PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av Tenkai Star:

Någon annan än jag som väntar på Playstation 5 från Spel&Sånt? Jag är nog långt bak i kön där. Såvitt jag vet har de bara fått två kanske tre leveranser. Tänkte ifall något fått därifrån och när ni ställde i kö i så fall.

Mitt skickades idag och beställde i början på april 2020

Permalänk
Medlem

Tack för tipset från cdon, började följa den här
tråden efter jag torskade en 4e gång på Elgiganten.

Är det någon har fått 2st sändningar inlagda på PostNord? Har 2st olika kollinummer, ett som slutar på SE och ett som bara har nummer, det sista är det samma som ligger under mina sidor på cdon.

Permalänk

Ni som har köpt det från Amazon, hur såg ut paketet? Var det förpackat på ett bra o säkert sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkocholo:

Ni som har köpt det från Amazon, hur såg ut paketet? Var det förpackat på ett bra o säkert sätt?

Jag fick mitt någon dag efter release, och det kom bra paketerat. Mediamarkt däremot, ps5 lådan i en stor kartong, utan något extra i, den rörde sig fint kan jag säga 🙈

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Kom över en från Amazon igår. Var in i tråden bara några minuter efter det uppmärksammades här. Fick notis strax efter lunch idag att den var redo att hämtas ut! Inte illa med en dags frakt till Norrland! Har haft en beställning på CyberPhoto sen Sony släppte priset men inte hört någonting från dom. Låter den ligga kvar ifall kompisen inte får tag i någon innan dess.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Skrivet av Herr kanin:

Mitt skickades idag och beställde i början på april 2020

Haha jag köpte i september. Såatte. Får vänta lite till tror jag.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Jag mejlade Iphonehome och undrade om man inte kunde få ta på faktura eller Klarna och de skulle tydligen börja med det.

Jag beställde för övrigt en PS5 från Amazon i förrgår och fick den igår. Jag är makalöst nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toffifee:

Jag mejlade Iphonehome och undrade om man inte kunde få ta på faktura eller Klarna och de skulle tydligen börja med det.

Jag beställde för övrigt en PS5 från Amazon i förrgår och fick den igår. Jag är makalöst nöjd.

https://www.fz.se/forum/post/4112561

Beställ inte därifrån...

Permalänk

Om jag skulle vilja beställa en Ps5 idag eller inom snar framtid när tror ni jag kan göra det och på vilken hemsida tror ni det går? Och då menar jag delta i utlottningar och sånt också

Permalänk
Skrivet av Simonth004:

Om jag skulle vilja beställa en Ps5 idag eller inom snar framtid när tror ni jag kan göra det och på vilken hemsida tror ni det går? Och då menar jag delta i utlottningar och sånt också

För SE står det Preliminärt releasedatum: 2021-05-30 hos CDON. Min högst personliga gissning är att Netonnet kommer att få in en leverans snart men det är som sagt en gissning av allra högsta grad

Permalänk

God att boka SE på CDON nu med leverans prel. 2021-05-30. Bokade precis själv.

Permalänk
Medlem

CDON

Bokade nu på CDON

Permalänk
Skrivet av Thomsrath:

God att boka SE på CDON nu med leverans prel. 2021-05-30. Bokade precis själv.

Yaas ja hann boka också 🙌

Permalänk

Också bokat på CDON nu. Hoppas verkligen kunna hitta något innan 30e maj men nu har man en bokning iaf. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Bokade också på CDON nu. Men hoppas verkligen att webhallen kan leverera innan. Bokade 2020-09-17 där..

Visa signatur

..

Permalänk

Vet någon hur man bokar på CDON? När jag klickar på det då går jag till betalning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkocholo:

Vet någon hur man bokar på CDON? När jag klickar på det då går jag till betalning...

Ja precis, välj faktura och betala efter leverans.

Permalänk
Skrivet av dopeey:

Ja precis, välj faktura och betala efter leverans.

Altså, betala inom 14 dagar? Men då är det betala 14 dagar efter jag har fått den eller betal inom 14 dagar efter köpet?

Permalänk
Skrivet av ashkocholo:

Altså, betala inom 14 dagar? Men då är det betala 14 dagar efter jag har fått den eller betal inom 14 dagar efter köpet?

Och får jag avboka det om webhallen eller elgiganten börjar sälja den istält?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkocholo:

Och får jag avboka det om webhallen eller elgiganten börjar sälja den istält?

Fakturan förfaller 14 dagar efter de skickat varan. Och ja. Du kan avboka innan eller även efter de skickat.

Permalänk
Skrivet av dopeey:

Fakturan förfaller 14 dagar efter de skickat varan. Och ja. Du kan avboka innan eller även efter de skickat.

Får jag avboka nu i teori? Jag bokade men fått ingen mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkocholo:

Får jag avboka nu i teori? Jag bokade men fått ingen mail

Självklart. Kontakta CDON och be de makulera ordern.

Permalänk
Medlem

Jag bokade också på CDON precis men fick inget mail. Det går inte att ringa till deras kundtjänst och chat + mailfunktionen verkar vara avstängd. Är det någon som bokade som fått någon slags bekräftelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frlonn:

Jag bokade också på CDON precis men fick inget mail. Det går inte att ringa till deras kundtjänst och chat + mailfunktionen verkar vara avstängd. Är det någon som bokade som fått någon slags bekräftelse?

Om du går in på "minia sidor" på CDON så ser du att din beställning ligger som "Behandlas".
Det kommer den göra tills Qliro har godkänt dig som köpare, så har det varit tidigare i alla fall när jag köpt på CDON och använt Qliro.

Permalänk

Har inte heller fått något mail men som nämnts ovan kan jag se den på mina sidor.

Nu undrar man ju om CDON har koll på att alla som bokat faktiskt också får en konsol på det satta datumet, eller om de tar emot fler bokningar än de kommer ha konsoler... Eller det kanske inte ens kommer vara någon brist på konsolerna i slutet på maj?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiscoLarry:

Har inte heller fått något mail men som nämnts ovan kan jag se den på mina sidor.

Nu undrar man ju om CDON har koll på att alla som bokat faktiskt också får en konsol på det satta datumet, eller om de tar emot fler bokningar än de kommer ha konsoler... Eller det kanske inte ens kommer vara någon brist på konsolerna i slutet på maj?

Kanske till och med så att det var så många som avbokade från CDON efter många fick från webhallen och dylikt att de öppnade portarna?

Permalänk

Beställde på CDON för drygt 2 timmar sedan. Inget mail ännu. Kommer heller inte åt Mina Sidor då jag inte hade något konto. Verkar inte gå att fixa för tillfället. De är nog ganska överbelastade för tillfället kan jag tänka mig. Har iallafall sparat ordernumret så det är bara att hålla tummarna!

Verkar för övrigt fortfarande bokningsbar på deras sida.

Permalänk
Skrivet av henkrik21:

Beställde på CDON för drygt 2 timmar sedan. Inget mail ännu. Kommer heller inte åt Mina Sidor då jag inte hade något konto. Verkar inte gå att fixa för tillfället. De är nog ganska överbelastade för tillfället kan jag tänka mig. Har iallafall sparat ordernumret så det är bara att hålla tummarna!

Verkar för övrigt fortfarande bokningsbar på deras sida.

Jag har samma problem men sparade inte ordernummer eftersom jag tänkte de ska skicka en mail om detta...finns någon som har en solution?

Permalänk

Tror det är läge att ha lite is i magen och vänta in CDON. De har antagligen ganska högt tryck hos sig just nu.

Permalänk
Skrivet av ashkocholo:

Jag har samma problem men sparade inte ordernummer eftersom jag tänkte de ska skicka en mail om detta...finns någon som har en solution?

Det nog att avvakta och hoppas på det bästa. I bästa fall kommer man åt Mina Sidor genom att återställa lösenord och använda mailen man köpte med snart samt får mailbekräftelse på beställningen. I värsta fall blir man utan denna gången.