Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Råkade se att Hitman 3 släpps snart (20/1). Någon som följt utvecklingen av det spelet? Har inte spelat tidigare spel i serien. Något som rekommenderas att testa?

Samma här, aldrig spelat dem men blev otroligt sugen efter jag såg denna:
https://www.youtube.com/watch?v=vjTZ6DPaztQ

Bokade spelet igår.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ReMemberMe:

Råkade se att Hitman 3 släpps snart (20/1). Någon som följt utvecklingen av det spelet? Har inte spelat tidigare spel i serien. Något som rekommenderas att testa?

Känns som Hitman 3 försvunnit helt i nyhetsrapporteringen. Jag trodde själv den skulle släppas senare under året.

Alla spel i serien, möjligen skippa de första två som är aningen daterade. De nu snart tre Hitman spelen i senaste rebooten av serien är alla riktigt bra.

Blir ett köp på PC för min del, men troligen inte vid lanseringen.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Jag tycker Sony har fler spel med "själ" i sig, Sackboy, Horizon på gång, Miles Morales. Series X har ju inga egna stora titlar ute ännu

De som bokat sin ps5, när får ni era konsoler?

Permalänk

Min Ps5 har problem efter jag har använt viloläge. Det fungerade perfekt i början men sedan någon vecka har det ”kraschat” när det ska starta från viloläget.

Var detta inte åtgärdat med någon uppdatering? Jag har de nyaste firmware där finns. Fler som har samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.strato:

Min Ps5 har problem efter jag har använt viloläge. Det fungerade perfekt i början men sedan någon vecka har det ”kraschat” när det ska starta från viloläget.

Var detta inte åtgärdat med någon uppdatering? Jag har de nyaste firmware där finns. Fler som har samma problem.

Yes, hände mig så sent som igår. "Database rebuild" som ett resultat av det.
Har fått det 2 eller 3 ggr totalt sen jag fick den för 1½ månad sen. Jag lämnar den alltid i rest mode, dygnet runt.

Trodde också detta skulle vara fixat vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Jag gör alltid såhär och än så länge är det ingen som klagat/spel som gått sönder längs vägen.
Jag köper en vanlig plastpåse på mataffären för 4kr. Sen virar jag den tight runt spelet. Sen går jag med den så till postombudet och ber om att få låna deras PostNord-tejp. Sen tejpar jag tight runt hela paketet. Klistrar på den utskrivna fraktsedeln från tradera och skickar iväg 👍

Det var en person vid postombudet som tipsade mig om att skicka spel såhär. Då jag frågade där om hjälp första gången. Det är billigt och har fungerat bra.

Skrivet av koSmiQ:

Jag köper rätt mycket begagnat (köpte därför med skivläsare). Tycker det absolut vanligaste är postens vadderade kuvert med porto färdigt. För tänk även på vad frimärken etc kostar när du ska skicka saker

Skrivet av koSmiQ:

Vadderat kuvert från PostNord med porto kostar typ 45 kr

Skrivet av SevenFour:

Jag skickar i clas ohlsons bubbelpåsar. De säljs bara i 10-pack så man får ligga ute med lite pengar innan man sålt 10 spel. För de flesta spelen så hamnar man precis under 100g i vikt och då räcker 2 frimärken (24kr).

Jag säljer spelen på auktion på Tradera med utgångspris 1kr, det blir minst avgifter så. Slutpriset blir nästan alltid högre än vad jag tror.

Tackar och bockar för svaren! Låter inte alltför komplicerat heller
@SevenFour Sätter du någon minimigräns för vad du vill sälja för eller lägger du upp den för 1kr och måste sälja om det bara blir 1kr för spelet?

Permalänk
Medlem

Gäller inte om man har giltigt medlemskap.

Permalänk
Skrivet av bagg3:

Yes, hände mig så sent som igår. "Database rebuild" som ett resultat av det.
Har fått det 2 eller 3 ggr totalt sen jag fick den för 1½ månad sen. Jag lämnar den alltid i rest mode, dygnet runt.

Trodde också detta skulle vara fixat vid det här laget.

Ok, då är jag inte ensam men det är ett väldigt irriterande moment. Vi får hoppas på en fix i nästa uppdatering.

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Sätter du någon minimigräns för vad du vill sälja för eller lägger du upp den för 1kr och måste sälja om det bara blir 1kr för spelet?

Jag sätter ingen minimigräns eftersom avgiften för det är så pass dyr. Det kändes lite osäkert vid de första försäljningarna men när auktion efter auktion sålde för ett högre pris än vad jag hade valt att lägga ut varan för på blocket så avtog osäkerheten. Det är väl om man säljer någon nischprodukt med få intresserade som det är ett större risktagande men då kanske inte Tradera är rätt säljplattform.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Öltorp:

Gäller inte om man har giltigt medlemskap.

Oj det missade jag helt 😕

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Oj det missade jag helt 😕

Ingen fara trodde också att det gällde förlängning.

Permalänk
Medlem

Fick inget Hitman idag. Beställde från Spelbutiken, står att det skickades den 18e. Säkert från utlandet i så fall... 😡

Permalänk
Medlem

Jag vill bara säga... att Demon Souls KAN vara den snyggaste "remaken" jag har skådat i mitt 33åriga liv, jag minns det som igår jag spelade det första gången, en kina-import då de var så jävla svårt att få tag på det på PS3an, HERREGUD man får ju gåshud av grafiken (jag vet att detta är ett PC-forum i det stora hela) men vad fan, KOLLA GRAFIKEN, gudomligt vackert är det!
Sen att det är lika svårt än idag är en annan femma, skillnaden idag är att jag behöver pröjsa mina egna handkontroller, så mindre bashing idag! <3

Permalänk
Skrivet av Jörgen-A44:

Tycker HDMI kabeln som man fick med till ps5 är lite kort ... Tips på kablar ? Mvh

Välj den längd som passar. https://www.prisjakt.nu/c/dvi-displayport-hdmi-kablar?9722=16... Dyra , men ger bäst bild osv. Kablar köper man sällan så är värt .

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Välj den längd som passar. https://www.prisjakt.nu/c/dvi-displayport-hdmi-kablar?9722=16... Dyra , men ger bäst bild osv. Kablar köper man sällan så är värt .

Nej nej, köp en hdmi 2.1 kabel om man ändå köper!

Edit: ligger massa hdmi 2.0 kablar överst i listan. Måste manuellt filtrera på hdmi 2.1

Permalänk
Medlem

Går inte att matcha settings exakt men PS5 håller bra mot 2070Super i COD:
https://youtu.be/0ITBfNj68-Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Jag har B men tycker inte den låter speciellt mycket. Jag är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrod23:

Jag har B men tycker inte den låter speciellt mycket. Jag är nöjd.

Samma här

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Öltorp:

Har inte fysiskt kollat min men knappt någon skillnad när min är igång efter en stunds sökande jämfört med när den är avstängd. Enda jag hört låta är när optiska läsaren används.

Både min Xbox One och Xbox One X var knäpptysta, var det inte för att de lyste märktes det inte att de var igång, lika nu med PS5, iallafall mitt ex då. PS4 och PS4 Pro lät som fan, inte helt olikt min gamla Xbox 360 Elite, minns inte om det var Falcon eller Jasper i den. Min gamla PS3 lät men mindre än PS4orna och 360, men fortfarande väl hörbar att den var igång.

Hade gärna sett att kravet var att de kunde vara riktigt tysta, uppenbarligen går det om de vill det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Fick inget Hitman idag. Beställde från Spelbutiken, står att det skickades den 18e. Säkert från utlandet i så fall... 😡

Samma här, fick det inte igår heller. Spelbutiken har blivit sämre på det. Tidigare fick man alltid spelet som senast på releasedagen, ibland dagen innan.
Men de två senaste gångerna jag beställt av dom så har spelet kommit dagen efter release. Hoppas och tror att även Hitman kommer idag, vi får se

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Har fläkt A och kan inte klaga på den, coil wine däremot...
Känns jävligt trist när de ansträngt sig på att göra en tystare kylning, så failar de big time på nätaggen istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Har också fläkt B. Låter väldigt lite, men ett lågt tjutande ljud kan man höra om man lyssnar noga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Samma här, fick det inte igår heller. Spelbutiken har blivit sämre på det. Tidigare fick man alltid spelet som senast på releasedagen, ibland dagen innan.
Men de två senaste gångerna jag beställt av dom så har spelet kommit dagen efter release. Hoppas och tror att även Hitman kommer idag, vi får se

Ja vi får hoppas på idag. När stod det att ditt skickades? På min står det den 18e vilket får mig att tro att det inte skickas från Sverige utan kanske från något centrallager utanför våra gränser. När dom inte heller svarar på mail och frågan om kollinummer så var det nog sista gången jag beställde därifrån iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

Jag vill bara säga... att Demon Souls KAN vara den snyggaste "remaken" jag har skådat i mitt 33åriga liv, jag minns det som igår jag spelade det första gången, en kina-import då de var så jävla svårt att få tag på det på PS3an, HERREGUD man får ju gåshud av grafiken (jag vet att detta är ett PC-forum i det stora hela) men vad fan, KOLLA GRAFIKEN, gudomligt vackert är det!
Sen att det är lika svårt än idag är en annan femma, skillnaden idag är att jag behöver pröjsa mina egna handkontroller, så mindre bashing idag! <3

Tål att upprepas. Fantastisk remake och ett fantastiskt spel.
Tycker allt att det är mycket lättare än vad jag mindes det som. Har visserligen spelat alla Fromsoftware-spel så har väl inte samma krampaktiga skräck-approach längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Ja vi får hoppas på idag. När stod det att ditt skickades? På min står det den 18e vilket får mig att tro att det inte skickas från Sverige utan kanske från något centrallager utanför våra gränser. När dom inte heller svarar på mail och frågan om kollinummer så var det nog sista gången jag beställde därifrån iaf

Ja det "skickades" i måndags för mig också.
Äh så länge dom har så låga priser så kommer jag nog fortsätta beställa från dom, inte hela världen att vänta en dag extra. Spel jag verkligen vill ha och vet att jag kommer vilja ha kvar köper jag alltid digitalt ändå

Kollinummer får man aldrig från spelbutiken då dom skickar spelen via post, så dom dyker ner rätt i brevlådan.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

Jag vill bara säga... att Demon Souls KAN vara den snyggaste "remaken" jag har skådat i mitt 33åriga liv, jag minns det som igår jag spelade det första gången, en kina-import då de var så jävla svårt att få tag på det på PS3an, HERREGUD man får ju gåshud av grafiken (jag vet att detta är ett PC-forum i det stora hela) men vad fan, KOLLA GRAFIKEN, gudomligt vackert är det!
Sen att det är lika svårt än idag är en annan femma, skillnaden idag är att jag behöver pröjsa mina egna handkontroller, så mindre bashing idag! <3

Haha håller helt med.
Jag spelade först genom Demons Souls när jag fick min PS5, sen spelade jag Spider Man i RT Performance som också är snyggt. Sen hoppade jag faktiskt in och körde genom Sekiro som då är PS4 versionen, tänkte inte så mycket på det, tog 2-3 veckor att spela igenom.

Sen gick jag tillbaka till Demons Souls... Alltså JISSES vad det ser bra ut, speciellt när man kom från ett PS4 spel. Helt klart det snyggaste spelet jag sett, ingen tvekan.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Måste manuellt filtrera på hdmi 2.1

Ja, eller snarare "Ultra High Speed" då.

Vore dock intressant att se hur Premium High Speed kablarna klarar PS5. Gissar att det ofta kommer gå bra, iaf på 2-3 meters kablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Ja det "skickades" i måndags för mig också.
Äh så länge dom har så låga priser så kommer jag nog fortsätta beställa från dom, inte hela världen att vänta en dag extra. Spel jag verkligen vill ha och vet att jag kommer vilja ha kvar köper jag alltid digitalt ändå

Kollinummer får man aldrig från spelbutiken då dom skickar spelen via post, så dom dyker ner rätt i brevlådan.

Aha på så vis, det förklarar en del Det är egentligen inte så noga för mig heller, bara vid väldigt speciella tillfällen. Spel man väntat på i åratal på osv. Men jag är så pass gammal nu så finner mig själv gnällandes på det mesta. Men jag gnäller och skrattar åt det på samma gång, och tur är väl det

Edit : Inget spel idag heller haha. Spelbutiken har satt sin sista potatis hos mig alltså, ett som är säkert 🙈