3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nibe91:

Nu har mitt Eagle OC från Amazon landat!

Örnen har landat?

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Vad är bästa chansen om man bestämt sig typ idag att man vill ha ett 3080? Ska man F5a sina favorit sidor varje chans man får och hoppas man ser något i lager?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Har någon alls som beställt icke OC TUF från NoN fått hem något kort än? Jag var sen på pucken, 24/9 så jag har ju noll förhoppningar inom det närmsta, men det vore intressant om någon alls fått hem ett?

Fyi så var deras kundtjänst inte alls intresserad av att låta mig byta köplats till icke OC och lägga 400kr mellanskillnad, det var isåfall mellanskillnad till dagens pris som gällde, föga förvånande. De gav inte heller köplats eller någon leveransstatus (efter 3½h(!!!) i chattkö).

För länge sedan. Funkat fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Vad är bästa chansen om man bestämt sig typ idag att man vill ha ett 3080? Ska man F5a sina favorit sidor varje chans man får och hoppas man ser något i lager?

F5:a denna tråden.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Vad är bästa chansen om man bestämt sig typ idag att man vill ha ett 3080? Ska man F5a sina favorit sidor varje chans man får och hoppas man ser något i lager?

Om du måste-måste ha en idag så skulle jag säga att du skulle lägga upp en Köpes-annons med ett löjligt högt pris.Hade jag haft ett 3080 hade jag garanterat sålt det för ett rejält överpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

F5:a denna tråden.

Ja det har jag också redan gjort ja.

Skrivet av Aloysius:

Om du måste-måste ha en idag så skulle jag säga att du skulle lägga upp en Köpes-annons med ett löjligt högt pris.Hade jag haft ett 3080 hade jag garanterat sålt det för ett rejält överpris.

Nja riktigt så illa är det inte, men nästan. Är i "vilken-modell-som-helst-bara-det-inte-är-waterblock"-stadiet.

Om jag nu ens ska ha ett 3080, velar mellan 3070 och 3080. Känns som att 3080 vore lämpligare pga jag har 4K skärm.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Vad är bästa chansen om man bestämt sig typ idag att man vill ha ett 3080? Ska man F5a sina favorit sidor varje chans man får och hoppas man ser något i lager?

Ja, följ denna tråden och registrera dig på att bli notifierad på när saker kommer i lager på alla varianter du är intresserad av så dröjer det nog inte många veckor förutsatt att du är villig att betala ca 10k för kortet.

Det stora problemet med att få tag på kort är ju om du tvunget ska ha något av de extra populära korten dvs Asus Strix, TUF etc. Framförallt för oss då som passade på vid intruduktionspriset och är för snåla för att lägga 2k+ extra för att få ett snabbt och ligger ett par hundra kort bak i kön på Asus TUF korten... Vi lär få vänta många månader till innan de dyker upp medans de som köper idag nog inte behöver vänta så länge på andra varianter men får då betala för det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Är det så? Inte för att jag tvivlar på dig, men vad är källan på det? Lite ju ganska oroväckande..

#18732662
#18742469

Har själv varit i kontakt med NoN som bekräftat detta, men vägrar att utreda varför deras system fungerar på det sättet.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av jensa86:

Ja, följ denna tråden och registrera dig på att bli notifierad på när saker kommer i lager på alla varianter du är intresserad av så dröjer det nog inte många veckor förutsatt att du är villig att betala ca 10k för kortet.

Det stora problemet med att få tag på kort är ju om du tvunget ska ha något av de extra populära korten dvs Asus Strix, TUF etc. Framförallt för oss då som passade på vid intruduktionspriset och är för snåla för att lägga 2k+ extra för att få ett snabbt och ligger ett par hundra kort bak i kön på Asus TUF korten... Vi lär få vänta många månader till innan de dyker upp medans de som köper idag nog inte behöver vänta så länge på andra varianter men får då betala för det med.

För en som precis har bestämt sig för att köpa 3080/3070, vad låg introduktionsprisen på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Ja det har jag också redan gjort ja.

Nja riktigt så illa är det inte, men nästan. Är i "vilken-modell-som-helst-bara-det-inte-är-waterblock"-stadiet.

Om jag nu ens ska ha ett 3080, velar mellan 3070 och 3080. Känns som att 3080 vore lämpligare pga jag har 4K skärm.

