Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaphood:

Beställde 4/1 och idag när jag kom hem så låg de i lådan.

https://i.imgur.com/VkjIt85.jpg

Sitter bra och gör det de ska. Enda är att de precis stöter pannan, löses säkerligen med glasögondistansen.

Köpte själv ett par sådana slipade linser från VROptician, men har inte haft några problem att de stöter i pannan. Dock använder jag VRCovers facial replacement foam (den tjocka), vilket så klart gör att man inte kommer lika när. Sen beror det så klart på hur tjocka glas man har (själv har jag "bara" -2|-2 och -1,5|-1,5). Det enda man var lite orolig över var hur svårt det var att sätta dit linserna (fick trycka rätt hårt för att få dit dem, så pass att man trodde de skulle gå sönder).

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Köpte själv ett par sådana slipade linser från VROptician, men har inte haft några problem att de stöter i pannan. Dock använder jag VRCovers facial replacement foam (den tjocka), vilket så klart gör att man inte kommer lika när. Sen beror det så klart på hur tjocka glas man har (själv har jag "bara" -2|-2 och -1,5|-1,5). Det enda man var lite orolig över var hur svårt det var att sätta dit linserna (fick trycka rätt hårt för att få dit dem, så pass att man trodde de skulle gå sönder).

Har än tunnare glas men med distansen på märker jag inte av linserna längre. Var orolig att de skulle imma eftersom de kom längre från displayen och på så sätt inte blev uppvärmda. Var orolig i onödan, inte en tillstymmelse till imma efter längre session i Beat Saber.

Fick dem på plats utan större problem men visst var jag lite nervös för att knäcka någon av dem

Får säga att jag är riktigt nöjd och kan rekommendera andra att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Testade under gårdagen

Med Link Kabel

  • Oculus app satt på 1.7 (native) resolution och 90 hz

  • Oculus Debug tool satt på 400mbps i bitrate

  • SteamVR satt på 100% (default)

  • Alyx satt på Ultra

Allt flöt på smidigt och såg perfekt ut.

Med Virtual Desk

  • Alyx med tidigare nämnda startup kommands (tillagda i konfigurationen för Alyx i Steam klienen innan VR startades)

  • VD streamer satt att använda HEVC

  • Virtual Desk satt med 90 hz, sliced encoding on, extra latency och buffering off. Därefter testades:

- High och 100-150 Mbps = Samma resultat med medel på 50 total latency och 14-15 Game latency (även under lugna partier)
- Medium och 125-130 Mbps = Ungefär samma resultat som med High, där Game latency fortarande ligger runt 13-15, men total latency på ca 40
Att sätta Quality Low gjorde inte saken bättre (samma Game latency där med)

Det mest irriterande är dock att det kommer lag spikes, där antingen network eller encoding latency skjuter i höjden (inkl. total), där värdena helt plötsligt blir 300ms under en kort stund och FPS ner mot 10-20. Skedde även vid "Medium". Att det även laggar när man böjer sig ned för att plocka upp något på marken o.s.v.

Känns överlag som att det är Routern, en AC68U som inte riktigt hänger med.

Har för övrigt inga direkta GPU krävande applikationer igång samtidigt (stängt av en del som startar automatiskt, såsom Dragon Center, Winfo64, Gamepass etc). Såg att streamer appen klagar på att "Norton" är installerat, men oklart om antivirus/brandvägg
kan påverkar prestandan på det sättet jag upplever.

Dold text

Jag har exakt samma problem. Spelet flyter på med kabel. Men med VD, så är det konstanta micro stutters. Spelet ligger stabilt långt under 8ms för mig. Har en ny 5GHz router, där Questen är ensam på, få grannar, så inga störningar. Datorn har RTX 3080, yada yada, den är bra.

Så det är något magiskt med Alyx som gör att någon komponent i VD får jobba hårdare, kanske är det någon CPU kärna som slår i taket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Jag har exakt samma problem. Spelet flyter på med kabel. Men med VD, så är det konstanta micro stutters. Spelet ligger stabilt långt under 8ms för mig. Har en ny 5GHz router, där Questen är ensam på, få grannar, så inga störningar. Datorn har RTX 3080, yada yada, den är bra.

Så det är något magiskt med Alyx som gör att någon komponent i VD får jobba hårdare, kanske är det någon CPU kärna som slår i taket...

