Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av landahl:

Jag har inte spelat cyberpunk än så jag har ingen uppfattning om hur bra spelet är. Jag tänker inte spela det förrän om minst ett år på pc.

Vilka poänger hade han fel på?

Jag skulle vilja säga att han inte har direkt fel. Dock jämför han features från witcher 3 med buggar i cyberpunk 2077, vilket kanske inte helt rättvist

Men du har rätt, jag blev också sugen på w3 igen 😁

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Då tycker jag att den som gjort videon och du ska spela Witcher 3 istället, för bevisligen vill ni inte ha ett spel som Cyberpunk (Och jag är väldigt glad att det skiljer sig från Witcher 3 och inte är ett reskinnat Witcher-spel!)

Vissa poänger hade han men många inte. (Och dessutom är det ju lätt att jämföra ett spel som blivit polerat i flera år jämfört med ett nytt )

Jag har lagt väldigt många timmar i W3 och nu en hel del i CP2077 och poängerna i denna video är spot on.
CP2077 är kul, det är väldigt kul. Men fy fan vad ofärdigt det är.
W3 är på en helt annan nivå.

Men misströsta inte, alla vill att CP2077 ska bli ett lika komplett spel som W3 och har vi tur så blir det så. En dag.
För det vore helt jävla fantastiskt.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Var precis inne hos en ripperdic i japantown(?) och hittade en grej jav inte visste om sen tidigare, tabula e-rasa tillåter dig att respecca alla perks-poäng men den kostar 100k och är nog för engångsbruk såatte...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Om detta stämmer så får jag nog vänta mer än ett år innan det är fixat. Frågan är om allt detta kan bli fixat?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av landahl:

Om detta stämmer så får jag nog vänta mer än ett år innan det är fixat. Frågan är om allt detta kan bli fixat?https://youtu.be/_CymqHdNYkg

Har du lust att göra en snabb sammanfattning av videon? Orkar inte titta genom 45min

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Om detta stämmer så får jag nog vänta mer än ett år innan det är fixat. Frågan är om allt detta kan bli fixat?https://youtu.be/_CymqHdNYkg

Hahahaha så jäkla bra. Håller med om allt. 👍

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Trots att mycket kritik är välförtjänt så känns det som att många Youtubers mest försöker casha in kosing från att hata på spelet.

Urusel launch, buggar och fruktansvärd prestanda på konsoller.
Storyn, musiken och atmosfären får dock 10/10.

Speltid 160 timmar, tre playthroughs för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Har du lust att göra en snabb sammanfattning av videon? Orkar inte titta genom 45min

Det är så omfattande så det är bättre att du hoppar lite i videon och tittar. Jag trodde inte att det var så illa. Tex ai i spelet verkar fruktansvärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Trots att mycket kritik är välförtjänt så känns det som att många Youtubers mest försöker casha in kosing från att hata på spelet.

Urusel launch, buggar och fruktansvärd prestanda på konsoller.
Storyn, musiken och atmosfären får dock 10/10.

Speltid 160 timmar, tre playthroughs för mig

Håller med. Riktigt bra story, musik och atmosfär. Sluppit "game breaking" buggar hittills. Men visst är jag besviken på att det inte är så livligt och interaktivt som trailers antydde. Jag tycker till exempel att det är alldeles för linjära interaktioner med befolkningen och polisen är rakt av horribel (spawnar ur ingenstans).

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det är så omfattande så det är bättre att du hoppar lite i videon och tittar. Jag trodde inte att det var så illa. Tex ai i spelet verkar fruktansvärd.

Du har själv alltså inte spelat?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av landahl:

Det är så omfattande så det är bättre att du hoppar lite i videon och tittar. Jag trodde inte att det var så illa. Tex ai i spelet verkar fruktansvärd.

Aha, gjorde det nu. Det är i princip samma kritik som alla andra lämnat.
Nu blev jag ju nyfiken på hur i hela friden människan lyckats sträcka ut detta till 45 minuter!
Nu måste jag ju nästan se hela videon 😂

Det är inte så illa som alla säger men det är samtidigt så illa som alla säger.....🤔
Det är nog så jag sammanfattar det hela

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Aha, gjorde det nu. Det är i princip samma kritik som alla andra lämnat.
Nu blev jag ju nyfiken på hur i hela friden människan lyckats sträcka ut detta till 45 minuter!
Nu måste jag ju nästan se hela videon 😂

Det är inte så illa som alla säger men det är samtidigt så illa som alla säger.....🤔
Det är nog så jag sammanfattar det hela

jag själv tyckte att spelet inte va så farligt och tyckte att alla överdrev men det är nog mest för att man har haft tur att inte stött på samma buggar samt inte sett vad som har lovats heller men nu när man ¨tittar¨ i kapp vad som har lovats och vad som finns i spelet så förstår jag varför så många är upprörda/irriterade på spelet.

Det intressanta är om första patchen slår Call of Duty: Black Ops 4 som va på 50GB.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Fler som provat ha sex? Jag köpte en glädjerunda med tjejen i Jig Jig. Det gick bra med samkönat umgänge. Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men det var mer intressant än vad jag trodde. Men lite kort.

varför håller du på så?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Yamato:

Kolla vad jag hittade, det sjätte attributet! "constitution" alltid undrat vad den sjätte rutan är till för. Det verkar varit nån förutvecklingsgrej som de tog bort.
https://assets.rockpapershotgun.com/images/2020/10/Cyberpunk-2077-character-creation-header-1212x682.jpg/RPSS/thumbnail/1920x1080/format/jpg/quality/75

Jag tänkte att det skulle vara några nya spexiga late game netrunner prylar eftersom den ser helt distorted ut när man hovrar men musen.
Men istället var det bara ingenting (än så länge)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Emma242:

Fler som provat ha sex? Jag köpte en glädjerunda med tjejen i Jig Jig. Det gick bra med samkönat umgänge. Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men det var mer intressant än vad jag trodde. Men lite kort.

Då är det ju exakt likt verkligheten😂

Som Uggla redan sjungit...
https://youtu.be/K4BVY6KAEQc

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

För min egen del så tycker jag att majoriteten av alla reaktioner på Cyberpunk 2077 har sedan länge legat på en melodramatisk såpopera nivå. Jag kan inte minnas att något av Witcher spelen ursprungligen släpptes i ett skick som kan kallas för polerat och buggfritt, faktum är att jag kan inte minnas mig ett enda spel de senaste 20 åren som inte har krävt varierande grad av efterarbete i form av hotfixes och patchar i varierande storlek.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker Cyberpunk 2077 är bättre än Tetris för det är mer färg och så. Det pangas och man kan åga bil. Simon 37 Solsnurr

Visa signatur

Jag kom, jag såg, jag fick panik och sprang.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Pistvakt83:

Jag tycker Cyberpunk 2077 är bättre än Tetris för det är mer färg och så. Det pangas och man kan åga bil. Simon 37 Solsnurr

Du har redan kört det ”skämtet”

Skrivet av Pistvakt83:

Jag tycker det är roligare att spela Cyberpunk 2077 än att titta på film. - Simon 37 år

Skriv gärna inlägg men du får gärna fylla på med lite mer relevant substans

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Om detta stämmer så får jag nog vänta mer än ett år innan det är fixat. Frågan är om allt detta kan bli fixat?https://youtu.be/_CymqHdNYkg

Rätt usel video faktiskt, fast jag orkade inte titta på hela utan snabbspolade igenom efter ett tag. Han upprepar bara allt många andra kritiker redan sagt helt utan egen nyans, drar ut på det i en 45 minuter lång rant. Verkar inte ta upp något eget positivt utan det är bara 45 minuters gnällande. Lite som Angry Joe gör ibland fast betydligt sämre. Trots att videon var 45 minuter var det svårt att få grundläggande information, som t.ex. vilken plattform han spelade på.

Med tanke på att du postade en liknande video på förra sidan verkar du ha bestämt dig för vad du tycker om spelet redan utan att ha spelat det. Eller så trollar du bara. Annars skulle jag rekommendera kolla in det om något år på rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Du har själv alltså inte spelat?

Nej jag har inte spelat det än. Jag tänker vänta minst ett år , jag börjar dock bli mer och mer skeptisk till spelet eftersom jag vill ha en levande värld och inte människor och bilar som går på räls. Det verkar vara otroligt många saker i spelet som inte är färdigt. Bra story är viktigt men jag anser att det är lika viktigt med bra Ai och levande värld. Jag avvaktar som sagt minst ett år.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av landahl:

Nej jag har inte spelat det än. Jag tänker vänta minst ett år , jag börjar dock bli mer och mer skeptisk till spelet eftersom jag vill ha en levande värld och inte människor och bilar som går på räls. Det verkar vara otroligt många saker i spelet som inte är färdigt. Bra story är viktigt men jag anser att det är lika viktigt med bra Ai och levande värld. Jag avvaktar som sagt minst ett år.

Jag kan inte säga att det är fel val.
Personligen tycker jag det är skitkul men det är ju högst personligt. Och att där är saker som fattas och är bristande är ju inget att sticka under stolen med.

Jag har kört 50+ timmar nu och ska (försöka) ta en paus med immortals: fenyx tills 1.07 eller något annat kul landar.

Jag ska...försöka iaf

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Gillar spelet ordentligt men har ofantliga problem med ctd. Kraschar allt mellan 3 till 10 ggr/tim..

Trist det där med att polisen bara teleporteras in när man gör nåt olagligt.

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Ceder_78:

Gillar spelet ordentligt men har ofantliga problem med ctd. Kraschar allt mellan 3 till 10 ggr/tim..

Trist det där med att polisen bara teleporteras in när man gör nåt olagligt.

Av ren nyfikenhet, kör du med gog eller steam?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Av ren nyfikenhet, kör du med gog eller steam?

Gog. Har prövat en massa olika lösningar. Verifierat filer, avinstallerat och installerat om visual c++, stängt av overlay men inget hjälper tyvärr..

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Om detta stämmer så får jag nog vänta mer än ett år innan det är fixat. Frågan är om allt detta kan bli fixat?https://youtu.be/_CymqHdNYkg

Wow, håller inte alls med. Bara för att spelet är skräp på Xbox One och Playstation 4 betyder ju inte det att själva spelet är det?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Nej jag har inte spelat det än. Jag tänker vänta minst ett år , jag börjar dock bli mer och mer skeptisk till spelet eftersom jag vill ha en levande värld och inte människor och bilar som går på räls. Det verkar vara otroligt många saker i spelet som inte är färdigt. Bra story är viktigt men jag anser att det är lika viktigt med bra Ai och levande värld. Jag avvaktar som sagt minst ett år.

Ok. Spelet har en hel del brister det håller jag med om. Men alla jag pratat med som faktiskt spelat spelet själva (minst 20h) gillar det.
Precis som med en film eller annat är smaken som baken. Jag ger oftast mitt omdöme efter att själv ha provat och låter inte tex YouTube bestämma vad jag ska tycka.

Men jag förstår om du vill vänta. Om du kan vänta så kommer det självklart vara ett mycket bättre spel om ett år. Du kommer få en bättre upplevelse än mig. Så länge du inte spoilar och läser/ser allt för mycket om spelet. Mycket av det som är bra är sånt man själv upptäcker genom att spela det.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronz:

Men alla jag pratat med som faktiskt spelat spelet själva (minst 20h)

Det är väl klart, varför skulle man spela 20+ timmar om man inte gillar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Det är väl klart, varför skulle man spela 20+ timmar om man inte gillar det?

Jag drog bara till med en siffra. Men ok. Jag är nu klar med spelet. 100%. Det tog 136,6h. Det är ett stort spel och jag tror inte man kommer in i det förrän efter några timmar.
Min poäng är att många är inställda på att spelet redan är dåligt från att ha sett massa YouTube videos utan att själv gett det en chans.
Jag ser många, inte bara på detta forum, som inte gör så mycket annat än att bara länka ett YouTube klipp. De berättar inte själv varför dom inte gillar spelar. Sen när man frågar så har dom knappt rört spelet.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag har kört genom huvudkampanjen och jag håller definitivt med om det som sägs i denna video https://www.youtube.com/watch?v=_CymqHdNYkg&feature=emb_title . CDPR hade stora ambitioner men troligtvis pga tidsbrist så hann de bara inte. Ryktet säger att utvecklingen av spelet började så sent som 2016 och 4 år för ett så komplext spel som CP2077 är för lite. Se bara på RDR2, Rockstar höll på med spelet i 8 år de hade de oändligt med resurser jämfört med CDPR och som resultat skapade de ett mästerverk. CP2077 kunde ha varit ett grymt spel men nu är det bara ett spel i mängden.

Skrivet av ronz:

Jag drog bara till med en siffra. Men ok. Jag är nu klar med spelet. 100%. Det tog 136,6h. Det är ett stort spel och jag tror inte man kommer in i det förrän efter några timmar.
Min poäng är att många är inställda på att spelet redan är dåligt från att ha sett massa YouTube videos utan att själv gett det en chans.
Jag ser många, inte bara på detta forum, som inte gör så mycket annat än att bara länka ett YouTube klipp. De berättar inte själv varför dom inte gillar spelar. Sen när man frågar så har dom knappt rört spelet.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Nej jag har inte spelat det än. Jag tänker vänta minst ett år , jag börjar dock bli mer och mer skeptisk till spelet eftersom jag vill ha en levande värld och inte människor och bilar som går på räls. Det verkar vara otroligt många saker i spelet som inte är färdigt. Bra story är viktigt men jag anser att det är lika viktigt med bra Ai och levande värld. Jag avvaktar som sagt minst ett år.

Du kan inte kritisera ett spel som du ännu inte upplevt själv
Jag tycker det är ett fantastiskt spel är inne på min andra spelrunda.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"