Nvidia Geforce RTX 3080 ett halvår senare – har du fått ditt grafikkort?

Permalänk
Medlem

Jag insåg att de kort som var rabatterade vid release skulle bli svåra att få tag på, så jag beställde ett fullpris kort, PNY 3080 för 9500kr. beställde 8 okt från inet. Fick det levererat 29 okt.

Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Medlem

Beställde Strix 3090 OC när det kom in på (game 4 gamers) eller vad de heter, leverans dagen efter. Detta var i början av November.
Beställde ett Eagle 3080 på release dagen i Okt, fick det relativt kort därefter (inet har jag för mig).
Beställde ett 3090 Ultra EVGA när de släpptes i Okt, fick det dagen efter (inet).
Beställde ett 3080 Aorus Master när de släpptes i Oktober, fick det 2 dagar senare (inet).
Beställde ett 3080 Gigabyte Gaming OC när de släpptes i Okt, fick det dagen efter (inet).
Beställde ett Aorus Master 6800xt för 3-4 veckor sedan när det fanns i lager, fick det dagen efter (inet).
Beställde ett 3080 vision OC från (proshop) när de släpptes i Okt, fick det en vecka senare och skickade tillbaka det oöppnat då jag han säkra andra kort ovan parallellt.
Beställde ett 3090 MSI Trio X i samband med att jag lyckades säkra Strix kortet ovan, fick det dagen efter (inet) men lämnade tillbaka det oöppnat då jag hade fått Strixen som jag ville ha. EVGA 3090 lämnade jag tillbaka då det led av power balancing problem.

Permalänk
Medlem

Beställde ett 3080 från webhallen 21 dec och hade det 23 dec

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lodisen:

Jag sålde två av korten vid release på blocket, för att på så sätt få ett eget gratis till spelande.
Ett sålde jag här på Sweclockers.
Fyra av de andra korten gick till bekanta för inköpspris och de resterande har använts till videorendering och mining.

@Lodisen

Jag gjorde så att jag behållde ett som vart gratis samt när 4000 serien kommer så har man det gratis ochså.

Permalänk
Medlem

Pinsamt detta men har nog spenderat mer tid i "3080/3090 i lager"-tråden än faktiskt lekt med mitt 3080 TUF OC som kom 19 Januari 4 månaders väntan.

Men nöjd är jag

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Fick tag på ett RTX 3080 FE den 24 september innan Nvidia stängde shoppen för Sverige.

Beställde även ett Asus RTX 3080 TUF den 17 september som slutligen kom fram den 18 januari.

Permalänk
Medlem

Hade inte tänkt köpa nytt men nu när man ser att prisen har dubblats i butiker så kanske det skulle ha varit klokt att köpa ändå.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Fick tag på ett av 3090 release dags korten hos komplett för introduktionspris. Hade bokat 3080 från diverse sidor vid dess release men hamnade rätt långt bak så avbokade dom.

Permalänk

Beställde ett Asus TUF 3080 icke OC den 30/9 hos netonnet, fick ett mail i veckan dom 3 första veckorna sen dess har det varit knäpptyst.

Står även i kö för samma kort fast hos webhallen från den 16/10, ingen direkt kommunikation

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_speed:

Beställde ett Asus TUF 3080 icke OC den 30/9 hos netonnet, fick ett mail i veckan dom 3 första veckorna sen dess har det varit knäpptyst.

Står även i kö för samma kort fast hos webhallen från den 16/10, ingen direkt kommunikation

Holy shit Köade hos Inet slutet på november och fick kortet 21e december

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Asus B650E-F | 32GB G.Skill DDR5 6000MHZ | PowerColor Red Devil 7900 XTX OC | Fractal Design North | Noctua NH-D15 chromax | Corsair RM850e | Kingston Fury Renegade M.2 2TB

Permalänk

Det gäller att ha tur med vilket kort man beställer, fick höra här på Swec i oktober att Inet fått in ett gäng Gigabyte Gaming OC så jag slängde iväg en beställning, missade den leveransen men dom fick in fler redan nästa vecka så helt ok väntetid. Ca 110% snabbare än mitt gamla 1080 så en värdig uppdatering.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

Beställde ett ASUS TUF 3080 OC i slutet av september men fortfarande inte fått det. Senaste prel. datum för leverans är nu 2020-04-30.

Permalänk
Medlem

Fick ett meddelande från Komplett 30/10/2020 när jag var på muggen och klickade i panik på mobiltelefonen men det verkade inte fungera, blev väldigt glad när jag loggade in på datorn och det låg ett ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC i kundvagnen, kortet är dessutom 3100:- dyrare nu.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på ett MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC beställt på Elgiganten på releasedagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TateM:

Holy shit Köade hos Inet slutet på november och fick kortet 21e december

Hur är det möjligt? Jag la en order i september på releasedagen och har inte fått mitt Asus TUF Gaming 3080. Menar du att du la en order i november?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Hur är det möjligt? Jag la en order i september på releasedagen och har inte fått mitt Asus TUF Gaming 3080. Menar du att du la en order i november?

Gigabyte 3080 Gaming oc. Kanske fanns fler av dem då

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Asus B650E-F | 32GB G.Skill DDR5 6000MHZ | PowerColor Red Devil 7900 XTX OC | Fractal Design North | Noctua NH-D15 chromax | Corsair RM850e | Kingston Fury Renegade M.2 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Hur är det möjligt? Jag la en order i september på releasedagen och har inte fått mitt Asus TUF Gaming 3080. Menar du att du la en order i november?

Du sitter i samma båt som mig. ASUS 3080 (Icke OC) verkar vara det mest förbeställda kortet på marknaden...

Skrivet av the_speed:

Beställde ett Asus TUF 3080 icke OC den 30/9 hos netonnet, fick ett mail i veckan dom 3 första veckorna sen dess har det varit knäpptyst.

Står även i kö för samma kort fast hos webhallen från den 16/10, ingen direkt kommunikation

Exakt som hos Elgiganten, köpte kortet fick mail om leverans nästa vecka. Sen uppdatering om att det skulle bli oktober sen knäpptyst... Man får inte ens veta sin köplats när man hör av sig till supporten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TateM:

Gigabyte 3080 Gaming oc. Kanske fanns fler av dem då

Jaja, du citerade ju ett inlägg om Asus TUF Gaming och sa att du hade lagt en order och fått ett i dec. Blir ju lite förvirrande då när du pratar om andra kort än det du citerar.

Slutsatsen man kan dra överhuvudtaget i den här soppan är att man skulle beställt nåt annat än Asus...

Permalänk

Vill gärna tro på solidaritet, även här på Sweclockers där inbitna fantaster hänger. Känns dock lite sorgligt när vissa här skriver att de kommit över långt fler kort än de själva behöver och samtidigt är ganska nöjda med det.

Permalänk
Medlem

Frågan är väl om man kommer få ett 3080 TUF non OC alls. Med tanke på hur få kort som levereras så kanske de lägger ner tillverkningen av detta kort och satsar på oc-modellerna istället.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av vviikkttoorr:

Vill gärna tro på solidaritet, även här på Sweclockers där inbitna fantaster hänger. Känns dock lite sorgligt när vissa här skriver att de kommit över långt fler kort än de själva behöver och samtidigt är ganska nöjda med det.

Fast det beror väl lite på vad man gjort med överskottet.

Själv köpte jag ett EVGA 3080 XC3 Ultra från Inet i början av Oktober för 9999:-

Chansade i slutet av december på ett Gigabyte 3080 eagle oc från amazon.se för 7311:-

Sålde då mitt EVGA 3080 XC3 Ultra för 9999:- till en trevlig kille här på sweclockers.

Jag ångrar inget.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Inet släppte ett tiotal XC3 hybrid kort som jag satt och funderade ett tag på.. Blev en sådan till slut (tror jag väntade 2 timmar iallafall innan jag bestämde mig)! Levererades dagen efter. Fick köpa ett vattenblock till den istället då temp/ljudnivå inte var vad jag hoppats på.

Permalänk
Medlem

Beställde två, ett från inet och ett från webhallen ca 16:25 releasedagen.

Fått hem båda men sålde det här på swec för 9800. Var tänkt att användas till en mediadator men de planerna skippades. Det andra sitter i min dator. Beställde Asus TUF 3080 OC.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av jeppe109:

Fast det beror väl lite på vad man gjort med överskottet.

Själv köpte jag ett EVGA 3080 XC3 Ultra från Inet i början av Oktober för 9999:-

Chansade i slutet av december på ett Gigabyte 3080 eagle oc från amazon.se för 7311:-

Sålde då mitt EVGA 3080 XC3 Ultra för 9999:- till en trevlig kille här på sweclockers.

Jag ångrar inget.

Givetvis och mitt inlägg riktade sig nog inte mot dig!

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett 3080 TUF non-oc på webhallen 22:11 17/9. Inget kort levererat än.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Skrivet av Daniel75:

Beställde Strix 3090 OC när det kom in på (game 4 gamers) eller vad de heter, leverans dagen efter. Detta var i början av November.
Beställde ett Eagle 3080 på release dagen i Okt, fick det relativt kort därefter (inet har jag för mig).
Beställde ett 3090 Ultra EVGA när de släpptes i Okt, fick det dagen efter (inet).
Beställde ett 3080 Aorus Master när de släpptes i Oktober, fick det 2 dagar senare (inet).
Beställde ett 3080 Gigabyte Gaming OC när de släpptes i Okt, fick det dagen efter (inet).
Beställde ett Aorus Master 6800xt för 3-4 veckor sedan när det fanns i lager, fick det dagen efter (inet).
Beställde ett 3080 vision OC från (proshop) när de släpptes i Okt, fick det en vecka senare och skickade tillbaka det oöppnat då jag han säkra andra kort ovan parallellt.
Beställde ett 3090 MSI Trio X i samband med att jag lyckades säkra Strix kortet ovan, fick det dagen efter (inet) men lämnade tillbaka det oöppnat då jag hade fått Strixen som jag ville ha. EVGA 3090 lämnade jag tillbaka då det led av power balancing problem.

Nöjd så eller vill du ha några tilll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vviikkttoorr:

Nöjd så eller vill du ha några tilll?

"Det är så svårt att köpa kort"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

"Det är så svårt att köpa kort"

Ja det är det, om man har ett jobb sköta tex. ;D

Permalänk
Medlem

Elgiganten har haft mina pengar i snart ett halvår, men jag har inte fått något 3080 än.

Permalänk
Skrivet av gothdeus:

Elgiganten har haft mina pengar i snart ett halvår, men jag har inte fått något 3080 än.

Samma här