Strömuttaget på mitt Gigabyte 3080 gick isönder. Ett stift hade blivit intryckt.

Permalänk
Medlem

Strömuttaget på mitt Gigabyte 3080 gick isönder. Ett stift hade blivit intryckt.

Fy fan vad jag är ledsen. Strömuttaget på mitt Gigabyte 3080 gick isönder. Ett stift hade blivit intryckt. Netonnet lagar inte grafikkort och gjorde ett återköp. Pengarna tillbaka för de hade inga grafikkort i lager eller på väg in. Nu står jag är med en jävla 750ti 😭 och sist i kön.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Fy fan vad jag är ledsen. Strömuttaget på mitt Gigabyte 3080 gick isönder. Ett stift hade blivit intryckt. Netonnet lagar inte grafikkort och gjorde ett återköp. Pengarna tillbaka för de hade inga grafikkort i lager eller på väg in. Nu står jag är med en jävla 750ti 😭 och sist i kön.

Fan va segt! Lider med dig....
Minns jag rätt hade Gigabyte detta problem förut som dom sa att dom skulle ha fixat med böjda pins?.. Som i sig inte visade sig att dom gjort än...

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Fy fan vad jag är ledsen. Strömuttaget på mitt Gigabyte 3080 gick isönder. Ett stift hade blivit intryckt. Netonnet lagar inte grafikkort och gjorde ett återköp. Pengarna tillbaka för de hade inga grafikkort i lager eller på väg in. Nu står jag är med en jävla 750ti 😭 och sist i kön.

Stackare! Måste vara hemskt tråkigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Fy fan vad jag är ledsen. Strömuttaget på mitt Gigabyte 3080 gick isönder. Ett stift hade blivit intryckt. Netonnet lagar inte grafikkort och gjorde ett återköp. Pengarna tillbaka för de hade inga grafikkort i lager eller på väg in. Nu står jag är med en jävla 750ti 😭 och sist i kön.

Det suger! Jag har en 12 åring som klickade på avbeställ knappen hos Inet på min dator, Kontaktade Inet och dem svarade tyvärr inget de kan göra. Får lägga en ny order, sist i kön och till det nya höga priset ggwp känner din smärta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Fy fan vad jag är ledsen. Strömuttaget på mitt Gigabyte 3080 gick isönder. Ett stift hade blivit intryckt. Netonnet lagar inte grafikkort och gjorde ett återköp. Pengarna tillbaka för de hade inga grafikkort i lager eller på väg in. Nu står jag är med en jävla 750ti 😭 och sist i kön.

Varför tog du det inte bara till någon firma som lagar Elektronik? Kan ju inte vara speciellt svårt att löda för en femhundring?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Varför tog du det inte bara till någon firma som lagar Elektronik? Kan ju inte vara speciellt svårt att löda för en femhundring?

Bara att be dom om mellanskillnaden för att annat kort då

Permalänk
Medlem
Skrivet av r_b89:

Bara att be dom om mellanskillnaden för att annat kort då

Det kommer ju inte hända, han lär ju få sitt återköp på summan han betalade. Om det då bara är en lödning på ett stift som är trasigt hade jag utan att tveka lämnat till någon som kan laga det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Fy fan vad jag är ledsen. Strömuttaget på mitt Gigabyte 3080 gick isönder. Ett stift hade blivit intryckt. Netonnet lagar inte grafikkort och gjorde ett återköp. Pengarna tillbaka för de hade inga grafikkort i lager eller på väg in. Nu står jag är med en jävla 750ti 😭 och sist i kön.

Skulle vänt dej direkt till gigabyte ist för non :/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Det kommer ju inte hända, han lär ju få sitt återköp på summan han betalade. Om det då bara är en lödning på ett stift som är trasigt hade jag utan att tveka lämnat till någon som kan laga det.

Quota fel person, men han har rätt enligt konsumentköplagen att få ersättning om han tvingas köpa ett kort som är dyrare oavsett om det finns på lager nu eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r_b89:

Quota fel person, men han har rätt enligt konsumentköplagen att få ersättning om han tvingas köpa ett kort som är dyrare oavsett om det finns på lager nu eller inte.

Se där, aldrig hört om det förut men hittade också den informationen nu när jag sökte.

Dock vet jag inte om 10k i handen är en tillräcklig tröst när man står utan gpu, då skulle jag hellre lämnat in det och att de fick betala servicekostnaden.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Utbruten diskussion

Flyttade ut diskussionen om trasigt grafikkort från 3080/3090 lager-tråden då det bösade ner översikten lite.

Fortsätt gärna diskutera ämnet i denna tråden istället.

//Dinoman
Moderator

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt