Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Vilka är favoritspelen i den genren? Jag har inte blivit så jättetaggad efter att ha sett demorecensioner av diverse shooters men tänkte ändå testa så småningom. Har bara Half Life Alyx på min lista hittills (och Moss, men det är ju inte direkt en shooter).
Annars har jag testat Creed och Thrill of the Fight. Jäkligt bra, i synnerhet det senare, men påminner mig också att jag är väldigt ur form.

Cyberpunk hade varit episkt i VR. Förstår precis vad du menar där. Det enda tråkiga är väl att det hade mördat alla GPU;er på marknaden idag.

Mitt intryck som ny till VR är annars att det här måste vara framtiden. Tror vi behöver bättre och lättare headsets, samt kraftfullare GPU;er, innan det verkligen slår igenom på bred front. Nu har vi dock Quest 2 som verkar sälja som smör, har bra bildkvalitet och väldigt attraktivt pris. Tänk vad de skulle kunna göra inom en eller två generationer. I takt med att det växer lär vi sen se fler AAA-titlar med stöd för VR.

Jag tror på en spännande framtid.

Half life alyx
så klart, har nog kört genom det 3ggr sen den släpptes plus lite "custom Maps" som man kan hitta i Steam workshop.

Boneworks
tycker nog det är snäppet roligare än alyx. Själva singleplayer kampanjen kanske inte är lika bra men det har så mycket extra i form av sandbox mode och arena mode som jag brukar köra.
Skillnaden mot half life är att det är mer realistiskt när det gäller vapenhantering och man kan köra melee med i stort vad som helst.

Hotdog hordeshoes & handgranades.
Ett spel med så mycket vapen så jag vet inte alls, måste vara en bit över 100st.
Väldigt realitiskt i vapenhanteringen, så pass att vissa vapen kan vara svåra att använda för man vet inte hur man sa göra.
Finns många olika games modes som sandbox, shooting range och olika varianter av Rogue-lite spellägen.
Spelet är väldigt realitiskt förutom fienderna som är korvar och påminner lite som Worms kanske 😂
Dom ser inte mycket ut men dom är farliga 😁
Spelet uppdateras regelbundet enda sen 2016.

Blade & sorcery
Ett Arena spel där man slåss med vapen som svärd, yxor, spjut och magiker.
Realitiskt på samma sätt some Boneworks men med "riktiga människor" som fiender som man kan lämlästa så inget för den känsliga.

In death unchained
Ett spel på Quest jag fattat tycke för på senaste.
Det är ett Rogue-lite spel som Man skjuter pilbåge eller armborst som man kan låsa upp i "kampanjläget".
Har även ett "defend" läge som kallas Siege, det liknar pilbågsspelet som finns i Valves gratisspel The Lab.
Låter simpelt men riktigt kul att försvara sig mot fiender med en bilbge, bra känsla

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag kommer troligen köpa Quest 2 enbart för att kunna köra Euro Truck Simulator 2 i VR

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Doom 3 hamnar på SideQuest nästa vecka. Det är den vanliga versionen (inte BFG) som behövs:

Permalänk
Sötast

Jag testar idag att beställa BSTTAI silikonskydd från amazon.se

https://www.amazon.se/gp/product/B08NG47BQR/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Fjuttiga 70KR kan det säkert vara värt!
Och med amazons A-Z garanti så skall det inte vara problem med "kinapaket".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag testar idag att beställa BSTTAI silikonskydd från amazon.se

https://www.amazon.se/gp/product/B08NG47BQR/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Fjuttiga 70KR kan det säkert vara värt!
Och med amazons A-Z garanti så skall det inte vara problem med "kinapaket".

Mitt kinapaket från amazon fastnade hos tullen, jag fick ingen notis förrän nyss då jag fick meddelande om att den skickats tillbaka till avsändaren :/

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Sötast
Skrivet av tJev:

Mitt kinapaket från amazon fastnade hos tullen, jag fick ingen notis förrän nyss då jag fick meddelande om att den skickats tillbaka till avsändaren :/

Låter som ett misslyckande av postnord. De borde definitivt kontaktat dig första gången...

I övrigt ang tullen så bör den lösas genom detta:
https://www.amazon.se/gp/help/customer/display.html?nodeId=20...

"Du fick stå för kostnader utöver inköpspriset (till exempel tullavgifter för frakt till EU) och säljaren täckte inte dessa kostnader."

Hjälper ju dock inte dig då postnord failat...

Permalänk
Medlem

Jag har fått betala tull på de senaste 5 paketen jag beställde ifrån amazon.co.uk (innan nyår).... så vet inte vad posten håller på med, eller om de redan är ute ur EU och det var därför jag åkte på avgiften?

Iaf Half Life Alyx ska ha fått en update tydligen, där flaskorna nu i spelet har en shader som gör att man ser vätskan i dessa. kommer bli trippy i VR tror jag att testa

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Väldigt realitiskt i vapenhanteringen, så pass att vissa vapen kan vara svåra att använda för man vet inte hur man sa göra.