Du kan boka ett 3070 Suprim x med förväntad leverans till NoN 12/1

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rallyludde:

För en som precis har bestämt sig för att köpa 3080/3070, vad låg introduktionsprisen på?

Asus TUF gick för 7825kr och Asus TUF OC gick för 7990kr. De är korten jag beställt och väntar på så har bara koll på de. Fanns nog från några andra tillverkare med i början dock innan alla började höja eller ta bort de helt från att gå att beställa.

Permalänk
Skrivet av Nemor:

Tack för tipset! Jag hann få iväg en beställning

jag fick också iväg 1 på suprim X 3080 men i mailet från netonnet efteråt står detta att läsa

"Vi kontaktar dig gällande din order som innehåller GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G art nr 1015474. Beställningsvaran som du beställt med ett förväntat datum har nu fått sitt datum ändrat. Dessvärre har vi inte heller något bekräftat leveransdatum just nu på när varan kommer in"

måste ha varit sekunder nån minut kanske lite sen på bollen, fick du ett roligare mail?

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Du kan boka ett 3070 Suprim x med förväntad leverans till NoN 12/1

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Aa du, har funderat på den hela dagen. Såg nu att även Komplett hade ZOTAC 3070 AMP HOLO i lager, dock 7249:- https://www.komplett.se/product/1176459/datorutrustning/dator...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

#18732662
#18742469

Har själv varit i kontakt med NoN som bekräftat detta, men vägrar att utreda varför deras system fungerar på det sättet.

Ouch, tack. Dedär stack mer i hjärtat än jag kunnat ana, lite som att få reda på att ens partner varit otrogen (nåja). Helt befängt verkligen. Det var ju fasen att man inte hade en aning om detta när ordern lades, snark...

Edit: Ingen i den tråden som fått sin order har lagt beställningen efter mig än åtminstone (så jag gjorde bort mig hos kundtjänsten) så jag får hia mig lite till. Om personer som beställt i oktober börjar ramla in blir det annat liv i luckan dock..!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biermann:

Örnen har landat?

Fick lägga sig och ruva någon dag, mina fåfängda förhoppningar om att ett 550w nätagg skulle kunna driva det tog stopp redan vid kablaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Ouch, tack. Dedär stack mer i hjärtat än jag kunnat ana, lite som att få reda på att ens partner varit otrogen (nåja). Helt befängt verkligen. Det var ju fasen att man inte hade en aning om detta när ordern lades, snark...

Och för att klargöra, jag har fortfarande inte fått mitt kort från NoN

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av nibe91:

Fick lägga sig och ruva någon dag, mina fåfängda förhoppningar om att ett 550w nätagg skulle kunna driva det tog stopp redan vid kablaget.

Förstår att det inte mås så bra nu. Känner du dig som en riktig duvunge? Efter att ha bevakat korten som en hök... (I’ll see myself out)

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

jag fick också iväg 1 på suprim X 3080 men i mailet från netonnet efteråt står detta att läsa

"Vi kontaktar dig gällande din order som innehåller GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G art nr 1015474. Beställningsvaran som du beställt med ett förväntat datum har nu fått sitt datum ändrat. Dessvärre har vi inte heller något bekräftat leveransdatum just nu på när varan kommer in"

måste ha varit sekunder nån minut kanske lite sen på bollen, fick du ett roligare mail?

Ok tråkigt ☹️. Jag fick en orderbekräftelse några minuter efter beställningen där det står att förväntat datum är 19/1. Har inte hört något mer sedan dess så antar att jag hann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Jag vet ni har skrivit om det tidigare i tråden. Oss som bokat på Komplett. Så här grönt har en gul bock aldrig varit så nu får man lite hopp... tog bara nästan 4 månander.

Beställd, bekräftad i lager 16 januari 2021

TUF OC 3080

Vad har du för bokningstid på det?
Jag bokade non-oc men fick möjligheten att lägga mig sist i kön på ett OC i början av december. Då sades det att sist-i-köarna kunde hoppas på kort redan i början av Januari.

Permalänk

Fick för ca två veckor sen reda på att jag hade köplats 42 på Gigabyte Gaming OC från Inet. Hörde av mig idag och frågade igen, och fick höra att den var 88. Ok?

Permalänk

Verkar inte som att NoN fått in några TUF 3080 OC idag iaf.
Fick mail där dom skriver;
"Produkten som du har beställt är en förhandsbokningsvara och finns för tillfället inte på vårt lager. Vi har beställt produkten från vår leverantör men vi har inte fått något bekräftat leveransdatum än."

