WP-fråga: hur får man bbpress att funka med "twenty twenty"-temat?

Permalänk
Medlem

WP-fråga: hur får man bbpress att funka med "twenty twenty"-temat?

Hej,

jag knåpar på min första hemsida och försöker få till ett forum som ser ut som övriga hemsidan. Nu ser hemsidan modern ut, men forumet ser ut som något från 90-talet. Jag har följt detta: https://codex.bbpress.org/themes/theme-compatibility/.

Jag har lagt in bbpress som guiden jag följde sa, vilket är genom att lägga "koden" "[bbp-forum-index]" i ett block(?). Funktionellt fungerar det alltså, men ser ut som hej kom och hjälp mig. Så snälla, hej kom och hjälp mig.

MVH, Flamur

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Förmodligen så saknas det CSS för BBPress? Jag har aldrig använt det själv men det låter som en rimlig orsak

De skriver själva att du kan kopiera från BBPress egna templates och CSS filer. Testa att lägga in det i TwentyTwentys CSS t.ex. (detta kommer dock skrivas över om du uppdaterar temat).

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Förmodligen så saknas det CSS för BBPress? Jag har aldrig använt det själv men det låter som en rimlig orsak

De skriver själva att du kan kopiera från BBPress egna templates och CSS filer. Testa att lägga in det i TwentyTwentys CSS t.ex. (detta kommer dock skrivas över om du uppdaterar temat).

Jag följde den guiden och kopierade dels css-mappen till twenty twenty mappen. Men det vill sig inte. Behöver man peka om det på något sätt? Alltså så bbpress förstår att jag kopierat dennes mappar till temamappen? Förstår inte hur den autonatiskt ska förstå det annars. Och ja, detta är helt nytt för mig så ursäkta om jag formulerar mig knäppt 😅

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Kan uppdatera för andra framtida sökare. Det är väldigt enkelt att fixa detta! Oförskämt av personer att ta betalt för det tycker jag nästan.

Jag har ett projekt på freelancer och trodde det var svårt och att det skulle krävas en massa arbete för någon. Betalade 400kr för att starta projektet med en indier och så ändrades förstasidan på forumet som jag ville. Tänkte inte mer på det och dom ville ha mer för att fortsätta. Det har tagit lite tid så nu började jag plocka mer med forumet och hittade även att man kan se ändringsloggen...

Det ENDA dom gjort är att ta bort ordet "code" innan BBpress i koden. SÅ jag provade en annan sida jag skulle betala för och vips så var det fixat. Tog mig ca 5min att lista ut hur detta gjordes och fixa andra sidan själv.

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB