Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv

AMD Ryzen 5 3600 Processor / 6 cores / 12 threads / 3.6GHz (4.2 GHz Turbo) (Fyndvara - Klass 2)
1065kr inkl frakt med lite level inloggad.

https://www.webhallen.com/se/product/308599-AMD-Ryzen-5-3600-...

Permalänk
Inaktiv

Zotac Gaming GeForce RTX 3070 Twin Edge 8GB (Fyndvara - Klass 1)
4450kr inkl frakt med lite level inloggad

https://www.webhallen.com/se/product/328661-Zotac-Gaming-GeFo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Nu har det ju hänt lite sen Xp-tiden.
Norton har oförtjänt dåligt rykte.
Känns som det är "inne" att tycka illa om Norton.

För 99/69 :- 1 år 5 användare är det ju löjligt prisvärt!

Betala för Norton? Nej!

Det finns extremt många bättre val

Permalänk
Skrivet av anon298854:

Zotac Gaming GeForce RTX 3070 Twin Edge 8GB (Fyndvara - Klass 1)
4450kr inkl frakt med lite level inloggad

https://www.webhallen.com/se/product/328661-Zotac-Gaming-GeFo...

Hur kan det vara så billigt? Det är långt under originalpriset.

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Nu för tiden är det ju Norton som är viruset.

Det har blivit bättre, men tänkte ändå post det. Finns nog fler än vad man tror som har antivirus, andra kanske handlar åt föräldrar med mera

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Produkt: USB A till Micro B 1m (olika färger)
Länk: https://www.teknikproffset.se/Smartphone-Surfplattor/Laddare-...
Kategori: Kablar
Prisjakt: -
Pris: 5kr

På bilden är det en vanlig micro USB och inte micro-B. Vill ha en micro-B och tänkte chansa men frakten är ju på 50kr så då kan jag lika gärna gå till lokala affären och slippa grisen i säcken.

Slår någon till så får ni gärna meddela vad det är dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har ännu inte hört nån hörlur från ett modemärke som låter bra men just denna adidaslur har jag inte hört men jag har svårt att tro att den är bra, de säljer ju framförallt på sin logotyp/"status" än på prisvärd kvalitet.

Skrivet av mrqaffe:

Jag har ännu inte hört nån hörlur från ett modemärke som låter bra men just denna adidaslur har jag inte hört men jag har svårt att tro att den är bra, de säljer ju framförallt på sin logotyp/"status" än på prisvärd kvalitet.

Skrivet av medbor:

@mrqaffe har troligen rätt. Knappast så att Adidas har ett helt ingenjörsteam som utvecklar hörlurar, utan de gör nog som Inet till exempel och kollar upp ’white label’ produkter från OEM-tillverkare i Kina och sätter på sitt klistermärke. Troligen finns samma (eller extremt likvärdig) modell med ett annat namn och märke för att antal färre kronor.

Ett exempel som är färskt i minnet:

https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/personvard-och-ha...

https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/personvard-och-ha...

Samma enhet, olika märken, olika pris

Adidas är ingen hörlurstillverkare. De brandar andra tillverkares lurar.

Men i min erfarenhet då brandar de kvalitetslurar från bra tillverkare. Förutom dessa så har jag ett par Adidas-lurar som är brandade Sennheiser HD25, och även de är riktigt bra lurar (inte HiFi, men klassiska riktigt bra DJ-lurar).

Hade absolut inte velat byta några av mina Adidaslurar mot random obrandade kinalurar av tveksam kvalitet.

Så jag kan förstå personen i tråden som blev besviken.

Skrivet av Massy:

Jag äger och lyssnar vanligtvis i Sennheiser HD 650, Sennheiser 558, Philips Fidelio X2HR, Bowers & Wilkins PX, Sony WF-1000XM3, Master & Dynamic MW-60, Philips Fidelio S2, AKG N30, Sony XBA-H3, Supra Nitro, Sennheiser Momentum In-ear.

Adidaslurarna är helt ok. Allra helst för det priset vi som köpte dem via den här dealen betalade.

Så, nu kan vi släppa prestigen och gå vidare, åtminstone tills du själv provat produkten.

Skrivet av snajk:

Känns som om vi har haft liknande diskussioner tidigare, men det handlar ju om var man vill kompromissa liksom. En BT-högtalare för ett par tusen kommer förstås inte att vara ett under av ljudkvalitet men Marshalls alternativ är varken nämnvärt dyrare eller sämre än andra i samma klass. Gillar man den looken mer än säg B&W's aluminiumfuturism eller JBL's gummileksakslook så är det ju inte nödvändigtvis ett sämre val.

