Permalänk
Medlem

Komplett dator i delar

Hittad i soprum, okänd funktion men den har säkert lite godis för den som är intresserad. Datorn snurrar igång, HDD och fläktar snurrar men jag har inte fått någon signal på DVI porten. Dock så har jag spenderat 5 min på felsökning så det kan vara något uppenbart jag missar också, var länge sen jag höll på aktivt med hårdvara.

Komponenter:
Antec Miditower chassi som har sett bättre dagar
Noctua CPU kylare, kanske en https://noctua.at/en/nh-u12p-se2
Noctua NF-P12 120 mm fläkt
Antec 120 mm fläkt med tre hastigheter
Intel i7 920 https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products/37147/in...
Universal Audio UAD-1 PCI kort
RME DIGI9636/52 PCI kort
Asus P6T SE LGA1366 moderkort
Corsair HX520 nätagg
Corsair Dominator 3x2GB DDR3 minnen
Asus EN9400GT grafikkort

Ta gärna allt gratis. Jag har ingen användning av det eftersom mina datorbyggar dagar ligger bakom mig.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Är i behov av Nätagget samt kylaren/Noctua-fläkten och kan hämta upp.
Edit: även cpun. Försöker återställa en dator som min bror har som vi tänkte ge till farsan.
Tack på förhand

Edit: Om det blir jobbigt att stycka så kan jag nog hämta rubbet och skänka det jag/vi inte behöver vidare.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

Blir alltid lite chockad över att folk slänger mer eller mindre kompletta datorer. Det kanske kan betraktas som ett sundhetstecken att inte hålla kvar och dissekera all elektronik

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem

Jag tycker mer sunt att göra en insats att saker kommer till användning och minska sopberget för en stund i alla fall. Glad att höra att det finns någon intresserad.

@Lodisen: PM på väg! Nätagg, kylare, Noctua fläkt och CPU är bokade i ditt namn.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Detta är en skänkesannons, bud är ej tillåtet.

On-topic:

Citat:

Noctua CPU kylare, kanske en https://noctua.at/en/nh-u12p-se2
Noctua NF-P12 120 mm fläkt

Om dessa inte försvinner med resten så är jag intresserad.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag uppdaterade annonsen angående bud, nu känns den mer i linje med vad jag menade.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Babbar:

Jag uppdaterade annonsen angående bud, nu känns den mer i linje med vad jag menade.

Och jag har uppdaterat den mer i linje med reglerna för kategorin "Skänkes".

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Köar! Bor i sumpan kan hämta direkt

Visa signatur

1337

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kul att ett soprumsfynd får nytt liv! Credd till TS som ger av sin tid för att återanvända de här prylarna.

Permalänk
Medlem

Så, nu är allt upphämtat och får nytt liv hos en annan Sweclockare. Tack till alla för visat intresse!