Som diskuterat tidigare i tråden;

Sätt launch options(ta bort -nowindow om du vill streama/visa gameplay på din montior):
-console -vconsole -nowindow +vr_fidelity_level_auto 0 +vr_fidelity_level 3

Kolla så att du inte får spikar i network ms, testa stäng av 'Automatically adjust bitrate' då det kan ge problem med vissa routers. Om det fortfarande inte flyter på så får du skylla på Nvidia och deras trasiga drivrutiner.
Eller så får du gå med i VD Discorden fråga om hjälp, Godin är ofta aktiv(skaparen av VD).

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

Vilken latens bör man kunna få utan grannar, utan andra enheter, men en relativt kraftfull dator (9600k, RTX3080) och 866Mbit anslutning till accesspunkten (inom 2-3m)?

Har inte gett mig på det än, men kan vara bra att ha något som mål.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Till er som besvärats av brännande skavningar utav originalinterfacet och skickade efter ett gratis ersättningsinterface (VR Cover), fick ni något bekräftelsemail efter att ni lagt beställningen?

Skrivet av Devil May Cry:

Japp. Estimerad leverans 3 februari.

Skrivet av p3pp3r:

Samma här, fick igår, 3e februari för mig också!

Har ni någon mer fått att det är skickat? Fick nyss bekräftelse att ordern är skickad. Dock skickas den från USA. Nån som vet hur det blir med tullavgifter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidoz:

Har ni någon mer fått att det är skickat? Fick nyss bekräftelse att ordern är skickad. Dock skickas den från USA. Nån som vet hur det blir med tullavgifter?

Nej, jag fick nyss ett mejl om att min leverans försenas med 5-7 arbetsdagar, så jag får vänta och se varifrån den skickas.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Hade samma fel om jag försökte göra betalningar i Windows både med Chrome och Edge.

Men i mobilappen gick det bra.

Tack som fan! Mobilappen funkade mycket riktigt.

Visa signatur

/Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Nej, jag fick nyss ett mejl om att min leverans försenas med 5-7 arbetsdagar, så jag får vänta och se varifrån den skickas.

Fick precis från UPS att jag måste betala 310 kronor för importavgifter... får se vad oculus supporten svarar.

Permalänk
Avstängd

härligt inte äns 5 arbetsdagar till 49:- link Kabeln, hamnade hos mig. tummen upp

nån som kan tipsa mig nån bra video på vad man ska göra nästa ? haha Nybörjare

tusen tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

härligt inte äns 5 arbetsdagar till 49:- link Kabeln, hamnade hos mig. tummen upp

nån som kan tipsa mig nån bra video på vad man ska göra nästa ? haha Nybörjare

tusen tack

Relativt straight forward, koppla in den, acceptera promtarna som dyker upp inuti headsetet och kolla i Oculus mjukvaran så det ser bra ut gällande hastighet och att den inte klagar på USB porten etc.

Denna video är dummy proof: https://www.youtube.com/watch?v=ddcACvUoCnk

Märks att Questen inte är riktigt tänkt för att ha sladd dock så den sitter inte direkt optimalt som de nyare PCVR headsets utan sticker ur sidan och slår i axeln, så köp dig något som kan fästa den bak på huvudet om möjligt.

Lycka till!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidoz:

Fick precis från UPS att jag måste betala 310 kronor för importavgifter... får se vad oculus supporten svarar.

Såg att min också kom från staterna. återkom gärna om du får svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidoz:

Fick precis från UPS att jag måste betala 310 kronor för importavgifter... får se vad oculus supporten svarar.

Skrivet av Latommy:

Såg att min också kom från staterna. återkom gärna om du får svar.

Lyckat av supporten där. Hur tänkte de där? Gratis, men ni betalar 310kr?

Måste blivit något fel där systemet inte tog hänsyn till att man fyllt i ett land utanför USA.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Hur får man fler alternativ i Oculus Mirror?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devil May Cry:

Relativt straight forward, koppla in den, acceptera promtarna som dyker upp inuti headsetet och kolla i Oculus mjukvaran så det ser bra ut gällande hastighet och att den inte klagar på USB porten etc.

Denna video är dummy proof: https://www.youtube.com/watch?v=ddcACvUoCnk

Märks att Questen inte är riktigt tänkt för att ha sladd dock så den sitter inte direkt optimalt som de nyare PCVR headsets utan sticker ur sidan och slår i axeln, så köp dig något som kan fästa den bak på huvudet om möjligt.

Lycka till!

tack för länken ska kika på den

Permalänk
Medlem

Väldigt bra support från Oculus. Hade knarrande batterilucka på min högra kontroll. Trodde att dom skulle ev. skicka ny lucka. Men får en helt ny kontroll nu. Snabba på att svara också.

Det var ändå så pass irriterande att man hörde konstant knarrande när man spelade vilket förstörde immersion lite.

Permalänk

Har gjort en massa texter med Asgard's wrath. Det är tungdrivet med mina prylar och VD.
Diagrammet visar inget nytt egentligen men man ser att Networking och Decoding ökar linjärt med bandbredden.
Encoding och fps är oförändrat.

Router tp-link AX10

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Jag har inga framedrops, stutters eller andra problem vid rörelser av varken headset eller kontrollers. Då har jag spenderat närmare 200 H i endast VDVR. Jag har även genomfört mycket testande med både VDs performance overlay, fpsVR samt SteamVRs egna "advanced frame timing" mjukvara för att säkerställa att mina inställningar är optimala.

Sliced Encoding ON
Extra Latency OFF
Video Buffering ON
Medium - 90 Hz
HEVC - 70 Mbps
Total latens 30~40 ms beroende på spel
Automatically adjust bitrate OFF

Det kan hända att du, och @matt76 fortfarande lider av Nvidias drivrutinsproblem och att det fungerar bra över Link för er eftersom AWS kickar in (Något som VD helt saknar så minsta FPS-drop gör sig väl påmind).
Det finns ett flertal personer på VD discorden som fortfarande rapporterar problem även med hotfixen, samt ett par trådar på Reddit.

Vad visar VDs performance overlay när du spelar och upplever microstutters? Den brukar snabbt skvallra om vad som är fel.

Det hade varit intressant om ni kunde pröva VD med ett äldre kort från 10- eller 20-serien med stabilare drivrutiner och se om ni får en bättre upplevelse.

Jag fick min Quest 2 häromdan. Har tidigare lekt runt med en Quest, men pga. defekt kontroll så skickades den tillbaka. Bra var väl det, några månader senare släpptes Quest 2.

Jag har valt samma inställningar i VD som citerade texten och High i Half-Life: Alyx. Har inte mixtrat med något annat ännu, så jag får väl uppdatera inlägget allt efter som.

Hårdvara: i5-9600K, 16GB, RTX3080, spelet körs från WD Black SN750

Förutsättningar:
- Accesspunkt är ca 2-7m från Quest 2 (beroende på var jag är)
- Quest 2 påstås vara ansluten med 866Mbit enligt VD
- PC står i samma rum, ytterligare några meter från accesspunkten
- Inga grannar eller andra nätverk eller enheter på 5GHz, förutom
- PC ansluten via WiFi, samma accesspunkt och nätverk (och kanal)
- PC har en länkhastighet på endast 433Mbit/s (pga. det trådlösa nätverkskortet)
- Drivrutiner som inkluderar den s.k. "VR-hotfixen" (461.40, senaste vid skrivande stund)

Inställningar i VD:
- Sliced Encoding ON
- Extra Latency OFF
- Video Buffering ON
- Medium - 90Hz
- HEVC - 70Mbit (streamer app på PC)
- Automatically adjust bitrate OFF (streamer app på PC)

OBS! Jag har endast testat en gång!
Resultat i början av Half-Life: Alyx fram tills man åker med tåget:
- Total latency ligger på ca 40-50ms beroende på situation
- Latency för allt förutom Network ligger på ca 5-8ms har jag för mig
- Network latency hamnar på ca 15-20ms
- Framerate hoppar under 90fps då och då (men aldrig under 80-något). Det är när detta händer som det blir störande. Microstutters är något jag tycks känna av, men kan vara min framerate överlag
- Ingen skillnad mellan High och Medium i Half-Life: Alyx

Mitt problem verkar alltså vara min framerate, för det är när den går under 90 som jag märker av det, annars fungerar det över förväntan. Detta trots att min PC kör trådlöst (433Mbit) på samma SSID och accesspunkt. Det är troligt att jag skulle kunna sänka Network Latency med kabel till accesspunkten - jag kanske testar det under helgen.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Förutsättningar:
- PC ansluten via WiFi, samma accesspunkt och nätverk (och kanal)
- PC har en länkhastighet på endast 433Mbit/s (pga. det trådlösa nätverkskortet)

OBS! Jag har endast testat en gång!
Resultat i början av Half-Life: Alyx fram tills man åker med tåget:
- Latency för allt förutom Network ligger på ca 5-8ms har jag för mig
- Network latency hamnar på ca 15-20ms

Mitt problem verkar alltså vara min framerate, för det är när den går under 90 som jag märker av det, annars fungerar det över förväntan. Detta trots att min PC kör trådlöst (433Mbit) på samma SSID och accesspunkt. Det är troligt att jag skulle kunna sänka Network Latency med kabel till accesspunkten - jag kanske testar det under helgen.

Schysst att det verkar fungera för dig! Ditt problem ser ut att vara just som du säger, att PCn kör trådlöst i stället för kablad till routern. Skulle du kunna sätta igång overlayen i SteamVR - Developer settings och se om du får mycket orange/röda staplar? Förutsatt att du kablar datorn alltså.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Schysst att det verkar fungera för dig! Ditt problem ser ut att vara just som du säger, att PCn kör trådlöst i stället för kablad till routern. Skulle du kunna sätta igång overlayen i SteamVR - Developer settings och se om du får mycket orange/röda staplar? Förutsatt att du kablar datorn alltså.

Vet inte om det är att datorn kör trådlöst som är problemet. Jag har inte märkt av några större problem gällande latency (det var värre när jag testade Quest 1 - det gick, men endast lite kortare pass) utan det är när min frame rate går under 90 som jag "får problem", det börjar "hacka" och jag får microstutters. Så fort fps går till 90 så är det inga problem.

Det hela låter förstås lite tokigt - som om 7 fps skulle göra enorm skillnad? Kanske är det inte fps:en som är boven? Jag märker dock endast av det när fps går under 90, så svårt att säga.

Edit: Kopplade in nätverkskabeln och märkte ingen som helst praktisk skillnad. Network latency låg kanske något lägre (någon eller några enstaka millisekunder).

När jag gick av tåget i början och stod och tittade rakt ut över gården, med en zombie under mig, så fick jag samma microstutter och framedrops som när jag körde datorn trådlöst.

Vad jag kunde se så fanns inga röda staplar med Steams overlay. Däremot dök det upp en liten del orange staplar. Svårt att gissa sig till, men eh, 1-3%? Vet faktiskt inte.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Vet inte om det är att datorn kör trådlöst som är problemet. Jag har inte märkt av några större problem gällande latency (det var värre när jag testade Quest 1 - det gick, men endast lite kortare pass) utan det är när min frame rate går under 90 som jag "får problem", det börjar "hacka" och jag får microstutters. Så fort fps går till 90 så är det inga problem.

Det hela låter förstås lite tokigt - som om 7 fps skulle göra enorm skillnad? Kanske är det inte fps:en som är boven? Jag märker dock endast av det när fps går under 90, så svårt att säga.

Edit: Kopplade in nätverkskabeln och märkte ingen som helst praktisk skillnad. Network latency låg kanske något lägre (någon eller några enstaka millisekunder).

När jag gick av tåget i början och stod och tittade rakt ut över gården, med en zombie under mig, så fick jag samma microstutter och framedrops som när jag körde datorn trådlöst.

Vad jag kunde se så fanns inga röda staplar med Steams overlay. Däremot dök det upp en liten del orange staplar. Svårt att gissa sig till, men eh, 1-3%? Vet faktiskt inte.

Om network ms går över ~14-15 ms så brukar det medföra stutters, därav min rekommendation med kabel. Vad visar alla latenser när du får microstutters när du bara står och tittar?

VD har ingen form av AWS eller annan hjälp för att kompensera för lägre FPS så du måste ligga blankt på samma FPS som din Hz.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Om network ms går över ~14-15 ms så brukar det medföra stutters, därav min rekommendation med kabel. Vad visar alla latenser när du får microstutters när du bara står och tittar?

VD har ingen form av AWS eller annan hjälp för att kompensera för lägre FPS så du måste ligga blankt på samma FPS som din Hz.

Nu har jag bara gjort lite kortare enkla tester, men om jag struntar i alla siffror och enbart går på känsla så försvinner (nästan allt) microstutter när jag använder USB-kabel (Oculus Link). Oculus Link kör dock på 72Hz, i alla fall i mitt fall.

När jag kör VD i 72Hz istället för 90Hz så fungerar det mer eller mindre lika bra som med Oculus Link, men med sämre grafik pga. 70Mbit via VD.

Har för mig att det var någon annan skribent som hade liknande problem. Fungerande (mer eller mindre) felfritt med Oculus Link och VD med 72Hz, men inte VD med 90Hz.

I mina ögon så verkar problemet vara att jag inte kan hålla 90fps i Half-Life: Alyx, och när min frame rate går under 90 så får jag microstutter och annat jobbigt lagg som man förstås inte vill vara med om, speciellt inte i VR. Oculus Link körs (i mitt fall, utan att ändra något) i 72Hz, och eftersom datorn klarar att hålla 72fps så får jag en bättre upplevelse. Likadant i Virtual Desktop - kör jag 72Hz så fungerar det bra (mycket bättre).

Varför jag inte kan hålla 90fps i Half-Life: Alyx med ett RTX3080 vet jag inte, men kanske kan det vara min åldrande CPU som är anledningen?

Värt att ha i åtanke är att om man renderar i x1.0 med Link så är det, trots allt, 3696x1872 (Quest 2) så det är högre upplösning än t.ex. en Ultrawide-skärm med 3440x1440.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Oculus Link kör dock på 72Hz, i alla fall i mitt fall.

Om jag inte minns fel begränsas man till max 72 Hz över Link när du bara kör USB 2 istället för USB 3 (där både porten och kabeln kan utgöra begränsningen - båda måste stödja USB 3).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Gällande tull på ersättningsinterfacet svarar Oculus support såhär:

"If you are prompted by the courier to pay any fees, please do not make any payments as we are currently following up with UPS to get this resolved.

I will follow-up with you once I have more information."

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Om jag inte minns fel begränsas man till max 72 Hz över Link när du bara kör USB 2 istället för USB 3 (där både porten och kabeln kan utgöra begränsningen - båda måste stödja USB 3).

Mycket riktigt! USB3-porten på framsidan av chassit hittades som USB2 av Oculus programvara.

Byte av port till baksidan gjorde ingen skillnad. Ytterligare byte av port gjorde dock skillnad och kabeln hittas nu som USB3.

Sista porten jag testade har annan USB-controller, vilken tydligen fungerar bättre med Oculus Link i det här fallet. OBS! Många moderkort har fler än en USB-controller och om du har problem kan det var värt att byta runt.

Jag återkommer när jag har provat HL:A.

Edit:
Det fungerade jättebra med Oculus Link och 90Hz. Helt utan microstutter, som jag tyvärr får när jag kör via Virtual Desktop, oavsett om jag använder nätverkskabel eller inte. Nätverkskabel gör ingen som helst skillnad för mig jämfört med trådlöst, trots att datorn har en länkhastighet på bara 433Mbit/s.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det hela låter förstås lite tokigt - som om 7 fps skulle göra enorm skillnad? Kanske är det inte fps:en som är boven? Jag märker dock endast av det när fps går under 90, så svårt att säga.

Ja det gör skillnad, mycket mer än i vanliga pannkaksspel, enstaka framedrops märks omedelbart.
ATW och liknande tekniker är framtagna för att lura hjärnan att det inte hände något konstigt.

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Gällande tull på ersättningsinterfacet svarar Oculus support såhär:

"If you are prompted by the courier to pay any fees, please do not make any payments as we are currently following up with UPS to get this resolved.

I will follow-up with you once I have more information."

Detta svar fick jag idag från supporten

"I was able to check here that the, 310 SEK could be an import tax that a courier charged for all orders outside your region.

For more detailed information, please contact UPS Support, using this link.

Should you need further assistance, please don't hesitate to let us know and we are always happy to help."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidoz:

Detta svar fick jag idag från supporten

"I was able to check here that the, 310 SEK could be an import tax that a courier charged for all orders outside your region.

For more detailed information, please contact UPS Support, using this link.

Should you need further assistance, please don't hesitate to let us know and we are always happy to help."

Haha, vad fan vilket icke-svar. Ingenting säger de om man själv ska bekosta tullen eller om de tänkt göra det själva. 🙄

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Haha, vad fan vilket icke-svar. Ingenting säger de om man själv ska bekosta tullen eller om de tänkt göra det själva. 🙄

Kan man ju lugnt säga, skrev ett långt svar tillbaka, får se vad dom svarar...

Permalänk
Medlem

Någon som slagit till på population one? Är det dödsdömt om man kommer solo? Har inga kompisar som slagit till på vr ännu.

30kr rea idag, inget att hurra över men många bäckar små.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic