3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Hittade genom en vanlig sökning på 3080 på amazon

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av erkaf:

Jag kanske utryckte mig slarvigt men jag beställde EVGA ftw3 och inte Gigabyte eagle oc. Inet begär 10499 :- för EVGAkortet. Hade en privatperson sålt det för samma hade scalping-anklagelserna haglat 😊

Ahh ok. Tack för förtydligande. Har tänkt skaffa 3080 till ny rigg jag bygger nu men pga alla förseningar har jag inte orkat bestämma mig för vad man skall köpa och vad som är best bang for the money. Har förbeställt ett msi 3080 på netonnet samt inet för någon dryg månad sedan men inte hört ett knyss. Har för mig priset låg på dryga 8400kr. Skiljer sig prestandan/kvalitet/garanti nämnärt mellan korten eller dkall man satsa på det billigaste man hittar.

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Strix white 3090 13/1 går att beställa nu

Fixat länk till pris med moms /Mod
Permalänk
Skrivet av Östfelt:

Helvete vad snyggt det där kortet är alltså

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Sjukt att Amazon inte upptäckt de säljer för billigt. Det måste ju vara fel i deras valutaväxling!

Permalänk
Medlem

Vad är det speciella med EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING? 30 dollar för två års längre garanti är ju utmärkt. Snygg är den!

Permalänk
Medlem

@TKD_1337 msrp på FTW3 Ultra är €887 inkl. moms så det är inte så att de säljer för billigt, bara att alla andra återförsäljare scalpar.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

@TKD_1337 msrp på FTW3 Ultra är €887 inkl. moms så det är inte så att de säljer för billigt, bara att alla andra återförsäljare scalpar.

Amazon bör ha lite mer köpkraft än många andra, så misstänker att dom har förmågan att få bra mängdrabatt och därmed kan arbeta med mindre/bättre marginaler på lägre priser?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

@TKD_1337 msrp på FTW3 Ultra är €887 inkl. moms så det är inte så att de säljer för billigt, bara att alla andra återförsäljare scalpar.

Aha okej. Du har väl rätt men t.ex. kortet för 7300 kr måste ha varit en miss. Heja Amazon, de svenska butikerna behöver verkligen konkurrens.

Skrivet av Sarg:

Amazon bör ha lite mer köpkraft än många andra, så misstänker att dom har förmågan att få bra mängdrabatt och därmed kan arbeta med mindre/bättre marginaler på lägre priser?

Jag tror inte de har så mycket större marginaler på elektronikprodukter men jag gillar verkligen Amazons intåg. Först var jag skeptisk och såg inte de fyllde ett behov men nu har jag beställt så mycket därifrån inom flera kategorier.

Amazon ger inga spelkoder verkar det som. Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Beställde ett FTW3 ultra där på amazon för 9099:- då när de hade Eagle uppe för 7300:-
Inte hört något ännu dock, skulle slagit till på eagle, det verkar dom ju ha skicka ganska snabbt.
Förövrigt så är FTW3 ultra ett riktigt bra klipp, speciellt för de priset, e ju nästan lika billigt som i USA
Fet kylare, 450w bios, känns som kvalitet jämfört me andra 3080's ja kännt på, plus att EVGA har ett AIO vattenkylningskit för dryga tusenlappen du kan koppla på om du inte har en custom loop.
Tror du blir nöjd när du får det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Beställde ett FTW3 ultra där på amazon för 9099:- då när de hade Eagle uppe för 7300:-
Inte hört något ännu dock, skulle slagit till på eagle, det verkar dom ju ha skicka ganska snabbt.
Förövrigt så är FTW3 ultra ett riktigt bra klipp, speciellt för de priset, e ju nästan lika billigt som i USA
Fet kylare, 450w bios, känns som kvalitet jämfört me andra 3080's ja kännt på, plus att EVGA har ett AIO vattenkylningskit för dryga tusenlappen du kan koppla på om du inte har en custom loop.
Tror du blir nöjd när du får det!

Låter bra. Då kanske jag tar en sån istället för Gigabytes.

Att Amazon höjt priserna på sina 3080 visar eventuellt det var felaktig prissatt från början.

Permalänk

Tusentals personers efterfrågan utan tillgång. Givet nog tid, kommer korten ut i lager. Virus=köa.

Jag vet att säga det inte hjälper, och jag vet att jag hade tur (och betalade överpris för turen). Men... just nu verkar det som att om man insisterar på Köp Nu, så får man ha tur och betala överpris... eller vänta längre(!)

Jag impulsköpte och rekommenderar att välja rätt modell och en ÅF du litar på, och köa på det du vill ha. Kan gå snabbare.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk

Om det är till någon nytta så fick jag ett TUF OC från Elgiganten igår. Beställt 18 September då jag satsade på att försöka få tag på FE under releasedagen (fattade inte hur kört det var). Verkar stämma ganska bra med de andra som fått TUF OC från Giganten i veckan. Nu saknar jag bara TUF icke OC som beställdes samtidigt, kan man möjligen få vänta 3 månader ytterligare på det? Har väntat en månad på att få veta köplats, vid påminnelse påpekas att de fortfarande "jobbar" på det.
TUF OC åkte in i grabbens dator och på sätt och vis så var det värt väntan, det flyter på fint

Permalänk

Fick leveransdatum av Amazon idag, 11 Jan.
Beställde den 29 December, Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10 GB.

Edit: Kan tillägga att jag beställde ett MSI Trio 3080 den 26e December som inte hade fått något datum, vilket jag avbeställde nu.

Permalänk
Skrivet av Hattanatta:

Fick leveransdatum av Amazon idag, 11 Jan.
Beställde den 29 December, Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10 GB.

Edit: Kan tillägga att jag beställde ett MSI Trio 3080 den 26e December som inte hade fått något datum, vilket jag avbeställde nu.

Har gjort precis samma sak. Under mina beställningar på hemsidan står det precis som du säger, 11 jan. Men jag fick ett mail också där det står "beräknat leveransdatum 25 jan". Fick du också det mailet? Har mailat Amazon för att fråga vilket datum som gäller.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattanatta:

Fick leveransdatum av Amazon idag, 11 Jan.
Beställde den 29 December, Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10 GB.

Edit: Kan tillägga att jag beställde ett MSI Trio 3080 den 26e December som inte hade fått något datum, vilket jag avbeställde nu.

Drog de pengar när du fick ett leveransdatum?

Permalänk
Skrivet av discoliciouz:

Har gjort precis samma sak. Under mina beställningar på hemsidan står det precis som du säger, 11 jan. Men jag fick ett mail också där det står "beräknat leveransdatum 25 jan". Fick du också det mailet? Har mailat Amazon för att fråga vilket datum som gäller.

Jag fick ett mail, men det stämmer överens med leveransdatumet.

Skrivet av donfalcon:

Drog de pengar när du fick ett leveransdatum?

Nej, inte än.

Permalänk
Skrivet av donfalcon:

Drog de pengar när du fick ett leveransdatum?

De har dragit pengar för mig nu iaf. Eller ja, det står som reserverat på mitt amex nu iaf.

Skrivet av Hattanatta:

Jag fick ett mail, men det stämmer överens med leveransdatumet.

Märkligt! Deras engelska support svarade att den 11e är det datum som stämmer men ska kolla med svenska supporten också.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

På mitt Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC så står det 25e januari på både mailet och spårningsidan. Beställde idag och fick min bekräftelse för ett par timmar sen. Verkar som att Amazon har svårt att avgöra vilken leverans som några av de andra som beställt kommer i.

Permalänk
Skrivet av aaaas:

På mitt Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC så står det 25e januari på både mailet och spårningsidan. Beställde idag och fick min bekräftelse för ett par timmar sen. Verkar som att Amazon har svårt att avgöra vilken leverans som några av de andra som beställt kommer i.

Detta gör mig ännu mer osäker på vilket datum jag ska lita på

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

25 januari har det stått på flera produkter ett tag. Jag tror att helgdagar förvirrar.

Jag är så sugen på EVGA-kortet nu.

Permalänk
Medlem

Amazon ändrade statusen från "Vi behöver tid att uppskatta leveranstiden" till "Vi kommer att skicka ett e-postmeddelande till dig när vi har ett beräknat leveransdatum." Idag så man får väl hoppas på de bästa. Gällande EVGA FTW3 Ultra.

Kan tipsa om att bokmärka denna länk om man vill klippa AIB kittet till det kortet, enda sättet så vitt jag vet att beställa det till EU. Förhoppningsvis lägger de upp ett par ex till 5 januari eller veckan där på så man kan beställa

https://www.ebay.com/itm/264980798122

Permalänk
Medlem

Fan, man önskar ju lite att man orkat hitta denna tråden tidigare. Många fina inlägg man önskar man hade sett när de vart nya (t.ex amazon 3080 nyligen haha)

Kommer väl säkert flera.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Skrivet av PeoplesMC:

Amazon ändrade statusen från "Vi behöver tid att uppskatta leveranstiden" till "Vi kommer att skicka ett e-postmeddelande till dig när vi har ett beräknat leveransdatum." Idag så man får väl hoppas på de bästa. Gällande EVGA FTW3 Ultra.

Kan tillägga att det även gäller för 3080 ASUS TUF, var i kontakt med deras support och de kunde/ville inte ens spekulera i vilken tidsram det handlar om, allt från 1 dag till 1 månad (gällande ASUS-modellen då dvs).

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Amazon ändrade statusen från "Vi behöver tid att uppskatta leveranstiden" till "Vi kommer att skicka ett e-postmeddelande till dig när vi har ett beräknat leveransdatum." Idag så man får väl hoppas på de bästa. Gällande EVGA FTW3 Ultra.

Kan tipsa om att bokmärka denna länk om man vill klippa AIB kittet till det kortet, enda sättet så vitt jag vet att beställa det till EU. Förhoppningsvis lägger de upp ett par ex till 5 januari eller veckan där på så man kan beställa

https://www.ebay.com/itm/264980798122

Skrivet av deviantart:

Kan tillägga att det även gäller för 3080 ASUS TUF, var i kontakt med deras support och de kunde/ville inte ens spekulera i vilken tidsram det handlar om, allt från 1 dag till 1 månad (gällande ASUS-modellen då dvs).

Det betyder alltså att den är på väg till en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Det betyder alltså att den är på väg till en?

Njae, tror inte man kan räkna med det förräns pengarna är dragna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Njae, tror inte man kan räkna med det förräns pengarna är dragna.

Jag menar på väg i att det finns kort som förberedds för leverans eller kort som inkommer väldigt snart. Det bör vara så men jag vill bara ha en bekräftelse.

Permalänk
Medlem

Installerat mitt idag när jag fick hem nätagget. Mycket trevligt kort måste jag få säga! Kabelarrangemanget är en provisorisk katastrofal lösning, men får hem mina sleevade kablar på lördag så då blir de ordning, hoppas jag
Men så här blev det så länge iallafall, det är ett enormt kort!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Installerat mitt idag när jag fick hem nätagget. Mycket trevligt kort måste jag få säga! Kabelarrangemanget är en provisorisk katastrofal lösning, men får hem mina sleevade kablar på lördag så då blir de ordning, hoppas jag
Men så här blev det så länge iallafall, det är ett enormt kort!

https://i.imgur.com/4ZOJhZi.jpeg

Ser ingen katastrof, förklara

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide