Tips på trådlöst headset med bra mikrofon.

Permalänk
Medlem

Tips på trådlöst headset med bra mikrofon.

Jag sitter för nuvarande med Logitech G533, mikrofonen låter ungefär som att du sitter i en container och pratar.

Söker tips på ett nytt trådlöst headset där micen faktiskt låter bra! Alla tips mottages.

/Jonkan

Tråd flyttad till forumdel "Ljud" /Mod
Visa signatur

Zotac RTX 3080 Trinity 10GB OC | AMD Ryzen 7 3700X + Deepcool Castle V2 240mm | Corsair 16GB 3200MHz CL16 | Gigabyte X570 GAMING X | Corsair RM750x | Kolink Observatory
2x M.2 SSD 1TB/250GB | 2x SSD 500gb/250GB
Acer Predator XB271HU 27", Asus ROG Swift PG248Q 24", BENQ GC2870H 28"

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har ett par Steelseries Arctis pro wireless och folk tycker jag låter bra och tydlig. Dom är dyra, men trillar ner i pris lite då och då. Lägg en bevakning på prisjakt vettja

Kollar man prishistoriken så är det nog dags för en prissänkning igen https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4720166

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Audeze Penrose har bland de bästa micarna för trådlöst gamingheadset. Jag returnerade mitt däremot pga driver-issues och diverse barnsjukdomar som jag tyckte var oacceptabelt för ett headset som kostar 3299kr (hade dessutom förbokat där det blev försenat med 0 kommunikation så man blev väl extra tjurig).

Ljudet är ju dock helt makalöst pga sina magnetic drivers och det var sjukt fränt att ha bluetooth samtidigt så man kunde ta samtal på sin lur sömlöst eller gå från datorn och glo på videor / lyssna på podcasts på mobilen osv.

De sa också 32meter räckvidd med headsetet men jag tappade connection hela tiden trots jag var 5 meter ifrån datorn med gipsväggar emellan så det sa *CONNECTED* var 10:e sekund, ett problem jag inte hade på mitt över 3 år gamla Corsair HS70 trådlösa, eller på mitt HyperX Cloud II Wireless som jag bytte till nu.

Du kan alltid testa Audeze Penrose iallafall, Hi-Fi klubben är väldigt generösa när det kommer till returer.

Kan även rekommendera subreddits som /r/headphoneadvice och /r/headsets om du vill få fler tips & råd och se vad folk rekommenderat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag har ett par Steelseries Arctis pro wireless och folk tycker jag låter bra och tydlig. Dom är dyra, men trillar ner i pris lite då och då. Lägg en bevakning på prisjakt vettja

Kollar man prishistoriken så är det nog dags för en prissänkning igen https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4720166

Känns så jäkla ovärt för det priset, är ju helt sjukt prisatt. Satt länge och tittade på det här headsetet men när jag såg mic-testerna och läste på diverse headset forum om vad folk tyckte så var det otroligt överpriserat. En stor fördel är väl dock det utbytbara batteriet. Jag hade testat Audeze Penrose om de botat barnsjukdomarna för det priset eller sparat halva pengarna och tagit ett hyperx cloud II wireless

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Qubeista:

Känns så jäkla ovärt för det priset, är ju helt sjukt prisatt. Satt länge och tittade på det här headsetet men när jag såg mic-testerna och läste på diverse headset forum om vad folk tyckte så var det otroligt överpriserat. En stor fördel är väl dock det utbytbara batteriet. Jag hade testat Audeze Penrose om de botat barnsjukdomarna för det priset eller sparat halva pengarna och tagit ett hyperx cloud II wireless

Halva pengarna är ju det du ska köpa det för. Det trillar ner till 1690kr lite titt som tätt, därav länken till prishistoriken

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Sennheiser Epos GSP 370, trådlösa med usb-dongel via radiofrekvens. Räcker i 100 timmar på en laddning ungefär.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?o=5204537

Visa signatur

Gammal gubbe