Permalänk
Medlem

Ljud mixer i windows 10

hej,och god jul swec jag är lite osäker på om det är rätt tråd.. men provar ändå.
___

jag är nyfiken på hur ni gör för att dela upp ljud.. jag skulle vilja kunna dela upp ljudkällorna via någon mixer..
jag har kollat lite på [[ denna nanokontrol2 ]] och tycker det verkar vara schysst. men sedan kommer funderingarna på hur det ska gå vägars känns ju inte som att det kommer att bli lätt ...

tex, line 1 ska vara discord..
line 2 ska vara spelet man spelar
line 3 ska vara typ spotify

_____________

får redigera detta i all hast pga råkade posta tråden av misstag..
...

finns det några mixer bord att köpa som är lätta eller är det svårt att koppla in studio utrustning ?

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Voicemeeter är kul. Banana är gratis, Potato kostar en struntsumma. Sedan om det är vad du är ute efter vet jag inte. Jag har svårt att reda ut om du frågar efter en mjuk- eller hårdvarumixer.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Hej!

Oj vad jag har letat efter det här och gått igenom femtioelva olika lösningar innan jag hittade det som passade mig.
Jag byggde en egen där jag 3D-printade lådan och använde mjukvaran Deej - https://github.com/omriharel/deej
Det finns ett antal byggda modeller redan och man kan få det precis som man vill
https://github.com/omriharel/deej/blob/master/community.md.
Där kan du tilldela vilken process du vill till vilken ratt du vill. Du kan bygga hur stort eller litet du vill med antal rattar/sliders osv.

Just nu har jag
Första ratten - Master (dvs styr allt ljud)
Andra ratten - Spotify och Foobar2000
Tredje ratten - Firefox och Edge
Fjärde ratten - Spel, Battlefield, Satisfactory, Hades osv.
Femte ratten - Teamspeak och Teams