Tyvärr precis detta som Anton Hand misslyckats med. Man greppar ett vapen och börjar försöka pilla överallt men inget händer och man ser inte vad man ska göra. Ah, man behöver titta igenom en massa youtube-videos från hans devblog för att förstå hur man ska göra. I många andra vr-spel brukar man highlighta och tydligt visa hur man hanterar ett vapen. Detta är extra viktigt i VR-spel. Jag brukar tyvärr avsluta spelet i stor frustration för jag har inte tålamodet som krävs.

Permalänk
Sötast
Skrivet av CubaCola:

Jag har fått betala tull på de senaste 5 paketen jag beställde ifrån amazon.co.uk (innan nyår).... så vet inte vad posten håller på med, eller om de redan är ute ur EU och det var därför jag åkte på avgiften?

Iaf Half Life Alyx ska ha fått en update tydligen, där flaskorna nu i spelet har en shader som gör att man ser vätskan i dessa. kommer bli trippy i VR tror jag att testa

Det ser sjukt nice ut kan jag säga! Lite jawdrop på den!

Permalänk
Medlem

Om någon är intresserad av VR-Cover till Quest 2 finns det just nu att beställa från amazon.de. Beställde för några dagar sedan och det skickades redan idag. Ska bli intressant att prova

https://www.amazon.de/-/en/dp/B08HMQK73M/ref=sr_1_6?dchild=1&...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Tyvärr precis detta som Anton Hand misslyckats med. Man greppar ett vapen och börjar försöka pilla överallt men inget händer och man ser inte vad man ska göra. Ah, man behöver titta igenom en massa youtube-videos från hans devblog för att förstå hur man ska göra. I många andra vr-spel brukar man highlighta och tydligt visa hur man hanterar ett vapen. Detta är extra viktigt i VR-spel. Jag brukar tyvärr avsluta spelet i stor frustration för jag har inte tålamodet som krävs.

Vill nog inte påstå att det är misslyckat.
Det är ju det som är hela grejen, inga highlights osv du ska "lära dig" vapnet
Men ja, spelet är svårt om man kör tex Take & Hold. Jag brukar köra med Random och det går alltid åt skogen

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejo:

Om någon är intresserad av VR-Cover till Quest 2 finns det just nu att beställa från amazon.de. Beställde för några dagar sedan och det skickades redan idag. Ska bli intressant att prova

https://www.amazon.de/-/en/dp/B08HMQK73M/ref=sr_1_6?dchild=1&...

Och nu slut i lager :'(
Men tack för tipset, bra att ha fler ställen att kika på...

Permalänk
Medlem

Elite Strap finns nu i lager hos inet. Jag hoppas på att få min redan imorgon.
Dessa borde ju vara av den nya tillfixade batchen.

Visa signatur

i5 8600k & RTX 3080 KFA2

Permalänk
Medlem
Skrivet av p3pp3r:

Och nu slut i lager :'(
Men tack för tipset, bra att ha fler ställen att kika på...

Finns i lager nu på europeiska VR Cover-sidan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Finns i lager nu på europeiska VR Cover-sidan.

äntligen missat den 3gånger redan typ tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Vill nog inte påstå att det är misslyckat.
Det är ju det som är hela grejen, inga highlights osv du ska "lära dig" vapnet
Men ja, spelet är svårt om man kör tex Take & Hold. Jag brukar köra med Random och det går alltid åt skogen

Haha, jag har en tendens att överdriva men jag tycker det är synd för hade han tänkt till lite så hade man kunnat använda det i utbildningssyfte istället. Själv tar frustrationen över och det är exakt likadant för alla jag har visat detta när det var ett av de få spelen med realistisk vapeninteraktion i början av 2016..

Permalänk
Medlem

Försökte spela 2D-spel genom Virtual desktop. Testade Cyberpunk men fick hemska kompressionsartefakter. VR-spel via VD funkar dock utmärkt. Spelet körs i Fullscreen, inte borderless fullscreen. Någon som vet vad det kan vara som går fel? Min första gissning var att VD tror jag är i Desktop och begränsar till 32 Mbps som gäller för desktop, men vet inte om det faktiskt är så...

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Försökte spela 2D-spel genom Virtual desktop. Testade Cyberpunk men fick hemska kompressionsartefakter. VR-spel via VD funkar dock utmärkt. Spelet körs i Fullscreen, inte borderless fullscreen. Någon som vet vad det kan vara som går fel? Min första gissning var att VD tror jag är i Desktop och begränsar till 32 Mbps som gäller för desktop, men vet inte om det faktiskt är så...

Man kan väll höja bitrate för desktop också, det bör göra bättre för 2d spelen.
Men jag tycker inte det blir bra nog det heller.
Fullscreen eller borderless fullscreen vet jag inte vad du menar men jag kör alltid borderless window, vissa spel har svårt att starta med fullscreen i VD.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Haha, jag har en tendens att överdriva men jag tycker det är synd för hade han tänkt till lite så hade man kunnat använda det i utbildningssyfte istället. Själv tar frustrationen över och det är exakt likadant för alla jag har visat detta när det var ett av de få spelen med realistisk vapeninteraktion i början av 2016..

