Sidesteppa PS5 Stores löjliga priser

Permalänk

Sidesteppa PS5 Stores löjliga priser

Hej

Kollar på PS5 Store och ser att basic editions av titlar går för 850kr??

Såg att man kan köpa download codes, och att man kan köpa billiga US codes för motsvarande 350kr av samma titlar. Funkar detta? D.v.s kan jag göra ett US konto, aktivera koden och spela det då?

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag TROR att det gick att göra så på PS3 och PS4, så det kanske fungerar på PS5 också. Men vänta gärna på någon som vet mer än mig

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Jag TROR att det gick att göra så på PS3 och PS4, så det kanske fungerar på PS5 också. Men vänta gärna på någon som vet mer än mig

Hoppas det är så!

Permalänk

Samma kontosystem på ps4 och 5 (man kan ju trots allt använda sitt gamla konto och spela sina ps4 spel på ps5), så skaffa ett amerikanskt konto och köp psn points (brukade själv köpa på play-asia.com , lite dyrare än de borde kosta, men du får ju spelen markant billigare oavsett). Har dock låst mig ute från mitt amerikanska konto(2fa och telefonen slutade fungera+gammal typ av SIM) och lite tveksam på att man skulle få hjälp med tanke på vad man läst om den amerikanska supporten.

Permalänk
Medlem

US konto samt gift cards via amazon funkar också.

Permalänk
Skrivet av Smasher89:

Samma kontosystem på ps4 och 5 (man kan ju trots allt använda sitt gamla konto och spela sina ps4 spel på ps5), så skaffa ett amerikanskt konto och köp psn points (brukade själv köpa på play-asia.com , lite dyrare än de borde kosta, men du får ju spelen markant billigare oavsett). Har dock låst mig ute från mitt amerikanska konto(2fa och telefonen slutade fungera+gammal typ av SIM) och lite tveksam på att man skulle få hjälp med tanke på vad man läst om den amerikanska supporten.

Skrivet av headphoneninja:

US konto samt gift cards via amazon funkar också.

Jag har alltså inget PS konto sedan innan då jag inte haft ett PS4.

Går det bra för mig då att skapa ett US konto ändå? Kan man länka sitt US konto till sitt EU så man slipper logga ut och in hela tiden?

Permalänk
Medlem

Du kan skapa närsom. Se till att ta en delstat som ej tvingar på moms vid checkout.

Du kan inte koppla flera konton men du behöver inte byta till US kontot för att spela de spelen du har köpt där.

Permalänk
Medlem

Man sätter konsolen som primary för kontot så får alla andra konton(och offline) på konsolen tillgång till spelen. Det är billigare från Indien än USA btw.

Det funkar bara att använda kort som är för landet i fråga så enda sättet att sätta in pengar/köpa spel från PSN är att köpa presentkort på t.ex. Amazon. Ett tag sedan jag köpte men Amazon tror jag "gömmer" presentkorten om du inte lägger till en address i landet på ditt konto först så prova det om du inte hittar.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av headphoneninja:

Du kan skapa närsom. Se till att ta en delstat som ej tvingar på moms vid checkout.

Du kan inte koppla flera konton men du behöver inte byta till US kontot för att spela de spelen du har köpt där.

Tack! Kan du föreslå en delstat där man ej behöver det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrilleeeeeeeee:

Tack! Kan du föreslå en delstat där man ej behöver det?

New Hampshire kör jag.

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Man sätter konsolen som primary för kontot så får alla andra konton(och offline) på konsolen tillgång till spelen. Det är billigare från Indien än USA btw.

Det funkar bara att använda kort som är för landet i fråga så enda sättet att sätta in pengar/köpa spel från PSN är att köpa presentkort på t.ex. Amazon. Ett tag sedan jag köpte men Amazon tror jag "gömmer" presentkorten om du inte lägger till en address i landet på ditt konto först så prova det om du inte hittar.

Okej, men jag tänkte att man köper nerladdningskoder från tredje-partshemsidor, funkar inte det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrilleeeeeeeee:

Okej, men jag tänkte att man köper nerladdningskoder från tredje-partshemsidor, funkar inte det?

Aldrig testat men det borde ju fungera.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Aldrig testat men det borde ju fungera.

Tack

Permalänk
Medlem

Några tips för att handla på PSN:

-Använd sidor som PSPrices där du kan lägga en bevakning på prissänkningar av spel samt se spels prishistorik.

-Prenumerera på nyhetsbrevet från Playstation. Ungefär en gång om året har de tidigare skickat ut rabattkoder på 20% för en beställning på PSN.

-Köp rabatterade presentkort för PSN-store om de finns under Black Friday.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

partner.getgifted.com/se/

Där är det alltid 20% rabatt!

Permalänk
Medlem

En fördel med DE är att spelen ibland är löjligt billiga på rea. Även PSN store har bra reor ibland. Men jag håller med 850kr för en basic version av något spel känns väldigt mycket.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Man sätter konsolen som primary för kontot så får alla andra konton(och offline) på konsolen tillgång till spelen. Det är billigare från Indien än USA btw.

Det funkar bara att använda kort som är för landet i fråga så enda sättet att sätta in pengar/köpa spel från PSN är att köpa presentkort på t.ex. Amazon. Ett tag sedan jag köpte men Amazon tror jag "gömmer" presentkorten om du inte lägger till en address i landet på ditt konto först så prova det om du inte hittar.

Har du själv Indien-konto? Var köper man giftcards då?

Permalänk
Medlem

Har nya Xbox samma galna spelpriser?

Permalänk

Vad är risken för att ha ett USA-konto kommer tillbaks och biter en i arslet i framtiden?

Tänker t ex att man rundar momsen vilket kanske faktiskt är olagligt (?) och att det därför är osannolikt att man kan fortsätta med detta i evigheter?

Finns det någon risk för att konton kommer låsas och bara kan användas i det land där spelen är köpta?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad som händer i framtiden men med tanke på att det har skett under hela PS4ans livstid och inget har hänt så oroar jag mig inte iaf.

Flera konton kan komplicera det om du vill låta någon annan konsol vara primär i framtiden för att få tillgång till dina spel på två konsoler. Det är en nackdel med att ha flera olika konton med spel om du vill spela alla spel på ditt "huvudkonto" och samtidigt dela med en annan konsol.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Har försökt köpa Gift Card US men inga köp går igenom på diverse sidor.

Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Har nya Xbox samma galna spelpriser?

Nya spel som Valhalla och CoD verkar kosta strax över 700 när jag kollar nu. Jag kör bara game pass dock.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Är gamecards.net legit? Man kan köpa digital kod via den hemsidan för 41 euro medan via psn store kostar spelet 1000kr???
Tack!

Permalänk
Medlem

Det här är ju typiskt anledningen varför man köper på skiva. Går att hitta deals överallt, även begagnat. Orka trilskas med olika konton och gift cards etc

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Det här är ju typiskt anledningen varför man köper på skiva. Går att hitta deals överallt, även begagnat. Orka trilskas med olika konton och gift cards etc

Det är ju lika jobbigt att behöva byta skiva när man vill spela något annat typ.

Permalänk
Medlem

Om du inte skall hålla på och ha ett hundra konton på ditt Playstation så är Benify eller Getgifted mig veterligen det bästa sättet. Ofta kommer du annars att behöva ett konto per spel när du köper spel på ful-sidor.

På Benify eller Getgifted får då köpa gift cards på 500kr för 400kr som du lägger till ditt ordinarie PSN konto.

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Varmilo VA88M Sakura
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det är ju lika jobbigt att behöva byta skiva när man vill spela något annat typ.

Det kanske är mest jag som spelar ett spel tills jag är klar med det, inte byter flera gånger om dagen? Har aldrig haft problem med det.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Eneba funkar väldigt bra och man hittar alltid bra priser.

Permalänk
Skrivet av Fatking:

Är gamecards.net legit? Man kan köpa digital kod via den hemsidan för 41 euro medan via psn store kostar spelet 1000kr???
Tack!

Nja, du får ingen enkel spelkod du kan skriva in på ditt befintliga konto.
Däremot får du inloggningsuppgifter till något random-konto som har enbart det spelet, vilket suger.

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatking:

Är gamecards.net legit? Man kan köpa digital kod via den hemsidan för 41 euro medan via psn store kostar spelet 1000kr???
Tack!

Du köper ett PSN-konto med spelet på den sidan.
Vad jag vet så finns det inga(?) sidor som faktiskt säljer koder för spel på PSN.