Och det är inte så att alla föredrar neutralt ljud, då hade alla haft studiomonitorer hemma eller så hade alla bättre system låtit som sådana liksom, och så är det ju inte, inte ens i toppklassen. Jag gillar neutralt ljud, till exempel mina Headphone Divine är riktigt bra och neutrala (för sitt pris), men ibland föredrar jag ju ett varmare ljud och skulle jag lyssna på techno eller något så hade det kanske passat bra med "bastunga" lurar från AKG eller något precis som ett par Dali-högtalare säkert hade passat väldigt bra om jag skulle lyssna på klassisk musik.

Sen är det ju inte direkt något nytt att Marshall gör produkter som inte riktigt lever upp till imagen. En polare till mig hade en Marshall gitarrförstärkare som var stor som ett halvt paket kaffe ungefär, gick på batteri och hade ett bältesclip, på nittiotalet. För att inte nämna de tomma förstärkarfrontarna som hårdrocksband använder för att bygga en vägg av förstärkare längst bak på scenen.

Håller med er bägge.

Jag har flera lurar (B&W, Sennheiser, HiFI-Man, AKG, AudioTechnica) för flera tusen kr stycket (dock inte några lurar som går över den magiska gränsen 10 papp, än, men är sugen på ett par LCD-3 när jag dragit in lite mer pengar på firman), flera hörlursförstärkare för mellan 2000-6000 stycket, B&W-högtalare för runt 40 papp, slutsteg för 30 papp, etc. Producerar och mixar även en del musik, förutom att vara HiFi-nörd.

Tycker dessa lurar är helt Ok för pengarna (runt 300 kr). Ingen HiFi, men går absolut att lyssna på både musik och poddar medans man är på promenad. Jag uppskattar de iaf. och använde de under promenad på lunchen så sent som idag.

De som pratar mest illa om Adidias-lurar är de som inte äger eller testat de gissar jag (verkar det som i denna tråden iaf.).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Notera gärna vilken medlemsnivå du har, för mig ligger den på 6199:- som lvl 5...

Dyrt för alla. Blir inte så värst stor rabatt för olika levels. Skulle avstå.

(5 675 kr för mig som är lvl 14 White)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

På bilden är det en vanlig micro USB och inte micro-B. Vill ha en micro-B och tänkte chansa men frakten är ju på 50kr så då kan jag lika gärna gå till lokala affären och slippa grisen i säcken.

Slår någon till så får ni gärna meddela vad det är dock!

Jag drog en beställning på 5 stycken. Hoppas verkligen det är micro USB då jag inte har en enda apparat med Micro-B här hemma. 😁

Jag återkommer med vad jag får för något. Det skickades idag iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Adidas är ingen hörlurstillverkare. De brandar andra tillverkares lurar.

Men i min erfarenhet då brandar de kvalitetslurar från bra tillverkare. Förutom dessa så har jag ett par Adidas-lurar som är brandade Sennheiser HD25, och även de är riktigt bra lurar (inte HiFi, men klassiska riktigt bra DJ-lurar).

Hade absolut inte velat byta några av mina Adidaslurar mot random obrandade kinalurar av tveksam kvalitet.

Så jag kan förstå personen i tråden som blev besviken.

Håller med er bägge.

Jag har flera lurar (B&W, Sennheiser, HiFI-Man, AKG, AudioTechnica) för flera tusen kr stycket (dock inte några lurar som går över den magiska gränsen 10 papp, än, men är sugen på ett par LCD-3 när jag dragit in lite mer pengar på firman), flera hörlursförstärkare för mellan 2000-6000 stycket, B&W-högtalare för runt 40 papp, slutsteg för 30 papp, etc. Producerar och mixar även en del musik, förutom att vara HiFi-nörd.

Tycker dessa lurar är helt Ok för pengarna (runt 300 kr). Ingen HiFi, men går absolut att lyssna på både musik och poddar medans man är på promenad. Jag uppskattar de iaf. och använde de under promenad på lunchen så sent som idag.

De som pratar mest illa om Adidias-lurar är de som inte äger eller testat de gissar jag (verkar det som i denna tråden iaf.).

Bara för att något är rebranded no-name-OEM från kina betyder det inte skräp. Som sagt kolla på Inets ’egna’ headset. Men troligen säljs motsvarade under andra namn (vanligen billigare), det var det enda jag sa

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EnJoker:

På bilden är det en vanlig micro USB och inte micro-B. Vill ha en micro-B och tänkte chansa men frakten är ju på 50kr så då kan jag lika gärna gå till lokala affären och slippa grisen i säcken.

Slår någon till så får ni gärna meddela vad det är dock!

Det är vanlig, det vill säga micro B, på den kabeln. Det står i informationen och syns på bilden även om det inte är direkt tydligt, och micro A finns knappt att få tag i längre. Jag har bara sett en enhet med micro A en gång och det var en gammal Nokia smartphone, innan de blev uppköpta av MS. Tanken med A och B-kontakter var ju att A skulle vara på host och B på client, men behovet av mindre kontakter på host-sidan har inte varit så stort så det slog aldrig igenom. Således lär alla av oss ha en massa kablar med en vanlig A-kontakt i ena änden och diverse B- (eller C-) kontakter i andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Bara för att något är rebranded no-name-OEM från kina betyder det inte skräp. Som sagt kolla på Inets ’egna’ headset. Men troligen säljs motsvarade under andra namn (vanligen billigare), det var det enda jag sa

Problemet är att ersättningslurarna tyvärr alltså ÄR skräp, sånt som fyndiq rear ut för en hundring liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Problemet är att ersättningslurarna tyvärr alltså ÄR skräp, sånt som fyndiq rear ut för en hundring liksom.

Så kan det absolut vara, och Adidas-lurarna är nog tveklöst bättre än ersättningsvaran, men tror inte de är perfekta (hi-fi) eller att deras standardpris är rimligt för vad de levererar om man letar runt. Men de allra flesta skulle nog vara nöjda med dem.

Absolut ska man reklamera/returnera om man inte är nöjd

Permalänk
Medlem

Jag har köpt powerbeats 3 för fullpris (1400kr) en gång i tiden och beställde adidaslurarna nu för att de va billigt. Tänkte ha dem i reserv i träningsväskan ifall att beats’en råkar vara urladdade.

Jag tycker adidas-lurarna låter bättre, sitter bättre och är smidigare att använda så har idag beatsen som reserv istället. Visst det är inga Hi-fi, men det marknadsförs dom inte som heller, de är ju träningshörlurar för er som tror annat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fextreme_fa:

Jag har köpt powerbeats 3 för fullpris (1400kr) en gång i tiden och beställde adidaslurarna nu för att de va billigt. Tänkte ha dem i reserv i träningsväskan ifall att beats’en råkar vara urladdade.

Jag tycker adidas-lurarna låter bättre, sitter bättre och är smidigare att använda så har idag beatsen som reserv istället. Visst det är inga Hi-fi, men det marknadsförs dom inte som heller, de är ju träningshörlurar för er som tror annat...

Upplever det som att många som kommenterat själva inte ens äger adidas-hörlurarna men har inga problem med att prata dåligt om dem som om de ägde dem.

Kanske att de är avundsjuka att de själva inte hann beställa..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Fick prexis följande mail:

"Good morning,
Due to a pricing error, the price of the Gigabyte B550M Aorus Elite (b550m-aorus-elite) was set unreasonably low.
As such we have to cancel your order.
If you still wish to order this product, you can order it again at the corrected price.
We sincerely apologize for this error on our part.
If you have any further questions, feel free to contact us.
With best regards,
Tom
Xstra Digital Storage
"

Jag har beställt ett Asrock X399 därifrån med förväntad leverans nästa vecka, det var bra pris men inget dunderpris.... blir intressant och se om de kommer att det var "för" billigt!

Visa signatur

//Daniel

Permalänk
Medlem

Var det någon lycklig här på sweclockers som nöp 2021:s bästa deal så här långt?
Grät inombords halva kvällen igår att man missade den med minuter.

9.000kr och inte ens begagnad utan "kartongskada".
Riktigt sjukt pris. Speciellt när jag sett den betydligt billigare och sämre varianten med bland annat MX250 av denna modell säljes på webhallens fyndavdelning för runt 10k i närtid.

https://www.webhallen.com/se/product/319507-Asus-ZenBook-Pro-...

Asus ZenBook Pro Duo UX581GV-H2002R
15.6" UHD OLED
i7-9750H
16GB RAM
1TB M.2 SSD
RTX 2060

Stort grattis i så fall!

(Ibland undrar jag om någon webhallen anställd som ansvarar för dessa fynd "råkar lägga ut den till kraftigt underpris" för att sedan köpa den själv, givetvis via någon kompis eller liknande för att inte avslöja sig själv.) #konspiration

Får trösta mig med att man snubblade över det här 3070 kortet idag till bra rabatt.
https://www.webhallen.com/se/product/330974-Palit-GeForce-RTX...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Var det någon lycklig här på sweclockers som nöp 2021:s bästa deal så här långt?
Grät halva kvällen igår att man missade den med minuter.

9.000kr och inte ens begagnad utan "kartongskada".
Riktigt sjukt pris. Speciellt när jag sett den betydligt billigare och sämre varianten med bland annat MX250 av denna modell säljes på webhallens fyndavdelning för runt 10k.

https://www.webhallen.com/se/product/319507-Asus-ZenBook-Pro-...

Asus ZenBook Pro Duo UX581GV-H2002R
15.6" UHD OLED
i7-9750H
16GB RAM
1TB M.2 SSD
RTX 2060

Stort grattis i så fall!

(Ibland undrar jag om någon webhallen anställd som ansvarar för dessa fynd "råkar lägga ut den till kraftigt underpris" för att sedan köpa den själv, givetvis via någon kompis eller liknande för att inte avslöja sig själv.) #konspiration

Får trösta mig med att man snubblade över det här 3070 kortet idag för drygt 5.000kr
https://www.webhallen.com/se/product/330974-Palit-GeForce-RTX...

Känns mer som att den datorn är en utgående modell nu när 3000-serien kommer. Jag hade inte varit en spekulant i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Känns mer som att den datorn är en utgående modell nu när 3000-serien kommer. Jag hade inte varit en spekulant i alla fall

Extremt kapabel dator och för 9.000kr är det rakt av ett rån, speciellt om man som jag sökte just denna modell med dubbla skärmar. Utgående eller ej. Inget man köper endast för gaming utan mer som workstation med gaming-möjlighet.

Här ligger en i princip likadan ute på fyndhörnan, lite nyare CPU bara och den kostar 23.000kr och är dessutom begagnad kategori två medan den andra ovan var helt ny. Säger inte att denna kommer bli såld för 23k men 9k, tro mig. Det är bra och den försvann på minuter då jag satt och uppdaterade fyndhörnan med jämna mellanrum.
https://www.webhallen.com/se/product/330307-ASUS-ZenBook-Pro-...

Nackdelen är väl om man vill spela i hög Hz dock i och med 4k OLED, annars riktigt grym laptop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Extremt kapabel dator och för 9.000kr är det rakt av ett rån, speciellt om man som jag sökte just denna modell med dubbla skärmar. Utgående eller ej. Inget man köper endast för gaming utan mer som workstation med gaming-möjlighet.

Här ligger en i princip likadan ute på fyndhörnan, lite nyare CPU bara och den kostar 23.000kr och är dessutom begagnad kategori två medan den andra ovan var helt ny. Säger inte att denna kommer bli såld för 23k men 9k, tro mig. Det är bra och den försvann på minuter då jag satt och uppdaterade fyndhörnan med jämna mellanrum.
https://www.webhallen.com/se/product/330307-ASUS-ZenBook-Pro-...

Nackdelen är väl om man vill spela i hög Hz dock i och med 4k OLED, annars riktigt grym laptop.

Kollade bara specsen i ditt inlägg. Den designen i sig är solklart värd mer än så, du har helt rätt, fel av mig

Permalänk
Medlem

En lite knasig fråga rörande just webhallens fyndhörna. Bara jag som tycker det är omöjligt att få fatt i bra deals därifrån?

Jag minns i förra veckan när jag hade siktet inställt på deras GPU-sektion och F5-adde denna sektion ungefär var femte sekund. Efter ungefär en kvart så dök det upp ett nytt grafikkort framför mina ögon. Detta kort var redan gult på MINDRE än 5 sekunder, sannolikt redan samma sekund det lades ut. Hur är det möjligt och hur ska man kunna konkurrera mot detta?

Nästan allt i webhallens fyndhörna är ju redan reserverade åt någon annan köpare, som verkar köpt grejerna redan innan erbjudandet görs offentligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

En lite knasig fråga rörande just webhallens fyndhörna. Bara jag som tycker det är omöjligt att få fatt i bra deals därifrån?

Jag minns i förra veckan när jag hade siktet inställt på deras GPU-sektion och F5-adde denna sektion ungefär var femte sekund. Efter ungefär en kvart så dök det upp ett nytt grafikkort framför mina ögon. Detta kort var redan gult på MINDRE än 5 sekunder, sannolikt redan samma sekund det lades ut. Hur är det möjligt och hur ska man kunna konkurrera mot detta?

Nästan allt i webhallens fyndhörna är ju redan reserverade åt någon annan köpare, som verkar köpt grejerna redan innan erbjudandet görs offentligt

Hej.

Ibland är dom gula när varorna släpps.
De blir sen gröna ett par timmar senare.
Vet inte varför det är så i vissa fall man det är inget konstigt men man funderar ju om den som lägger ut en vara till uppenbart riktigt bra pris kanske köper den själv.. 🤣

I mitt exempel ovan fattar jag ingenting varför de la ut den för 9.000kr? Den hade ju blivit såld för nästan det dubbla. Känns väldigt märkligt hur de prissätter sina fyndvaror där samma produkt i kat 4 kan kosta 10.000kr och sen kommer exakt samma produkt upp fast kat 1 och kostar 8.500kr.

Jag har scannat webhallens fyndavdelning i många år och ramlat över många riktigt bra fynd. Missat en del riktigt bra fynd också då det krävs en del tur och att man uppdaterar i rätt minut.

Gäller att veta när de släpper produkterna och det lär man sig med tiden även om det diffar lite mellan butikerna.

Ang grafikkort. Försökte du köpa 3080 tex? Det verkar som halva Sverige F5ar grafikkortssidan men ge inte upp. Lyckades ramla över två stycken 3070 idag. Ska behålla ett men vet inte om det ena passar så köpte båda.

Nog om detta från min sida.
Blir lite offtopic från tråden syfte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Hej.

Ibland är dom gula när varorna släpps.
De blir sen gröna ett par timmar senare.

Ang grafikkort. Försökte du köpa 3080 tex? Det verkar som halva Sverige F5ar grafikkortssidan men ge inte upp. Lyckades ramla över två stycken 3070 idag. Ska behålla ett men vet inte om det ena passar så köpte båda.

Okej det låter mer rimligt. Minns att jag bevakade i kanske en kvart efter det lades upp men tröttnade sedan när produkten förblev gul.

Det var 3080 jag jagade, men kortet i fråga som lades upp var ett riktigt skitkort från 2000-serien och till dyrt pris dessutom (så helt orimligt att någon högg det på 2 sekunder).

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det är vanlig, det vill säga micro B, på den kabeln. Det står i informationen och syns på bilden även om det inte är direkt tydligt, och micro A finns knappt att få tag i längre. Jag har bara sett en enhet med micro A en gång och det var en gammal Nokia smartphone, innan de blev uppköpta av MS. Tanken med A och B-kontakter var ju att A skulle vara på host och B på client, men behovet av mindre kontakter på host-sidan har inte varit så stort så det slog aldrig igenom. Således lär alla av oss ha en massa kablar med en vanlig A-kontakt i ena änden och diverse B- (eller C-) kontakter i andra.

Micro-A vet jag inte vad man skulle använda till.

Det jag sökte är en Micro-B 3.0 vilken ser helt annorlunda ut. I tipset är det alltså en Micro-B 2.0 vilket jag alltid har kallat ”Micro” enligt bilden nedan vilket alltså är helt missvisande tydligen.

Edit: Kan nämna att när jag frågade efter en ”Micro-B” kabel hos Kjell&Co kom de genast tillbaka med en Micro-B 3.0, alltså den breda enligt bilden ovan som jag sökte så det verkar vara en vanlig ”fel”benämning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

I normala fall hade jag hållit med dig men tyvärr inte i det här fallet. (beats by Dre tex är ju överprisatt).

Tänk om allt hade varit så antingen svart eller vit men så är det tyvärr inte i det här fallet. Det finns en grå-zon här.

Adidas Fwd 01 är däremot verkligen en genomtänk produkt.

Allt från appen (med ljudinställningar man kan justera beroende på ens smak) till dessa magneter som förvandlar hörlurarna till ett halsband. Omöjligt att trilla av när man vill ta en paus med musiken. Genialt! Verkligen praktisk.

Och sen har den också fysiska knappar som är lärt att komma åt och de inkluderade även in en extra "smartknapp" där man kan programmera in vad man än vill göra med den.

Vilken billig kinaskit-produkt erbjuder allt detta?!?

Fwd 01 skriker kvalite rakt genom! Hade jag behövt köpa det för originala priset på runt 900 kr så hade jag också lätt gjort det! Det här får räknas som ett demo för mig.

Hoppas bara att de fortsätter att producera den här modellen i framtiden också ifall mitt batteri blir sämre med tiden. Då kommer jag att köpa samma modell.

Faktiskt positivt överraskad av produkten, använder den dagligen.

BTW: finns fast charge om jag har for mig. Laddas väldigt fort - medv usb type C!!

Håller med. Riktigt smidigt med både appen och USB-C.

Skrivet av Massy:

Jag äger och lyssnar vanligtvis i Sennheiser HD 650, Sennheiser 558, Philips Fidelio X2HR, Bowers & Wilkins PX, Sony WF-1000XM3, Master & Dynamic MW-60, Philips Fidelio S2, AKG N30, Sony XBA-H3, Supra Nitro, Sennheiser Momentum In-ear.

Adidaslurarna är helt ok. Allra helst för det priset vi som köpte dem via den här dealen betalade.

Så, nu kan vi släppa prestigen och gå vidare, åtminstone tills du själv provat produkten.

Medhåll.

De som klagar mest verkar vara de som testat minst. Både HiFi, och specifikt verkar de inte ha testat dessa lurar som de klagar på.

Skrivet av medbor:

tror inte de är perfekta (hi-fi) eller att deras standardpris är rimligt för vad de levererar om man letar runt.

Hur kan du tro detta, då du inte ens någonsin testat de?

Har sett hur du tycker till om ditten och datten i forumtrådarna, men ofta om sådant du inte har koll på, eller ens någonsin själv testat.

Har för mig att dessa Adidaslurar går för runt 700 i deras egna butik, och även om jag fick de för 180, så skulle jag absolut säga att de har mycket bra ljud, appar och funktioner som väl motiverar ett pris mellan 700-800.

Här är kanske inte ett 100% HiFi-test, men tycker ändå det visar på att de är rätt funktionella och trevliga:
https://www.cafe.se/adidas-tradlosa-horlurar-never-on-pause-f...

Däremot skulle jag inte betala 1500 för de som är normalpris hos Elgiganten, MM, NoN, mflf. Det tycker jag kanske de inte personligen är riktigt värda, och tycker det finns lite bättre alternativ i den prisklassen (men dock kanske inte samma bra form och funktion som dessa, riktigt trevlig på löprunda eller aktiv promenad).

Men som sagt; jag tycker du skall testa dessa (och andra saker) själv innan du debatterar så mycket negativt om det.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Micro-A vet jag inte vad man skulle använda till.

Micro a var en extra sensingpinne på en vanlig micro,
tanken var nog att det skulle aktivera usb-host på t.ex telefoner.
Hade en xperia p docka med vanlig usb som samtidigt laddade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Funderar på detta 3060 Ti, monster kylare och och special PCB med dubbla 8 pin kontakter samt kostar endast 5390kr

Måsta gå att klocka rätt bra, någon som har detta kort här?

https://www.komplett.se/product/1175541/datorutrustning/dator...

Jag kör ett sånt med +74 core och +417 memory stabilt, kan säkert öka på lite till.
Hoppas du nöp det för nu var det dyrare.

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DaNi8331:

Jag kör ett sånt med +74 core och +417 memory stabilt, kan säkert öka på lite till.
Hoppas du nöp det för nu var det dyrare.

@DaNi8331

Japp jag tog ett för 5390kr, Grymt kort med 3070 prestanda för det priset.

Ser att det är uppe på 6999kr nu.

Mvh

Permalänk
Keeper of Traditions

Någon som handlat från "RDEBUTIK"?
De lägger sig ofta flera hundra under andra "vanliga" butiker på t.ex. LG CX 55",
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5263760

De har ju fått relativt bra betyg, men att de kan lägga sig nästan en tusenlapp under de andra låter skumt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Någon som handlat från "RDEBUTIK"?
De lägger sig ofta flera hundra under andra "vanliga" butiker på t.ex. LG CX 55",
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5263760

De har ju fått relativt bra betyg, men att de kan lägga sig nästan en tusenlapp under de andra låter skumt.

De ligger i Lettland, så de slipper väl våra skatter (kemikalie etc.).

Visa signatur

RIPE LIR