Valheim - dedikerad server finnes, hur är det med intresset?

Permalänk
Medlem

@Fiskfena, PM skickat! Välkommen!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

Jag hoppar gärna in i er server och ser hur det är att spela multiplayer! Har spelat några timmar själv hittills.

Permalänk
Medlem

@Heenkeeee, PM skickat! Välkommen!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Sedan kan jag säga att vi (well, speciellt en av oss - inte jag) har skapat ett kollektiv på servern - så ett gigantiskt hus där vi alla delar på resurser och grejer. Bra startpunkt för äventyr ut i världen! Sedan kommer jag bygga ett eget hus, fast mer en "sommarstuga", i plains för att det är kul att bygga.
Här om dagen var vi nio personer på servern samtidigt - tror det är rekord (max är ju tio i dagsläget). Men det är oftast 2-5 personer inne så vill någon mer hänga på så hojta till (full fart i Discord-servern till Valheim-servern också).

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

@bimbim, jag joinar gärna er server om det går bra!

Permalänk
Medlem

@Troxyn, PM skickat! Välkommen!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Hej! Vi är 5 st spelar som letar server, finns det plats kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjellapa:

Hej! Vi är 5 st spelar som letar server, finns det plats kvar?

Hej! Jag ska se om vi kan öka antalet spelare (fler än tio) utan att behöva mixtra med någon mod, för annars blir det svårt då det inte är ovanligt att det är 7-9 personer inne samtidigt. Återkommer!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

Hej! Jag ska se om vi kan öka antalet spelare (fler än tio) utan att behöva mixtra med någon mod, för annars blir det svårt då det inte är ovanligt att det är 7-9 personer inne samtidigt. Återkommer!

Lyckades höja till 15 personer utan mods så PM skickat @kjellapa

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Hallå där! Jag är sugen på att joina och se vad ni har för er om det går bra? 8)

Permalänk
Medlem

@Hagopago, absolut! PM skickat. Välkommen!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Hej!

Är också intresserad. lirar mest på en annan server men där är aktiviteten ganska låg så hänger gärna med er då o då om det finns plats?!

Visa signatur

PC specs: MSI Gameing Edge Wifi | AMD Ryzen 5 5600X | Powercolor 6800xt Red Devil | Corsair 850W RM series | 2xCorsair Vengeance™ DDR4 RGB 3600MHz 16GB | Toshiba SSD 2,5" 112GB | Samsung Evo 750 500gb SSD | Samsung Evo 970 500gb SSD M2 | Corsair H100i RGB platinum CPU Kylare |

Permalänk
Medlem

Har Valheim servrarna något kösystem om den skulle vara full? eller är det bara hamra på Join/Connect knappen och så kommer den som har tur in till slut eller?

Permalänk
Medlem

@Potat, PM skickat - välkommen!

@Paydaye, det vet jag faktiskt inte. Troligtvis inte. "Rekord" på den servern som står hos mig är 9 personer, men oftast färre kring 3-6 personer på kvällar och helger. Sedan har jag höjt limiten till 15 personer på servern (enkelt med lite DLL-fix).

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

Haloj, jag är också intresserad av att joina!

Permalänk
Medlem

@luftburen, PM skickat! Välkommen!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Hej,

Vilket trevligt initiativ. Har ni plats för en glad Göteborgare till vore jag kanonglad!

Visa signatur

Marduk

Permalänk
Medlem

@Pindaros, då har du fått ett PM av en annan Göteborgare (som dock inte bor kvar). Välkommen!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Även jag har ett intresse av att se hur multiplayer funkar - OCH jag är Göteborgare!

Permalänk
Medlem

@Saltl, haha, alltid trevligt med göteborgare! PM skickat.
(Ska också säga att alla är välkomna, oavsett var man bor eller identifierar sig)

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Precis börjat med detta, och hade gärnat provat på multiplayer :). Dock inte från göteborg xD

Permalänk
Medlem

@Badmondy, klart du ska vara med! PM skickat.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

är dock åxå ny..kind of..laddade ner en piratversion för att testa å föll direkt som en sten å har nu investerat i steam,men kändes lite dött att spela ensam även om d fungerar utmärkt..dock e jag nattmänniska och från norrland =P och har ett litet beroende av att hugga skog i mängder,lite av en farmer..lol och klär mig gärna i trollkläder pga sneak grejjen..men raderade allt då jag ville ha en ny fresh start..men känner dock att jag vill ha nån form av sällskap och liv i spelet även om jag kanske är mest ensam om natten då alla sover så finns d plats så hoppar jag på tåget

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Fastnat ganska hårt med det sista av Ghost of Tsushima men satte mig ner en sväng nu ikväll. Hittade mitt tredje troll när jag var ute på upptäcksfärd. Jag hade knappt fått tag i min första pilbåge ens när jag mötte mitt första troll men med min nuvarande så blev det trollsmisk. Hade varit mer oroad om jag varit i skogen, hade dock blivit ett intressantare klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=W_IdNhpOpuY

har lärt mig oavsett vad för pilar du har så ska man backa hela förloppet om det går,dock svårt i skogen..blir lite mer av en panik känsla då..lol..och blir lättare av nån anledning å springa på gremlings åxå vilket gör d ännu mer intressant..har man nära till öppen yta så drar man dem dit

Permalänk
Medlem

@vintertoken, pm skickat! Välkommen!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

Har spelat en del tillsammans med en vän men aldrig fler än så, och det händer ändå ofta att jag springer runt solo. Vi har besegrat grådvärgsbossen, samlat lite järn i träsket, och i min ensamhet har jag gjort ett par halvt misslyckade resor upp i de snöiga bergen. Besöker gärna servern för lite nya äventyr, om det finns plats!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

Lyckades höja till 15 personer utan mods så PM skickat @kjellapa

hur höjde du maxgränsen?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

ah, tackar

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Hej
Är servern fortfarande aktiv ?
I så fall vill jag gärna ansluta mig till er.