Permalänk
Medlem

Intel NUC 10 Performance i7-10710U M.2

Hej,
Har köpt:
1 x Intel NUC 10 Performance i7-10710U M.2,
1 x Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL15 Value Select,
1 x Samsung 970 EVO Plus 500GB
Jag har installerat dessa enligt konstens alla regler men när jag nu försöker installera win 10 -64 på den stannar installationen och felmeddelandet:
"Det gick inte att uppdatera datorns startkonfiguration. Installationen kan inte fortsätta."
kommer upp.
Vore extremt tacksam för hjälp!
Jag har försökt uppdatera bios enligt https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/0000...
men lyckas inte med något.
Express bios går ju bort eftersom jag inte lyckas installera windows.
F7 update = datorn reagerar inte på F7 tangenten, jag har provat olika tangentbord.
Power button menu = samma som ovan, datorn reagerar inte på F7 tangenten, jag har provat olika tangentbord.
UEFI shell = jag kommer fram till steg 8 där det tar stopp för mig, "Change the current directory to the USB flash drive by entering the command fsX: where X is the drive number of the USB flash drive from the device mapping list. Example: if your USB drive is fs0, then type fs0: and press Enter." Jag har provat att skriva in fs0, fs1 osv men får bara svar att den inte känner igen....
Jag vet inte hur jag ska veta vilken siffra efter fs jag ska skriva men har provat 0, 1, 2 och 3 med samma resultat.
Som sagt extremt tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Försöker du installera senaste versionen av Win10?

Jag tror stickan med bios måste vara formaterad med fat32

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korgan:

Försöker du installera senaste versionen av Win10?

Jag tror stickan med bios måste vara formaterad med fat32

Hej,
Jag har försökt med både äldre version av win och skapat 2 helt nya stickor.

USB-stickan är fat32, tyvärr eller vad man nu ska säga.

Tack för din tid.