Permalänk
Medlem

Tips på spel, tack!

Jag har varit borta från allt som har med spel att göra i princip i 6-7 år. Jag spelade Classic (WoW) ett tag när det kom ut, men det var det. Annars har jag spelat oerhört mycket i yngre dagar, men intresset svalnade av där för några år sen.

Men nu har jag byggt ihop (skulle bara bygga en dator för musikproduktion) min första burk helt själv och skaffat mig ett bra grafikkort och är redo att köra igång igen. Medan jag satte ihop burken så kom intresset tillbaka igen. Blev nyfiken. Har sett diverse spel nämnas på olika ställen, men vill ha just din åsikt om varför man bör spela det spelet/dom spelen.

Ge mig lite tips på vad man kan ta igen sen flera år tillbaka. Spel ni tycker om och som ni sugits in i. Era "måste"-spel, så att säga. Finns det något spel på REA någonstans just nu, som verkligen bör uttnyjas?

Tänkte vänta med hypade spel, som t ex, Cyberpunk. Vill känna efter om det här bara är en period eller om det äkta suget verkligen kommit tillbaka igen. Har kollat lite listor på diverse sidor, men vill få input från er.

Såg att det kommit en remake på ett av världens bästa spel, FFVII. Jag minns när det kom i gamla dar, det var som en revolution inom en. Undrar om man nånsin kommer känna på samma sätt igen. Hur som helst, nu svamlar jag bara och pladdrar på. Ni fattar galoppen.

Tipsa gärna om samma spel om ni vill. Undvik inte att svara även om ni ser "ert" spel redan ha nämnts. Det kan vara ett bra underlag för att förstå när något är bra - speciellt om du formar några egna tankar kring spelet och om varför just du tycker det är bra.

Hit me!

P.S. Dock har alla pengar har gått åt till datorn, så jag vet inte om jag kommer ha råd med några spel. Hann plocka på mig lite gratislir från Epic Games, men får se om någon är något att ha sen. Just nu förbereder jag rummet. Har inte ens installerat mitt monsterljudkort med tillhörande musikmonitorer. Slappt, jag vet. 😆

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Spela om Final Fantasy VII! Körde precis igenom remaken. Det var ett bra spel men inte så att jag älskade det. Däremot älskar jag fortfarande originalet.
Annars är Final Fantasy XV och Dragon Quest XI två spel som verkligen kändes värda att nöta igenom. Annars har jag inget att rekommendera. Moderna spel verkar ofta roligare än vad de i verkligheten är. Quake Champions är det enda moderna spel jag ständigt återkommer till. De flesta spel idag säljer på hypen men blir oftast snabbt bortglömda när nästa hype avlöser dom.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Spela om Final Fantasy VII! Körde precis igenom remaken. Det var ett bra spel men inte så att jag älskade det. Däremot älskar jag fortfarande originalet.
Annars är Final Fantasy XV och Dragon Quest XI två spel som verkligen kändes värda att nöta igenom. Annars har jag inget att rekommendera. Moderna spel verkar ofta roligare än vad de i verkligheten är. Quake Champions är det enda moderna spel jag ständigt återkommer till. De flesta spel idag säljer på hypen men blir oftast snabbt bortglömda när nästa hype avlöser dom.

Tack! Jag kommer skriva upp alla tips så länge det är någon som känt något för dom. Alla tips är välkomna, hur få eller många dom än är.

Skriver upp dina direkt och ordnar allt i bokstavsordning sen som den sanna OCD-galningen jag är. Colornote (skitbra) är redo!

Jag slösade otaliga timmar på spel som CS i min ungdom. Mest på hopp-mappar i slutet, även kallat KZ.

Permalänk
Medlem

Om du gillar de spel som Ubisoft gett ut (FarCry, Assassins Creed, Watch Dogs mfl) kan jag rekommendera att testa deras prenumerationsmodell Ubisoft+ för 150kr/månad.
Du får tillgång till det mesta i deras spelbibliotek, bara att ladda ner o lira arslet av dig utan några begränsningar (vad jag vet).
Dessutom är många spel i diverse special editions med massa DLC etc.

Har testat det själv nu i någon vecka då jag ville lira igenom de senaste spelen i AC serien. Eftersom jag bara är ute efter single player/story mode/campaign så slipper jag punga ut flera hundralappar per spel, har inget behov av att äga spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Spela om Final Fantasy VII! Körde precis igenom remaken. Det var ett bra spel men inte så att jag älskade det. Däremot älskar jag fortfarande originalet.
Annars är Final Fantasy XV och Dragon Quest XI två spel som verkligen kändes värda att nöta igenom. Annars har jag inget att rekommendera. Moderna spel verkar ofta roligare än vad de i verkligheten är. Quake Champions är det enda moderna spel jag ständigt återkommer till. De flesta spel idag säljer på hypen men blir oftast snabbt bortglömda när nästa hype avlöser dom.

Quake Champions, är det bara online? Kommer läsa mer om alla tips sen, men tänkte fråga lite snabbt innan läggdags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dobre:

Om du gillar de spel som Ubisoft gett ut (FarCry, Assassins Creed, Watch Dogs mfl) kan jag rekommendera att testa deras prenumerationsmodell Ubisoft+ för 150kr/månad.
Du får tillgång till det mesta i deras spelbibliotek, bara att ladda ner o lira arslet av dig utan några begränsningar (vad jag vet).
Dessutom är många spel i diverse special editions med massa DLC etc.

Har testat det själv nu i någon vecka då jag ville lira igenom de senaste spelen i AC serien. Eftersom jag bara är ute efter single player/story mode/campaign så slipper jag punga ut flera hundralappar per spel, har inget behov av att äga spelen.

Låter som ett kanonförslag! Vissa företag lyckas väldigt bra med prenumerationsformen. Vet inte hur det är i spelvärlden, men i musikvärlden har några lyckats riktigt bra. Man äger liksom inget egentligen, men man känner att man verkligen får värde för sina pengar.

Skall definitivt kollas upp sen.

Tack.

Permalänk
Medlem

Detta räknas inte som modernt kanske men hänger med ännu.
Om du gillar Star Wars universumet och gillade WoW så tycker jag du ska prova Star Wars the Old Republic, det är free 2 play upp till en viss grad, minns inte nu var gränsen går men jag tror du kan spela rätt mycket.
Jag tycker det är ett spel med otroligt härlig atmosfär, men inte fullt ut mmo som WoW utan mer single player med mmo funktionalitet 😊
Jag fastnade stenhårt för det för 3-4 år sen och har inte slutat spela ännu

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoLejon:

Quake Champions, är det bara online? Kommer läsa mer om alla tips sen, men tänkte fråga lite snabbt innan läggdags.

Jo, Quake Champions har bara multiplayer. Eller, jag tror att man kan träna mot bottar i egna matcher men det är som samma princip. Jag kan dock rekommendera att du testar det, man kan ha kul ett tag.

Andra spel jag kan rekommendera:

Cuphead: Platformer med grafik inspirerad av typ gamla tecknade disney filmer. Riktigt kul om du gillar en utmaning och grafiken en stor anledning att kolla in det.

Spiritfarer: Väldigt vackert spel, både grafiskt och story. Lugnt och långsamt spel som är väldigt härligt att spela, då det inte egentligen finns några fiender.

Sen rekommenderar jag också att kolla in olika prenumerationer, som EA Play Pro (Inte vanliga EA Play, då du endast kan spela 10 timmar av varje spel då) eller ubisofts prenumeration som dobre sade.

Lade till spelrekommendationer
Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Vet inte om det fortfarande stämmer detta. Men man kunde få Xbox gamepass till pc för typ 10kr i 3 månader förr. Där har du ganska mycket spel. Origin access tror jag man kan få för 49kr/mån, där har du alla EA spel typ. Det är bra alternativ om man vill testa lite spel och inte köpa det direkt.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Ska det rekommenderas prenumerationer så är det nog svårt att slå gamepass. Och där finns även en jäkla massa EA spel (tänkte iom att EA rekommenderades här ovanför).

När det kommer till spel så kan jag rekommendera det jag spelat senast som jag gillat:

The Talos Principle. Ett bra, logiskt puzzelspel med intressant "story". Jag skriver "story" då det mesta av det är sånt man hittar efter vägen i diverse datorterminaler. Mer världsbygge än story så att säga.

Nier Automata. Japanskt action-äventyr/rpg spel. Herregud vilken upplevelse. Bra story i de allra flesta sidequests och även main quest. Ställer många förväntningar på ända. Gick försiktigt in i det här spelet då det vid första anblick inte såg så intressant ut, men vilken resa det blev!

Red dead redemption 2. Tillhör såklart kategorin "hype", men tusan vilket spel.

Vill även slå ett slag för Subnautica fastän jag inte spelat igenom det själv och lär inte göra det heller. Är ett survivalspel som utspelar sig under ytan (mestadels) på en vattenplanet där storyn kommer till liv eftersom.
Personligen har jag problem med stora djup och vatten, så jag var till slut man nog att erkänna att jag inte var man nog att spela det mer 😅

Permalänk
Medlem

Ori and the Blind Forest
... samt uppföljaren som är om möjligt ännu bättre
Ori and the Will of the Wisps