PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Nån som fått sin skickad än från NoN? Har fortfarande "Redo att plockas"..

Jag hämtade ut min idag! Valde dock expressfrakt för 99:-

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Skrivet av SFC1977:

Nån som fått sin skickad än från NoN? Har fortfarande "Redo att plockas"..

Beställde vid NoN släppte igår och gratis frakt med postnord. Fått orderbekräftelse och pengar drogs direkt. Har inte fått någon leveransbekräftelse ännu.

Permalänk
Skrivet av SFC1977:

Nån som fått sin skickad än från NoN? Har fortfarande "Redo att plockas"..

Fick hem min idag! Tog express.

Permalänk
Skrivet av Fralle1891:

Jag besällde i September från Komplett och har inte hört någonting mer eller mindre. Står 3e Maj som prel datum på "mina sidor".
Dock hört folk som beställt tidigare här på Sweclockers som inte heller har mer information än så.

Beställde också i September från Komplett. Först satte de December som datum, så i min naivitet gav jag bort mitt PS4 i julklapp. Sen ändrades det till Maj. GG

Permalänk

Har skaffat distill nu men den plingar till då och då. Ungefär vilken box är det man vill markera för bevakning? Typ "meddela mig/bevaka" boxen endast då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shuk7:

Hey guys, on this website PS5 can still be ordered.
https://iphonehome.se/playstation/playstation/playstation-5-d...

Is it reliable? Has anyone bought one from this "iphonehome"?

I ordered a PS5 DE from them but I have no experience with them before that. The customer support has been good so far though, they quickly responded and verified that my PS5 will arrive on 30th of March.

Permalänk
Skrivet av myggmannen:

HA! Jag hann på andrasläppet på Retro! Satt i jobbmöte och bara spontant tryckte på f5, och såg att den fanns i lager igen. Står som "under behandling" och förväntas levereras inom några dagar. Hoppas nu detta stämmer.

Priset var satt till 6499:- vilket var lite oväntat. Men gratis frakt.

Jag fick förra omgången, beställde 2:a mars.
Den fanns på utlämningställe den 4:e klockan 12.

Ni som lyckades kommer även få 300 kr drygt att handla till exempel ett för 21 dagar efter köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Nån som fått sin skickad än från NoN? Har fortfarande "Redo att plockas"..

Min skickades igår. Är på en Best bil just nu. 25 stopp kvar.

Permalänk
Medlem

Är det någon i Uppsala som är i behov att ett PS5 DE? Jag fick precis mail att min är redo att hämta på webhallen men det passar inte just nu privat. Inget scalping här, bara som en schysst grej mot andra swec.

Kanske inte var ok att posta detta.

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Medlem

Skrivit upp mig på lotteriet på EG för skojs skull... egentligen vet jag inte om jag vill ha den just nu, dom ggr jag spelar nu för tiden blir ju typ endast på PC...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

Är det någon i Uppsala som är i behov att ett PS5 DE? Jag fick precis mail att min är redo att hämta på webhallen men det passar inte just nu privat. Inget scalping här, bara som en schysst grej mot andra swec.

Kanske inte var ok att posta detta.

Sånt gillar man, fint gjort!

Permalänk
Skrivet av mkrl:

Är det någon i Uppsala som är i behov att ett PS5 DE? Jag fick precis mail att min är redo att hämta på webhallen men det passar inte just nu privat. Inget scalping här, bara som en schysst grej mot andra swec.

Kanske inte var ok att posta detta.

Jag är i Uppsala och redo vilken tid som helst!

Permalänk
Skrivet av mkrl:

Är det någon i Uppsala som är i behov att ett PS5 DE? Jag fick precis mail att min är redo att hämta på webhallen men det passar inte just nu privat. Inget scalping här, bara som en schysst grej mot andra swec.

Kanske inte var ok att posta detta.

Om inte killen ovan som var lite snabbare än mig vill ha den så köper jag gärna PS5an, bor och jobbar i Uppsala och kan hämta när som.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Skrivit upp mig på lotteriet på EG för skojs skull... egentligen vet jag inte om jag vill ha den just nu, dom ggr jag spelar nu för tiden blir ju typ endast på PC...

Har du fått mailet om att du är registrerad i lotteriet?
Jag är medlem sen tidigare men har inte sett till något mail som det stod att man skulle få, men kanske bara nya medlemmar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har du fått mailet om att du är registrerad i lotteriet?
Jag är medlem sen tidigare men har inte sett till något mail som det stod att man skulle få, men kanske bara nya medlemmar.

Jag registrerade mig förut idag, det dröjde en kanske 20min innan jag fick ett mail. Och det gäller både nya och gamla medlemmar. Så det ska komma, trodde också något va fel först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har du fått mailet om att du är registrerad i lotteriet?
Jag är medlem sen tidigare men har inte sett till något mail som det stod att man skulle få, men kanske bara nya medlemmar.

Fick ett mail om att jag var med i lotteritet trots att jag redan har ett konto, kanske hamna i skräpkorgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har du fått mailet om att du är registrerad i lotteriet?
Jag är medlem sen tidigare men har inte sett till något mail som det stod att man skulle få, men kanske bara nya medlemmar.

Ja, det kom på mailet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kindle:

Jag registrerade mig förut idag, det dröjde en kanske 20min innan jag fick ett mail. Och det gäller både nya och gamla medlemmar. Så det ska komma, trodde också något va fel först.

Skrivet av exzoni:

Fick ett mail om att jag var med i lotteritet trots att jag redan har ett konto, kanske hamna i skräpkorgen?

Skrivet av Swennis:

Ja, det kom på mailet

Måste kolla upp det där imorgon då jag inte fått något alls. Inget i skräpen heller.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Börjar bli tråkigt det här..beställde min DE från Inet den 18/6-2020 och den 24/2-2021 var jag på plats 60 i kön och fortfarande inte hört nått...man kan ju undra om dom får typ 10 i stöten..garanterat min sista förhandsbokning via Inet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Måste kolla upp det där imorgon då jag inte fått något alls. Inget i skräpen heller.

Testade regga igen och nu fick jag mail iallafall. Bara att hålla tummarna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dolesen:

Börjar bli tråkigt det här..beställde min DE från Inet den 18/6-2020 och den 24/2-2021 var jag på plats 60 i kön och fortfarande inte hört nått...man kan ju undra om dom får typ 10 i stöten..garanterat min sista förhandsbokning via Inet.

Dom har INGEN koll. När jag var inne i butiken för ett par veckor sedan, så säger dom att dom börjat leverera ut augusti ordrar, en på chatten säger samma sak. Igår när jag frågade då är dom bara i juni. Man har valt fel ÅF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oheman:

Dom har INGEN koll. När jag var inne i butiken för ett par veckor sedan, så säger dom att dom börjat leverera ut augusti ordrar, en på chatten säger samma sak. Igår när jag frågade då är dom bara i juni. Man har valt fel ÅF.

Mm helt klart fel.. men nu vet man.

Permalänk
Skrivet av Jaharax:

I ordered a PS5 DE from them but I have no experience with them before that. The customer support has been good so far though, they quickly responded and verified that my PS5 will arrive on 30th of March.

I would not recommend this company. I saw about week ago that they claimed to get ps5 at the end of this month, so i got exited ofc thinking i found something. But i didnt know anything about the company so i decided to look them up a bit and red flag after red flag started popping up. If you take the info they have on their site and compare it to www.allabolag.se (where you can see all the public information about the company almost nothing was the same. There are 2 diffrent adresses, one for Södertälje thats on allabolag.se but on there homepage it says Innercity Stockholm. Its says on their homepage that 4 ppl is working for this company but on allabolag.se it says only one employee and thats the owner.
On allabolag.se it says that the company deals with seafood and animal food. It says nothing about electronics, computers or mobilephones

Wanna add that i might be wrong here sins i didnt order anything so i havent acctually been scammed by them myself, but i felt there was just waaay to much not adding up so i decided to wait and hope for elgigantens lottery. But in the case that im wrong pls feel free to correct me.