Det det kan du ha rätt i.
Boneworks eller Pavlov kan en nybörjare prova skjuta lite i, det tycker dom oftast känns realitiskt och coolt

Edit. Om du inte testat H3VR på ett tag så är streamlined controlscheme kanske lite enklare

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det det kan du ha rätt i.
Boneworks eller Pavlov kan en nybörjare prova skjuta lite i, det tycker dom oftast känns realitiskt och coolt

Edit. Om du inte testat H3VR på ett tag så är streamlined controlscheme kanske lite enklare

Nej, det var ett tag sen nu. Han har förmodligen heller aldrig tänkt att implementera händer, vilket jag tycker känns viktigt för den extra realismen man får, speciellt med Index-kontrollers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Nej, det var ett tag sen nu. Han har förmodligen heller aldrig tänkt att implementera händer, vilket jag tycker känns viktigt för den extra realismen man får, speciellt med Index-kontrollers.

Nej det är fortfarande en avbild av kontrollerna man ser.
Anton har starka åsikter hur saker och ting ska vara.
Var nån som frågade om han skulle lägga in haptisk feedback stöd till västar.
Han svarade typ att västarna inte passar feta personer och han är fet så han kommer inte lägga in stöd 😂👍

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej det är fortfarande en avbild av kontrollerna man ser.
Anton har starka åsikter hur saker och ting ska vara.
Var nån som frågade om han skulle lägga in haptisk feedback stöd till västar.
Han svarade typ att västarna inte passar feta personer och han är fet så han kommer inte lägga in stöd 😂👍

Ja, han har väl en av de mest kända devbloggarna och jag har fått en bild av att han är en besserwisser. Han har ju en imponerande arsenal av vapen och ändå försökt lägga in mycket options och inställningar i sitt spel - Antagligen mest för att han testat flera olika typer av implementationer. Jag har dock aldrig haft riktigt kul i hans spel. Det var väl först när han lade in korvarna som det började bli lite intressant men allvarligt, hur kul är det att använda realistiska vapen för att skjuta på korvar? Det passar inte riktigt enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Ja, han har väl en av de mest kända devbloggarna och jag har fått en bild av att han är en besserwisser. Han har ju en imponerande arsenal av vapen och ändå försökt lägga in mycket options och inställningar i sitt spel - Antagligen mest för att han testat flera olika typer av implementationer. Jag har dock aldrig haft riktigt kul i hans spel. Det var väl först när han lade in korvarna som det började bli lite intressant men allvarligt, hur kul är det att använda realistiska vapen för att skjuta på korvar? Det passar inte riktigt enligt mig.

Ja smaken är som baken
Spelet tillhör väll toppen av populära VR spel på Steam om jag inte missförstått

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Jag kommer troligen köpa Quest 2 enbart för att kunna köra Euro Truck Simulator 2 i VR

Ta lastbilskort och börja köra på riktigt? Grym grafik

Permalänk
Medlem
Skrivet av meklubba:

äntligen missat den 3gånger redan typ tack!

Gör den väl inte?
Sold out...
https://eu.vrcover.com/products/facial-interface-foam-replace...

Permalänk
Medlem

Hur mycket lagring tar själva systemet upp på Quest 2? Jag hade gärna snikat lite och kört 64GB eftersom det är ganska stor skillnad rent procentuellt. Tänkte mest köpa det för barnens skull, men kommer nog också koppla den till datorn.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Vill ju ha VR Cover Facial interface & foam replacement och kommer absolut beställa det såfort det finns i lager någonstans. Beställde dock denna nu så länge, billigt silicone-cover Kina-variant, tror de båda kan ha användningsområde. Blir ju väldigt svettigt att spela Beat Saber och liknande spel...
https://www.amazon.se/gp/product/B08P7FTF2R/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Hur mycket lagring tar själva systemet upp på Quest 2? Jag hade gärna snikat lite och kört 64GB eftersom det är ganska stor skillnad rent procentuellt. Tänkte mest köpa det för barnens skull, men kommer nog också koppla den till datorn.

Du har ca 50gb ledigt utrymme på 64gb-varianten. Tror det räcker gott till de flesta. Quest-spelen är ju typ aldrig större än 3gb. Är du orolig för att utrymmet inte skall räcka till eller om du planerar att använda den för att lägga filmer lokalt på och titta på exempelvis så köp den 256gb-varianten.
Sen är det ju inte så meckigt att avinstallera de spelen du inte spelar för tillfället...

Permalänk
Medlem

Hur gör ni när ni dammar av/gör rent linserna? Gr det bra med vilken mikrofiberduk som helst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burk1336:

Hur gör ni när ni dammar av/gör rent linserna? Gr det bra med vilken mikrofiberduk som helst?

Mjuk micorfiberduk.
Fick med en duk med ett tidigar headset som jag fortfarande använder då oculus varit snåla och inte skickat med Quest och Quest 2

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc