Permalänk

Xbox 360 LIVE

hej! jag har inte spelat xbox 360 på ett bra tag och nu när jag äntligen ordnat med ett nytt konto som fungerar, då det är något problem med mitt gamla, så ser jag infon: xbox live is not available on consoles in your region.
stämmer det att man inte kan spela live i sverige nu alltså eller är det något jag måste ställa in?

skulle testa att köra online match på street fighter hd remix eller vad det heter men då dtår det att multiplayer inte är aktivt

Permalänk
Medlem

Vad som är fel hos dig vet jag inte men med tanke på att alla 360 spel man kan spela på Xbox One och Series S|X fortfarande använder 360 live så lär de inte stänga ner det på ett bra tag.

Är det inga spel som fungerar? Vad är din konsol och konto inställd på för region?

Permalänk
Skrivet av appel1:

Vad som är fel hos dig vet jag inte men med tanke på att alla 360 spel man kan spela på Xbox One och Series S|X fortfarande använder 360 live så lär de inte stänga ner det på ett bra tag.

Är det inga spel som fungerar? Vad är din konsol och konto inställd på för region?

sverige antar jag, jag har inte ändrat något.
ok så då ska det i alla fall fungera. undrar varför det står att konsolen inte har stöd för live på regionen..

edit: jag kollade och det är sverige. kollade även nätverksinställningarna och allt är igång så varför funkar det inte..