Be smart and be safe out there ppl, dont let your needs go above your judgement. this is not worth getting scammed for.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malle8398:

I would not recommend this company. I saw about week ago that they claimed to get ps5 at the end of this month, so i got exited ofc thinking i found something. But i didnt know anything about the company so i decided to look them up a bit and red flag after red flag started popping up. If you take the info they have on their site and compare it to www.allabolag.se (where you can see all the public information about the company almost nothing was the same. There are 2 diffrent adresses, one for Södertälje thats on allabolag.se but on there homepage it says Innercity Stockholm. Its says on their homepage that 4 ppl is working for this company but on allabolag.se it says only one employee and thats the owner.
On allabolag.se it says that the company deals with seafood and animal food. It says nothing about electronics, computers or mobilephones

Wanna add that i might be wrong here sins i didnt order anything so i havent acctually been scammed by them myself, but i felt there was just waaay to much not adding up so i decided to wait and hope for elgigantens lottery. But in the case that im wrong pls feel free to correct me.

Be smart and be safe out there ppl, dont let your needs go above your judgement. this is not worth getting scammed for.

Jag har skrivit två gånger till dem på den sidan och de har inte svarat en enda gång, och då va första gången för två veckor sedan. "Snabb kundservice" det kanske dem har men potentiell kundservice är obefintelig, tyvärr.

Permalänk

Fråga: OM man skulle vinna möjligheten att köpa ett SE på Elgiganten i morgon, kan man ge bort koden eller är den knuten till mig på ngt sätt? Fick ju tag på ett på Retrospelbutiken igår...

Permalänk
Medlem
Skrivet av myggmannen:

Fråga: OM man skulle vinna möjligheten att köpa ett SE på Elgiganten i morgon, kan man ge bort koden eller är den knuten till mig på ngt sätt? Fick ju tag på ett på Retrospelbutiken igår...

Inte knuten, så det går att ge bort.

Permalänk
Skrivet av zulix:

Inte knuten, så det går att ge bort.

Tack för svar!

Om inte någon av mina polare nappar ger jag bort den här på forumet på ngt finurligt sätt.

Permalänk

Att vinna är nog ganska lite är femte gången för mig på Elgiganten. Även om de skulle tusentals enheter vi får väl se på Torsdag

Annars hamnar väl en viss procent på blocket och tradera som tidigare.

Permalänk
Skrivet av Kindle:

Jag har skrivit två gånger till dem på den sidan och de har inte svarat en enda gång, och då va första gången för två veckor sedan. "Snabb kundservice" det kanske dem har men potentiell kundservice är obefintelig, tyvärr.

Förbannat, då de fanns på prisjakt, hade några få goda omdömen och att PS5 SE levereras i mars slog jag till.

Efter att ha synat bolaget, har order nr 74 (NORDIC SALES TRADING LIMITED) och att hemsidan nu ligger nere, känns det som mina 6000:- är ett minne blott.

Förslag på tillvägagångssätt att försöka få tillbaka pengarna?
Betalat med VISA kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RinoKovik:

Förbannat, då de fanns på prisjakt, hade några få goda omdömen och att PS5 SE levereras i mars slog jag till.

Efter att ha synat bolaget, har order nr 74 (NORDIC SALES TRADING LIMITED) och att hemsidan nu ligger nere, känns det som mina 6000:- är ett minne blott.

Förslag på tillvägagångssätt att försöka få tillbaka pengarna?
Betalat med VISA kort.

Jag vågade inte själv, först för att de inte svarade, för det andra att dem hade olika adresser, och kunde inte ens hålla saker och ting i styr på sin hemsida. Eller att dem var ett företag som säljer telefoner men inte ens hade ett nummer för att kunna få kontakt med dem.

Jag tycker du ska ta och kontakta din bank, de brukar vara riktigt duktiga på att hjälpa till. Hoppas du får tillbaka dina slantar!