Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Inaktiv

Jag tar mig ett par starköl

Permalänk
Medlem

När man inte får flyga runt i världen, så får man ta känslan på flyget hem istället!
För oss riktigt nördiga så är ”Speedbird” det call-sign som British Airways använder.
(Sas har ”Scandinavian” som call-sign)

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Captain Xmas.

C.Morgan rom, julmust och en skummtomte.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Norrlands Ljus it is!

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Resterna av en mindre skogsbrand (Laphroaig 10)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Resterna av en mindre skogsbrand (Laphroaig 10)

Skön formulering även om jag tycker Laphroaig inte bara är rök, utan även tex sälta/tång (eller medicin/jod om man inte är en kustmänniska )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv

Idag blir det lite blandat men sitter nu med en Norrlands ☃️😁

Permalänk
Medlem

Dricker Fanta & Rosé, som den fjortis jag är. Gott och lättdrucken kvinnodricka!

Permalänk
Medlem

Bulleit Bourbon Whiskey fick det bli ikväll.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Twinings Söderte med en skvätt Nikka from the Barrel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Resterna av en mindre skogsbrand (Laphroaig 10)

Minns första gången jag skulle köpa Laphroaig på en pub.
-Jag vill beställa en Lapprofag.
Bartendern såg frågande ut.

Nu så dricker jag en Falcon Export.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Bulleit Bourbon Whiskey fick det bli ikväll.

Det hade jag också i glaset igår Kan nog bli en liten stänkare av det ikväll igen.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Inaktiv

En redig saku Kuld, IPA är nog bland det värsta ölen jag druckit i hela mitt liv, har nog testat ett tiotal bara för att min chef försöker intala mig att IPA är riktig öl. Jag är nog en av få som kanske inte fattar grejen med IPA, men fyfan vad illa det smakar alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Det hade jag också i glaset igår Kan nog bli en liten stänkare av det ikväll igen.

Samma här! Hällde precis upp lite och gick in på forumet.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Bulleit Bourbon Whiskey fick det bli ikväll.

Inte fel
Det fick bli inspiration till att tömma sista slurken ur min Four Roses Bourbon. Inte fel den heller! (mer än att den är slut nu då...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Samma här! Hällde precis upp lite och gick in på forumet.

Samma här

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Inaktiv

Vreta Kloster trippel

Permalänk
Medlem

Sitter och smuttar på en helt vanlig Guinness. Finns inget bättre i mitt tycke. Jag kanske är tråkig men en stolt tråkmåns!

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Sitter och smuttar på en helt vanlig Guinness. Finns inget bättre i mitt tycke. Jag kanske är tråkig men en stolt tråkmåns!

Ja Guinnes är otroligt tråkig faktiskt Men om det gör dig glad så njut

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Sitter i baren och avnjuter en Lordson dry gin med Schweppes lemon. Citronen är från egna trädet här hemma.

Snart är det god natt!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Frågan är om inte Norrlands Guld är Sveriges mest överskattade öl by far? Folk ser ner på tex Carlsberg och Heineken här i tråden men dricker Norrlands Guld, wtf, lever vi på samma planet? Överskattad och överskattad, den marknadsförs hårt varje fall. Även en sådan öl som Coops egna Signum utklassar den totalt om man räknar 3,5% öl från mataffären. Ur ett marknadsföringsperspektiv är det dock intressant, helt klart, man kan framgångsrikt marknadsföra och branda vad f-n som helst. Men jag ska ändå ge Norrlands Ljus en chans, den kanske smakar hmm något?

Permalänk
Medlem

Sitter och dricker Three Hearts Extra Strong och därtill lite Jaguara mörk rom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Frågan är om inte Norrlands Guld är Sveriges mest överskattade öl by far? Folk ser ner på tex Carlsberg och Heineken här i tråden men dricker Norrlands Guld, wtf, lever vi på samma planet? Överskattad och överskattad, den marknadsförs hårt varje fall. Även en sådan öl som Coops egna Signum utklassar den totalt om man räknar 3,5% öl från mataffären. Ur ett marknadsföringsperspektiv är det dock intressant, helt klart, man kan framgångsrikt marknadsföra och branda vad f-n som helst. Men jag ska ändå ge Norrlands Ljus en chans, den kanske smakar hmm något?

Jag är själv inte mycket för öl, utan det kan bli till mat ibland men det är sällan jag tar en för att jag är sugen. Jag tycker just att Norrlands Guld är ganska lättdrucken och fungerar när det behövs (bjuds 🙄), men skulle ett sug slå mig så är det oftast efter något ljusare.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Frågan är om inte Norrlands Guld är Sveriges mest överskattade öl by far? Folk ser ner på tex Carlsberg och Heineken här i tråden men dricker Norrlands Guld, wtf, lever vi på samma planet? Överskattad och överskattad, den marknadsförs hårt varje fall. Även en sådan öl som Coops egna Signum utklassar den totalt om man räknar 3,5% öl från mataffären. Ur ett marknadsföringsperspektiv är det dock intressant, helt klart, man kan framgångsrikt marknadsföra och branda vad f-n som helst. Men jag ska ändå ge Norrlands Ljus en chans, den kanske smakar hmm något?

Du var nog trött eller nåt men tror inte någon här har hävdat att Carlsberg eller Heineken är skit men att Norrlands Guld är bra. Det går inte förneka att typ alla folköl i sexpack i mataffärer är inte i samma klass som de dyrare ölen som säljs i bara en flaska eller burk. Jag själv tycker båda Norrlands Guld och Signum är helt ok när jag skiter i kvalite och vill bara köpa folköl i närheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mateush:

Du var nog trött eller nåt men tror inte någon här har hävdat att Carlsberg eller Heineken är skit men att Norrlands Guld är bra. Det går inte förneka att typ alla folköl i sexpack i mataffärer är inte i samma klass som de dyrare ölen som säljs i bara en flaska eller burk. Jag själv tycker båda Norrlands Guld och Signum är helt ok när jag skiter i kvalite och vill bara köpa folköl i närheten.

Jag menade nog mera att Norrlands Guld är ett oerhört tydligt exempel på en brandad hårt marknadsförd produkt som absolut inte smakar bättre än övriga i det segmentet, enligt mig snarare tvärtom, sämre.

Att hitta goda 3,5% i mataffären är inte helt enkelt, tyvärr gör alkoholhalten en hel del när det gäller smaken för öl. För mig att jag gillar Oppigårds Session Pale Ale samt tex ÄPA Älvsby Pale Ale när det gäller 3.5% (två exempel åtminstone) men visst duger det men en vanlig kall ljus ibland.

Jag tar gärna emot mera tips från folk här i tråden på 3,5% öl som smakar ok.

OT: En kul artikel här om ölfantasten David Nilsson, svensk rekordhållare i Marathon.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/zGP0er/jag-har-markt...

Permalänk
Medlem

Apropå bourbon så håller jag nog four roses högre än bulleit.. passar min gom bättre.

Inte testat denna innan

Permalänk
Medlem

Tepache igen, en återanvänd sats blir sällan riktigt lika bra som den initiala, men helt ok : )
Var förbi Systemet igår på jakt efter nån skoj ny ale eller så men det var kö ut i köpcentret ut genom luftslussen och ut på gatan vid 1400 samt vid 1845. Gillar att prova nya öler men ogillar köer mer. Antagligen ett stressymptom, tål ingen typ av kö. Vore bra att varva ner med en ö-..med lite mer tepache. (Det kan inte vara så jättekul att jobba på Syset med det här året mtp att de inte är ett privat företag som fyller kassorna och håller verksamheten vid liv när det råder maxtryck. Själva verksamheten har rent fenomenalt liten chans att bli utkonkurrerad eller helt plötsligt inte behövas, så jag kan tro att lite lagom mängd folk då och då är roligast)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Den här gillar jag!

Permalänk
Medlem

Här dricks det Arboga. Gott nytt år till alla på Sweclockers!

Permalänk
Medlem

Dracks Jack & Cola hela kvällen, kände mig som 18 igen, men det är ju så gott!

Gott nytt år!

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...