Återstår att se om dom får något nästa vecka.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Chattade precis med NoN då mitt 3080 tuf stod som att det skulle levereras mellan 8-15/1. Fick detta som svar: ”Det är ju endast ett preliminärt datum för leverans som motsäger att produkten Finns i lager, vilket inte denna gjort och heller inte kommit in, din order ligger fortfarande som en förbeställning men Utan bekräftad leveranstid”.

Hon kunde inte heller se om något var på gång och info om inkommande gfx var extremt sparsmakat.

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av rabbe_1:

Chattade precis med NoN då mitt 3080 tuf stod som att det skulle levereras mellan 8-15/1. Fick detta som svar: ”Det är ju endast ett preliminärt datum för leverans som motsäger att produkten Finns i lager, vilket inte denna gjort och heller inte kommit in, din order ligger fortfarande som en förbeställning men Utan bekräftad leveranstid”.

Hon kunde inte heller se om något var på gång och info om inkommande gfx var extremt sparsmakat.

Standardsvaret.. Så sjukt hur att dom ens sätter preliminära datum när dom inte har en aning om när dessa levereras. När jag beställde detta så står det att det skulle finnas i lager idag. Jag fattar ju självklart att det inte är 100% men det blir ändå som att dom hetsar folk att lägga order.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lambdan:

Aa du, har funderat på den hela dagen. Såg nu att även Komplett hade ZOTAC 3070 AMP HOLO i lager, dock 7249:- https://www.komplett.se/product/1176459/datorutrustning/dator...

And 3080 Eagle was 7300 for few hours on Amazon... Insane.

Permalänk
Medlem
Skrivet av köttfrukt:

Fick för ca två veckor sen reda på att jag hade köplats 42 på Gigabyte Gaming OC från Inet. Hörde av mig idag och frågade igen, och fick höra att den var 88. Ok?

Hahaha.. förlåt att jag skrattar men den här va lite rolig :'D ... Inet Cirkus AB..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liteflax:

Hahaha.. förlåt att jag skrattar men den här va lite rolig :'D ... Inet Cirkus AB..

Mycket "kompis-bokningar" :/

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Skrivet av DBM_Hoffman:

Mejlade Inet och kollade en update på min köplats på mitt 3080 Tuf oc. Jag hade köplats 149 den 8.e December, Min uppdaterade köplats den 7.e Januari är 94. Så går sakta men säkert :/
Jag beställde mitt 21 September.

De får alltså in 55 kort TUF OC / Månad.

Min plats var 659 i mitten av december, beställdes i början av december.

Det borde alltså stå 11 månaders väntetid för mig, men av nån underlig anledning påstår de att de kan leverera 650+ tills den 15:e mars...

Man kanske borde utgå från att den uppvisade leveranstiden på alla sidor är ren faktalös spekulation, och dessutom vinklas av säljare som vill att man ska köpa produkten från just dem, ingen annan. Och om inte det, så kanske säljarna har manipulerats av tillverkarnas säljare med falsk information. Om inte det så kanske även tillverkarna lurades av självaste Nvidia som ljög och sa att de skulle leverera, när de väl visste om att de omöjligen skulle klara av det.

Antagligen för att den feta direktören såg en chans att stärka aktien, oavsett vad kunden eller industrin tycker.
Så de släppte ett kort de inte var redo att släppa, för att skapa hysteri och tjäna pengar. För en produkt som är för bra för att vara sann, kan man tjäna oerhört mycket pengar på, även om den bara är 0.1% sann. Det kan tydligen andra också göra.

Känns som om produkten mest har tjänat in pengar åt folk som inte bryr sig om produkten.

Så smutsigt.

Permalänk
Skrivet av Liteflax:

Hahaha.. förlåt att jag skrattar men den här va lite rolig :'D ... Inet Cirkus AB..

Japp. "Mänskliga faktorn" var förklaringen.

Permalänk
Medlem

Står: Beställd bekräftad i lager 16 januari på min order på Komplett nu. får väl se hur det stämmer om en dryg vecka då.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Jag har varit småsugen på 3070 eller 3080 och trodde att tillgången skulle se bättre ut nu efter flera månader....

Men tror minsann jag väntar till Ti/Super lika gärna, mitt 2070 Super fungerar trots allt väldigt bra till de jag spelar.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |