Permalänk
Medlem

Fick inga jag heller

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem

Nä de var tråkigt, jäklar vilken skjuts den fick...

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk

Själv fick jag en reducerad tilldelning på 150 aktier, it's something!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknowncow:

Själv fick jag en reducerad tilldelning på 150 aktier, it's something!

Hur många ansökte du om? Jag ansökte om 2000st fick 0....

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

ansökte om 300 fick inget.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus Wifi. AMD Ryzen 7 7800X3D 4.2GHz 104MB.PNY 4070 TI Super. Corsair 32GB DDR5 6000MHZ. corsair RM1000x 1000W Shift. Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Svart. samsung850 EVO 250GB/Kingston 240GB/WD Black SN850X 2TB Gen 4. Phanteks Enthoo Evolv X Galaxy Silver

Permalänk
Medlem

Jag som har nordnet är lite ledsen att jag missade denna men hade ingen lust att skaffa Avanza bara för en IPO. men en jäkligt nice ökning ändå

Har själv ett gäng med fraktaldesign chassin, de var kanonbra när det begav sig så jag har fortsatt med dem. Lätt att bygga och bra möjligheter att dölja kablar osv.

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Hur många ansökte du om? Jag ansökte om 2000st fick 0....

Var lite feg och ansökte om 250
Ansökte i tisdags.
Vet inte om det var slumpat eller någon typ av turordning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Nä de var tråkigt, jäklar vilken skjuts den fick...

Och nu kommer hemtagningarna, poof, lanserades den för 41kr? tror vi är under det innan dagen är slut.

Pappershänder.

Permalänk
Medlem

Enklaste pengarna jag tjänat.

Synd bara att jag knappt fick några aktier.. Hade förväntat mig en redig vinst istället blev det bara några tusen.

Permalänk

Ansökt om 1000 fick 0

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

damn detta missade jag, fasen grattis till er som fick köpa för 41kr med tanke på att kursen är 70kr + för tillfället. Fin vinst på kort tid

70%+ fin trade för de som köpe och sålde

Permalänk
Medlem

Jag fick också 0. :/

Permalänk
Medlem

Fick också noll av 750.

Permalänk

Aktien kommer nog falla tillbaka rätt kraftigt de närmaste dagarna tror jag, värdet känns inte riktigt motiverat just nu. Men vi får väl se

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Påminner om Renewcells börsnotering. Fick ingen då, fick ingen nu i Fractal Group. Kastade in några tusenlappar vid 66kr så vi får se hur det utvecklar sig. Jag har råd att vara långsiktig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Fick inga, och det känns nog ok ändå. Som flera sagt så ser jag inte utvecklingspotentialen i FD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

Enklaste pengarna jag tjänat.

Synd bara att jag knappt fick några aktier.. Hade förväntat mig en redig vinst istället blev det bara några tusen.

"Bara några tusen". O.K Joakim Von Anka

Jag och fyra till bekanta tecknade, 0 tilldelning

Permalänk
Medlem

Ser ut som att de flesta blev tilldelade 150 aktier även om du ansökt om fler. Lyckades få hem 150 aktier själv. Intressant dag definitivt.

Permalänk
Inaktiv

Efter fredagens ras klev jag in i slutminuterna, blir nog bra på några års sikt.

Permalänk
Skrivet av anon910:

Efter fredagens ras klev jag in i slutminuterna, blir nog bra på några års sikt.

Säkert. Trist med grafikkortsbristen bara som sänker hela branschen..

Visa signatur

Main: NZXT H440 | Asus ROG Hero VI | Intel i7 4790K | MSI 1080 Ti | EVGA Supernova 850w |
HTPC: Fractal Design: Node 605| Corsair CX500 | MSI A85 | i5 4440 | MSI GTX760 | Corsair Vengeance LP 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennis_81:

Säkert. Trist med grafikkortsbristen bara som sänker hela branschen..

Citat:

Our previous view of the full-year 2021, which we
presented in our interim report for the first quarter
of 2021, was for lower or zero growth compared
with 2020 (organic growth, measured in USD)
given that the base from 2020 was so high, with
growth of 58%. In view of the weaker start to the
third quarter, we estimate that net sales for the
full-year 2021 will fall by 15–20% organically.
Since
most of our operational costs, primarily personnel
costs, are fixed costs in the short term, this will – in
combination with a product margin under
pressure from high freight prices – mean we can
see weak but positive profitability in the second
half of the year.

Citat:

The strongest
region during the quarter was the EU, with net
sales of SEK 51.2 million (66.2), while Americas fell
63.6% compared with 2020
.

Inga lovande siffror direkt

Citat:

Future product categories
Fractal believes that it has a strong brand and a well­developed product development process and organisation that is suitable for expanding into other product categories. The Company has identified a number of product categories to which it considers the most relevant to expand. The Company believes that its brand would facilitate the launch of these products and that these products fit well into the Company’s current product offering.

Jag undrar vad det kommer bli. De fokuserar på competitive gaming så headsets, gamingstolar, möss och tangentbord känns som rimliga val även om jag kan tycka att en gamingstol är lite långt från deras nuvarande produktlinje. Möss får de nog räkna med tuff konkurrens, tangentbord borde vara lite lättare eftersom kraven inte är lika höga.