Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Behöver nog skicka in min på lagning. Någon som vet någon bra/billig firma?

Har du testat dessa metoder?
https://www.businessinsider.com/why-wont-my-nintendo-switch-t...

Permalänk
Medlem

Japp
Tyvärr hjälpte det inte

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeroastic:

Woop woop, kom igen nu Nintendo

- Switch Pro
- Nytt F-Zero
- BOTW #2
- Metroid 4
- Zelda WW, TP, SS HD Collection
- Zelda Oracle remakes i samma motor som link's awakening

Håller med, speciellt Oracle spelen med en sån remake hade varit trevligt, men även tidigare 2D Zelda.
Skulle vilja se samtliga Zelda-titlar samlade på Switch.

Sedan vill jag gärna se en kraftfullare Switch. Och mer serier som försvunnit under åren, som just nämnda F-Zero.

Och heta titlar från andra och tredje part med.

Permalänk

Regions koderna på switch spel

Tänkte köpa Super Mario 3D World + Bowser's Fury, Så hur vet jag att jag får så kallat svensksålt. Hur ser man regions koderna på switch spel. Tänkte på detta billigast just nu.
https://www.spelbutiken.se/produkt/super-mario-3d-world-bowse...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataGnutten:

Tänkte köpa Super Mario 3D World + Bowser's Fury, Så hur vet jag att jag får så kallat svensksålt. Hur ser man regions koderna på switch spel. Tänkte på detta billigast just nu.
https://www.spelbutiken.se/produkt/super-mario-3d-world-bowse...

Switchen har inte regionslåsta spel, så det spelar ingen roll.

Permalänk
Skrivet av perost:

Switchen har inte regionslåsta spel, så det spelar ingen roll.

Vet jag men vill ha svensksålda spel.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av DataGnutten:

Vet jag men vill ha svensksålda spel.

Gul triangel på baksidan längst ned på spelfodralet. Bokstäver "SCN".

Referensbild är hämtad från Discord bokstäver "UXP". En del spel säljs inte alls med SCN märkning. Då får man ta vad som erbjuds.

Skrivet av DataGnutten:

Tänkte köpa Super Mario 3D World + Bowser's Fury, Så hur vet jag att jag får så kallat svensksålt. Hur ser man regions koderna på switch spel. Tänkte på detta billigast just nu.
https://www.spelbutiken.se/produkt/super-mario-3d-world-bowse...

Just den utgåvan har gul triangel med bokstäverna UK4. Köpt från Spel & Sånt och de får sina från Bergsala. Spelbutiken har 7 olika internetbutiker i Europa så du kan få ett importerat ex. Gäller även Webhallen och CDON. Har fått italienska ex från dem.

Just Spelbutiken kan du ringa och fråga om de har dem inne och vad för kod de har. Använd inte deras chatt de har noll koll där.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Gul triangel på baksidan längst ned på spelfodralet. Bokstäver "SCN".

https://i.imgur.com/dFYJWxw.png

Referensbild är hämtad från Discord bokstäver "UXP". En del spel säljs inte alls med SCN märkning. Då får man ta vad som erbjuds.
https://i.imgur.com/K6Fv6Xg.png

Just den utgåvan har gul triangel med bokstäverna UK4. Köpt från Spel & Sånt och de får sina från Bergsala. Spelbutiken har 7 olika internetbutiker i Europa så du kan få ett importerat ex. Gäller även Webhallen och CDON. Har fått italienska ex från dem.

Finns det någonstans man kan se vilka olika märkningar spel släppts med? Om ett spel t.ex släppts med SCN eller inte, så man slipper jaga runt efter något som inte finns.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Gul triangel på baksidan längst ned på spelfodralet. Bokstäver "SCN".

https://i.imgur.com/dFYJWxw.png

Referensbild är hämtad från Discord bokstäver "UXP". En del spel säljs inte alls med SCN märkning. Då får man ta vad som erbjuds.
https://i.imgur.com/K6Fv6Xg.png

Just den utgåvan har gul triangel med bokstäverna UK4. Köpt från Spel & Sånt och de får sina från Bergsala. Spelbutiken har 7 olika internetbutiker i Europa så du kan få ett importerat ex. Gäller även Webhallen och CDON. Har fått italienska ex från dem.

