3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Hej!

Det du skriver som leverans är inkommande kort och ger inte bilden av hur många som levererats totalt.
Vi har levererat mycket mer både TUF 3080 och STRIX 3080 till dem sen release varav cirka 60% e TUF.

Kommer det "lossna någon propp" så att säga framöver gällande vanliga tuf 3080? Hur stora leveranser gör ni av dessa runt om i landet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manboy:

@Komplett
Hur funkar er spårning med Postnord? Igår uppdaterades orden som Skickad men Postnord känner inte igen spårningsnummret som sitt eget. De har inte ens fått elektronisk förhandsinfo som annars alltid brukar vara fallet med en PN sändning.

Det tog dem 2-3 dagar för dem att få iväg mitt kort då de tydligen hade fått in en sån stor leverans att det var stop på deras utleveransavdelning...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av dblade:

Jag beställde mitt Zotac 17/09/2020 16:42 enligt orderstatus (Jag försökte desperat beställa grafikkort kl. 15.00) - En beställning försvann helt men hursomhelst, när kan man förvänta sig leverans?

Får jag föreslå att ni vänder på frågan! Antar att alla vill ha ett ett grafikkort så fort som möjligt, man bryr sig nog inte om det är av en specifik typ.

Jag försökte först boka ett ASUS-kort men lagersaldot blev 0 när jag kom till kassan. Försökte då boka ett MSI kort och det blev också noll i saldo när jag kom fram till kassan. Då hamnade det på Zotac som fanns på lager när jag gjorde beställningen!

För att summera, efter 3-4 månader så är det ingen vettig människa som bryr sig om vad man får för typ av grafikkort, bara man får ett 3080-kort av någon tillverkare.

Det bästa, preliminära leveransdatum vi har att frambringa ser du själv för din order på "min sida" på Komplett.se
Vi ser regelbundet över situationen för olika modeller och omvärderar beslut om vi ser att det kan gagna våra kunder. Exempelvis som vi gjort med specifika modeller av kort från ASUS och Zotac dör vi erbjuder att byta produkt/kö. Om vi eventuellt kommer erbjuda att byta produkt/kö mellan tillverkare får framtiden utvisa, men just nu är det inget som vi planerar att göra.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

I lager på komplett:
3070: Palit Jetstream OC
3070: Palit GamingPro
3090: Gamerock OC
3090: ROG Strix OC White

Permalänk
Medlem

Ni som fått 3080 Ventus OC från Inet, när beställde ni? Jag har knappt rört mig tvåsiffrigt i kön på en månad.

Visa signatur

Phanteks P600S | Aorus X570 Elite | Ryzen 7 5800X3D | MSI 3080 Gaming Z Trio 10G LHR | HyperX Fury Black 2x16 3600MHz | Seasonic GX 750w 80+Gold | 2x Kingston A2000 1TB/500GB

Permalänk
Medlem

Ett ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF gick alltså för 15 000 kr på Tradera. Säljaren fick sannolikt ge 7825 kr för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wibbe44:

Fan nästan så man blir sugen men så brutalt mycket pengar på ett gpu lol

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Fan nästan så man blir sugen men så brutalt mycket pengar på ett gpu lol

Man blir sugen, men 3070 för 3080 priser. Nej jag avvaktar.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmr:

Man blir sugen, men 3070 för 3080 priser. Nej jag avvaktar.

Tänkte på 3090 vita strixen haha.

Har ett 3070 tuf asus redan som är redan overkill för mig tbh.

Överväger att kanske se om nån vill köpa den eller byta den med pengar emellan.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Jösses. Beställde det här kortet för 1 vecka sedan för 17 635:- men avbokade då jag hittade ett MSI-kort istället. Nu ligger det ute för 23 784:- .. Snacka om höjning
https://www.amazon.se/Palit-GamingPro-grafikkort-str%C3%A5lsp...

Permalänk
Skrivet av dmr:

Man blir sugen, men 3070 för 3080 priser. Nej jag avvaktar.

Har man ett 3080 för introduktionspris eller liknande är det väl bättre att vänta men annars kan man ju köpa ett 3070 då inga 3080 kostar runt 8000kr idag utan allt under 10.000kr för 3080 är väl billigt med dagens prisökningar.

Permalänk

Jag beställde ett STRIX 3080 non OC på Komplett under relasedagen.
Jag tog kontakt med deras kundservice 22/10-20 frågade jag om de hade fått in några kort alls och Komplett skrev att de hade fått in men har skickat till personer som lagt sin order före mig.

Jag mailade de igen nyligen och fråga vilken köplats jag har men det kunde de inte svara på eftersom att det låg i ett annat system.

Det verkar som att några STRIX 3080 non OC har kommit in.
Är det någon som har beställt från Komplett som har fått hem kortet?
Precis som alla andra har min order också blivit uppskjuten ett par gånger.
Fick bekräftelse på releasedagen 15:01.

https://imgur.com/1KPrzGY

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Tänkte på 3090 vita strixen haha.

Har ett 3070 tuf asus redan som är redan overkill för mig tbh.

Överväger att kanske se om nån vill köpa den eller byta den med pengar emellan.

Haha ok, ännu värre!

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Idag droppar det en massa ASUS TUF-3080-10G-GAMING på Asus tyska webbutik för 838.90€ inkl moms och frakt. Inte svensk moms men fortfarande betydligt billigare än våra ÅF.

EDIT:

Fick frågor så...

https://webshop.asus.com/de/komponenten/grafikkarten/nvidia-s...

Dom levererar enbart inom Tyskland så den vanliga mellanhanden krävs. Slut igen men har fyllts på flera gånger idag.

Permalänk
Medlem

Kära kund,

Hänvisar till din beställning av artikelnummer 1168398 (ZOTAC GeForce RTX3080 Trinity) hos oss.
Då intresset för detta kortet har varit enormt, samt att vår leverantör har haft stora leveransproblem så beklagar vi
den långa väntetiden du har upplevt vid detta köp.

Vi kontaktar dig däremot nu med en väldigt god nyhet. Vi har nämligen fått in ett större parti av samma kort fast i OC version (https://www.komplett.se/product/1170423/).
Så vi har nu ändrat din beställning så att du får detta kortet levererat utan någon extra kostnad.

Vi har fått besked från vår leverantör att det nya kortet bör ankomma oss inom några få arbetsdagar.
När vi fått in kortet kommer vi att skicka det till dig så snabbt som möjligt och du kommer då att få en sändningsbekräftelse på mail från oss.

Vi hoppas att du ska bli nöjd med din nya produkt!

Med vänliga hälsningar
Evelina
Customer Care

Permalänk
Skrivet av Manboy:

@Komplett
Hur funkar er spårning med Postnord? Igår uppdaterades orden som Skickad men Postnord känner inte igen spårningsnummret som sitt eget. De har inte ens fått elektronisk förhandsinfo som annars alltid brukar vara fallet med en PN sändning.

Jag använder appen ""Mina paket" där får du allt plockat från din mail, så paketen dyker upp från både ÅF och Speditörer

Permalänk
Medlem

Liten update från igår
Trots att jag fick in en order på NoN flera minuter innan lagerstatusen ändrades så verkar jag inte fått något kort...
Har hört att det allokeras direkt? Men det kanske inte stämmer

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/5411911/msi-geforce-rtx-3090-24gb...

RTX 3090 står att det finns 17st kvar . Visst ett högt pris 22 990 men med min kombo får ni det för 20990 .. just sayin.

§9 /Mod
Visa signatur

12600k , MSI RTX 4080 Gaming Trio , 24 DDR4 .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PL4C:

Liten update från igår
Trots att jag fick in en order på NoN flera minuter innan lagerstatusen ändrades så verkar jag inte fått något kort...
Har hört att det allokeras direkt? Men det kanske inte stämmer

Har heller inte fått någon bekräftelse om att något kort (3070 vision) är på väg. Börjar undra om det faktiskt fanns något kvar i lager när jag la min beställning ca två timmar innan lagerstatusen blev röd.

Permalänk
Medlem

Varför tipsa om 3090. De är ju konstant i lager. Jag fick mitt msi suprim x 3080 för mindre än halfa priset även efter din rabatt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Varför tipsa om 3090. De är ju konstant i lager. Jag fick mitt msi suprim x 3080 för mindre än halfa priset även efter din rabatt

Enligt dig är 3080 och 3090 likadant kort ? Detta är en tips tråd om vad som finns i lager? Superim 3090 finns ej under 22 358 ..

Visa signatur

12600k , MSI RTX 4080 Gaming Trio , 24 DDR4 .

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Kära kund,

Hänvisar till din beställning av artikelnummer 1168398 (ZOTAC GeForce RTX3080 Trinity) hos oss.
Då intresset för detta kortet har varit enormt, samt att vår leverantör har haft stora leveransproblem så beklagar vi
den långa väntetiden du har upplevt vid detta köp.

Vi kontaktar dig däremot nu med en väldigt god nyhet. Vi har nämligen fått in ett större parti av samma kort fast i OC version (https://www.komplett.se/product/1170423/).
Så vi har nu ändrat din beställning så att du får detta kortet levererat utan någon extra kostnad.

Vi har fått besked från vår leverantör att det nya kortet bör ankomma oss inom några få arbetsdagar.
När vi fått in kortet kommer vi att skicka det till dig så snabbt som möjligt och du kommer då att få en sändningsbekräftelse på mail från oss.

Vi hoppas att du ska bli nöjd med din nya produkt!

Med vänliga hälsningar
Evelina
Customer Care

Grymt! När beställde du?

Jag beställde 17/09/2020 15:33.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Grymt! När beställde du?

Jag beställde 17/09/2020 15:33.

17/09/2020 15:30

Permalänk
Skrivet av Brillmongot:

Har heller inte fått någon bekräftelse om att något kort (3070 vision) är på väg. Börjar undra om det faktiskt fanns något kvar i lager när jag la min beställning ca två timmar innan lagerstatusen blev röd.

Även jag beställde. Fick besked igår om att de var slut och de inte visste något om leveranstid.
Där har de en del att lära från komplett enligt tidigare inlägg. Grym service

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unitedcolors:

Står bara att den kommer in idag när jag försökte beställa vid 17.15
https://i.postimg.cc/vHzbJxCM/Screenshot-32.png

Kollar man nu så står det: Inga i lager Lev.tid ej bekräftad

Två dagar senare...+SEK900

Permalänk
Medlem

Jag har ett 3070 eagle beställt. 5800kr gav jag på netonnet

Permalänk

Har @Webhallen någon pejl på hur det ser ut med Palitkorten 3080 oc och vanliga?

Permalänk

Jag han få den för 6999kr,
Ger den till lillebror sen när ja går 3080.

Bra grejer ska han ha, men inte bättre än jag, höhö 😄

Permalänk
Medlem

Jag spontanbeställde en sån här förra veckan och nu säger Elgiganten att den är skickad. Det var en trevlig överraskning eftersom de dels ökade priset med 700 kr och dels flyttade fram datumet flera månader direkt efter att jag beställt och dels att den togs bort strax efteråt helt från sidan. Jag trodde det bara var en tidsfråga innan den skulle makuleras eller att jag skulle få ett mail om att jag kan få den i sommar till högre pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Jag spontanbeställde en sån här förra veckan och nu säger Elgiganten att den är skickad. Det var en trevlig överraskning eftersom de dels ökade priset med 700 kr och dels flyttade fram datumet flera månader direkt efter att jag beställt och dels att den togs bort strax efteråt helt från sidan. Jag trodde det bara var en tidsfråga innan den skulle makuleras eller att jag skulle få ett mail om att jag kan få den i sommar till högre pris.

🤘 Snyggt!