Permalänk
Inaktiv

Såg tråden, kom på att jag ska logga in och säga god jul till folk i guilden, har lärt mig att det finns en och annan mycket ensam människa som spelar MMOs.

Skrivet av orginallinus:

Cyberpunk

Blir ett bra avslut på kvällen. Kötta runt lite i night city

Permalänk
Skrivet av lnd1437:

Rätt gissat 🎄🙂

Tack för att ni finns!

Är ensam hemma för första gången någonsin på julen pga corona. Har varit på gymmet en sväng sen facetime:at med föräldrar och syster. Blivit två ägg och pommes till middag eftersom jag saknar smaksinnet sedan jag var sjuk förut och orkar inte riktigt anstränga mig då. Pappa hemma hos dom, syster hos sig och mamma på IVA (corona). Idag var en bra dag dock eftersom hon var vid medvetande och verkade pigg

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Är inte lika lyckligt lottad som dom som jobbar inom vården så jag fick inte jobba övertid.
Vaknade i morse och åt lite sill till frukost sen har det varit x-files-maraton.
Nu ska jag steka en angusbiff i vitlöksmör och dricka en cocacola. Sen blir det väl en god jul-runk och hopp i säng.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Firar ensam, hatar allt med julen och livet!

Glöm inte födelsedagar och nyår också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seunlau:

Glöm inte födelsedagar och nyår också

Och midsommar fyfan.

Permalänk
Medlem

Jobbade 06-14 idag, 06-18 imorgon.. så nja, lite sill och enstaka bärs.

Permalänk

Varit några timmar hos föräldrarna och ätit lite mat samt tittat på lite tv. Men inget speciellt firande i år med släkten då nästan alla insjuknat i corona. Så blivit en skön spelkväll framför datorn, några öl och bad i spabadet här hemma.

Permalänk
Medlem

Vattenläcka i källaren upptäcktes igår. Så idag har vi hållt på mellan kl10 och 20 att riva och göra iordning så VVS kan komma på byta röret. Får fira jul i morgon när vvs vart här och bytt rören. Sen kommer det besiktigas i mellandagarna vad kostnad och hur mycket som är skadat och vad som skall göras. Men vi lever och har det bra i övrigt. Ingen idé att Depps ihop. Ser fram emot julmaten i morgon.

Permalänk
Medlem

I traditionsenlig vårdarbetarstil har jag spenderat julafton på jobbet. Käkade lite Felix krögarpytt till kvällsmat och lirade lite Cyberpunk.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill Trident Z5 Neo 2x16GB 6000MHz CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk

Firat jul med syskonen o päron plus barn. Ganska bra.

Permalänk
Medlem

En kopp kaffe, käkade lite och sen cyklade jag ca 6 mil.

Med andra ord ; jag struntade i julen. Varför fira den när jag inte tror på varken det ena (jultomten) eller det andra ( "Big J & The Boys" ur Bibeln ) ?

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techs:

En kopp kaffe, käkade lite och sen cyklade jag ca 6 mil.

Med andra ord ; jag struntade i julen. Varför fira den när jag inte tror på varken det ena (jultomten) eller det andra ( "Big J & The Boys" ur Bibeln ) ?

Numera är ju en högtid för att samlas med nära och kära eller bara koppla av och fokusera på sig själv; vilket du verkar ha gjort galant

Permalänk
Medlem

Firade jul hemma med familjen. Har alltid firat med tjocka släkten, så det var lite nytt, men väldigt mysig och lugn jul, trots två barn på speed.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Blev hos brorsan med familj. Avslutade nu dagen med lite Wreckfest.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Avstängd

Mat o lite sällskap, sen Cyberpunk 2077 några timmar och lite extra städning som hamnat lite efter p.g.a. extra jobbande.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gruarn:

Det finns ett talesätt som säger att "av det hjärtat är fullt, talar munnen" och av din berättelse att döma kanske det gäller julklappar också? Kan vara värt att fundera på till nästa år.

Förstår inte riktigt vad du menar. Kan du förtydliga?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Som såmånga andra år som singel o inte boende i samma stad som familjen i övrigt ... lugn bara lite korv o köttbullar till lunch o en del spelande av civ5 o wow

Permalänk
Medlem

Vi ställde in det mesta, men i slutändan blev det ett litet firande med sambons föräldrar ändå. Mycket trevligt, god mat och behövligt för det psykologiska måendet. Förhoppningsvis kan nästa julhelg bli mer normal!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Förmiddagen blev det traditionsenligt firande med min sida. På eftermiddagen efter kalle är det ALLTID mayhem med hennes sida! Alla syskon med respektive, Julmat i massor, godis, Karl-bertil johnson och gröt, julklappspel, glögg och umgänge! Man är bra mosig i huvudet när det börjar dra ihop sig för hemgång vid 02:00 - 03:00!

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Ztigmata:

Förmiddagen blev det traditionsenligt firande med min sida. På eftermiddagen efter kalle är det ALLTID mayhem med hennes sida! Alla syskon med respektive, Julmat i massor, godis, Karl-bertil johnson och gröt, julklappspel, glögg och umgänge! Man är bra mosig i huvudet när det börjar dra ihop sig för hemgång vid 02:00 - 03:00!

Du är sent ute och fortfarande mosig eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Du är sent ute och fortfarande mosig eller?

Misstänkte att det skulle misstolkas trots ett "blev" i första meningen....

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Ztigmata:

Misstänkte att det skulle misstolkas trots ett "blev" i första meningen....

Misstolkade inte alls, tyckte bara det var lite kul med eftersläntrarens upplevelse. Tack för att du delade med dig.

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare

Ensam med katten och en whisky

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Die Hard 1, några öl, en frusen pizza och lite VR på det.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Så här såg det ut i år:

Permalänk
Medlem

Väldigt tjusig gran här ovanför mig! Misstänker att ni inte haft småbarn som har "hjälpt till" att dekorera?

Här vart det paketöppning kl 14, Kalle Anka kl 15 (som ungarna i vanlig ordning ignorerade till förmån för spel, Youtube osv) och mat runt 17-tiden. Därefter tvångsmatning av godis och allmänt soffhäng. En ganska normal julafton för oss. Min mamma skulle ha varit med men vi fick ställa in det eftersom en förkylning bröt ut i familjen några dagar innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Väldigt tjusig gran här ovanför mig! Misstänker att ni inte haft småbarn som har "hjälpt till" att dekorera?

Här vart det paketöppning kl 14, Kalle Anka kl 15 (som ungarna i vanlig ordning ignorerade till förmån för spel, Youtube osv) och mat runt 17-tiden. Därefter tvångsmatning av godis och allmänt soffhäng. En ganska normal julafton för oss. Min mamma skulle ha varit med men vi fick ställa in det eftersom en förkylning bröt ut i familjen några dagar innan.

Nej, jag är yngsta "barnet" på 31 år, jag brukar åka upp och klä granen varje år När man får småttingar får de hålla sig lugna vid granen

Permalänk
Medlem

Jag va hemma hos min kompis, vi va 4 personer så ingen bröt mot lagen lika bra att säga det innan jag blir lynchad av moralpoliser.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Samsung Sverige

För egen del lagades det till lite julmat som jag sen tog med och bjöd till en ganska ensam farbror här i byn. Med tanke på tiderna sitter han ännu mer själv än tidigare.
Jag var självklart mycket noga med avstånd och hade inga symtom och bara haft mycket begränsad social kontakt med andra före. Det kändes bra att i alla fall ge honom lite hemlagat käk och ett ansikte.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Inte helt fel det heller. Grattis!

Tack så mycket!

Skrivet av cyklonen:

Bästa möjliga julklappen ju!

Tack så mycket! Ja det var en välkommen julklapp, men efter 3 dagar instängd i ett rum på BB så var det skönt att få komma hem

Skrivet av Gruarn:

@Rawrgasm Stort grattis! Fyller själv år idag, så jag tänker objuden och ofrågad bjuda på en erfarenhet som har haft stor betydelse i mitt liv. Mina föräldrar firade alltid mig på min namnsdag, så jag har liksom glömt bort att jag fyller idag, för jag har ju redan haft "min" dag. Än idag firas jag på min namnsdag och i princip ingen tänker på julafton på det sättet. Kan vara en ide att ha i bakhuvudet när ni funderar på tågordning om något/några år.

PS. Det finns dåligt med plats för gräddtårta på julafton, tyvärr.

Gräddtårta finns det alltid plats för

Skrivet av DragonScania:

Gratz till arvtagare <3 Finare gåva finns inte.

Tack så mycket!

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production