3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Igår var dagen D. Mitt Asus RTX 3080 ROG Strix OC kom hem!
Jag lyckades beställa från Netonnet när kortet kom på lager strax före jul, sedan stod kortet och uggla i Örebro-terminalen (så nära men ändå inte) från den 23:e till igår.
Men nu är det här, och fan va stort det är! Fick möblera om lite i chassit (Define C) för att få plats.

Nu kan man äntligen köra VR med Vive Pro utan att vara helt handikappad prestandamässigt!! Woohooo

Permalänk
Medlem

Nåja. Onsdag nästa vecka ska jag få mitt TUF 3080 OC från Komplett. Ja, såvida de inte flyttar fram datumet igen...
Bokat: 18/09/2020 22:12

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Fick precis ett ASUS TUF OC 3080 från Elgiganten, från att inte ha hört något alls. Beställt strax efter midnatt 18/9 om det hjälper någon annan

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Nåja. Onsdag nästa vecka ska jag få mitt TUF 3080 OC från Komplett. Ja, såvida de inte flyttar fram datumet igen...
Bokat: 18/09/2020 22:12

Jag beställde dagen efter vid 1700 och min är med beräknad nästa vecka den 6e

Permalänk
Medlem
Skrivet av robajn:

Jag beställde dagen efter vid 1700 och min är med beräknad nästa vecka den 6e

Finns folk från vanilla TUF 3080 som sattes upp i TUF 3080 OC listan, i slutet av november. De har också 6:e trots att de är sist i kön. Fejkdatum med andra ord för många, men kanske ni som beställde dagen efter får något. Senaste som fått sitt kort är från kl 21, 17:e september.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av phant0m:

Fick precis ett ASUS TUF OC 3080 från Elgiganten, från att inte ha hört något alls. Beställt strax efter midnatt 18/9 om det hjälper någon annan

Jag fick just ett sms om att mitt exemplar av samma kort finns att hämta ut. Jag beställde vid 20-tiden den 18/9, och har inte hört något från Elgiganten sedan 6/10.

Hoppas att proppen har släppt där och att många får sina kort i dagarna.

Permalänk

Fick mitt MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X idag.

Beställde på inet 2020-12-10.

Permalänk
Medlem

Wow, vilket grymt pris Amazon. Nästan som introduktionspris på vissa modeller (femhundra mindre med du får i och för sig inga spel eller GeForce Now).

Permalänk
Medlem

Jag, som beställt Msi Gaming Trio X den 26 Dec, fick meddelande att leveransen är beräknad den 26 Januari.

Jag är avis på folk som lyckats beställa Gigabyte för 7300:-

Det ser ut att en del nya GPU kommer i början av Feb.

Visa signatur

AMD FX8320 | MSI Gaming X Trio 3080 10GB | Oculus Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomasis:

Jag, som beställt Msi Gaming Trio X den 26 Dec, fick meddelande att leveransen är beräknad den 26 Januari.

Jag är avis på folk som lyckats beställa Gigabyte för 7300:-

Det ser ut att en del nya GPU kommer i början av Feb.

Hmm beställde också gaming x trio 26e men fick meddelande om beräknad leverans den 13e januari. Måste varit många som beställde den dagen.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

Inet skall enl deras chat ha 14 st TUF non-OC på gång in den 13:e Januari. De verkar också ha betat av 6 platser på den kön under december.

Permalänk

Någon som beställt Zotac trinity 3080 nonOC och fått emotta leverans från någon leverantör?
Sitter med lite vattenkylnings delar och väntar på kortet i sig. Blir kanske tvungen att skicka tillbaks backplate och vattenblock om det inte dyker upp.

Permalänk
Medlem

Nu sket äntligen Elgiganten efter 3 månaders förstoppning!!

ASUS RTX 3080 TUF OC, beställt 17 september 16:33 nådde mitt lokala postombud idag!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

spanskt första aprilskämt 😉

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Relaterat till Elgiganten och deras fenomenalt dåliga lansering av 3080 - är det någon här som lyckats förhandla till sig adekvat ersättning från dem? De drog pengarna för mitt kort för mer än ett kvartal sedan och har sedan dess lovat leverans vid säkert 10 olika tillfällen Jag kramar mer än gärna ut pengar från dem. Spelkoden de garanterade tillsammans med kortet har ju självfallet också gått ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

spanskt första aprilskämt 😉

ohh..

i december.. eller dem är fortfarande kvar på april.

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Fler än noll

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

ohh..

i december.. eller dem är fortfarande kvar på april.

Står i länken.

Geeknetic.es made this as a part of the Spanish Fool's Day, which is December 28th.

Permalänk
Medlem

Mycket besviken på Inet. Läste att Komplett erbjudit kunder som köpt TUF non-OC till intropris att även ställa sig i kö för TUF OC till intropris, och sedan avboka det kort som inte kommer först när det första av dem skickas. Tänkte att Inet kanske kunde göra likadant men det var tydligen inte möjligt även om ingen förlorar på det. Kommer nog aldrig beställa därifrån igen, nästa gång blir det Komplett eller Webhallen som har hanterat den här releasen bra med tanke på omständigheterna.

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact RGB | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING | ASUS ROG Strix B560-F GAMING | Intel Core i5-11600K | Noctua NH-D15S Chromax | Corsair RM850X 850W v2 | CableMod PRO ModMesh | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | Intel 660P Series 1TB M.2 NVMe | Samsung Odyssey G7 32" | Keychron Q5 custom mechanical keyboard | Logitech G502 Lightspeed | Logitech MX Master 3 | Logitech G733 |

Permalänk

Någon som har uppdatering kring MSI Gaming X trio 3080 från Inet? Någon som beställd och kan lista när och vilken plats i kön dom är?

Permalänk
Medlem

Jag har avbokat en order på Webhallen som lär dyka upp i butikslager på MoS närsomhelst.
https://www.webhallen.com/se/product/325941-Gigabyte-GeForce-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

Någon som har uppdatering kring MSI Gaming X trio 3080 från Inet? Någon som beställd och kan lista när och vilken plats i kön dom är?

Hej beställde MSI x trio 3080 från Inet 2020-11-25
Va på plats 29 de 18 december. Dom har fått in leveranser under december men inget kort har kommit. O idag när jag frågade va de tydligen svårt o se vilken plats jag hade ..
Fick svar

"Vi har dessvärre ingen uppdatering av kölistan sen din senaste uppdatering, det vill säga vad vi kan se har du samma köplats som då även om du troligtvis kommit längre fram i kön sen dess.

Tycker detta va e luddigt svar av Inet. då dom har fått in leveranser i dec sa denna person,. Dom väl får sluta dela ut kort till sina polare på sidan av 😅🤔..

Permalänk

Stort grattis till er som kom över Eagle OC från Amazon till ett sådant bra pris!

Beställde själv ett ASUS TUF 3080 när det åter dök upp häromdagen på Amazon. Har någon fått sina pengar dragna som beställde det kortet?

Permalänk
Medlem

Jag har fått min Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10GB skickad från Amazon också. Den kostade mig 9000 kr och jag kommer inte sälja till överpris, den ska jag använda själv. Däremot kommer jag försöka sälja min Gaming Pro non-OC till det pris jag lade plus eventuellt högsta bud (lade bland annat tid och pengar på att hämta den).

Detta kostar ju mig att behålla den på sätt och vis men det är värt den ett år långa garantin jag får extra. Zotac Trinity non-OC var och är egentligen mitt förstahandsval (OC för 200-300 kr till hade varit OK också).

Permalänk
Skrivet av deviantart:

Stort grattis till er som kom över Eagle OC från Amazon till ett sådant bra pris!

Beställde själv ett ASUS TUF 3080 när det åter dök upp häromdagen på Amazon. Har någon fått sina pengar dragna som beställde det kortet?

Nix. Beställde ett gaming x trio från Amazon också. Ingen info eller något än.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av deviantart:

Stort grattis till er som kom över Eagle OC från Amazon till ett sådant bra pris!

Beställde själv ett ASUS TUF 3080 när det åter dök upp häromdagen på Amazon. Har någon fått sina pengar dragna som beställde det kortet?

Uppdatera gärna!!

Jag beställde idag (29/12) Eagle OC, fast det stod "Tillfälligt slut." (samt nån hundralapp billigare för några timmar sedan) och fick nyss en uppdatering från dem att den är klar för leverans "8 januari 2021" !?!?!? EDIT: EJ fått pengar dragna ännu!

Sjukt glad om det är sant

Permalänk

Är det någon i denna tråd som fått sitt kort levererat från Amazon? Många som skriver att det är "skickat" men med leverans om mer än en vecka så är jag ytterst tveksam till om kortet verkligen är skickat.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av discoliciouz:

Är det någon i denna tråd som fått sitt kort levererat från Amazon? Många som skriver att det är "skickat" men med leverans om mer än en vecka så är jag ytterst tveksam till om kortet verkligen är skickat.

Det är någon bugg som verkar sätta leveransdatumen 1 vecka senare än förväntat. T.ex har jag förväntat datum 5:e januari för leverans men enligt postnord-appen så kommer jag att få mitt kort imorgon. Det är dock från Amazon Tyskland. Vet inte om det gäller för Amazon Sverige.

EDIT: Mitt kort skickades från Garbsen Hannover.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av discoliciouz:

Är det någon i denna tråd som fått sitt kort levererat från Amazon? Många som skriver att det är "skickat" men med leverans om mer än en vecka så är jag ytterst tveksam till om kortet verkligen är skickat.

Mitt Eagle OC (för 7310 kr) är i Garbsen, Hannover och anländer till mitt ombud 5 januari.