Just Spelbutiken kan du ringa och fråga om de har dem inne och vad för kod de har. Använd inte deras chatt de har noll koll där.

Ok tack ska du ha. Kollade snabbt några spel jag har har en med grönt där nere och en med gult båda SCN. Så det kan vara skillnad på färg där men ändå SCN. hm

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av classified:

Finns det någonstans man kan se vilka olika märkningar spel släppts med? Om ett spel t.ex släppts med SCN eller inte, så man slipper jaga runt efter något som inte finns.

Det finns 49 olika färger att samla på dessvärre är Switchspelens märkning underlig den följer inte den gamla standarden. En del samlare har dokument för många spel t e x Switch.

Skrivet av DataGnutten:

Ok tack ska du ha. Kollade snabbt några spel jag har har en med grönt där nere och en med gult båda SCN. Så det kan vara skillnad på färg där men ändå SCN. hm

Svensk märkning är faktisk ljusgrön SWE. Tyvärr finns det inga spel till Switch med svenska.
Nintendo Switch logik är skum och UK4 står för svensk version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Behöver nog skicka in min på lagning. Någon som vet någon bra/billig firma?

Jag hade råkat ladda ur vår switch rejält eftersom jag köpte den till barnen i typ oktober, packade ner den som julklapp, och vid test 2 månader senare insåg jag att jag nog inte stängt av den korrekt och den var helt slut. Mycket problematiskt. Tror jag fick igång den genom att ha den inkopplad i datorn eller kanske en samsungladdare... Klenare grejor än nintendos originalladdare iaf. Om jag minns rätt. Var ju ett tag sedan osv.

F.ö har vår switch inte varit under 50% sedan dess tror jag, barnen får inte nolla batteriet.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Om ni hade köpt en Switch idag. Vilka två spel hade ni rekommenderat att man köper? För någon som aldrig spelat några Nintendo-spel.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Dreijer:

Om ni hade köpt en Switch idag. Vilka två spel hade ni rekommenderat att man köper? För någon som aldrig spelat några Nintendo-spel.

Jag skulle garanterat valt Super Mario Odyssey och The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Om ni hade köpt en Switch idag. Vilka två spel hade ni rekommenderat att man köper? För någon som aldrig spelat några Nintendo-spel.

För mig hade det blivit Zelda - BotW och Hades

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Har directen börjat eller var den inte vid 23?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Levandebild:

Har directen börjat eller var den inte vid 23?

Klockan 23:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Klockan 23:00

Puh, då har jag inte missat festligheterna då! Att hoppas på BotW2 redan nu känns kanske lite tidigt då de la fram att det gällde spel som släpps första halvåret. Tidigast till jul gällande den tror jag. Eller så överraskar de och kör en mars-release med den också? Kanske tom 7e som är årsdagen? Metroid Prime 4 är nog också för tidigt men ett F-Zero skulle sitta fint då jag inte spelat det sen Gamecube-tiden.

Permalänk
Medlem

DISAPPOINTEEEEEED!!!!

Så jäkla sorgligt, hade verkligen hoppats på något speciellt nu när de inte haft en direct på så länge. Men inget som direkt lockade för min del iallafall, trist!

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag ger betyget super meh. Med tanke på länge man har fått vänta på Nintendo Direct så var det här väldigt underväldigande.

Legend of Mana och Square Enix's nya "Triangle Strategy" verkar intressant, typ hybrid av Final Fantasy Tactics och Octopath Traveler, så det blir att ladda ner demot på.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Mario Golf var typ mest intressant denna gång, vilket säger en hel del.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skyward Sword istället för nytt material från Breath of the Wild 2 känns snopet. Mycket tråkigt! No More Heroes 3 och Saga Frontier var nog enda som lockade mig. Hade hellre sett Golden Sun-trilogin remastrad och ett nytt F-Zero istället för Splatoon 3.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Solaris:

Jag ger betyget super meh. Med tanke på länge man har fått vänta på Nintendo Direct så var det här väldigt underväldigande.

Legend of Mana och Square Enix's nya "Triangle Strategy" verkar intressant, typ hybrid av Final Fantasy Tactics och Octopath Traveler, så det blir att ladda ner demot på.

Någon läckte ut en del innan på resetera "Project Triangle Strategy, NeonWhite, SaGa Frontier, World's End Club, Fall Guys, Legend Of Mana, Stubbs , No More Heroes 3, Mario Golf, Apex Legends, Ghosts and Goblins Resurrected, Tales from Borderlands, Ninja Gaiden , Miitopia, Samurai Warriors 5, TLOZ Skyward Sword HD, Age of Calamity DLC"

Men visst Ninja Gaiden igen och Zelda. Ser framemot Splatoon 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Mario Golf var typ mest intressant denna gång, vilket säger en hel del.

Ja, kan tänka mig det med några polare på fest när alla är fulla så blir det orimligt kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Någon läckte ut en del innan på resetera "Project Triangle Strategy, NeonWhite, SaGa Frontier, World's End Club, Fall Guys, Legend Of Mana, Stubbs , No More Heroes 3, Mario Golf, Apex Legends, Ghosts and Goblins Resurrected, Tales from Borderlands, Ninja Gaiden , Miitopia, Samurai Warriors 5, TLOZ Skyward Sword HD, Age of Calamity DLC"

Men visst Ninja Gaiden igen och Zelda. Ser framemot Splatoon 3.

Jag kan ha fel, men jag vill minnas att Sigma serien det som Tecmo släppte på Playstation 3 och Vita. Får hoppas att Switch klarar att driva spelen i 60 FPS annars så känns det rätt så kört.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Skyward Sword är jag galet taggad på iaf!
Har spelet på Wii men pallade inte att spela igenom det pga kontrollen.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Flutters:

Skyward Sword är jag galet taggad på iaf!

Samma här! Lite tråkigt dock att dom inte gjorde en bundle med The Legend of Zelda: Twilight Princess och The Legend of Zelda: The Wind Waker

Håller tummarna dom släpper dom spelen senare i alla fall

Håller fortfarande tummarna att Nintendo också släpper Super Mario Galaxy 2 till Switchen!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Av min Wii U samling hoppas jag dessa spel portas över:

  • The Legend of Zelda: Twilight Princess

  • The Legend of Zelda: The Wind Waker

  • Xenoblade Chronicles X

  • Project Zero/Fatal Frame: Maiden of Black Water

Då blir det att koppla ut sitt Wii U från TVn 🎮

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Solaris:

Jag kan ha fel, men jag vill minnas att Sigma serien det som Tecmo släppte på Playstation 3 och Vita. Får hoppas att Switch klarar att driva spelen i 60 FPS annars så känns det rätt så kört.

Ryktas om en fysisk release globalt. Bild är från japanska Nintendo (google translate).

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nintendo Switch Joy-Con Handkontroll Pair Zelda Skyward Sword

Finns listad i ett par butiker i Sverige dock går de inte att boka. NetonNet har även ett försäljningsstart datum "Försäljningsstart: 2021-07-16"

Webhallen: 999 kr. De visste inte när de går att boka. Troligtvis på grund av att de inte vet pris eller hur många de kommer att få in.

Efter att ha kontaktat Bergsala's pressansvarige bekräftar även hen detta. Pris är ännu inte utsatt och när de går att boka. Så det finns ingen anledning till panik ännu. När vi får mer info kommer vi att uppdatera på twitter samt i den här tråden.

Hypen är väldigt stor runt om i världen så tveka inte ifall du är sugen på att skaffa dem. I Australien går den redan att boka:

https://www.amazon.com.au/dp/B08WWFBBJQ/ tydligen slut.
https://www.jbhifi.com.au/products/nintendo-switch-joy-con-co... finns fortfarande kvar.