Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

CDON

Hej!
La nyss en beställning på CDON. Det står att den behandlas. Är det någon annan som la en beställning där det står likadant? För att tillägga tog jag den på Qliro faktura (betala inom 14 dagar), då jag satt på muggen när jag fick notis om att den fanns tillgänglig och inte hade kortet nära😅

Edit: Fick just en avisering om att min Xbox levereras imorgon. Fan CDON jobbar snabbt!

Permalänk

CDON

Hej

Samma här --> Status Behandlas

Fick order bekräftelse 16:18...

Försökte beställa på CDON runt 1400-tiden men vid betaling processen så togs varan bort ur kunkorgen pga slute i lager...

Spännande nu om det går vägen...

Snabba som fan, hämtade mitt på ICA nyss

Permalänk
Medlem

Beställde min 17:e december och fick information om att Webhallen skickade den idag. Trodde jag verkligen inte.

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

[...]

Edit: fick mail nu mot min förmodan:
"Din order förväntas levereras den 27/1, och förseningen beror på att det korrekta leveransdatumet inte uppdaterats i våra system."

Hoppas att det stämmer, kan självklart vänta till dess

Uppdatering: idag fick jag avi att jag kunde plocka ut Xboxet hos mitt ombud (dvs två dagar tidigare än förväntat leveransdatum), och nu har jag den på plats kan tipsa om tråden "Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox" här på swec, blir ca 70% rabatt på Xbox Game Pass Ultimate! Fungerade idag men osäker på när Microsoft kommer åtgärda det kryphålet...

Permalänk
Livsnjutare 😎

Detta har ju inte med konsolerna i sig att göra, utan snarare ett tillbehör till dem.

Idag beställde jag nya hörlurar 🎧 speciellt utvecklade med nya Series X och Series S i åtanke.

Corsair HS75 XB Wireless
https://www.komplett.se/product/1171340/gaming/spelutrustning...

Jag får nog dem som imorgon tisdag 26’e eller onsdag den 27’e januari.
De verkar lovande, men det är mycket pengar för ett par hörlurar som är så ”låsta” till en plattform (kan fungera med pc via Xbox dongle, köpes separat)

FZ gjorde en testpilot -recension utav dem i november 2020:

https://www.fz.se/testpilot/284784-corsair-hs75-xb-wireless-m...

Vad kör ni andra för ljud/hörlurar till era system ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Detta har ju inte med konsolerna i sig att göra, utan snarare ett tillbehör till dem.

Idag beställde jag nya hörlurar 🎧 speciellt utvecklade med nya Series X och Series S i åtanke.

Corsair HS75 XB Wireless
https://www.komplett.se/product/1171340/gaming/spelutrustning...

Jag får nog dem som imorgon tisdag 26’e eller onsdag den 27’e januari.
De verkar lovande, men det är mycket pengar för ett par hörlurar som är så ”låsta” till en plattform (kan fungera med pc via Xbox dongle, köpes separat)

FZ gjorde en testpilot -recension utav dem i november 2020:

https://www.fz.se/testpilot/284784-corsair-hs75-xb-wireless-m...

Vad kör ni andra för ljud/hörlurar till era system ?

Kör sällan lurar i vardagsrummet där jag har en Pioneer 5.1-förstärkare, med några få undantag där jag vill ha mic. Vill jag ha mic eller om jag spelar på Xboxen i sovrummet när sambon sover använder jag trådade Turtle Beach Stealth 300. Kopplar in dem i handkontrollen, och har inte sett någon vits med mer trådlöst än så. Har ju ändå kontrollen i handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Detta har ju inte med konsolerna i sig att göra, utan snarare ett tillbehör till dem.

Idag beställde jag nya hörlurar 🎧 speciellt utvecklade med nya Series X och Series S i åtanke.

Corsair HS75 XB Wireless
https://www.komplett.se/product/1171340/gaming/spelutrustning...

Jag får nog dem som imorgon tisdag 26’e eller onsdag den 27’e januari.
De verkar lovande, men det är mycket pengar för ett par hörlurar som är så ”låsta” till en plattform (kan fungera med pc via Xbox dongle, köpes separat)

FZ gjorde en testpilot -recension utav dem i november 2020:

https://www.fz.se/testpilot/284784-corsair-hs75-xb-wireless-m...

Vad kör ni andra för ljud/hörlurar till era system ?

Jag har just dessa själv, vi får hoppas att du slipper barnsjukdomar som jag har med mina.

https://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=202171

Konstant buzzande i vänster kåpa är drygt, men det värsta var när mina fulladdade lurar hängde sig, tog 4-5 dygn innan batteriet tog slut. Sen har jag sporadiskt häckande ljud.

Men bortsett från det är de sjukt sköna och har riktigt bra ljud. Så hoppas att fw löser de problem som finns

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Idag beställde jag nya hörlurar 🎧 speciellt utvecklade med nya Series X
Vad kör ni andra för ljud/hörlurar till era system ?

På PC märkte jag få bättre uppfattning om vart någonstans ljudet kommer ifrån med ett par hyfsat bra stereo hörlurar (Jag kör ett par AKG550). Allt deras 5.1, 7.1 surround bullshit funkar kanon för inlevelse men är inte super pålitlig i till exempel R6 Siege.
Jag kommer köpa en modmic och koppla det i kontrollern på Series X.

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk

Fick sålt mitt Xbox One S idag och beställde ett Series X från MediaMarkt då det var enda stället jag kunde lägga en beställning hos. Står att den inte finns i lager pga försenad leverans.
Någon som har erfarenhet från MediaMarkt gällande leverans av Series X?

Permalänk
Medlem
Skrivet av YoungTony:

Fick sålt mitt Xbox One S idag och beställde ett Series X från MediaMarkt då det var enda stället jag kunde lägga en beställning hos. Står att den inte finns i lager pga försenad leverans.
Någon som har erfarenhet från MediaMarkt gällande leverans av Series X?

Jag gjorde en beställning av xbox series x från mediamarkt den 12 januari och vid det tilfället stod det precis som dig, finns inte i lager pga försenad leverans. Nu idag den 25 så fick jag på mejlen att de hade skickat den, plus tracking nummer. Fick ju ingen återkoppling öht under tiden jag väntade. Hoppas du även får din inom kort! (Ny här btw)

Permalänk

Beställde mitt från Elgiganten med All Access den 12:e januari. Det skulle levereras till butik den 22:e, men fick förra veckan sms att det förlängts till 30:e januari istället. Vi får se vad som händer nu i veckan har jag tur så kommer den på fredag.

Permalänk
Konsolgrävare

The Medium kommer ut på torsdag och ingår i Gamepass:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Det finns xbox series X på netonnet nu

Permalänk

Är ute efter ett chatt headset, vill ha spel ljudet i tv:n. Men nått enkelt över ena örat och mic för bara chatt, funkar det som Xbox själva lanserat till Xbox one även nya kontrollen till series X??

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kont...

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av issue:

Jag har just dessa själv, vi får hoppas att du slipper barnsjukdomar som jag har med mina.

https://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=202171

Konstant buzzande i vänster kåpa är drygt, men det värsta var när mina fulladdade lurar hängde sig, tog 4-5 dygn innan batteriet tog slut. Sen har jag sporadiskt häckande ljud.

Men bortsett från det är de sjukt sköna och har riktigt bra ljud. Så hoppas att fw löser de problem som finns

Det låter ju inte kul!
Men upplever jag sådana problem så kommer de åka tillbaka till komplett på öppet köp.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Fick meddelande i mailen nyss att Xbox Series X "finns i lager" hos webhallen.

Edit, såg att det fanns ca 20 st på hötorget, och en handfull utspritt i andra butiker i sthlm, slut nu.

Permalänk
Medlem

Jo såg att Webhallen hade 50st+ på väg in. Jag la en beställning
https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk

Tycker det är konstigt att Media Markt säger att dom nu har den i lager och kan leverera på en dag, medans jag som redan beställt ett från dom inte har hört någonting...

Permalänk
Skrivet av Ei:

Jo såg att Webhallen hade 50st+ på väg in. Jag la en beställning
https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Samma här, såg dock inget beräknat leveransdatum🤔

Inget kul får man ha längre, delar till datorn väntas komma i april så hoppas jag lyckas kamma hem ett Xbox iallafall

Permalänk
Skrivet av YoungTony:

Tycker det är konstigt att Media Markt säger att dom nu har den i lager och kan leverera på en dag, medans jag som redan beställt ett från dom inte har hört någonting...

Samma här, beställde igår precis som du

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smoothlight:

Samma här, såg dock inget beräknat leveransdatum🤔

Inget kul får man ha längre, delar till datorn väntas komma i april så hoppas jag lyckas kamma hem ett Xbox iallafall

Tror Webhallen varit bra på att bara sälja enheter de fått in de senaste gångerna, så hoppas min Xbox ligger i deras sekundärlager och väntar på mig

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Jag har just dessa själv, vi får hoppas att du slipper barnsjukdomar som jag har med mina.

https://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=202171

Konstant buzzande i vänster kåpa är drygt, men det värsta var när mina fulladdade lurar hängde sig, tog 4-5 dygn innan batteriet tog slut. Sen har jag sporadiskt häckande ljud.

Men bortsett från det är de sjukt sköna och har riktigt bra ljud. Så hoppas att fw löser de problem som finns

Jag har bytt ut mina hos Inet en gång och det var samma fel på andra paret konstant brus, likt coil whine på vänster kåpa där jag tror batteriet sitter. Ljudet hackar också sporadiskt som du säger.

Har pratat med Corsairs support som tog det vidare med teknisk ansvarig som säger att detta inte kan fixas med firmware utan de erbjuder mig göra en RMA. Jag funderar om det är någon som inte har problem med dem här lurar och om det är värt att försöka få det fixat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Skrivet av Ei:

Tror Webhallen varit bra på att bara sälja enheter de fått in de senaste gångerna, så hoppas min Xbox ligger i deras sekundärlager och väntar på mig

Hoppas hoppas!
Kommer uppdatera tråden när jag fått information ifrån webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Putte1978:

Är ute efter ett chatt headset, vill ha spel ljudet i tv:n. Men nått enkelt över ena örat och mic för bara chatt, funkar det som Xbox själva lanserat till Xbox one även nya kontrollen till series X??

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kont...

Kontakten passar men har inte hunnit testa. Vad jag förstått så ska det fungera.

Permalänk
Skrivet av appel1:

Kontakten passar men har inte hunnit testa. Vad jag förstått så ska det fungera.

Har du lust att testa 🤪 så jag vet om jag behöver köpa nytt när min series X kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRUSSIDULL:

Jag har bytt ut mina hos Inet en gång och det var samma fel på andra paret konstant brus, likt coil whine på vänster kåpa där jag tror batteriet sitter. Ljudet hackar också sporadiskt som du säger.

Har pratat med Corsairs support som tog det vidare med teknisk ansvarig som säger att detta inte kan fixas med firmware utan de erbjuder mig göra en RMA. Jag funderar om det är någon som inte har problem med dem här lurar och om det är värt att försöka få det fixat.

Update idag i länken jag posta,där säger Corsair att det kommer en fw fix

Citat:

Hey everyone,

The firmware update is still in the process of validation. I apologize if it seems I am proposing false sympathy for everyone experiencing issues with their HS75 XB Wireless headsets - I'd be frustrated if I was in the same boat as well.

As mentioned before - a fix WILL BE given. We are not "hoping" for a fix as we have been working to resolve issues with the headset

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Skrivet av Putte1978:

Samma här, beställde igår precis som du

Snyggt, då är vi två i samma båt, skriv gärna ett PM om du hör något från dom så gör jag detsamma till dig.
Sitter som på nålar och uppdaterar mailen, men har en känsla av att jag kommer få vänta ett tag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av YoungTony:

Snyggt, då är vi två i samma båt, skriv gärna ett PM om du hör något från dom så gör jag detsamma till dig.
Sitter som på nålar och uppdaterar mailen, men har en känsla av att jag kommer få vänta ett tag...

Nu är vi 3 i båten. Velade under dagen men lade en beställning med ikväll. Konstigt att det fortfarande går att beställa, hur många får de in? Vore ju kul om man fick den snart...

De tar väl inte in fler beställningar än de kan skicka ut, eller?

Permalänk
Skrivet av Finkle:

Nu är vi 3 i båten. Velade under dagen men lade en beställning med ikväll. Konstigt att det fortfarande går att beställa, hur många får de in? Vore ju kul om man fick den snart...

De tar väl inte in fler beställningar än de kan skicka ut, eller?

Nu är dom slut står det

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Update idag i länken jag posta,där säger Corsair att det kommer en fw fix

Yes jag såg det och jag skapade ett konto där för att förmedla vad supporten har sagt till mig idag kl 19.50 att mitt problem inte går fixa med firmware men visst de kan ha fel och inte fått memo ännu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear