Lg B7 Oled med Sonab OA5/2 Högtalare förstärkarval?

Permalänk

Lg B7 Oled med Sonab OA5/2 Högtalare förstärkarval?

Hej

Jag vill använda mina uppdaterade vintage högtalare till tvn, behöver ju då en förstärkare, är inte sugen på att köpa en 15.1 super duper hemmabio receiver.

Vill bara ha en enkel 2 kanalsförstärkare som klarar driva högtalarna och som styrs av TVn, alltså den ska starta/stänga av när tvn slås på/av och volymen ska styras via magic remoten.

Finns det nån produkt som passar min önskemål?

Permalänk
Medlem
Skrivet av huricane4:

Hej

Jag vill använda mina uppdaterade vintage högtalare till tvn, behöver ju då en förstärkare, är inte sugen på att köpa en 15.1 super duper hemmabio receiver.

Vill bara ha en enkel 2 kanalsförstärkare som klarar driva högtalarna och som styrs av TVn, alltså den ska starta/stänga av när tvn slås på/av och volymen ska styras via magic remoten.

Finns det nån produkt som passar min önskemål?

Nu vet jag inte din budget men denna finns

https://www.hifiklubben.se/denon-dra-800h-receiver/dendra800h...

Permalänk
Skrivet av Yrch:

Tack för svar men den känns onödigt klumpig å massa funktioner som aldrig kommer användas och onödigt kraftfull,
har tidigare drivit högtalarna med en 70-tals Rotel förstärkare på typ 4x12 watt

Gärna runt 3000:-

Permalänk
Medlem

Lite fel tid att köpa, p.g.a. problem kring produktion och leveranser har priserna skjutit upp och tillgängligheten är urusel.

Valfri hemmabioförstärkare som tar de signaler över HDMI som du är ute efter gör jobbet.