Samsung Galaxy S21 i Europa ger sämre batteritid än USA-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy Ferret:

Vad som inte hade varit okej, om du frågar mig, hade snarast varit att blanda chip på samma marknad utan prisskillnad eller valmöjlighet.

Ja, fy för den lede, min Samsung - TV fanns tydligen med 3 olika bildpaneler och 2 chipset här i Europa. Lotteri vad man fick, med skillnad i betraktningsvinklar och snabbhet i både panel och chip. Vet inte om det fortfarande är lika illa, tror min är en 2010-modell.

För egen del är batteritid såklart bekvämt om det är bra, men jag laddar över natten och lyckas jag bränna en hel laddning på 1 dag så får jag nog fundera på vad jag gjort udber dagen Har däremot kompisar som spelar på mobilen, där kan batteriet ticka ner ganska snabbt. Verkar ju här som att Europamodellen throttlar mer och därför inte bränner max batteri hela tiden?

Jag tror dock att Samsung kommer att gå till egen cpu framöver, så snapdragon blir ingen fråga. *tro*

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av uuunknownnn:

Läste en kommentar av Samsung när telefonerna presenterades, och vet att när jag läste det inlägget så tänkte jag att en sådan här tråd kommer komma. Och att det hade varit intressant att se vad de skriver i denna tråd. Men kan inte se att de skrivit ännu

#18870337

Det var precis på det jag tänkte, tack för att du grävde fram inlägget!

Permalänk
Medlem

Tycker det är helt rätt att Samsung fått kritik för detta historiskt, framförallt s20 verkar ha haft rejäla skillnader tyvärr.
Sett till prestandan så skulle jag vilja påstå att skillnaderna är nästintill försumbara i år. Energieffektivitet verkar tyvärr stryka lite på foten men det är ändå en helt annan historia än förra året.

Exynos kan I flera fall få högre prestanda än snapdragon I år se gsmarena exempelvis.

För egen del ser jag positivt på Samsungs prestation med S21 och ser fram emot vad de kan fixa till med AMD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jo men det är ju för att täcka påhittade ersättningskostnader för artister som staten vill ha för ingenting. Inget som skall belastas Samsung.

Nä, tänkte mest att telefoner i övrigt, oavsett märke har blivit förbannat dyra, EXTRA dyra här.

Edit: Sen gör ju staten exakt VAD som helst för att behaga de stackars skivbolagen och artister som behöver leva på limpmackor året om.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Hur någon kan tycka att det är ok begriper jag inte. De kan ju ändå utveckla kretsarna och hota med att använda dem om inte qualcom går med på bättre priser, men att faktiskt använda skiten och tvinga kunderna att lida för det är inte rätt. Jag tycker det är anskrämligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av uuunknownnn:

Läste en kommentar av Samsung när telefonerna presenterades, och vet att när jag läste det inlägget så tänkte jag att en sådan här tråd kommer komma. Och att det hade varit intressant att se vad de skriver i denna tråd. Men kan inte se att de skrivit ännu

#18870337

Jag har inte insyn i exakt hur Anandtech testat telefonerna och huruvida det kan finnas någon omständighet som legat Exynos-varianten till last i det här specifika fallet, men det känns som att testet väger över mer till Snapdragons fördel än andra tester jag sett tidigare. Benchmarks är alltid svåra att bedöma på det sättet.
Nu låter det ju som att Anandtech kommer att fortsätta testa och öka sin sample size, så det blir intressant att följa och se om det ger annorlunda resultat.

Oavsett resultat verkar de jag sett har köpt S21-serien väldigt nöjda, så frågan är ju snarare hur telefonen upplevs i vardaglig användning. Jag har använt S21 Ultra med Exynos 2100 nu i några veckor och får stämma in i kören som gillar den skarpt. Den känns väldigt responsiv, allmänt snabb och batteritiden är bra. Men jag har inte jämfört sida vid sida med en Snapdragon 888.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Fick min S21+ för en vecka sedan och är helnöjd med den. Jag är ingen power user men mobilen åker in och ur fickan under hela dagen för lite surf, sms, nåt samtal då och då och spel. Jag brukar ligga på ca 60% batteri kvar när jag lägger mig för dagen. Allt flyter som smör i 120 Hz.

Permalänk
Lego Master

@Samsung, jag är absolut nöjd med min S20U också, men det är inte poängen. Jag har betalat för det absolut bästa Samsung kan producera (utom experimentella grejjor som Fold och Flip), men ändå får jag en enhet som kunde presterat bättre om jag köpte den i ett annat land? Varför betalar jag top dollar om jag inte får top tier stuff?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Oavsett resultat verkar de jag sett har köpt S21-serien väldigt nöjda, så frågan är ju snarare hur telefonen upplevs i vardaglig användning. Jag har använt S21 Ultra med Exynos 2100 nu i några veckor och får stämma in i kören som gillar den skarpt. Den känns väldigt responsiv, allmänt snabb och batteritiden är bra. Men jag har inte jämfört sida vid sida med en Snapdragon 888.

Det är väl självklart att den känns "väldigt responsiv" o.s.v då det är flaggskeppet och det är inte det som folk klagar på. De klagar på att den kunde varit ännu bättre om man köpt från ett annat land.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Razzz:

Det är väl självklart att den känns "väldigt responsiv" o.s.v då det är flaggskeppet och det är inte det som folk klagar på. De klagar på att den kunde varit ännu bättre om man köpt från ett annat land.

Jag förstår absolut invändningen och Samsung har ju helt klart lagt ner mycket jobb på Exynos 2100. Kritiken som förekom kring Exynos 990 har fångats upp och tagits på allvar.

Som sagt, i många tester drar den ju jämnt med Snapdragon 888, är lite bättre på vissa och lite sämre på andra. Sen fortsätter ju programvara finslipas, så det är ju inte omöjligt att skillnaderna som syns i Anandtechs test minskar.

Jag samlar självklart in synpunkterna här och tar dessa vidare inom Samsung.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Shudnawz:

@Samsung, jag är absolut nöjd med min S20U också, men det är inte poängen. Jag har betalat för det absolut bästa Samsung kan producera (utom experimentella grejjor som Fold och Flip), men ändå får jag en enhet som kunde presterat bättre om jag köpte den i ett annat land? Varför betalar jag top dollar om jag inte får top tier stuff?

Jag hoppas att det inte har varit någon som försökt att dölja att mobilen du köpte hade en Exynos-krets? Jag håller så klart med om att flaggskeppsmodellerna ska ha flaggskeppsprestanda, men Samsung har så vitt jag vet inte försökt hemlighålla att det finns en skillnad i kretsuppsättning på olika marknader.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Samsung:

Jag hoppas att det inte har varit någon som försökt att dölja att mobilen du köpte hade en Exynos-krets? Jag håller så klart med om att flaggskeppsmodellerna ska ha flaggskeppsprestanda, men Samsung har så vitt jag vet inte försökt hemlighålla att det finns en skillnad i kretsuppsättning på olika marknader.

Nej, men man har inte heller slagit sig för bröstet, förklarat varför de inte har samma krets och hållit Exynos som högvattenmärket. Och återigen, om man nu vore så stolt över sin egen krets, varför säljs den inte i Sydkorea? Som att Volvo inte skulle sälja XC90 med T8an här hemma i Sverige.

Jag fattar att det är väldigt krångligt och politiskt och licens-stökigt. Men gräset är alltid grönare på andra sidan, och speciellt när det handlar om top-top-top tier-telefoner. Och entusiastkonsumenter ÄR ena bortskämda, griniga jävlar som kräver perfektion.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon233652:

Själv har jag 80% batteri kvar och det var 9 timmar sedan full charge med 1h 40m SOT på 100% ljusstyrka 😏

Vilka solglasögon har du till? 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Nej, men man har inte heller slagit sig för bröstet, förklarat varför de inte har samma krets och hållit Exynos som högvattenmärket. Och återigen, om man nu vore så stolt över sin egen krets, varför säljs den inte i Sydkorea? Som att Volvo inte skulle sälja XC90 med T8an här hemma i Sverige.

