Intel 6850K/Corsair 32GB DDR4 2666mhz/Samsung 950 PRO 512GB NVME/3080 FTW3 ULT

Permalänk
Medlem

Intel 6850K/Corsair 32GB DDR4 2666mhz/Samsung 950 PRO 512GB NVME/3080 FTW3 ULT

Hej,

Funderar på att sälja min dator om priset är rätt (köparen står för eventuell frakt). Det är följande komponenter:

* Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB
* Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666MHz CL15 VENGEANCE
* Corsair Hydro H115i
* Noctua NF-A14 iPPC-3000 140mm PWM (låter högt om man inte sätter fläktkurvan)
* Corsair HX1000i 1000W
* Samsung 950-series PRO 512GB M.2 NVMe
* ASUS STRIX X99 GAMING ROG
* EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA (inköpt 2020-12-09, kvitto finns)
* Fractal Design Define S Svart (chassit har en lite fraktskada från när jag köpte datorn där jag blev kompenserad av Inet. Påverkar inte funktionen utan märks när man skruvar av/på ena sidoluckan)

Notera: Disken kommer vara wipad, inget OS kommer vara installerat.

Kommer inte sälja någon del separat. Det är allt eller inget som gäller. Har för mig att jag fortfarande har kvar kartongen som Inet ursprungligen skickade datorn till mig i (dom byggde ihop den, enda jag bytt ut är grafikkortet samt stoppat i ett ASUS PCE-AX58BT AX3000 varav det sistnämnda inte ingår). Datorn har aldrig varit överklockad.

Nu är detta mer en intressekoll om det faktiskt finns någon som är intresserad av min dator. Så jag förbehåller mig rätten att inte sälja den alls.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Administrativ avgift

Börjar väl med 11000:-

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

15000kr om det var köp nu, annars 15000kr budet

Visa signatur

WS: 7950x3d, 64GB Ram
Server: 5600x, Asus Pro WS X570, 64GB ECC

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Var ner i förrådet och hittade kartongen som Inet skickade den i, så önskas frakt är det vad den kommer skickas i (upphämtning går givetvis det också bra om så önskas och vill ni så får ni den i kartongen såklart även vid upphämtning). Min tanke är att skicka den på måndag till högstbjudande (eller upphämtning som sagt) då postgången inte går på helgen ändå samt att det ger mig lite tid att spara det på disken som behöver sparas.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

16800 hämtar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mcbenson:

16800 hämtar

Har säkerhetskopierat datat på disken och wipat den. Samt lagt ner den i kartongen så den är redo. Har du högst bud ikväll så är det ingen mening att vänta till måndag (om du inte föredrar måndag förstås) då jag antar att du också har jobb på måndag utan då kan vi prata ihop oss om en tid som passar på söndagen helt enkelt så är det bara hämta upp den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Har säkerhetskopierat datat på disken och wipat den. Samt lagt ner den i kartongen så den är redo. Har du högst bud ikväll så är det ingen mening att vänta till måndag (om du inte föredrar måndag förstås) då jag antar att du också har jobb på måndag utan då kan vi prata ihop oss om en tid som passar på söndagen helt enkelt så är det bara hämta upp den.

PM

Permalänk
Medlem

17k om den inte redan är såld

Visa signatur

WS: 7950x3d, 64GB Ram
Server: 5600x, Asus Pro WS X570, 64GB ECC

Permalänk
Medlem
Skrivet av qdallan:

17k om den inte redan är såld

Den är inte såld ännu utan han tänkte hämta den imorgon (läs: söndag) om han hade högst bud.

Permalänk
Medlem

Om mcbenson matchar det senaste budet så kommer jag låta honom hämta datorn för det priset då jag föredrar upphämtning över att frakta datorn via post. Skulle han mot förmodan inte vilja matcha det eller inte dyker upp idag så skickar jag den imorgon till qdallan eller eventuell annan budgivare som bjudit över honom.

mcbenson tänkte komma förbi idag runt 14-15. Så pausar budgivningen tillsvidare då det inte vore så schysst om han dyker upp och jag säger att han måste matcha ett annat pris helt plötsligt när han kommer fram.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte också hämta

Mvh Daniel

Visa signatur

WS: 7950x3d, 64GB Ram
Server: 5600x, Asus Pro WS X570, 64GB ECC

Permalänk
Medlem

Vad ni gör det komplicerat för mig. Tänkte du ville ha det via frakt. Men samtidigt har du högsta budet och ska ni båda hämta känns det inte rättvist mot dig att han bara behöver matcha ditt bud. Jag har ingen aning om hur långt ni båda har att åka heller så vore rätt taskigt att säga att den som kommer fram först med pengarna får datorn. Kan heller inte säga att den som betalar först får datorn för vad händer om ni båda skulle betala nästan samtidigt?

edit: Förklarade dilemmat för min fru. Hon förstod inte dilemmat utan sa att den med högst bud såklart får hämta datorn. Så Qdellan har högsta budet.

Permalänk
Medlem

Då lägger jag ett bud på 17100

Permalänk
Medlem

Mcbenson har en bit att åka för att komma hit. Så vi sätter en sluttid på budgivningen till 12:00. Men med det sagt så vill jag säga två saker:

1: Bud klockan 12:01 eller senare kommer inte accepteras
2: För att göra det rättvist när jag satt en sluttid är så förbehåller jag mig rätten att ignorera bud som försöker snipa runt 12:00 så att andra inte hinner reagera om de önskar buda högre.

edit: Datorn såld och upphämtad så avslutar annonsen