PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Förra gången NoN släppte så skickades alla "frakt fria" ordrar på måndagen, veckan efter.

När skickades de med expressfrakt?

Permalänk
Medlem

Var det alltså ett släpp på NoN idag? Känns lite segt att inte få nån info om det trots att jag bevakar ps5 från NoN... Eller jag kanske har missförstått nåt?

Permalänk
Medlem

Tyvärr ingen vinst för mig. Men grattis ni som vann!

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schlemo:

Var det alltså ett släpp på NoN idag? Känns lite segt att inte få nån info om det trots att jag bevakar ps5 från NoN... Eller jag kanske har missförstått nåt?

Deras lilla(?) batch gick åt på bara några minuter. Tror inte deras system hinner reagera på att lagerstatusen ändrats.

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av phm:

Deras lilla(?) batch gick åt på bara några minuter. Tror inte deras system hinner reagera på att lagerstatusen ändrats.

Ok! Hade de på nåt sätt gått ut med info innan släppet eller släppte dom bara "out of the blue"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeritek:

Har din från NoN blivit skickat än?

Jag får min utkörd redan Ikväll!!

Lätt värt att lägga de 99kr extra

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Rört mig upp från plats 420 till plats 392 utav 482 på ginza de senaste 20 dagarna. det går långsamt men det går faktiskt framåt

Kul! Jag står själv i Ginzas kö med plats 114. Verkar ju som att de håller på att skicka ut allt eftersom då?

Permalänk

Min står också som Mottagen hos NetOnNet men hörde av mig till kundtjänsten nyss och de sa att den kommer skickas idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoltham:

Jag får min utkörd redan Ikväll!!

Lätt värt att lägga de 99kr extra

Får väl se hur värt det var, la till 99kr för express men ännu ingen ändring på orderstatus

Permalänk
Skrivet av TheFireWall:

Min står också som Mottagen hos NetOnNet men hörde av mig till kundtjänsten nyss och de sa att den kommer skickas idag.

Körde du express eller vanlig frakt ?

Visa signatur

Ashes To Ashes Dust to Dust

Permalänk
Skrivet av Undertaker_true:

Körde du express eller vanlig frakt ?

Express frakt

Permalänk
Medlem

Inget mer släpp från NoN idag verkar det som *suck*.

Permalänk
Medlem

Min beställning från NoN paketeras tydligen just nu och ska få den imorgon. Får se om man får mailet och kollinumret också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schlemo:

Ok! Hade de på nåt sätt gått ut med info innan släppet eller släppte dom bara "out of the blue"?

Nepp, out o' the blue.

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Medlem

Om någon fick kod för DE och vill inte köpa den kontakta mig XD!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melubas:

Kul! Jag står själv i Ginzas kö med plats 114. Verkar ju som att de håller på att skicka ut allt eftersom då?

Står som plats 1 på en DE, har gjort det i lite mer än en vecka, var på plats 7 den 20e januari så det är nog nära nu 😁

Permalänk
Medlem

Jag vann äntligen ett Playstation 5 standard edition som borde komma någon gång nästa vecka. 🤗

Stort grattis till er andra som vann!

Jag hoppas att det kommer fler tävlingar snart till de som fortfarande väntar. ❤️

Permalänk
Medlem

Man kollar på blocket Elgiganten "rättvist".
Hahaha.

Permalänk
Medlem

Inget denna gången hos Elgiganten.
Börjar kännas riktigt hopplöst.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeritek:

Får väl se hur värt det var, la till 99kr för express men ännu ingen ändring på orderstatus

Netonnet skickar samma dag om ordern är lagd innan kl 21:00(om jag minns rätt) om express är valt. Har fått leverans dagen efter med order lagd rätt sent tidigare. Så de hinner nog skicka din idag

Visa signatur

CPU: 5600X Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Minnen: Corsair Vengeance LPX 32 GB (2x16 GB) DDR4 3 600 MHz GPU: Asus 3080 EKWB M2: WD Black SN850X 1TB Samsung 960 Evo 1TB Nätagg: EVGA SuperNOVA 750W G2

Permalänk
Medlem

Elgigantens "lotteri"

Fyra anmälningar på fyra adresser (min bror, min far, min svärmor och jag själv) och alla blev nitlotter.
Jag börjar undra om Elgigantens lotteri är en total scam. Jag ville så gärna vinna (optionen att köpa en PS5digital).
Minen på min son när han kommer hem ifrån skolan och så står det en PS5:a i hans rum, oslagbar, men tyvärr inte denna gång.

Permalänk
Medlem

Ingen lycka denna gången heller från EG.
Har försökt hjälpa min bästa vän att köpa en "digital" version vid flera tillfällen nu, eftersom han envisas med att köpa alla spel i PS Store.
Får hoppas på bättre lycka nästa gång, även om det känns ganska hopplöst.
Denna generation av i stort sett all elektronik är verkligen inte enkelt att få tag på, jag har till och med väntat flera månader nu på en Mitsubishi luft/vatten värmepump, och det skylls på allt från pandemi, personalbrist i fabrikerna, chineserna har bokat upp alla kontainrar för att tjäna pengar mm mm. uhhhh.

Permalänk
Medlem

Tjena! Jag beställde PS5 den 10 oktober på MM. Någon som har någon information därifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tim72:

Fyra anmälningar på fyra adresser (min bror, min far, min svärmor och jag själv) och alla blev nitlotter.
Jag börjar undra om Elgigantens lotteri är en total scam. Jag ville så gärna vinna (optionen att köpa en PS5digital).
Minen på min son när han kommer hem ifrån skolan och så står det en PS5:a i hans rum, oslagbar, men tyvärr inte denna gång.

Det är väl inte en scam men det är (som namnet antyder) ett lotteri. Jag gissar att chansen att vinna är mindre än 1% (även om man har fyra olika anmälningar) med tanke på hur stor efterfrågan det fortfarande är på PS5. Så jag skulle inte räkna med att vinna på lotteriet men däremot så kan man ju alltid hoppas på att man gör det.

Permalänk
Medlem

Netonnet
Order 10:33
Leverans 17:46

Nu är syrrans pojk helt salig av lycka!!!

Nu ska jag försöka få tag på en till mig också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tim72:

Fyra anmälningar på fyra adresser (min bror, min far, min svärmor och jag själv) och alla blev nitlotter.
Jag börjar undra om Elgigantens lotteri är en total scam. Jag ville så gärna vinna (optionen att köpa en PS5digital).
Minen på min son när han kommer hem ifrån skolan och så står det en PS5:a i hans rum, oslagbar, men tyvärr inte denna gång.

Är någon skriven på samma adress?
Hur gammal är din son? Känns spontant att en PS5 är alldeles för mycket att ge bort om barnen inte är så gamla.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Är någon skriven på samma adress?
Hur gammal är din son? Känns spontant att en PS5 är alldeles för mycket att ge bort om barnen inte är så gamla.

Han fyllde 13 i februari, så jag hade hoppats att ge en i födelsedagspresent (klart jag skulle spela också ), men tji fick jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johber:

Netonnet skickar samma dag om ordern är lagd innan kl 21:00(om jag minns rätt) om express är valt. Har fått leverans dagen efter med order lagd rätt sent tidigare. Så de hinner nog skicka din idag

Så rätt du hade! Min skickades nyss, är hos mig imorgon. Mysigt

Permalänk
Skrivet av JohnE321:

Tjena! Jag beställde PS5 den 10 oktober på MM. Någon som har någon information därifrån?

Osäker på exakt datum, hittar inte bekräftelsemailet, men jag beställde min PS5 i oktober och fick mail idag om att min fanns att hämta upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Är någon skriven på samma adress?
Hur gammal är din son? Känns spontant att en PS5 är alldeles för mycket att ge bort om barnen inte är så gamla.

Har man pengar så varför inte? Spontant känns det som att barn nuförtiden blir överösta med elektronik. Det ligger nog i tiden! 🙂

(Ska tillägga att jag själv var barn för inte så många år sedan.)