Permalänk
Medlem

VESA-stativ för en skärm

Hej,
Jag stör mig allt för mycket på min XB273U GXs fula stativ så jag söker ett nytt. Skärmen väger c.a 5kg och har en 100x100 mount. Jag tycker bättre om stilrena stativ, ex. Dells modeller. Om någon har ett till övers köper jag det gärna. Betalar självfallet frakt. Jag ser helst att jag ger runt 300kr.
Mvh!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Jag satte upp flickvännens två Dell U2412M på skärmstativ bara förra veckan så har två skärmfötter kvar, ska höra om hon vill ha kvar dem. Ingen aning om de passar att använda direkt på en XB273U men kan vara värt att prova, isåfall får du en gratis. Bor också i Örebro.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Har en skärmfot med precis utav den modell du har på bilden från Dell.
Helt ny och oanvänd, fortfarande med plast och emballage kvar.

Ett sådant här är det;
https://www.ebay.com/c/1284202865

Pris: 250kr + frakt.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnknownBum:

Jag satte upp flickvännens två Dell U2412M på skärmstativ bara förra veckan så har två skärmfötter kvar, ska höra om hon vill ha kvar dem. Ingen aning om de passar att använda direkt på en XB273U men kan vara värt att prova, isåfall får du en gratis. Bor också i Örebro.

Wow, vad snällt! Kolla upp det, isåfall är jag väldigt intresserad. Jag vet inte heller om det funkar, men när jag jämför Dell-fästanordningar med min Acer tycker jag det ser ut som att det ska gå.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Hon sa ja så du får den om du tar och behåller/slänger den andra foten också

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnknownBum:

Jag satte upp flickvännens två Dell U2412M på skärmstativ bara förra veckan så har två skärmfötter kvar, ska höra om hon vill ha kvar dem. Ingen aning om de passar att använda direkt på en XB273U men kan vara värt att prova, isåfall får du en gratis. Bor också i Örebro.

Hej, här kommer min uppdatering av uppdraget. Skärmen sitter monterad! Det var inte riktigt full fart framåt, krokarna för Dellmonteringen alignade inte riktigt med hålen på skärmen, men jag kunde helt enkelt skruva av monteringsplattan och byta ut den mot Acer-stativets. Det kommer lite nackdelar med att köra ett stöd för 24-tumsskärm på 27", som att tilten är för trött för att hållas upp i maxläget, och jag kan inte använda pivot, men inget av detta stör mig, det är funktioner jag inte använder.

Så stort tack! Nu ser skrivbordet mycket trevligare ut

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Aha, vad kul att höra att den passade efter lite modifikation! Och att det blev snyggare ofc! Trist att tilt & pivot inte lirade helt men inte så stor förlust låter det som. Tack själv för att du hjälpte mig städa upp förrådet lite