fractal Design Define 7 Mid Tower | Corsair Force Series MP600 1TB | LG 27GL850 |

Permalänk
Snusfri

Slutade tidigare idag så avnjuter en fin Omnipollo Fatamorgana (Imperial India Pale Ale 85).

Sedan har man lite fler godingar som väntar i kylskåpet, bla Omnipollo Noa Pecan Mud och Levon, några Stigbergets bla Batcat samt Trouble sleep, Amundsen Apocalyptic Thunder Juice.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Inte just nu, men senast jag testade en ny öl var denna och den var otroligt god! Mycket smak, mycket åt chokladhållet. När jag kom hem och skulle kolla in om den fanns i min stad på Systembolaget så fanns den ej. Inte ens på systemet över huvud taget.. Tips på hur man kan få tag på den tas gärna emot.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Inte just nu, men senast jag testade en ny öl var denna och den var otroligt god! Mycket smak, mycket åt chokladhållet. När jag kom hem och skulle kolla in om den fanns i min stad på Systembolaget så fanns den ej. Inte ens på systemet över huvud taget.. Tips på hur man kan få tag på den tas gärna emot.

https://i.ibb.co/FnWf8Hj/162179031-351082426200445-902552118550392146-n.jpg

Bilden fungerar inte... du får fälla in länken med [ img ] istället för [ url ], såhär

Men Founders är ju inget ovanligt egentligen, borde gå att få hem via bolaget eftersom de har andra sorter från Founders. Hur beställer jag öl, vin eller sprit som inte finns i Systembolagets sortiment?

Annars borde det ju gå att beställa från andra importörer. Har inget förslag för öl dock, jag har endast beställt hem sprit från Danmark och Tyskland

Edit: Ah, ser att du ordnade till bilden under tiden jag skrev mitt svar

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Inte just nu, men senast jag testade en ny öl var denna och den var otroligt god! Mycket smak, mycket åt chokladhållet. När jag kom hem och skulle kolla in om den fanns i min stad på Systembolaget så fanns den ej. Inte ens på systemet över huvud taget.. Tips på hur man kan få tag på den tas gärna emot.

KBS tror jag är en säsongsöl som dyker upp i tillfälligt sortiment nån/några gånger om året.
Rätt säker på att jag sett den på systemet förut

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Annat från KBS finns på systemet, men kanske pga att det är säsongsöl att inte alla är listade. Jag tänker annars att den borde vara listad om den finns ibland, men med lagerstatus "0".

Jag har aldrig testat beställa efter något via systembolaget men detta står på deras sida:
"För beställningar utanför Sverige är transportörens minimikostnad 1 426 kronor."

Annars får jag köpa den igen ifall det blir en middag eller utekväll där jag sett att den fanns tidigare. Just nu blir det väl inte så mycket av den varan förstås, men kanske man snart får vaccin

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Gott o blandat idag. Frugan köpte hem en kasse godsaker

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk

Oppigårds Pale Ale 5.2%, kostar 19.90kr på Boa men folkölsvarianten (lika god) Session Pale Ale kostar 21.90kr

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Medlem

Ottakringer Hells 5,2%
Nått från Österrike...god inte så dyr...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perra2001:

Den där är riktigt bra, som det mesta från Stigbergets

Håller med, allt är gott därifrån.
Köpte mig en batcat i fredags.
Dark IPA! Den var smarrig.

Visa signatur

"better a dead hero, then a living failure"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Annat från KBS finns på systemet, men kanske pga att det är säsongsöl att inte alla är listade. Jag tänker annars att den borde vara listad om den finns ibland, men med lagerstatus "0".

Jag har aldrig testat beställa efter något via systembolaget men detta står på deras sida:
"För beställningar utanför Sverige är transportörens minimikostnad 1 426 kronor."

Annars får jag köpa den igen ifall det blir en middag eller utekväll där jag sett att den fanns tidigare. Just nu blir det väl inte så mycket av den varan förstås, men kanske man snart får vaccin

KBS är ölen, Founder's är bryggeriet. Finns en variant som kom för inte så längesen, KBS Maple Fudge eller något liknande. Kan verkligen rekommendera Founder's CBS när den kommer, mkt bättre än KBS imho. Tror den brukar släppas på vintern. Annars är den vanliga Breakfast Stout bra också och den släpps betydligt oftare än KBS/CBS.

KBS Espresso finns på Hopt i alla fall om du är sugen på att testa. https://www.hopt.se/flaskor/35124-founders-kbs-espresso-bourb...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kaptenperre:

Annat från KBS finns på systemet, men kanske pga att det är säsongsöl att inte alla är listade. Jag tänker annars att den borde vara listad om den finns ibland, men med lagerstatus "0".

Jag har aldrig testat beställa efter något via systembolaget men detta står på deras sida:
"För beställningar utanför Sverige är transportörens minimikostnad 1 426 kronor."

Annars får jag köpa den igen ifall det blir en middag eller utekväll där jag sett att den fanns tidigare. Just nu blir det väl inte så mycket av den varan förstås, men kanske man snart får vaccin

Founders KBS släpps i tillfälligt sortiment (TS) den 13/4 på webben och välsorterade bolag. Finns den inte på ditt bolag kan du beställa dit den utan kostnad.

Bolaget har inte alla världens produkter i sina listor, det går bara inte. Deras nya sida också.. katastrof, fantastiskt vilket skräp.

Du kan privatimportera till bolaget men det är i regel bara värt det från svenska leverantörer.

Är det något speciellt du vill ha, kolla om en svensk leverantör har det i lager eller kolla någon dansk, gelbisk, tysk eller annan europeisk butik. Mycket bra grejor går att få tag på via Danmark och Gelbien idag.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Bunkrade upp ett knippe av dessa för ett par veckor sen när släppet var. Denna är något av en baseline för en bra imperial stout för mig.
Bra grejjer!!11ettett

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Avstängd

Pitate bay rum + Pina Coladadryck + Fanta Exotic light. Sliskigt och trevligt.

Permalänk
Medlem

Oceans påsköl var faktiskt riktigt god i munnen. Precis min stil på öl. Just nu avnjuter jag dock en London porter. En gammal favorit men jag önskar bolaget kunde ta in lite irländsk porter/stout utöver Guinness (Murphy's finns väl på få utvalda ställen men inget jag hittat i närheten där jag bor).

Annars har mitt lokala bolag tagit in Hawk head nyligen. Riktigt god klassisk mild. Den och Ruby mild är mina storfavoriter (och Saltaire titus om jag är förbi ett bolag som har den).

Permalänk
Medlem

Arga påskharen(?)

..dvs påskmust + vodka

Permalänk
Medlem

Avslutar just en trevlig sangria ("château peymartin" Bordeaux blandat med päron, blodapelsin, apelsin, jordgubbar och Sprite) rödtjutet förtjänar bättre, smakar mycket trevligt med lite vilt frästa grönsaker och krossad ungspotatis, men vad ska man göra när man inte vill att det blir dåligt men inte känner för rödvin och har andra planer för helge än alkohol...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DasIch:

Oceans påsköl var faktiskt riktigt god i munnen. Precis min stil på öl. Just nu avnjuter jag dock en London porter. En gammal favorit men jag önskar bolaget kunde ta in lite irländsk porter/stout utöver Guinness (Murphy's finns väl på få utvalda ställen men inget jag hittat i närheten där jag bor).

Annars har mitt lokala bolag tagit in Hawk head nyligen. Riktigt god klassisk mild. Den och Ruby mild är mina storfavoriter (och Saltaire titus om jag är förbi ett bolag som har den).

Ja, det var dåligt faktiskt. Hittar bara, förutom Guinness, Ohara's Irish Stout, som behöver beställas i 12-pack och O'Haras Leann Follain, som behöver beställas i 24-pack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Arga påskharen(?)

..dvs påskmust + vodka

Respekt.

Skrivet av anon42512:

Ja, det var dåligt faktiskt. Hittar bara, förutom Guinness, Ohara's Irish Stout, som behöver beställas i 12-pack och O'Haras Leann Follain, som behöver beställas i 24-pack.

Visst är det tråkigt när man behöver bejaka sin inre irländare? O'haras Irish Red är annars en annan favorit. Även den finns endast i beställningssortimentet. Jag brukar dricka den när jag har vägarna förbi O'Neills i Uppsala. Där har det även bra cask ale pumpad genom en sparkler - så som sig bör för att få ölen lite avslagen och mustig (bästa sättet att servera öl enligt mig).

Permalänk
Medlem

Blev Victoria till maten och Noa Pecan Mud till kvällsgamandet.
Lagom lummig nu så godnatt, medborgare!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Lego Master

Laphroaig 10y till The Falcon and the Winter Soldier, och nu en skvätt Glenlivet Nadurra Oloroso.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Innis & Gunn Vanishing point. Fantastisk stout!

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Garvey:

https://i.ibb.co/6Wtv0S2/IMG-20210326-211535.jpg

Innis & Gunn Vanishing point. Fantastisk stout!

Oh, den är mycket bra vill jag minnas 🤤

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Oh, den är mycket bra vill jag minnas 🤤

Den är ju det! Fanns dock bara att köpa under en kort period. Så jag åkte tillbaka till bolaget och köpte på mig ett gäng innan dom försvann. 😎

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Helt okej

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Mycket trevlig bäska, inget vattnigt skit eller en hel fruktkorg i eftersmaken

Permalänk
Medlem