3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Gainward 3090 på ingång till Komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av HumbleGamer:

ELGIGANTEN och 3080 TUF OC
Var i kontakt med deras support via chatten på hemsidan, frågade frågor kring leveransen av Asus 3080 TUF OC kort:

"Okej, vi har tyvär haft en del problem med dessa grafikkort då de vi hade fått in var defekta. Vi får in nya nu under det första årskvartalet men jag har tyvärr inget exakt datum. De kommer skickas ut så fort vi får in dem."

Drar dom en från ändan eller har vi några anekdoter om defekta 3080 TUFs?

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Drar dom en från ändan eller har vi några anekdoter om defekta 3080 TUFs?

vettefan, @webhallen har ni fått batchar av defekta grafikkort?

omformulering av mening
Permalänk
Webhallen
Skrivet av HumbleGamer:

vettefan, @webhallen har ni fått batchar av defekta grafikkort?

Inget vi har fått kommunicerat om

EDIT: ser att min text kan läsas på två olika sätt.

Vi har inte fått kommunikation från Asus beträffande något batch-issue.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inget vi har fått kommunicerat om.

/Patrik

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Skrivet av HumbleGamer:

ELGIGANTEN och 3080 TUF OC
Var i kontakt med deras support via chatten på hemsidan, frågade frågor kring leveransen av Asus 3080 TUF OC kort:

"Okej, vi har tyvär haft en del problem med dessa grafikkort då de vi hade fått in var defekta. Vi får in nya nu under det första årskvartalet men jag har tyvärr inget exakt datum. De kommer skickas ut så fort vi får in dem."

Låter inte helt sanningsenligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Leveranser rullar på i den begränsade mängd det kommer in, men vi har Chinese New year strax för att hälla grädde på moset nu också.

/Patrik

Är det "grädde på moset" eller "lök på laxen" du menar här.

Jag väljer att tolka det som att det kommer in ett fyrsiffrigt antal (mos) till det pris Nvidia lovade (grädde).

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Novdid:

Är det "grädde på moset" eller "lök på laxen" du menar här.

Jag väljer att tolka det som att det kommer in ett fyrsiffrigt antal (mos) till det pris Nvidia lovade (grädde).

Ironiskt grädde på mos i guess?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av HumbleGamer:

ELGIGANTEN och 3080 TUF OC
Var i kontakt med deras support via chatten på hemsidan, frågade frågor kring leveransen av Asus 3080 TUF OC kort:

"Okej, vi har tyvär haft en del problem med dessa grafikkort då de vi hade fått in var defekta. Vi får in nya nu under det första årskvartalet men jag har tyvärr inget exakt datum. De kommer skickas ut så fort vi får in dem."

Låter verkligen som ett suspekt uttalande..
Kanske något @Asus.david kan svara på?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Är det "grädde på moset" eller "lök på laxen" du menar här.

Jag väljer att tolka det som att det kommer in ett fyrsiffrigt antal (mos) till det pris Nvidia lovade (grädde).

Läser "hälla grädde på moset" och jag tolkar det som att grädden är j*vligt sur

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

@webhallen hur ser det ut med MSI SUPRIM X 3080? Är det trögt eller kommer det då o då?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av AndreasRTX:

@webhallen hur ser det ut med MSI SUPRIM X 3080? Är det trögt eller kommer det då o då?

Då och då, kolla produktsidan vettja

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

@webhallen

Palit-GeForce-RTX-3080-GameRock-10G-OC

Vad gissar du om det här kortet? Är det på väg in tror du trots att det står "ingen uppskattad leverans"? Och om det är på väg in - kommer det fler än elva i sådana fall? Samt stämmer den kö-statusen? Tror det stod elva när jag beställde också och då borde vi väl vara tolv nu?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Spidercat12:

Kommer 15:09 att bli klar med leverans den 22 januari (Asus Strix 3080 oc)

As a matter of fact, förträngde att vi fick leverans denna vecka också.
Täcker upp till 15.10

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Kort är pä väg men vissa beställningar fick felaktigt ett leveransdatum en månad fram, istället för några dagar som förseningen innebär. Som sagt ska det vara fixat nu
//Erik

Min 3080 strix non oc uppdaterades till 22 januari Väntar i spänning!

Är detta Kompletts första leverans på 3080 strix non oc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ironiskt grädde på mos i guess?

Meh, trodde väl det. Tack för klargörandet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

As a matter of fact, förträngde att vi fick leverans denna vecka också.
Täcker upp till 15.10

"Sugen" på att uppdatera kölistan på TUF non-oc? Borde komma upp (ner) i topp 100 nu efter dagens 40 kort

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmaerildeRimfrost:

@webhallen

Palit-GeForce-RTX-3080-GameRock-10G-OC

Vad gissar du om det här kortet? Är det på väg in tror du trots att det står "ingen uppskattad leverans"? Och om det är på väg in - kommer det fler än elva i sådana fall? Samt stämmer den kö-statusen? Tror det stod elva när jag beställde också och då borde vi väl vara tolv nu?

Vill också veta.
Har för mig att det var 10 när jag beställde den 1:a och den uppdaterades till 11.

Permalänk
Medlem

Äntligen!!!!

Efter 112 dagar fick jag äntligen mitt kort.
Började tappa tålamodet när dom först hade ändrat leveransdatumet till den 15/3 för 2 veckor sedan, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge..... eller nått...

Visa signatur

GAME-PC: CPU i9-12900KS OC 5.5GHz GPUs Asus 4090 TUF OC 3060MHz COOLING Custom EK Dual Water Loops on GPU/CPU MOBO Asus ROG z690 Hero RAM Dominator P RGB 64GB DDR5 6200MHz SSD 2x Seagate FireCuda 530 2TB CHASSI Lian-Li PC-V3000 PSU Corsair AX1600i DAC/AMP Topping DX7s/THX AAA 887 HEADPHONES Sennheiser HD 800S/660S MIC Shure MV7X MOUSE FM Starlight-12 KEYBOARD KBD Bella w/lubed Tealios V2/Zeal stabs MONITORS 2x Samsung G7 32" | Citera mig för svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HumbleGamer:

ELGIGANTEN och 3080 TUF OC
Var i kontakt med deras support via chatten på hemsidan, frågade frågor kring leveransen av Asus 3080 TUF OC kort:

"Okej, vi har tyvär haft en del problem med dessa grafikkort då de vi hade fått in var defekta. Vi får in nya nu under det första årskvartalet men jag har tyvärr inget exakt datum. De kommer skickas ut så fort vi får in dem."

Tack att ni meddelade mig, detta har jag inte alls hört talats om och inget jag fått meddelat från Elgiganten heller. Vi kommer kontakta dem och fråga varför dem uttalar sig så. Det finns inget rapporterat batch-problem med 3080 TUF OC så vitt jag känner till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Tack att ni meddelade mig, detta har jag inte alls hört talats om och inget jag fått meddelat från Elgiganten heller. Vi kommer kontakta dem och fråga varför dem uttalar sig så. Det finns inget rapporterat batch-problem med 3080 TUF OC så vitt jag känner till.

Med defekta kanske de menade att de fått in en Zotac-batch?

Permalänk
Medlem

@webhallen , ASUS ekwb 3080 har stått ouppdaterad i 1 månad, betyder det att ni är helt ute i mörker kring den eller att ni glömt uppdatear?

Jag har ett vanligt asus 3080 tuf oc, ryker garantin om jag köper ett vattenblock till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PL4C:

Med defekta kanske de menade att de fått in en Zotac-batch?

Allt Elgiganten säger ska man ta med ett badkar salt. Säkert en pall som hamnade lite på sniskan bara.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

Tack att ni meddelade mig, detta har jag inte alls hört talats om och inget jag fått meddelat från Elgiganten heller. Vi kommer kontakta dem och fråga varför dem uttalar sig så. Det finns inget rapporterat batch-problem med 3080 TUF OC så vitt jag känner till.

Hej @Asus.David ,

Vad är statusen för leverans till Amazon.se köpare på Asus TUF non OC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Allt Elgiganten säger ska man ta med ett badkar salt. Säkert en pall som hamnade lite på sniskan bara.

Vi kanske är lite för hårda mot Elgiganten.
Det kanske är korrekt att dem har 100+ av varje kort men att dem har tappat bort lagret.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Koolaiden1233:

Hej @Asus.David ,

Vad är statusen för leverans till Amazon.se köpare på Asus TUF non OC?

I think it is sourced by Amazon on a level above (at least EMEA) and not Nordic related. All Amazon delivered cards were sent from Germany, Italy, Poland and so on. AFAIK - 0 from Swedish warehouse.

Permalänk
Skrivet av Steffe:

"Sugen" på att uppdatera kölistan på TUF non-oc? Borde komma upp (ner) i topp 100 nu efter dagens 40 kort

Blir väl först imorgon.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Blir väl först imorgon.

Man vet aldrig med Patrik Han har överraskat förr, men han förtjänar att chilla lite på kvällarna också

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Det får bli bra med ett rog strix white 3080 den här generationen, signar ur tråden efter att ha lagt allt för många timmar på grafikkortsjakt.
Ses i 4080/4090 tråden 😂

Permalänk
Medlem

står att nästa leverans på palit rtx 3080 gamerock är v51 hos Webhallen så ni får nog vänta länge 😂

Visa signatur

In science we trust!