Jag fattar att det är väldigt krångligt och politiskt och licens-stökigt. Men gräset är alltid grönare på andra sidan, och speciellt när det handlar om top-top-top tier-telefoner. Och entusiastkonsumenter ÄR ena bortskämda, griniga jävlar som kräver perfektion.

I år säljs den med Exynos i Sydkorea! Det var bara förra årets modell som inte såldes i Sydkorea

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Sötast

Varje år, samma sak, varje år samma artikel.

Det är briljant!

Varje år så får samsung gratis reklam om detta på tusentals sidor.

De utvecklar sin egen exynos och kör med snapdragon, vi vet.
De har olika prestanda, vi vet!
Det skiljer x antal % varje generation, vi vet!

Och varje år så är det miljontalskunder som inser att prestandaskillnaden är så liten att de ändå kickar majoriteten av motståndarna och de som använt en telefon förra generation vet redan att batteriet håller minst 1 och ibland 2 dagar under "normalt" bruk.

SOLD! Alltså med all reklam för detta år på år finansierar de utvecklingen av sina nya egna kretsar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robocrap:

Så 4 timmar igen...

Samma batteritid som min gamla S9:a hade då.

Lär dröja innan jag använder en Samsung igen...

Hur är snabbladdningen på S21:an förresten?

Har inte nya snabbladdaren så kan inte riktigt uttala mig där. Tar väl en-två timmar att ladda fullt med min 15W.

Här ser man tex, från just nu, att efter 1,5h skärmtid så är 1/3 batteriet urladdat.

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Medlem

Varje år är det samma historia. Ändå köper suckers deras telefoner år efter år för dom är glansiga och har välvda skärmar.

Det är dags att inse att Samsung varit "bloatware, microlagg och massa tjänster som suger batteriet i bakgrunden" ända sen Galaxy S3.

Jag själv gjorde misstaget att köpa Samsung S6 och S8 efter att ha varit nöjd med S2an och S3an och har aldrig varit mer missnöjd över en s.k. flagship telefon. Samsung tillhör midrange sektionen och där är dom kanske prisvärda, men att betala skyhöga summor för deras flagshiptelefoner som nästan alltid har bekymmer, det är icke acceptabelt!

Ska du köra android: köp OnePlus

i övriga fall köp en iPhone

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Squallie:

Vilka solglasögon har du till? 😀

Tror inte jag upplever ljus som andra människor 😎 I mörkare rum drar jag förstås ner till 50% 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

"Nej, jag tror inte jag litar på den där institutionen som testat saker på ett seriöst sätt sedan 1997 där folk med doktorsexamen inom elektronik arbetar, den här snubben på Youtube har åsikter som bättre rättfärdigar mitt inköp för 16 000 kronor."

SKulle vilja påstå att många Youtubers gör seriösa tester så som LTT, Gamers Nexus etc. Bara för att personen inte jobbar på en stor redaktion betyder det inte att de inte kan recensera och faktiskt göra IRL tester på produkter.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eckelhesten:

Varje år är det samma historia. Ändå köper suckers deras telefoner år efter år för dom är glansiga och har välvda skärmar.

Det är dags att inse att Samsung varit "bloatware, microlagg och massa tjänster som suger batteriet i bakgrunden" ända sen Galaxy S3.

Jag själv gjorde misstaget att köpa Samsung S6 och S8 efter att ha varit nöjd med S2an och S3an och har aldrig varit mer missnöjd över en s.k. flagship telefon. Samsung tillhör midrange sektionen och där är dom kanske prisvärda, men att betala skyhöga summor för deras flagshiptelefoner som nästan alltid har bekymmer, det är icke acceptabelt!

Ska du köra android: köp OnePlus

i övriga fall köp en iPhone

Ja för Apple har ju aldrig försämrat för sina kunder. Tex uppgraderingar som kraftigt försämrat prestanda. Tagit hutlösa pengar innan Samsung gjorde det? Säger inte att samsung gör rätt men de gör exakt samma sak som Apple gjort. Nja inte exakt då äpplet faktiskt kör samma hårdvara så vitt jag vet.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Gottson:

Har inte nya snabbladdaren så kan inte riktigt uttala mig där. Tar väl en-två timmar att ladda fullt med min 15W.

Här ser man tex, från just nu, att efter 1,5h skärmtid så är 1/3 batteriet urladdat.

https://i.ibb.co/GcjZ69s/Screenshot-20210210-110204-Device-care.jpg

Batteritid är ju väldigt olika från person till person, men jag upplever hittills att S21 Ultra klarar sig väldigt länge. Här med några minuters trådlös laddning i bilen när jag åkte till affären:

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Ronnie60:

SKulle vilja påstå att många Youtubers gör seriösa tester så som LTT, Gamers Nexus etc. Bara för att personen inte jobbar på en stor redaktion betyder det inte att de inte kan recensera och faktiskt göra IRL tester på produkter.

Visst, precis som det finns folk på Youtube som inte sprider desinformation och dynga om exempelvis COVID-19 också.

Just den här stjärnan i fråga jämför en telefon i flight mode med en telefon som har ett SIM-kort installerat i ett rum där den inte får kontakt med nätet utan att köra den i flight mode. Därigenom boostar den upp antenneffekten och dödar batteritiden, och det "råkar" vara på Qualcomm-telefonen.

Sedan har flertalet medier använt det felaktiga testet som bas för en nyhet utan att verifiera metodiken. Anandtech var först med ett riktigt, rättvisande test.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Visst, precis som det finns folk på Youtube som inte sprider desinformation och dynga om exempelvis COVID-19 också.

Just den här stjärnan i fråga jämför en telefon i flight mode med en telefon som har ett SIM-kort installerat i ett rum där den inte får kontakt med nätet utan att köra den i flight mode. Därigenom boostar den upp antenneffekten och dödar batteritiden, och det "råkar" vara på Qualcomm-telefonen.

Sedan har flertalet medier använt det felaktiga testet som bas för en nyhet utan att verifiera metodiken. Anandtech var först med ett riktigt, rättvisande test.

Just han ja men att generalisera youtubers är fel. Finns media som gjort exakt samma sak om massor av saker. Man får själv ha ett visst mått logik och sållande vid alla recensioner och nyheter. Jag ser/läser aldrig bara en om jag ska köpa något. Jag kollar mängder och drar ett genomsnitt och beslutar mig efter det.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eckelhesten:

Varje år är det samma historia. Ändå köper suckers deras telefoner år efter år för dom är glansiga och har välvda skärmar.

Det är dags att inse att Samsung varit "bloatware, microlagg och massa tjänster som suger batteriet i bakgrunden" ända sen Galaxy S3.

Jag själv gjorde misstaget att köpa Samsung S6 och S8 efter att ha varit nöjd med S2an och S3an och har aldrig varit mer missnöjd över en s.k. flagship telefon. Samsung tillhör midrange sektionen och där är dom kanske prisvärda, men att betala skyhöga summor för deras flagshiptelefoner som nästan alltid har bekymmer, det är icke acceptabelt!

Ska du köra android: köp OnePlus

i övriga fall köp en iPhone

Nja...Iphone är väl aldrig ett alternativ egentligen eftersom den har historiskt de flesta av de svagheter du räknar upp för Samsung.
Kasst batteri, överprisad, microlagg, extremt ömtålig skärm (har ni sett någon Iphone med hel skärm som är äldre än 2 månader?) och lägg dessutom till att de går i bräschen för att få bort så mycket funktioner det bara går.
Att ringa med mobilen genom SIM kort är ju en funktion som används mindre och mindre. Skulle inte förvåna mig om Apple redan har det i planen att i framtida modeller ta bort detta och helt övergå till internetbaserade samtal, och dessutom ta mer betalt för "hårdvaran" såklart.

Annars håller jag med, Oneplus är en bra nalle, men jag tycker Samsung är bättre.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Tycker S21 varit en besvikelse för mig.

Batteriet håller inte direkt längre än min 2 år gamla S10 vilket var det primära syftet för min uppgradering. Den borde göra det sett till specifikationerna men i verkligenheten är det inte så.

Uppgraderingen är delvis mitt eget fel då S10:an var den första telefonen som jag inte kände sug att uppgradera efter 2 års ägo (tidigare har alltid batterikapaciteten varit dålig då och tekniken gjort stora framsteg). Får försöka glädjas med den förbättrade läsaren av fingeravtryck som hittills är det enda jag tydligt uppskattat

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Nja...Iphone är väl aldrig ett alternativ egentligen eftersom den har historiskt de flesta av de svagheter du räknar upp för Samsung.
Kasst batteri, överprisad, microlagg, extremt ömtålig skärm (har ni sett någon Iphone med hel skärm som är äldre än 2 månader?) och lägg dessutom till att de går i bräschen för att få bort så mycket funktioner det bara går.
Att ringa med mobilen genom SIM kort är ju en funktion som används mindre och mindre. Skulle inte förvåna mig om Apple redan har det i planen att i framtida modeller ta bort detta och helt övergå till internetbaserade samtal, och dessutom ta mer betalt för "hårdvaran" såklart.

Annars håller jag med, Oneplus är en bra nalle, men jag tycker Samsung är bättre.

Min och frugans är 2år och båda har hela skärmar, grabbens är snart 4 år med hel skärm dotterns 1år med hel skärm. Jag har nog spräckt mer Samsung skärmar än iPhone. Sen har alla telefoner för och nackdelar, men behandlar man inte sin telefon som en jävla frisbee så håller den nog oavsett vilken tillverkare det är. Batteriet är inte super min hyffsat skulle jag nog säga, men för vad man betalar skulle det absolut kunna vara bättre

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Att folk ens köper Samsung i Europa, sämre prestanda, sämre batteritid.
Folk borde visa med plånboken att det inte är okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Nja...Iphone är väl aldrig ett alternativ egentligen eftersom den har historiskt de flesta av de svagheter du räknar upp för Samsung.
Kasst batteri, överprisad, microlagg, extremt ömtålig skärm (har ni sett någon Iphone med hel skärm som är äldre än 2 månader?) och lägg dessutom till att de går i bräschen för att få bort så mycket funktioner det bara går.
Att ringa med mobilen genom SIM kort är ju en funktion som används mindre och mindre. Skulle inte förvåna mig om Apple redan har det i planen att i framtida modeller ta bort detta och helt övergå till internetbaserade samtal, och dessutom ta mer betalt för "hårdvaran" såklart.

Annars håller jag med, Oneplus är en bra nalle, men jag tycker Samsung är bättre.

Här har vi en person som inte ägt en iPhone. 🤣

Permalänk
Medlem

Har en S21 Ultra. Den kanske är sämre än snapdragon men i alla fall mycket bättre än min S10. Upplever den som ungefär dubbelt så bra.

Visa signatur

7800X3D, RTX 3080 12Gb, Aorus Elite AX X670 Rev 1.1, Define R6, 64GB CL30 6Ghz, Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av peter_yb:

Har en S21 Ultra. Den kanske är sämre än snapdragon men i alla fall mycket bättre än min S10. Upplever den som ungefär dubbelt så bra.
https://i.ibb.co/QKY1Kkk/Screenshot-20210211-121539-Device-care.jpg

Lite svårt att förstå helheten när du laddat halvvägs