Skänker komponenter (moderkort, psu, cpu kylare, chassi)

Permalänk
Medlem

Skänker komponenter (moderkort, psu, cpu kylare, chassi)

Har "uppgraderat" mig till ett mindre chassi så har lite överblivna komponenter som behövdes bytas ut. De skänkes som de är utan tillbehör.

Antingen kan du ta hela rubbet, eller så kan jag skruva ur den komponent du är intresserad av.

Chassi: Fractal design define S
Moderkort: ASUS ROG STRIX X470-F GAMING, Socket-AM4
PSU: EVGA Supernova 750 G2
CPU kylare: Noctua nh-d14 (Endast AM4)

Finns att hämta i södra Stockholm.
Potentiellt kanske något skulle kunna postas om frakt betalas av mottagare, men helst inte då de är bökigt att skicka utan den korrekta emballaget.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tar gärna PSU mot frakt, men antar du föredrar hämtning

Permalänk
Medlem

Drog ett PM, bor i närheten och kan komma när som för att hämta allt

Permalänk
Medlem

tar gärna allt mot fraktkostnad. utom chassit då så blir det enklare

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag skulle vara intresserad av komponenterna mot fraktkostnaden:)

Permalänk
Medlem

Om möjligt tar jag gärna emot moderkort mot frakt, men förstår om ej föredras.

Permalänk
Inaktiv

tror varenda blocket och tradera tomte kommer fylla hennes meddelandelåda nu iaf 🤣

Permalänk
Medlem

Tar allt, kan hämta omgående. Köar

Visa signatur

1337

Permalänk
Medlem

Hej Jag är väldigt intresserad av hela paketet. Kan komma och hämta idag om de funkar :).

Visa signatur

Silverstone Fortress FT03 ,Intel Core i7 4770K @4.5ghz 1.24v , ASUS Gryphon mATX Z87 + Armor Kit , Corsair Vengeance Pro 4x4GB @ 2133mhz , Silverstone Strider ST85F-P 850W PSU & Custom waterloop + EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0

Permalänk
Medlem

mcbenson var först med att säga att hen kunde hämta allt, så hen har första tjing. Återkommer i tråden om det inte faller igenom.
Jag är ledsen DozeN, du som svarade först av alla, men det är lättast och enklast för mig att bli av med allt i ett svep via hämtning.

Permalänk
Medlem

Lite snabbt räknat är andrahandsvärdet av det du vill skänka uppåt 2000 kr.

Så väldigt generöst av dig måste jag säga 👍 Hoppas det kommer i händerna på någon som verkligen behöver det.

Permalänk
Medlem

Behöver Cpu kylaren sitter på stock på min

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk

Jag tar gärna allt till min brorson. Han behöver upgrader CPU från I7 960. Han har idag ett 2070 kort i burken men CPU orkar inte med och hans föräldrar har inte råd utan det är typ jag och några mer som skramlar ihop pengar för hans dator.

Mvh Danne

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taayla:

mcbenson var först med att säga att hen kunde hämta allt, så hen har första tjing. Återkommer i tråden om det inte faller igenom.
Jag är ledsen DozeN, du som svarade först av alla, men det är lättast och enklast för mig att bli av med allt i ett svep via hämtning.

Helt rättvist och förståeligt. Snällt av dig verkligen att ge bort så fina saker.

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zoul:

Lite snabbt räknat är andrahandsvärdet av det du vill skänka uppåt 2000 kr.

Så väldigt generöst av dig måste jag säga 👍 Hoppas det kommer i händerna på någon som verkligen behöver det.

Generöst eller korkat beror på hur man ser det .... generöst hade varit att sälja det och ge pengarna till en hemlös tex .

Korkat hade varit att ge det till ngn forumsmänniska i värmen ..... lite som sverige i övrigt ge till folk aom redan har och klappa sig för bröstet efter .

Nej jag bad inte om sakerna gratis .

Nåja vad vet jag det kom säkert till ngn verkligt behövande för alla hans inlägg är i köp o sälj tråden "stön" ....ingen risk för blocket eller tradera alls utan nödställd hwlt klart 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon322047:

Generöst eller korkat beror på hur man ser det .... generöst hade varit att sälja det och ge pengarna till en hemlös tex .

Korkat hade varit att ge det till ngn forumsmänniska i värmen ..... lite som sverige i övrigt ge till folk aom redan har och klappa sig för bröstet efter .

Nej jag bad inte om sakerna gratis .

Nåja vad vet jag det kom säkert till ngn verkligt behövande

Hoppas precis som dig, att det går/gick till någon i verkligt behov av prylarna i rätt mening För det var klart dugliga komponenter minsann.

Permalänk
Medlem

Det är roligt att se folk bli tjuriga för att de inte var först

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

Man kan inte göra alla till lags
Helt klart är jag medveten om att de fanns ett värde på dessa komponenter. Men i mina ögon så stod dem bara och dammade och jag har varken ork eller lust att kränga detta med klirr i kassan.
Jag hoppas att personen som hämtar behöver detta och att de inte dyker upp på diverse sidor senare, men det är helt utanför min kontroll och inget jag kommer ligga sömnlös över

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av murzoo:

Det är roligt att se folk bli tjuriga för att de inte var först

vem är tjurig ?

Permalänk
Medlem

Ge det till grabben som inte har råd och har användning för dem.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taayla:

mcbenson var först med att säga att hen kunde hämta allt, så hen har första tjing. Återkommer i tråden om det inte faller igenom.
Jag är ledsen DozeN, du som svarade först av alla, men det är lättast och enklast för mig att bli av med allt i ett svep via hämtning.

Förstår det, sjukt schysst av dig oavsett

Permalänk
Medlem

Om folk trodde att vägen till en mans hjärta går via magen så har dom fel, den går via skänkta high-endkomponenter. Varje gång.

Visa signatur

1337

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga det här är ohehört generöst av dig! Props till dig.
Kan rekommendera i framtiden (generellt, inte bara till TS) att om nån tänker skänka bort komponenter, kräva en anledning av varje person som vill ha delarna, och kolla om de köper många grejer på Swec. Finns en del människor (inte alla!) som köper billigt/tar grejer som skänks bort här för att sen sälja vidare på tradera.

Permalänk
Medlem

mcbenson har hämtat, jag hoppas detta ger honom mycket glädje! Stänger annonsen.

Permalänk
Inaktiv

Fint gjort ❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Tänkte bara säga det här är ohehört generöst av dig! Props till dig.
Kan rekommendera i framtiden (generellt, inte bara till TS) att om nån tänker skänka bort komponenter, kräva en anledning av varje person som vill ha delarna, och kolla om de köper många grejer på Swec. Finns en del människor (inte alla!) som köper billigt/tar grejer som skänks bort här för att sen sälja vidare på tradera.

Ett bra tips, men det är lätt att ljuga.
"Bygger dator till min brorson"
"Jag kan köpa för 1000kr"
"Bygger dator till mitt syskon"
Det är lättare och mest rättvist med "först till kvarn" och sedan inte tänka vidare på om personen faktiskt behöver prylarna, eller om personen säljer vidare. Lättare för psyket också att inte behöva analysera allas motiveringar.
Och sedan, eftersom jag skänker och inte vill tjäna pengar själv, så vill jag inte behöva lägga extra tid på det heller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Taayla:

Ett bra tips, men det är lätt att ljuga.
"Bygger dator till min brorson"
"Jag kan köpa för 1000kr"
"Bygger dator till mitt syskon"
Det är lättare och mest rättvist med "först till kvarn" och sedan inte tänka vidare på om personen faktiskt behöver prylarna, eller om personen säljer vidare. Lättare för psyket också att inte behöva analysera allas motiveringar.
Och sedan, eftersom jag skänker och inte vill tjäna pengar själv, så vill jag inte behöva lägga extra tid på det heller.

Ja det är mycket bättre